ist-MB.03:02 » Zincirlikuyu-Söğütlüçeşme Metrobüs Hattı İhale Süreci

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Şub Sal, 2009 17:01

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı'ndan yapılan açıklamaya göre; 150 günde inşa edilen metrobüs yolu, Zincirlikuyu- Söğütlüleşme arasını 24 dakikada alacak. 11.2 kilometre olan yolda Boğaz köprüsü geçişinde normal trafik içinde seyredecek. Boğaz Köprüsü'nü ortalama 7 dakikada geçecek olan metrobüs, Zincirlikuyu'dan köprü girişine geldiğinde normal trafiğe katılacak. Anadolu yakasında köprü çıkışında ise yeni inşa edilen alt tünelden geçerek yolun ortasındaki özel yola girecek.

Zincirlikuyu-Söğütlüçeşme hattında 8 istasyon bulunacak. Zincirlikuyu-Boğaz Köprüsü.- Burhaniye Mahallesi-Altunizade-Acıbadem-Uzunçayır- Hasanpaşa -Söğütlüçeşme. Vatandaşlara, Söğütlüçeşme de banliyö trenine Hasanpaşa istasyonundan ise Salı Pazarı'na ulaşabilecekler. Yeni hatta günde ortalama 300 bin yolcu taşınması hedefleniyor. Deneme seferlerinden sonra İETT boğaz geçişlerinde yeni düzenleme yapılacak. Metrobüs, İstanbul ulaşımında Avrupa ve Anadolu yakasını birbirine bağladığı gibi Anadolu yakasında kilit noktalara aktarma imkanı da sağlayacak.
Evet metrobüs Anadolu yakası çalışmaları da son faza gelmiş durumda, daha önce köprü geçişi için ifade edilen 4 dakikaya zam gelmiş 7 dakika olmuş, demek ki yoğun trafikte 15 dk. minimum :) İETT nin hesaplarını hep 2 ile çarpmak lazımda.

Bir diğer konu daha önce fikir yürütürken en azından bir tarafta tünel olması gerektiği hususundaki atışımda tutmuş, her zamanki gibi diyerek kendimi pohpohlayayım biraz bari. ;)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 01 Mar Pzr, 2009 17:11

http://www.haber7.com/haber/20090301/Me ... -ettik.php

3 MART SALI GÜNÜ SAAT:11.00'DE AÇILIYOR.

“Zincirlikuyu- Söğütlüçeşme Metrobüs Hattı Çalışmasında Son 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3 ve 2 gün�” Avcılar'dan Kadıköy'e kadar E5'in üstü bu cümlenin yazdığı 'metrobüs takvimi'yle dolu. Zincirlikuyu- Söğütlüçeşme metrobüs hattı Salı günü (3 Mart) hizmete girecek. Haber 7 olarak bu yeni hattı İstanbullular için test ettik. Ama metrobüsle değil, Zincirlikuyu’dan beri asfalt çalışmalarında bulunan iki genç mühendis ve belediyenin aracıyla. Kışla birlikte yağmura teslim olan İstanbul’da topyekun bir çalışmayla vaat edilen tarihe yetiştirilen yeni hizmeti halk, tıpkı Avcılar -Zincirlikuyu güzergahında olduğu gibi çok beğenip seve seve kullanacak gibi. İstanbullular artık Boğaz Köprüsü'nü bir nefeste geçip çok kısa bir zamanda Kadıköy'e varacak.

Pazartesi deneme seferleri yapılacak olan ve Salı günü de Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın da katılımıyla hizmete girecek olan yeni hattın yüzde 95'i tamamlanmış. Büyük bir ihtimalle bu yazı yayınlanırken bu oran yüzde 99'u bulur. Gece tüm işler biter yarın deneme seferleri tam teşekkülü bir şekilde yapılır. Salı da halk taşınır. Neden tam teşekküllü? Avcılar-Zincirlikuyu hattı okulların açılacağı güne yetiştirmek için bazı eksikleriyle açılmıştı. Duraklar, turnikeler, üst geçitler, korkular vs. sonradan tamamlandı. Basında da bayağı tartışılmıştı. Yeni hatta o eksiklikler olmayacak. Duraklardaki billboardlar asılacak reklamları bekliyor anlayacağınız.

Zincirlikuyu'dan başlayan hattın köprüye kadar gidiş geliş güzergahında kendilerine ayrılan yoldan seyredecek olan metrobüsler, Boğaz Köprüsü'ne 200 metre kala normal trafiğe karışacak ve ortalama 7.5 dakikada köprüyü geçip çıkışta tekrar kendisine ait yola girecek. Hattın en dikkat çeken noktası ise köprü çıkışı. Burada yerin altına inen yol alt ve üst bant şeklinde devam edip Anadolu yakasında E-5’in ortasında çift şerit haline geliyor.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Mar Pzt, 2009 16:21

Akıllı teknoloji desteğiyle çalışan ve uçaklarda yön bulmayı sağlayan “Flight Directory” benzeri bir bilgisayarla önceden belirlenmiş sanal yörüngede hareket eden metrobüsün, güzergah üzerine çakılan mıknatıslı çubuklarla kendini sürekli denetleme özelliği bulunuyor. Ancak İstanbul'da emniyet açısından bu sistem kullanılmıyor ve araçlar şoförler tarafından idare ediliyor.
Bu üstteki paragrafı okuduğumda hep güldüm, bugünde güldüm demek ki komikliğinden bir şey kaybetmemiş, yani bu özellik var ama kullanmıyoruz. Neden? Mıknatıslarmı pahalı? Yoksa halkımız kültürsüz yoldan karşıdan karşıya geçenler olur araç duramaz diyemi? Eeee şimdi bunu icat eden adam, bunun önüne mesafe ölçme sensörü koymamış mı? Önüne bir şey çıktığı ya da geçtiğini algılayıp durmasını sağlayan bir şey, zor değil yani Zeytinburnu Küçük Sanayide bile yaptırılabilir.

:) Neyse aman Allah muhafaza kullanmasınlar, sonra alır başını Ankara ya falan gider.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 02 Mar Pzt, 2009 23:18

Höm? Kültür? Taş? Metro? Pırt? Böcek? Kuş uçtuuu ...

:lol:

Bak işte, şu kültür konusuna iyice bir değinmek gerekecek. Postakodu kullanamaz millete neden televizyondan ders vermiyorlar yahu? Yani, demokrasileştik diye, şimdi herkes kafasını, kıçını aldı, gidiyor ... olamaz. var olan teknikleri kullanamıyorsak, bunun sebebini bulmalı. Ve KAZMALI!

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 03 Mar Sal, 2009 21:02

Metrobüs Hattı bugün açıldı. Başlığı değiştirelim.
Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Mar Çrş, 2009 00:18

Hattın bir numarası varmı Mehmet? Çünkü hat tek parça değil Zincirlikuyu' da aktarma yapmak gerekiyor, dolayısı ile 34 ve 34T vardı hattın bu kısmına bir numara verildimi acaba? Bu başlığı kilitleyip işletme ile ilgili yeni bir başlık açarız.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Mar Çrş, 2009 18:20

Hat işletmeye açıldığı için inşaat sürecini anlatan bu başlık kilitlenmiştir.

Bundan sonra konu buradan devam edecek.

Kilitli

“Lastik Tekerlekli Sistem Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön