brs-T.03:02 » Heykel - Garaj Hattı İnşaat Süreci

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Oca Sal, 2013 18:50

kemal yazdı:Bence beraber işlemeyecek. Tramvay hattına araç girmesi saçma olur. İstanbul'da otobüs için bile artık yol ayrılıyor.
Bence de işlememesi gerekiyor ama baştan öyle kelamlar edildi diye hatırlıyorum, o yüzden öyle yazdım. İstanbul'daki otobüs yolu uygulaması ise en azından Millet caddesi üzerinde evlere şenlik durumda ama :)

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 03 Oca Prş, 2013 21:13

Tramvay çalışmalarında ve güzergahında değişiklikler söz konusu.

Çalışmalara gelir isek; Uluyol'dan Kent Meydanı AVM'ye doğru çalışmalar başladı.

Diğer bir çalışma ise Çarşamba çıkışı (meşhur Darmstad Cad. :twisted: ) ile Stadyum Caddesi arasında kalan tahmini 50 metrelik bölümde çalışmalar başladı. Malum bu bölümde tramvay depo sahası ve stadyuma doğru dönüş var.

Gelelim asıl bombaya, hat üzerinde ki ilk kurp çalışması için Altıparmak Meydanı'nda çalışmalar başladı.

Güzergah değişikliğine gelirsek, aşağıda resmini verdiğim şekilde güzergahta değişiklik yapıldı. Normalde hat mavi renk ile olacaktı ama son bir düzenleme ile birlikte ve Bursaray ile entegrenin daha kolay olması için hat kırmızı çizgiyi takip edecek. Sarı renk ile işaretlediğim yerde ise büyük ihtimalle tramvay durağı yer alacak.

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5559
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 03 Oca Prş, 2013 23:10

Açıkçası, bana pek mantıklı gelmedi. Bursaray istasyonundan alta, mavi hatta, mesafe, şu anki kırmızı hatta, sağa doğrudan daha az olurdu. Pek anlamadım yani. Ama bu plânlamalar zaten benim için çok … değişik ve ilginç.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Oca Cum, 2013 01:07

Şahsen bencede çok gereksiz bir düzenleme, mavi hat üzerinde istasyonu o kırmızı çizginin yanındaki büyük kare binanın yanına koysalar düşünülen yerden daha uzak bir yer olmazdı, bu yeni plan ile orada herkez gereksiz bir tramvay tekerlek ray sürtünme gacırtısına hazır olsun, iyi dinlemeler :)

Diğer taraftan çok gereksiz bir detay belki ama Uluyol çıkışında orta refüjün içinden geçirilmişti tramvay hattı, Mustafa orayı göstermiştin sen bana diye hatırlıyorum araba ile geçtik oradan, benim görüşüm o refüjün ortasından cart diye geçmektense normal karayolu trafiği gibi dönerek dolaşmalı idi, tabi bu sadece görsel bir durum düz yapmak onlara göre daha iyiyse saygı duymak gerekir :) bir de kentli ne düşünüyor tabii, ben o kırmızı yolu yapmalarını doğru bulmuyorum ama belkide Bursalılar çok mantıklı bulacaklardır.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 04 Oca Cum, 2013 19:28

Bence de bu düzenleme çok saçma oldu. eski yol takip edilip metroya yakın olan noktada tramvay durağı yapılsaydı metro - tramvay arası 80 m olacaktı. Şimdi çok gereksiz bir şekilde hem hat yayaların çok!!! yoğun olduğu bir yerden geçirilecek hem de çok keskin bir dönüş yapması gerekiyor.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 05 Oca Cmt, 2013 19:27

Esat yazdı:Şahsen bencede çok gereksiz bir düzenleme, mavi hat üzerinde istasyonu o kırmızı çizginin yanındaki büyük kare binanın yanına koysalar düşünülen yerden daha uzak bir yer olmazdı, bu yeni plan ile orada herkez gereksiz bir tramvay tekerlek ray sürtünme gacırtısına hazır olsun, iyi dinlemeler :)

Diğer taraftan çok gereksiz bir detay belki ama Uluyol çıkışında orta refüjün içinden geçirilmişti tramvay hattı, Mustafa orayı göstermiştin sen bana diye hatırlıyorum araba ile geçtik oradan, benim görüşüm o refüjün ortasından cart diye geçmektense normal karayolu trafiği gibi dönerek dolaşmalı idi, tabi bu sadece görsel bir durum düz yapmak onlara göre daha iyiyse saygı duymak gerekir :) bir de kentli ne düşünüyor tabii, ben o kırmızı yolu yapmalarını doğru bulmuyorum ama belkide Bursalılar çok mantıklı bulacaklardır.
Evet doğru hatırlıyorsun abi. İlk gördüğümde bende çok şaşırmış ve yadırgamıştım. Orada şuan lastik tekerlekli araç trafiği ve yaya trafiği var birde buna yolun tam ortasından gelip en sağa geçen bir tramvay olunca o bölgede kim kime nasıl yol vereceğini şaşıracak. Açıkçası hattın bu bölümünde bir de İnönü Caddesi'nden (SGK) Uluyol'a (Adliye) dönüşte bol bol kaza haberleri duyarız gibime geliyor. Birde tehlikeli olabilecek bir yer ise Çatalfırın viyadüğünün iniş noktası olan yer. Tram. + Trafik ilk yıllar da baya sıkıntılı geçecek. Trafikte hala raylı sistem araçlarının geçiş üstünlüğü olduğunu bilmeyen sürücülerle dolu :shock:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Oca Cmt, 2013 19:40

O karisik trafik hadisesi beni bayagi endiselendiriyor, izole Kayseri ve Antep te bile pek cok kavsak kazasi varken karisik trafikte isleyecek bu hat nasil olacak bakalim. Saga donus yapacak araclar cokca atlarlar tramvayin onune, birde o kavsak ile ilgili bir cizim yapacagim ama once benim cocuk pc den kalksin :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Oca Pzr, 2013 01:40

Resim

Şöyle bir soruda bu hat ile ilgili sorayım, sol üst köşede depo sahası ve onun önünde yer alan triyaj alanı var, sizce orada da bir durak yapılsa ve ring tramvayı oraya girip dönüş yaparak çalışsa faydalı olur mu? Bir de şu + kesişme noktasında bir aktarma olmaması bana abes geliyor, madem nostalcik hat daha doğuya uzatılıyor, kapasitesi artacak gelen yolcuyu daha hızlı aktarma için yakın iki durak daha iyi olmaz mı?

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 06 Oca Pzr, 2013 03:07

İlk olarak tramvayın bahsettiğiniz alana girerek çalışması zaman kaybından başka bir işe yaramaz.

Aktarma konusuna gelirsek , iki hattın kesiştiği bu yerde bir istasyon yapmamak nasıl bir akıl tutulmasıdır anlayamıyorum. Bu hattı planlayanlar gerçekten bu kadar aptal insanlar mı , insan şaşırıp kalıyor. Buraya L şeklinde bir istasyon yapılmalı. Platform üzerinden hiç inmeden bir araçtan diğerine aktarma yapılabilir. Örneğin;

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Oca Pzr, 2013 03:13

btgn yazdı:Aktarma konusuna gelirsek , iki hattın kesiştiği bu yerde bir istasyon yapmamak nasıl bir akıl tutulmasıdır anlayamıyorum. Bu hattı planlayanlar gerçekten bu kadar aptal insanlar mı , insan şaşırıp kalıyor. Buraya L şeklinde bir istasyon yapılmalı. Platform üzerinden hiç inmeden bir araçtan diğerine aktarma yapılabilir. Örneğin;

Resim
İlk bakıştı böyle bir istasyon planı işletmeye göre mümkün olmayacak gibi bir şey yazacaktım ama sonra vazgeçtim çünkü çizime diğer açıdan bakarsak bu peron yapısı mümkün hale geliyor :) T1 in peronu Demirtaşpaşa istikametinde olursa Nostaljik araçlarıda diğerinde indir bindir yapabilirler çünkü onlar iki taraftan kapılı ve kafamda orayı canlandırmaya çalışıyorum alan olarak tek müsait yerde orası olsa gerek, bu anlamda önerin bence çok güzel, umarım birilerinin aklına gelirde benzeri bile olsa bir şey yaparlar.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 06 Oca Pzr, 2013 03:31

Resim

Harita üzerinden görünüşü daha açıklayıcı olur sanırım. Bu istasyon fikri Zürih'te gördüğüm bir istasyon sayesinde aklıma geldi. Belli olması için siyah ile çizdiğim istasyon 3 yönde de tramvaylara hizmet veriyor ve bir hattan diğerine sorunsuz aktarma imkanı var.Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Oca Pzr, 2013 03:35

Doğru anlamışım kast ettiğin yeri zaten tek uygun yerde orası. Yanlız hocam öyle Zürih Mürih :) bunlar bizi bozar ya. :)

Kilitli

“Tramvay Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön