8. sayfa (Toplam 12 sayfa)

Gönderilme zamanı: 30 Oca Çrş, 2013 21:09
gönderen Esat
Ben taş koyabileceğini sanmıyorum, Siemens'in projedeki katkısı nedir? Cer motoru temini, sonuçta bu motoru parayı veren herkese satıyor zaten, satışta bunu raylı sistem aracında kullanamazsın diye bir şerh olmadığına göre bence bir sorun yok, ama endişeyi anlıyorum geçmişte bu aracın reklamını bile Siemens tek başına yaptı nerede ise, böyle bir izlenim oluştu zaten bizide "ya bu yerli değil" düşüncesine iten bu idi, bunu hep eleştiriyorum bir iş yapılıyor tanıtım yazı ile SIFIR rakam ile de 0. Başkan gidip iki resim çekilince ya da Bakan Bey aracın kabinine girince tanıtım olmuyor, bunlar siyasi manevra ve benim ve bizim umrumuzda değil, biz aracı tanımak istiyoruz. Benim bir sürü fikrim ve önerim olmasına rağmen yapamadım mesela çünkü hemen birilerinin "bak menfaat sağlamaya çalışıyor" diyeceğine adım gibi eminim.

Bir konuda da haklısın fiyat konusunda Durmazlar büyük ara önde olacak, her şeyden önce nakliye gideri yok derecesinde, ikinci olarak ben Durmazlar yönetiminin bu aracı satmak adına her türlü riske gireceğine de eminim, yaptıkları işle gurur duyuyorlar ve bunu işletmede de göstermek istiyorlar, sonuçta kimse fabrikasını böyle bir işe hobi olsun diye ya da rica minnet için açmaz, belki bu işten para kazanmayacak ya da minimum kazanacak ama pazarda önünüde inşallah açacak.

Gönderilme zamanı: 30 Oca Çrş, 2013 21:14
gönderen mustafaguler
Bu İpekböceği'nin çift kabinlisini yaparlarsa yurtiçinde ki bir çok ihaleyi rahatlıkla alırlar.

Bu arada çift kabin dedim kafamda ampül yandı. T3 Yeşil-Mihraplı için dönüş yeri arıyoruz. Bu hatta çift kabinli tram çalışırsa zaten bu armutlara vs gerek kalmayacak :idea:

Gönderilme zamanı: 30 Oca Çrş, 2013 21:19
gönderen alabay
»Nostalcik« 1m ray açıklığı … beni şimdi biraz şaşırttı. Bu bir zamanlar bir yerlerde boji değişimleriyle adapte olmamış mıydı? Berlin’de bunlar normal ray açığıyla işliyor diye hatırlıyorum (yanlış hatırlamiyorsam). Kadıköy’den Bursa’ya havalede bir takım değişiklikler yapılmamış mıydı? He ayrıca, o »nozzztalciğg« hatta sonradan gelen araçlar (Ruhr bölgesinden) daha geniş bojili değil mi?

Gönderilme zamanı: 30 Oca Çrş, 2013 21:25
gönderen Esat
alabay yazdı:»Nostalcik« 1m ray açıklığı … beni şimdi biraz şaşırttı. Bu bir zamanlar bir yerlerde boji değişimleriyle adapte olmamış mıydı? Berlin’de bunlar normal ray açığıyla işliyor diye hatırlıyorum (yanlış hatırlamiyorsam). Kadıköy’den Bursa’ya havalede bir takım değişiklikler yapılmamış mıydı? He ayrıca, o »nozzztalciğg« hatta sonradan gelen araçlar (Ruhr bölgesinden) daha geniş bojili değil mi?
Sorularının cevabının hepsi yukarıdaydı zaten Başar, hat 1000 mm. :) boji değişimi falan bir şeyler yazdık bir zamanlar ama galiba tam tersi için yazmamışmıydık? 1435 ten 1000 e çevrilmemişmiydi, neyse bir önemi de yok hat 1000 mm. ile işletiliyor.

Gönderilme zamanı: 30 Oca Çrş, 2013 21:57
gönderen alabay
Evet, öyle değiştirilmiş olabilir. Ama o zaman gerisini neden buna adapte etmemişler acaba? Yani, bunun hesabını yapsaymışlar, sanki 1m aralık bu kent için daha elverişliymiş gibime geliyor.

Gönderilme zamanı: 30 Oca Çrş, 2013 22:19
gönderen Esat
Bursayı son ziyaretimde iyice gördüm diyemem ama buna rağmen gerçekten kent merkezindeki bu dağınık yerleşim içine tramvay SİSTEMİ planlıyor idiyseler bence de 1000 mm. yapılmalı idi, tek hat falan olmasının bir önemi yok, hatta kazanacağınız 40 cm. size o yola ikinci hattı sığdırtmaz belki ama daha rahat hareket imkanı olabilirdi diye düşünüyorum.

Gönderilme zamanı: 30 Oca Çrş, 2013 23:17
gönderen Esat
Aşağıdaki linkte Başkan yetkililerden biri ile yaptığı konuşmada inşaatın Haziranda bitip Eylül de işletmeye geçileceğini söylüyor.

http://www.bursa.bel.tr/?bolum=haber&id=5682

Gönderilme zamanı: 09 Şub Cmt, 2013 19:18
gönderen senturk90
Sınavlarım dolayısıyla bugün heykeldeydim. Ve gördüğüm kadarıyla bu hattın işçiliği Cumhuriyet caddesindeki gibi kötü yapılmıyor. Sizlerin dediği kauçuk ile rayları sarmışlar. Ayrıca Prag'da bir tramvay inşaatı resmi görmüştüm. Orada da sadece raylara değil altyapıyı yaparken beton püskürtülmüş demirlerin altına da bir titreşim izolasyon malzemesi koyuluyordu. Onunda burada yapıldığı gördüm. Baktım inceledim dokundum ve onay verdim. :D Ray kaynaklarıda Cumhuriyet caddesindeki gibi olmayacak. Yani tak tuk gitmeyeceğiz. Kurplarda gayet iyi geometriyle döndürülmüş vuruntular yok. Tek sorun tek cartlık pardon tek raylık olması. :D

Gönderilme zamanı: 09 Şub Cmt, 2013 20:56
gönderen Esat
Senturk sana guveniyoruz :) bir aksilik olursa senden biliriz artik :)

Gönderilme zamanı: 09 Şub Cmt, 2013 22:16
gönderen senturk90
Tamam bir aksilik olursa benimdir. Ama bunlar tek cartlık onları anlamam ben :D

Gönderilme zamanı: 16 May Prş, 2013 16:30
gönderen Esat
http://www.bursa.bel.tr/ipekbocegi-kent ... ber/13319/

Bursa Büyükşehir Belediye bugün İpek Böceği araçlardan bir tanesini Kent Meydanın da sergilemiş, bu vesile ile Başkan Altepe verdiği beyanatta devam eden tramvay hattı inşaatının 2 ay içinde tamamlanacağı ve bu araçların sefere başlayacağı müjdesini vermiş. Büyük bir merak ile bekliyoruz :) 2 ay diyor acaba açılış günü orada olabilirmiyim diye düşünmeye başlıyorum ister istemez.

Trafiği bekleyen kriz: Tramvay sefer aralığ&#

Gönderilme zamanı: 25 May Cmt, 2013 06:22
gönderen Kamil16