Bugünkü haberlerde ise Belediye bu işi yapmaya karar vermiş gibi haberler var. Belediye Başkanının ağzından Hollanda'dan araçların alınacağı, rayların Kardemir'den alınacağı beyan edilmiş. Ayrıca 5 km. uzunluğunda bir hat ve depo ile atölye inşaatının da yapılacağıda belirtilmiş. Bakalım bu projenin gelişimi ve sonuçlanması nasıl olacak.
Akıl vermek haddimize değil ama Başkan'ın dile getirdiği gibi rayları döşemek sorun değil, bir şekilde yapılıyor ama iyi ama kötü, fakat atölye kurmak, o atölyede bu araçların sürekli bakımını yapmak, 30 araç almaktan bahsediliyor, 10 set işletsen belkide yolcu talebi olacak makinist istihdam etmek zorunda kalacaksın, yani sadece rayı kur döşe, atölyeyi yap ile de bitmeyecek. Olsun isterim bir yerlerde bir şekilde tramvay hattı yapılsın ama mantıklı, geleceğe dönük işler yapılsın, öyle aman işte "şehir mobilyası" olsun diye yaptırıcaz, eski tramvay alabiliyoruz o yüzden adı da nostaljik olsun demekle olmuyor. Vizyon lazım, gelecek planı lazım, kent mobilyası diye kurulan sistem yarın bir gün kent mobilyası park bankı gibi çöpede kolayca atılır. Planlı bir şekilde bir tane 5 km. lik hat kurun, bu ilçenin nüfusu artıp ta yeni tramvay hattı kurmak gerektiğinde sizin kurduğunuz emsal olsun, geleceğe ışık tutsun. O zaman "ya eski belediye başkanlarından Kamil Uğurlu başlatmıştı bu güzel işi" desinler.Karaman’a modern şehircilik anlayışını getirmek amacıyla yeni yapılan iki meydanı birbirine bağlayacak olan nostaljik tramvay projesinde sona gelindi. ‘Şehir Mobilyası’ olarak adlandırılan tramvay projesinde yeni yapılan iki meydan arasına 5 kilometre uzunluğunda raylar döşenecek. İstanbul’daki İstiklal Caddesi ve Antalya’daki Konyaaltı Caddesi gibi birçok ilde hizmet veren nostaljik tramvayları tek tek incelediklerini belirten Karaman Belediye Başkanı Kamil Uğurlu, “Karaman’da trafik problemi yok. Biz bunu ‘Şehir Mobilyası’ olarak düşünüyoruz” diye konuştu.
Nostaljik tramvay için Karaman’da atölye ve hangar kuracaklarını belirten Başkan Uğurlu, “Vagonlar Hollanda’dan gelecek. Vagonları kilo başı, hurda fiyatına alacağız. 30 vagon düşünülüyor. Rayları ise Karabük’te yaptıracağız. Model olarak da Antalya’yı örnek alacağız. Proje, güzergah ve ulaşım master planı hazır. Nostaljik vagonların bakımları devamlı yapılması ve rayların bu vagonlara göre döşenmesi halinde asla problem söz konusu değil” ifadesini kullandı.
http://www.rayhaber.com/karamana-nostaljik-tramvay