brs-T.03:02 » Heykel - Garaj Hattı İnşaat Süreci

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 May Pzr, 2013 00:36

Kamil beyin verdiği linkteki yazıyı okudum, tabii yazı bir uzman görüşü içeriyor denildiğine göre bu görüşe itibar etmek gerek ama ben aynı fikirde değilim ve tabii ki hatırlatmalıyım ben ne raylı ne raysız sistem uzmanı değilim :) evet 2 dk. da bir tramvay geçmesi tabii ki karayolu trafiği için sıkıntılı bir durum olarak görülebilir ve Bursa gibi geeeniiişşşş caddeleri olmayan bir kentte gerçekten sıkıntıda doğurabilir ama bunu söylerken tüm trafik ışığı varyasyonlarını gözden geçirdik mi?

Hangi trafik ışığı 2 dk. dan daha uzun yeşil yanıyor? Sadece yaya geçişi olan ışıklarda belki araçlara uzun yanıyor olabilir ama araç kesişimi olan duraklarda 2 dk. bence çok uzun bir süre ya da geçiş için yeterli bir süre olarakta görebiliriz. Ayrıca mesela Stadyum kavşağına çıkan yol iniş/çıkışlı mı yoksa tek yön mü? Eğer tek yönse zaten sorun yok, çift yönse belki 2 dk. da bir tramvaya talep vermesi biraz zorlayabilir ama alışacaklar, eğer hattın yolcu sayısı bunu gerektirirse ne yapılacak, yaaa tramvay yaptık ama kapasite ağır geldi siz buna binmeyin biz 5 dk. da bir çalıştıralım mı denilecek? Bu işin ceremesi var, kentli tramvay istiyorsa ceremeyi çekecek yok eğer istemiyorduysa o zaman sesini yükseltsin, istemezük desin, ne diyeyim.

Bu arada Başkan Altepe tramvay hattının işletilmesinin Eylül ayına yetişeceğini daha doğrusu okullar açılmadan önce hattı açmak için çalıştıklarını dile getirmiş, umarım hattaki test süreçleride sorunsuz tamamlanır ve imalatı bitecek araçlar ile birlikte işletmeye geçilebilir. Haziran da test sürüşleri yapılacak diyorlar, ona yetişemeyeceğim herhalde ama Temmuz da fırsatım olursa bir gidip fotoğraflamak istiyorum, kısmet.
T 1 hattında çalışmaların bitmek üzere olduğunu hatırlatan Başkan Altepe, halen elektrik hatları için direklerin dikildiğini, enerji hatlarının çekilip, trafoların monte edildiğini belirtti. Mevcut hatta yaklaşık 20 günlük iş yükünün kaldığını kaydeden Başkan Altepe, "Yaklaşık 20 gün sonra inşaat çalışmaları tamamlanacak. Haziran ayı sonunda tramvaylar deneme seferlerine başlayacak. Önce, tramvaylar bir süre boş çalışacak. 1,5 – 2 ay sonra da yani yaklaşık okulların açıldığı zamanlarda tramvaylarla yolculu seferlerine başlayacak" diyerek çalışmaların devamında da diğer hatlarda raylı sistemin uygulanacağını vurguladı.
http://www.haberler.com/bursa-da-tramva ... 59-haberi/

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 26 May Pzr, 2013 17:03

Açıkçası bana 2 dakikalık frekans da biraz garip geldi. Oyun gibi. Çift ray değil, tek ray döşemişiz, halbuki BÖYLE (en EN ve tabiîki böyyüg) frekans için üç veya dört raylık bir şebeke gerekirdi. Yoksa şöyle bir tramvay aracı çuvalladı mı, bak neler nasıl kilitleniyor. Biraz kumla oynar gibi olmuş. Çok böyyüg kale, ama dikkat, deniz ve dalgalar.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Tem Cum, 2013 18:02

Bursa kaynaklarımız kurudu :) neyse durmak yok yola devam. T1 hattı inşaatında bayağı mesafe kat edilmiş, hat açıldı açılacak derken çalışmaların bittiği bölgelerde asfaltlama çalışmaları da yapılmış, haber 9 Temmuz tarihli
Büyükşehir Belediyesi tarafından raylı sistemi kent merkeziyle buluşturan Heykel-Santral Garaj T1 tramvay hattında asfalt çalışmaları bugün başladı.

Sabah saatlerinden bu yana Zafer Plaza önünden itibaren Atatürk Caddesi trafiğe kapatıldı. Altıparmak’tan Heykel istikametine gelen araçlar, Çatalfırın’dan Fomara’ya yönlendirildi. Tramvay hattının çalışmalarında sona gelinirken, gün içinde trafik çoğu zaman durma noktasına geldi. Heykel’deki asfalt yenileme çalışmaları yüzünden trafik akışının sağlanamaması sürücüleri çileden çıkardı. Atatürk Caddesi üzerinde devam eden raylı sistem çalışmaları kapsamında, asfalt çalışmasının bu gece saat 23.00′e kadar süreceği belirtildi.
http://yenibursa.com/bursa-haber/son-da ... saisi.html

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 12 Tem Cum, 2013 19:55

Bursa kaynaklarımız kurudu
İzmir'den bir kurtulup da Bursa'ya gidemedim :cry: ama uzaktan takip ettiğim kadarıyla tramvay hattına bağlı olan tüm işler bitti. Şu anda tramvay hattının geçtiği caddelerin tamamı alttaki toprak çıkana kadar kazılıp yeni asfalt dökülüyor. Yapılan iş fotoğraflardan görebildiğim kadarıyla çok kaliteli. Bunun dışında kaldırımlar da tamamen yenileniyor, eski parke taşlar yerine tüm caddelere granit taşlar ve görme engelliler için rehber yol oluşturuluyor. Bir de caddelerdeki cephe düzenleme işleri var tabi , anlayacağınız şehir merkezi tam bir şantiye görünümünde.

Şimdi biraz alakasız ama benim rahatsız olduğum bir durum var. Belediye yapacağı tramvay hatlarından en azından 2 tanesini (Terminal ve Çekirge hatları) sürekli dile getiriyor. Bu hatlar şu anda bitmek üzere olan ring hatta belirli noktalarda dahil olup daha sonra hattan ayrılacaklar. Bu hatlar %100 yapılacak olmalarına rağmen bu hatlara ait makaslar yapılmadı ve belki 3-4 ay sonra şu anda bitecek olan tramvay hattı kesilecek, yepyeni ve gayet kaliteli olan asfalt kesilecek ve ortalık yine yamalı bohçaya dönecek. Peki bu belediyede planlama yapan insanlar bunları düşünemiyorlar mı ?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Tem Cum, 2013 20:34

btgn yazdı:Bu hatlar şu anda bitmek üzere olan ring hatta belirli noktalarda dahil olup daha sonra hattan ayrılacaklar. Bu hatlar %100 yapılacak olmalarına rağmen bu hatlara ait makaslar yapılmadı ve belki 3-4 ay sonra şu anda bitecek olan tramvay hattı kesilecek, yepyeni ve gayet kaliteli olan asfalt kesilecek ve ortalık yine yamalı bohçaya dönecek. Peki bu belediyede planlama yapan insanlar bunları düşünemiyorlar mı ?
Açıkçası ben buna uyduracak bir gerekçe bulamadım :D yani yüzde 100 yapılacaksa ki bu uzun vadede bile olsa ben olsam o makasları inşa eder öyle bırakırdım, ortada o hatların yapılmış projesi olmasa bile. Yani makasları bu iş dahilinde projelendirirsen sonra 3 cm yan geldi napıcaz diye düşünmeye gerekte olmaz ama bilmiyorum biz mi çok incik boncuk düşünüyoruz yoksa düşünmesi gerekenler sadece siyaseten mi düşünüyorlar, yani teknik tarafına aldırmadan.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 12 Tem Cum, 2013 21:55

Freiburg’ta 30 sene ilerisi için makaslar var. Neredeyse gülünç, ama gerekirlerse hiç de gülünç olmayacak. Littenweiler’de ve Haid’ta armut bölgelerine devam eden raylar ve makaslar koydula, hemen başından, biri seksenlerde, biri doksanlarda. Kim bilir kaç sene sonra, olursa, uzatma olacak. Haha, ve en komiği, öyle bir tekraylı, katenersiz yol kalmıştı, ta 1920’lerden, öyle bırakıldı, bir gün gerekir diye. Ayrıca oraya kargo trenleriyle tarmvaylar getirilir ve raylara indirilirdi. Gün geldi, arnavut kaldırımı (kaldırım değil, cadde bura la) sıktı, hepsini yeni düzenlediler ve o rayları, nihayet, 80 yıl sonra söktüler. Eee … n’oolduuu? Şimdi, hoho, o raylar eksik, çünkü hiç beklenmedik paralelinde işleyen hattı kapatıp, o caddeye hattı yeniden çekecekler. Eski raylar kısmen kullanılabilirdi. Yaaa :lol:

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 12 Tem Cum, 2013 22:45

Uzun bir aradan sonra herkese merhabalar

T1 hattında artık herşey bitti diyebiliriz. Gözlemlediğin kadarıyla bir tek Çatalfırın cep hattında kataner teli çekilmemişti ve montajı bitmiş. BBB en son hatta zaman zaman elektrik verileceğinin duyurusunu yaptı ama hatta elektrik verildi mi verilmedi mi bilmiyorum açıkçası. Bildiğim kadarıyla hat üzerinde 4 adet cep hattı yapıldı ve bu iki cep hattının ikisi (Heykel ve Osmangazi) tramvay bir ucunda girip diğer ucundan çıkabilirken diğer ikisinde (Uluyol ve Çatalfırın) ise bir ucundan giriyor ama diğer uçtan çıkamıyor. Neden bu tarz bir cep hattı yapıldı bilmiyorum.

Gelecekte düşünülen hatlar için neden makaslar yapılmadı bende merak ediyorum. Önümüzde ki seçim döneminde Altepe göreve devam ederse T2 Kent Meydanı-Terminal hattına başlayacak ama ortada nedense makas yok. Birde Darmstad ve Stadyum caddelerinin birleştiği bölümde tüm tramvaylar için depoya gidecek olan Kanalboyu caddesi var ama orası için bile makas bırakılmadı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Tem Cum, 2013 22:55

Enteresan, yani depo yoluna bile makas bırakılmaması, ama ne önemi var yav, koskoca metronun deposu olmuyor da bir şey oluyor mu :) diğer taraftan o cep hatları acaba hatta bir sorun olduğunda tersine işletme için olabilir mi falan diye düşündüm ama sonra saçmaladığımı fark ettim ama yine de yazmadan edemedim.

Bu arada açılışına yetişim belki, kısmet olursa, görüşürmüyüz yine Mustafa? Ekmekli Köfte miydi ne :) bu sefer benden.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 12 Tem Cum, 2013 23:04

Esat yazdı:Enteresan, yani depo yoluna bile makas bırakılmaması, ama ne önemi var yav, koskoca metronun deposu olmuyor da bir şey oluyor mu :) diğer taraftan o cep hatları acaba hatta bir sorun olduğunda tersine işletme için olabilir mi falan diye düşündüm ama sonra saçmaladığımı fark ettim ama yine de yazmadan edemedim.

Bu arada açılışına yetişim belki, kısmet olursa, görüşürmüyüz yine Mustafa? Ekmekli Köfte miydi ne :) bu sefer benden.
Geçici depo sahasının (Kültürpark içi) yolu yapıldı problem yok. Asıl depo sahasına gitmek için makas konulmadı. Asıl depo sahası Soğanlı'da Botanik Park karşısında olacaktı.

Ağustos ayının ikinci yarısından sonra hatta yolcusuz deneme seferlerinin yapılması bekleniyor. Eylül ayı gibi de tarifeli seferlere başlanması bekleniyor.

Demek istediğin Pideli Köfte olacak Esat abi, eğer bu sefer kısıtlı bir günün olmazsa Bursaray'da tüm hattı dolaşırız. Birde Eylül-Ekim gibi Kestel hattının ilk üç istasyonu devreye alınabilir ama alınabilmesi için hurda Düwag'ların gelmesi lazım, şuan depoda iki adet Düwag var.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Tem Cum, 2013 23:11

Mustafa bu sefer inşallah kısıtlı gün olmaz, Ağustos'tan sonra hafta sonu ayırabilirim diye düşünüyorum. Bakalım o günler bir yaklaşsında bir plan yapacağım, dediğin gibi Bursaray' a hiç göz atamadık, kısmet belki yine bir İpek Böceği ziyareti ya da depoda düwag görme şansı yakalarız belli mi olur :)

Ve evet Pideli Köfte, ya deli gibi düşündüm adı aklıma gelmedi ekmekli diyiverdim.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 12 Tem Cum, 2013 23:23

Esat yazdı:Mustafa bu sefer inşallah kısıtlı gün olmaz, Ağustos'tan sonra hafta sonu ayırabilirim diye düşünüyorum. Bakalım o günler bir yaklaşsında bir plan yapacağım, dediğin gibi Bursaray' a hiç göz atamadık, kısmet belki yine bir İpek Böceği ziyareti ya da depoda düwag görme şansı yakalarız belli mi olur :)

Ve evet Pideli Köfte, ya deli gibi düşündüm adı aklıma gelmedi ekmekli diyiverdim.
Şehreküstü İstasyonu çok değişti, güzel oldu. Yani geçen seneden bu yana bazı değişiklikler söz konusu. Burulaş deposuna yeni bir bina yapılıyor mesela, yeni gelecek vagonlar için.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Tem Cum, 2013 23:42

inşaatlar ne durumda peki? Sektör haber sitelerini pek takip etmiyorum bayağıdır, en son bir iki köprü geçişi falan işi vardı bir de son durakta proje değişikliği olmuştu galiba?

Bursa' yı raylı sistem projeleri konusunda başarılı buluyorum aslında, yani kente faydası olacağını düşündüğüm pek çok projeyi ele aldılar, işe de giriştiler ama uygulamada garip şeyler olmuyor değil, yani tramvay hatlarında ortaya çıkan şeyler gibi, umarım bu konularda da düzeltmeler ya da hatalardan dönerler.

Kilitli

“Tramvay Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön