7. sayfa (Toplam 10 sayfa)

Gönderilme zamanı: 05 Şub Çrş, 2014 07:46
gönderen Mehmet keles
Peki devlet demiryolları üst kısımdaki raylarıda mı sökecek?
Sökecekse estram bu boşluğu doldurabilir....Aldığınız cevap klasik kamu cevabı yuvarlak.. muallak...tekrar sormaya cüret edilmesin diye arkası önü kapalı... :)

Gönderilme zamanı: 05 Şub Çrş, 2014 11:49
gönderen senturk90
alabay yazdı:İşaretledim. Bence bu noktalarda ve bunların ardındaki ray kısmında kavis temiz değil. Kıvrıntı yerine biraz ânî düzlük başlıyor, bağlantı/kaynak geçişi de köşeli.

Resim
Uzun bir aradan sonra merhabalar. Askerde olmam sebebiyle uzun bir zamandır yazamıyorum ancak takipteyim Şafak 74 :D Fotoğrafa gelince böyle bir kavisin Bursa Cumhuriyet cadesi tramvayındada olduğunu daha önceleri yazmıştım. Dönüşler anlık vuruntuya sebep olabilir. Acilen düzeltilmesi taraftarıyım.

Gönderilme zamanı: 05 Şub Çrş, 2014 12:13
gönderen fcinar
Mehmet keleş yazdı:Peki devlet demiryolları üst kısımdaki raylarıda mı sökecek?
Sökecekse estram bu boşluğu doldurabilir....Aldığınız cevap klasik kamu cevabı yuvarlak.. muallak...tekrar sormaya cüret edilmesin diye arkası önü kapalı... :)

DDY'nin üst kısımdaki rayları geçici, kısa bir süre sonra sökülecek...:wink:

EsTram için bu bölgeye bir hat yapılacağını pek düşünmüyorum. Çünkü EsTram'ın buradan önce gitmesi gereken çok büyük mahalleler var... :wink:
senturk90 yazdı:
alabay yazdı:İşaretledim. Bence bu noktalarda ve bunların ardındaki ray kısmında kavis temiz değil. Kıvrıntı yerine biraz ânî düzlük başlıyor, bağlantı/kaynak geçişi de köşeli.

Resim
Uzun bir aradan sonra merhabalar. Askerde olmam sebebiyle uzun bir zamandır yazamıyorum ancak takipteyim Şafak 74 :D Fotoğrafa gelince böyle bir kavisin Bursa Cumhuriyet cadesi tramvayındada olduğunu daha önceleri yazmıştım. Dönüşler anlık vuruntuya sebep olabilir. Acilen düzeltilmesi taraftarıyım.

Aynen söylediğiniz gibi anlık vuruntuya sebep oluyorDU...
Yani artık düzeltilmesine gerek yok. Çünkü şuan bu raylar kaldırılıyor... :wink:

Gönderilme zamanı: 05 Şub Çrş, 2014 12:14
gönderen alabay
Böyle durumlar tramvay tekerleklerini ve bojileri toz duman etmez mi zamanla? Yani, yolcuyu boşver, o zaten balık, ama araç hasar görürse, iş paraya vuracak, ki para çoh önemlüh.

Gönderilme zamanı: 05 Şub Çrş, 2014 12:24
gönderen fcinar
alabay yazdı:Böyle durumlar tramvay tekerleklerini ve bojileri toz duman etmez mi zamanla? Yani, yolcuyu boşver, o zaten balık, ama araç hasar görürse, iş paraya vuracak, ki para çoh önemlüh.
Çok haklısınız...

Bir önceki sayfada paylaştığım resimlere ek olarak, bir bilgilendirme daha...
:wink:

"Siyah Çizgi", Eskişehir'de Demiryollarının Yer Altına Alındığı Bölüm...
Resim

Gönderilme zamanı: 05 Şub Çrş, 2014 13:07
gönderen alabay
Genel olarak demiryollarını yeraltına almayı ben şahsen çok iyi bulurum. Ne yazık ki, bir çok şehir bunu yapamayacak duruma gelmiş (Almanya’da meselâ). Freiburg kenti acaip bir şekilde raylardan dolayı bölünmüş hâlde. Rayları yeraltına almak istediler, ama sırf başgarın 8 veya 9 yolu var. Şimdi onun yerine rayların yanına yüksekçe binalar yapmaya başladılar, rayların bari kısmen bu şekilde kente gürültü yansımamalarını temin etmeye çalışıyorlar. 1990’da gördüğüm Barcelona kenti bu konuda çok ileriydi, orada garlar bile metro istasyonları gibi.

Gönderilme zamanı: 05 Şub Çrş, 2014 13:12
gönderen Mehmet keles
Bence bu yol müthiş rekreasyon alanı olur, tam ortasına ise başlarda armut linkli bir Nostaljik tramvay çok yakışır. Eskişehir bundan sonra tadından yenmez bir üniversite şehri olur. Ayrıca yatay vuruntunun tramvaya darbesi sınırlı olur fakat dikey vuruntu (cebre bağlantı yerlerinde)aksları kılcal çatlatır. sanırım burada yatay vuruntu söz konusur. Yatay vuruntu yolcuyu sarsar dikey daha çok tramvayı....

Gönderilme zamanı: 05 Şub Çrş, 2014 14:02
gönderen alabay
Şu an Stuttgart’ta başgarı ve bağlantı raylarını yeraltına alıyorlar. Ama boş bir iş, halk buna karşıydı, halk oylaması yaptılar, karşı olanlar yetmedi (enayiler) :-) Ne yazık ki serbest kalan bölgeler rantçılar acaip bir şekilde atlıyorlar. Tabiîki çok pahallı ve özel gayrımenkullere elverişli yerler oluşuyor. Tabiîki Eskişehir Stuttgart gibi bir merkez değil, ama yine de dikketli olunmalı. Böyle alanlara park yapmak bugünlerde (ne yazık ki) gülünç kalan (ve kılınan) bir düşünce. Yerine bürolar, prestij binalar ve retsidangslar yapmak isteyenler çıkacak. Bu büyük bir problem. Londra, New York ve Berlin gibi koca kentlerin merkezlerindeki akıl almaz kocaman parklar ve yeşil alanlar eski zamanın ruhları.

Gönderilme zamanı: 18 Mar Sal, 2014 16:40
gönderen Esat
Emek-71 Evler tramvayı hizmete açılmış, hat bu bölgeden Opera durağına yolcu taşıyacakmış, Estram' ın işletme modelleri hakkında bilgisi olan varmı? Halen 2 işletme mi devam edecek yoksa başka hatlar var mı?

Bu arada bizim interaktif haritaya da bayağı bir güncelleme işi çıktı yav :)

http://www.iha.com.tr/emek-71-evler-tra ... dem-341430
Konuşma sonrasında açılış yapılan tramvay hattı ile Yılmaz Büyükerşen ve beraberindeki heyet ilk turu attı. Yol boyunda ilk seferi izleyen bir çok mahalle sakini Büyükerşen’e el salladı. Açılan yeni hattın Emek-71 Evler Mahallesinden başlayıp Opera tramvay durağında son bulacağı, tramvayların bir süre ücretsiz hizmet verileceği öğrenildi.

Gönderilme zamanı: 18 Mar Sal, 2014 22:01
gönderen mustafaguler
Sanırım 03 nolu kod ile çalışacak

Resim

Gönderilme zamanı: 19 Mar Çrş, 2014 07:40
gönderen Esat
Sağolasın Mustafa, 3 işletme mantıklı araç yeterli olsa ve talep olsa bir dördüncüyü bu hat yapısı ile rahatlıkla işletebilirler aslında. Hatlardan bilgi ve foto bol olsa her işletmeyi başlık olarak ayırmak lazım aslında.

Gönderilme zamanı: 29 Mar Cmt, 2014 02:24
gönderen emrenmert
Şu an ESTRAM hatları şu şekilde:

SSK-Otogar
SSK-Osmangazi
Otogar-SSK
Otogar-Osmangazi
Osmangazi-SSK
Osmangazi-Otogar
Opera-Emek/71 Evler
Emek/71 Evler-Opera
Çarşı-SSK
Çarşı-Emek/71 Evler
Çarşı-Otogar
Çarşı-Osmangazi
Çarşı-Opera