brs-T.03:02 » Heykel - Garaj Hattı İnşaat Süreci

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16446
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

brs-T.03:02 » Heykel - Garaj Hattı İnşaat S&#

Mesajgönderen Esat » 07 Ağu Sal, 2012 18:31

Bursa'da tramvay hatları inşa edileceği ile ilgili haberi 6 Nisan 2009 da girmişim, daha önce inşa edilen Cumhuriyet Caddesi tramvayından sonra ikinci hat olan Heykel - Garaj hattının temel atma törenide bugün gerçekleştirildi. Böylece Bursa konunun gazetelere haber olmasından 3 yıl sonra bir hattı işletmeye açmış bir diğerininde temelini atmış durumda. Umarım başarılı bir çalışma olur, projelerdeki bazı noktalar yeniden ele alınarak geleceğe dönük daha gerçekçi çözümlerde ortaya konulur.

http://www.bursa.bel.tr/asirlik-ruya-he ... ber/10961/

Bursa’da ulaşım sorununu tüm çağdaş dünya kentlerde olduğu gibi raylı sistem yatırımlarıyla çözmekte kararlı olan Büyükşehir Belediyesi, Bursaray Kestel hattında yoğun çalışmalar devam ederken, kent merkezi için de tarihi bir adım attı. Bursa’da ilk kez 1904’te gündeme gelen kentin demir ağlarla örülmesi fikri doğrultusunda 1924 yılında imzalanan son sözleşmede belirlenen 4’ü mecburi, 5’i tercihli olmak üzere 9 elektrikli tramvay hattından ilkini Cumhuriyet Caddesi’nde hayata geçiren Büyükşehir Belediyesi, yaklaşık 6,5 kilometrelik Heykel – Garaj tramvay hattının temelini de törenle attı.

Stadyum Caddesi- Altıparmak Caddesi- Atatürk Caddesi- Heykel- İnönü Caddesi-Kıbrıs Şehitleri Caddesi- Kent Meydanı- Darmstad caddesi güzergahının trafik yoğunluğu açısından sıkıntılı bir bölge olduğunu dile getiren Başkan Altepe, çalışmaları kısa zamanda bitirip, vatandaşlara ve sürücülere fazla bir sıkıntı yaşatılmayacağını vurguladı. Projeyi 10 aydan daha kısa zamanda bitirmek için gerekli her türlü çalışmayı önceden yaptıklarını hatırlatan Başkan Altepe, “Raylar ve gerekli teknik malzemelerle ilgili siparişleri daha önceden vermiştik. Raylarımız gelir gelmez de inşaatı başlattık. Biz Bursa’ya zaman kaybettirmek istemiyoruz” diye konuştu.

Resim

Resim

Resim

Resim


Umalım ki, daha önce dile getirdiğimiz endişeler ortaya çıkmasın ama hattın tek ray üzerinde işletilecek bölümleri işletmeye ne kadar sıkıntı çıkaracak bunu ancak hat açıldıktan sonra görebileceğiz, ya da tramvay hatlarının gerçekte ne kadar trafikten araç eksilmesini sağlayacağını.
En son Esat tarafından 10 Ara Sal, 2013 18:25 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16446
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 23 Ağu Prş, 2012 15:25

Allah Allah, ya arkadaş bu hattın temeli atılmamışmıydı? Ne yani şimdi sadece başkan kaldırımın kenarına gelip şöyle yolu bir kucaklayınca yeniden mi temel atıldı? Ne oldu raymı döşendi :) vallahi ben bir şey anlamadım.

http://www.rayhaber.com/bursa-t1-tramva ... tart-aldi/

Bursa kamuoyunda çok tartışılan tramvay projesi inşaatı başladı. Tramvay hattında incelemelerde bulunan Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe, Bursa’yı demir ağlarla öreceklerini belirterek, “Bu dönem en çok önem verdiğimiz çalışma raylı sistemle ulaşım. Özellikle Bursa’mızın demir ağlarla örüleceğini dönem başında belirtmiştik. Şu anda başladığımız etap, tramvay hattının en önemli etabıdır. Garaj- İnönü Caddesi- Heykel- Altıparmak hattını oluşturan T1 hattının inşaat çalışmaları start alıyor.

Resim

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Serbest Geçiş
Mesajlar: 653
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

T1 Heykel-Santral Garaj

Mesajgönderen Kamil16 » 23 Ağu Prş, 2012 18:59

Bursa'da, T1 hattının kurulacağı güzergah,
Heykel-İnönü Caddesi-Adliye-Kent Meydanı (Eski Santral Garaj)-Darmstadt Caddesi-Atatürk Lisesi-Stadyum-Altıparmak-Çatalfırın-Ulucami şeklinde.
Bu güzergahta yıllardır ring şeklinde iki yönlü dolmuş çalışır. Setbaşından gelen bir kişi yada Heykelden Altıparmağa gitmek için tüm güzergahı dolaşması hiç sevimli değil. :?

En büyük eleştri bu neden ile yapılıyor. Bu nenen ile Bursa BB, Altıparmaktan çfit yönlü hat geçecek, bu da Yeşil-Çekirge olacak diyor ama, bence iki hatta aynı anda start verilmeli idi.

Yoksa eleştri bombardımanından kurtulamazlar. %50 verimli bir hat olur.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 758
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesajgönderen mustafaguler » 25 Ağu Cmt, 2012 15:58

Bugün uzaktan gördüğüm kadarıyla stadyum caddesinde kazı çalışmaları başlamış. Bakalım inşaat süreci nasıl olacak merak ediyorum.

Ayrıca hattın geçeceği bir çok yerde ölçüm çalışmaları ve katnerlerin konulacağı yerler belirleniyor.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesajgönderen btgn » 18 Eyl Sal, 2012 22:41

Bugün fotoğraf çekme amacıyla inşaatın olduğu bölgeye gittim ama yağmura yakalandığım için fotoğraf çekemeden döndüm.

Güzergah haritasında Stadyum istasyonunun olduğu caddede (Stadyum cad.:) ) hattın geçeceği yer tamamen kazılmış , devamında güney uçta Altıparmak kavşağı var hat buradan Altıparmak Caddesine dönecek kuzey uçta ise Darmstadt Caddesine olan dönüş yapılacak.

Cadde üzerinde 150-200 metrelik bir bölümde raylar döşenmiş ve betonlanmış , bir bölümde ise raylar döşenmiş ama beton atılmamıştı. Rayların altına strafor benzeri bir malzeme döşemişler.

Altıparmak ve Darmstadt Caddelerinde teş zamanlı olarak hattın geçeceği bölgedeki fiberoptik , elektrik , telefon v.s. hatlarının deplase işleri devam ediyor. Stadyum Caddesindeki işler bittiğinde bu caddeler üzerinde rahatça kazı işleri yapılabilecek.

fırsat bulursam perşembe ya da cuma günü fotoğraf çekerek siteye yüklerim.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16446
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 18 Eyl Sal, 2012 22:47

Haberlerde inşaat hızlı ilerliyor diye yazıyorlardı, bizim görgü şahidimizde doğruladı :) o bölgede bu kadar hızlı geçmeleri güzel, orada belki de altyapı deplasesinde bir sıkıntı yoktu. Ara sıra dokunduruyoruz ama umarım Belediye başladım hzlıca bitireyim seçimlere kadar elimde çalışan hatlarım olsun, ondan sonrası Allah kerim demiyordur :) mesela tramvay hatlarında en önemli sorunlardan birisi yağmur suyunun drenajıdır, Bursa'da yağmur suyu toplama hattı vardır diye düşünüyorum, tramvay hattından bu kanallara drenaj işi ile ilgili altyapı işi atlanmaz umarım, gerçi fiziki olarak bizim T4 e benzemeyeceğini düşünsemde orada bu sorun çokça yaşandı, yani düşünün bir de güya yağmur suyu toplama kanalları olan bir kent İstanbul (her ilçede her sokakta varmı bilmiyorum açıkçası ama uzun yıllar önce yapılmaya başlanmıştı)

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesajgönderen btgn » 18 Eyl Sal, 2012 23:55

mesela tramvay hatlarında en önemli sorunlardan birisi yağmur suyunun drenajıdır, Bursa'da yağmur suyu toplama hattı vardır diye düşünüyorum, tramvay hattından bu kanallara drenaj işi ile ilgili altyapı işi atlanmaz umarım,


Direnajı sağlamak amacıyla ne yapıyorlar ya da planlıyorlar bilmiyorum ama şu da var ki hattın Adliye - Merinos bölümü haricindeki tamamı eğimli araziden geçiyor ve bu bölgede doğal bir drenaj sistemi mevcut :D tramvay hattında su birikmesi gibi bir şey söz konusu olamaz ama buna güvenip drenaj sistemini yapmayı ihmal ederler mi onu da yakın zamanda öğreniriz.

Kullanıcı avatarı
kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1397
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesajgönderen kemal » 20 Eyl Prş, 2012 07:47

Bu hatta ray açıklığı 1435 mi yoksa 1000 mm mi olacak. Ben tereddüte düştüm.Bu konuda kesin bilgi var mı? Raylar döşenmeye başlandı gidip bir bakmak lazım.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 758
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesajgönderen mustafaguler » 20 Eyl Prş, 2012 10:11

Raylar (1435mm) Stadyum Caddesi'nde döşenmeye başladı Kemal abi. Hatta belli bir bölümü beton ile kapatılmış bile. Zaman bulupta sahayı gezemedim. Şu işlerin biraz azalsın ve da hat üzerinde çalışmalar biraz daha yoğunlaşsın fotoğraflamaya çalışırım.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesajgönderen btgn » 20 Eyl Prş, 2012 17:15

Bu hatta ray açıklığı 1435 mi yoksa 1000 mm mi olacak. Ben tereddüte düştüm.Bu konuda kesin bilgi var mı? Raylar döşenmeye başlandı gidip bir bakmak lazım.


Geçen gün önce inşaat alanını gezdim sonra da Cumhuriyet Cad. hattını gezdim aradaki fark çok açık bir şekilde belli oluyor. Yeni hat 1435mm olarak yapılıyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16446
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 24 Eyl Pzt, 2012 17:09

kemal yazdı:Bu hatta ray açıklığı 1435 mi yoksa 1000 mm mi olacak. Ben tereddüte düştüm.Bu konuda kesin bilgi var mı? Raylar döşenmeye başlandı gidip bir bakmak lazım.


Evet, yerinde görmek lazım :) bakalım bu sene Bursa'ya gitmeyi becerebilecekmiyim, gerçi yılbaşında havanın buz zamanında orada olacağım ama yine de gitmek istiyorum, iş yapılmış bitmiş olursa da o hali ile görürüz artık ne yapalım.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 758
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesajgönderen mustafaguler » 29 Eyl Cmt, 2012 23:25

Ray döşeme işlemi Darmstad Caddesi'nde de başlamış.

Bugün gidip hattı gezip resimlemeyi düşünüyordum ama miskinliğim tuttu :(

Bu hafta muhakkak birkaç resim almak istiyorum haftaya sanırım soğuklar başlıyormuş sonra hiç gidip resim çekemem herhalde :D


“Tramvay Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir