4. sayfa (Toplam 5 sayfa)

Gönderilme zamanı: 02 Eyl Sal, 2008 12:39
gönderen alabay
Ben bu hibrit motor hikâyesine inanmıyorum.

Yokuşu tramvaylar çıkar. Stuttgart'taki Bopser yokuşunu da metro/tramvay çıkıyor (85 ‰ yokuş). Alexanderstraße daha da betermiş. Stuttgart'ta artık tramvay yok, hepsini "pırtımsı" metro Stadtbahn yaptılar. Ama oranın araçları tam Stuttgart'a göre, özel tırmanış gücüne sahip motorlarla donatılmış.

Asfaltı sökmeye gerek yok, üstüne ray kompleksini yapabilirler.

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 02 Eyl Sal, 2008 18:18
gönderen Esat
Asfaltin üstüne ray burda yemez Basar, bizim asfaltlarimiz maksimum iki senelik tramvayin traversi orada tutmaz arti o yüküde tasimaz, belediye isi iste neresi dogru ki.

Diger taraftan Viyana müzesinde de 50 lerden kalma bir arac var, etiketin %10 egim yaparim yaziyor :) o yillarda bu egimi yapan motor neden gelisitirilmedi, ben gelistirilmedigine inanmiyorum, buradaki tek problem sürtünme bence tramvaz Sefaköy Füze rampasini rahatlikla cikar ayni sekilde Cekmeceden yukarida tirmanir, tek handikap bu yokuslarda istasyon olmaz, ama Avcilar yokusunda olur Laleli de Gülhane de durup kalkan arac burada da kalkar ammaaaa hani su yeni gelen Rottemler varya, mor rottemler onlar cikamaz :D nedeni mi kumlamasi yok, yaziklar olsun diyorum bir kere daha.

Gönderilme zamanı: 02 Eyl Sal, 2008 19:15
gönderen alabay
Ve bir yer çok feca fazla eğimliyse, o zaman serpentin tekniğiyle kıvırsınlar. Daire dönme tekniği de var, genelde ama daha çok tünellerde bulunur.

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 03 Eyl Çrş, 2008 07:46
gönderen Mehmet Kasım
alabay yazdı:Ve bir yer çok feca fazla eğimliyse, o zaman serpentin tekniğiyle kıvırsınlar. Daire dönme tekniği de var, genelde ama daha çok tünellerde bulunur.B. Alabay
Kıvrılacak kadar alan yok. Zar zor e5'i daraltarak geçirdiler metrobüsü. Burada raylı sistem düşünülemez artık bundan sonra. Daha kırkı çıkmadı derler ya. 1 senelik olay. Hemen değiştirmek olmaz. Zaten para da yok.

Tramvay Halıcıoğlu'ndan Okmeydanına çıkabilir mi Esat sence?

Köprü geçişini de unutmayalaım. Trafiğe karışacak. Tramvay nasıl olur köprüde? Olmaz. Şerit vermezler.

Gönderilme zamanı: 04 Eyl Prş, 2008 12:31
gönderen Esat
Mehmet Kasım yazdı:Tramvay Halıcıoğlu'ndan Okmeydanına çıkabilir mi Esat sence?

Köprü geçişini de unutmayalaım. Trafiğe karışacak. Tramvay nasıl olur köprüde? Olmaz. Şerit vermezler.
Bence köprü gecisini unut, metrobüse veren tramvaya da verirde, problem anlik agirlik yani statik ve dinamik hesaplar ben bu köprüde bunun olacagina inanmiyorum.

Halicioglundan Okmeydanina cikis bence mümkün ama Okmeydani tepe den asagi dogru bu izole yolun biraz traslanmasi lazim yani egimin azaltilmasi su anki hali ile pek olasi görünmüyor bana.

Diger taraftan Mehmet e katiliyorum bu bölgede kivrilma ya da daire teknigi uygulanacak alan yok maalesef, bir yer alti sisteminde olabilir ama yer üstü sisteminde bu bölge icin sistemin viyadükler üzerinde falan olmasi lazim ki olabilsin ama bu masrafa deger mi?

Gönderilme zamanı: 04 Eyl Prş, 2008 13:12
gönderen alabay
Masrafı gerekçelere göre düşünmek gerek.

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 04 Eyl Prş, 2008 22:02
gönderen Esat
Topkapı-Zincirlikuyu metrobüs hattının okulların açıldığı 8 Eylül Pazartesi günü hizmet vermeye başlayacağını belirten Topbaş, vatandaşların Avcılar'dan Zincirlikuyu'ya, ikinci bilete gerek olmadan tek biletle gelebileceğini bildirdi.

Topbaş, metrobüsün gündüz 45 saniye, gece yarısından sonra da yarım saat aralıklarla sefer yapacağını ifade etti.

SIRADA ASYA'YA GEÇİŞ VAR

Metrobüsün ilk etabı olan, Avcılar-Topkapı arasındaki yolcu kapasitesinin 270 bin civarında olduğunu belirten Topbaş, vatandaşları toplu taşıma yönelten metrobüsü, arabası olanların bile tercih ettiğini anlattı.

Kadir Topbaş, metrobüsün ikinci etabında sistemi Topkapı'dan Zincirlikuyu'ya uzattıklarını dile getirerek, “10,5 kilometre, 11 istasyon daha. Bu da, bu istikametteki yolcu sayısını günde 400 binlere çıkacak. Bir vatandaş Avcılar'dan Zincirlikuyu'ya 2,5 saat yerine 38 dakikada erişebilecek” diye konuştu.

Sistemin üçüncü etabında ise Asya Yakasına geçmeyi planladıklarını, projenin ihale aşamasında bulunduğunu belirten Topbaş, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Anadolu Yakası'na nasıl geçecek? Orada iki hedef koyduk. Birisi yukardan Göztepe'ye ulaşmak, diğeri de Söğütlüçeşme'ye gelmek. Gönlümüz üçüncü etabı hemen hayata geçirmek istiyor. Bu sistem nasıl olacak? Köprü başına kadar her iki taraftan geleceğiz ve köprüye karışık gireceğiz. Köprüde bize şerit üretilmesini talep ettik, ama teknik olarak bazı sıkıntılardan bahsedildi, biz de ısrarımızı durdurduk. Köprünün kendine göre bir akışkanlığı var, onu da hesaba katarak o sisteme dahil olacağız. Yerel seçimden önce bitirir miyiz? Bilemiyorum, net konuşmak istemiyorum. Önümüzdeki dönem yağışlı sezona gireceğiz inşallah... Bu sezonda bir sıkıntı çeker miyiz, ne kadar hız alırız? Ama burada 3 vardiya, 24 saat çalıştı.”

HAREM'E SHUTTLE

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Harem'den metrobüs hattına kadar, metrobüs tarzında bir shuttle düşündüklerini belirterek, hattı Avcılar'dan Beylikdüzü'ne kadar uzatacaklarını bildirdi. Topbaş, “Beylikdüzü ve Asya Yakası'na geçiş sağlandıktan sonra 1 milyon insan bu aksı tercih edecek” dedi.

Bireysel araç yerine toplu taşımanın tercih edilmesi için konforlu, kaliteli, hızlı ve güvenli olması gerektiğini anlatan Topbaş, bu yönde çalışmalarını sürdürdüklerini kaydetti.

Topbaş, Avcılar-Zincirlikuyu hattı açıldığında yaklaşık 100 otobüsün sistemden çekileceğini belirterek, ikinci etabın çalışmalarına 4 ay önce başladıklarını anımsattı.

Kadir Topbaş, sözlerine şöyle devam etti:
“Okullar açılmadan önce yetiştireceğiz, dedik ve geri sayım başladı. Dün farklıydı, bugün daha farklı. Ben İstanbullulardan hep şunu aldım, 'Sayın Başkan bir hafta geçmediğimiz zaman çok şeyler değişiyor, nasıl oluyor?' diyorlar. Burası şimdi yoğun, hayat devam ediyor. Böyle bir sistem içinde bunları yapmak çok kolay değil. Burada işimiz sadece yolu asfaltlamak, bariyer yerleştirmek değil, altyapısından aydınlatmasına, elektronik sisteminden üst geçidine bir bütün olarak bakıldığında her şeyi ile mükemmel hale gelmesi gerekiyor. Üst geçitlerin bariyerleri paslanmaz çelikten yapıldı. Daha sonra boya yapma derdi olmayacak. Zeminde değişik bir madde kullanılıyor. Konfor ve kaliteyi İstanbul'a getiriyoruz. İnanıyorum ki İstanbullular bireysel araç yerine güvenli, hızlı bu toplu taşımı talep edecekler.”

Gönderilme zamanı: 05 Eyl Cum, 2008 07:53
gönderen Mehmet Kasım
Esat yazdı:
“Anadolu Yakası'na nasıl geçecek? Orada iki hedef koyduk. Birisi yukardan Göztepe'ye ulaşmak, diğeri de Söğütlüçeşme'ye gelmek. Gönlümüz üçüncü etabı hemen hayata geçirmek istiyor.
Demek ki sistem Kozyatağı değil; Zincirlikuyu-Söğütlüçeşme gibi çalışacak. Uzunçayır Kavşağı'ndan Metro ile entegrasyon sağlanacak. Harem'e mekik hat tasarlanacak.

DENEME SEFERİ VARMIŞ BUGÜN

Gönderilme zamanı: 05 Eyl Cum, 2008 08:50
gönderen Mehmet Kasım
http://www.haber7.com/haber/20080904/To ... -mujde.php

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Topkapı-Zincirlikuyu arasındaki metrobüsün ikinci etap çalışmalarını 4 ay gibi kısa bir sürede tamamladıklarını söyleyerek, deneme seferlerinin yarın (BUGÜN) başlayacağını açıkladı.



http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=16418

Park et metrobüs ile devam et sistemi devrede

Resim

Gönderilme zamanı: 05 Eyl Cum, 2008 13:10
gönderen Mehmet Kasım
Zincirlikuyu'ya manyak bir dönüş sistemi kurgulanmış. Videolarını izledim. 2 tane yan yol vardı ya anlayamamıştım ne işe yarayacak diye. Deli bir şey olmuş. Soldan akan metrobüsü köprüde sağa almanın pratik çözümünü bulmuş gibiler. Bakın bakalım ben yanlış mı anlamışım?

1-Bildiğimiz gibi Metrobüs aracı Mecidiyeköy'den Zincirlikuyu'ya ortadaki izole yolda soldan geliyor.

2-Zincirlikuyu'da yapılan rampayı kullanarak yeni yapılan üstteki yola (resimde solda) çıkıyor.

3-Yeni yolda sağdan devam ediyor. Ve aşağıya e5'in kendine göre en sağ şeritinin yanında yapılan ek metrobüs şeritine iniyor.

4-Mevcut köprünün altndan sağdaki ek şeritten geçip, yeni yapılan yolun (resimde bu sefer sağda) altından geçiyor.

5-Yeni yolu geçer geçmez sağa dönüyor. Yeni yolun üstüne çıkıyor.

6-Yeni yapılan yolun sağ şeridinden gidip ileride tekrar sağa dönüyor.

7-Virajı alıp yeni yolun altında e5'in kendine göre en sağ şeridinde yapılan ek yoluna giriyor.

8-Mevcut köprünün altından geçip, yeni yapılan yolunda altından geçer geçmez sağ tarafa dönüyor.

9-Viraj alıp yeni yolun kendine göre en solundan devam ediyor.

Resim

Gönderilme zamanı: 05 Eyl Cum, 2008 20:32
gönderen alabay
P+Y olmalı ... park ve yolculuk ...

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 06 Eyl Cmt, 2008 00:12
gönderen Esat
Valla Mehmet ben hicbir sey anlamadim ha :) cok karisik yav ordan dön burdan cik bu ne, rollercoaster treni gibi

Bu arada Basar bence cok basit bir noktaya takilmissin o zaman bana kalirsa P+D olmali Park Et + Devam Et bak daha iyi etli butlu oldu :P