6. sayfa (Toplam 10 sayfa)

Gönderilme zamanı: 21 Oca Sal, 2014 14:51
gönderen alabay
İşin uzaması belki de iyi bir çalışmaya işarettir.

Gönderilme zamanı: 02 Şub Pzr, 2014 18:57
gönderen fcinar
EsTram'ın; yapımı devam eden EMEK-71 EVLER uzatma hattında, Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Yılmaz Büyükerşen'in de katılımıyla deneme sürüşleri başlamış...

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Gönderilme zamanı: 02 Şub Pzr, 2014 19:18
gönderen Mehmet keles
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Bir arkadaşım çekmiş Hızlı tren ile tramvay'ın keşistiği kross makas. Ve tabiiki tramvay D.c. si ile 25.000 volt'un A.C. geçiş Nötr bölgesi ..ilginç kareler..

Gönderilme zamanı: 02 Şub Pzr, 2014 20:43
gönderen Esat
Tüm fotolar için teşekkürler, çok iyi.

Testler ne kadar sürecek acaba açılış için verdikleri bir tarih var mı? Benim önümüzdeki haftalarda interaktif haritayı bayağı bir düzenlemem gerekecek gibi :)

Gönderilme zamanı: 03 Şub Pzt, 2014 11:06
gönderen alabay
O ışıklı yaya geçidinde tam geçitte duran ahşap el arabası çøk komik.

Raylarda o bir virajda sanki rayda yumuşak kavis yerine hafif bir köşe var gibi görünüyor. Sola dönüşte. Neden öyle?

Gönderilme zamanı: 04 Şub Sal, 2014 07:57
gönderen Mehmet keles
Başar dediğin şeyi göremedim fakat o kavisli dediğin yer oluklu vinyol ray geçişi...

Gönderilme zamanı: 04 Şub Sal, 2014 11:15
gönderen alabay
İşaretledim. Bence bu noktalarda ve bunların ardındaki ray kısmında kavis temiz değil. Kıvrıntı yerine biraz ânî düzlük başlıyor, bağlantı/kaynak geçişi de köşeli.

Resim

Gönderilme zamanı: 04 Şub Sal, 2014 12:19
gönderen Esat
Ray kaynaklı değil, cebre ile fiks edilmiş zaten bu yüzden maksimum hız 12 km (bence daha düşük bile olabilirdi) geçici bir düzenleme olduğu için yapılan şey normal, makinistler kurallara uyarsa sıkıntı yok.

Gönderilme zamanı: 04 Şub Sal, 2014 12:34
gönderen alabay
Hee, sırf geçici mi? Geçici olmasa, farklı olurdu ama, değil mi? Geçici içın geçici olmayanı kadar temiz kavisli yapılamıyor mu?

Gönderilme zamanı: 04 Şub Sal, 2014 13:41
gönderen Esat
alabay yazdı:Hee, sırf geçici mi? Geçici olmasa, farklı olurdu ama, değil mi? Geçici içın geçici olmayanı kadar temiz kavisli yapılamıyor mu?
Gerek yok yapılmasına

Gönderilme zamanı: 04 Şub Sal, 2014 13:49
gönderen Mehmet keles
Başar, Esat'ın dediği gibi o kısımlar cebreli ve kurb çok keskin dolayısıyla, o kısımlar kaynaklanmadığı için sonuç bu. Normalde haklısın o kadar keskin bir yerde cebre kullanılmaz uzun rayı bükmeleri gerekiyordu. Yapmamışlar ne yapalım, adamlar biraz acemi sanırım...

Gönderilme zamanı: 05 Şub Çrş, 2014 00:51
gönderen fcinar
Esat yazdı:Tüm fotolar için teşekkürler, çok iyi.

Testler ne kadar sürecek acaba açılış için verdikleri bir tarih var mı? Benim önümüzdeki haftalarda interaktif haritayı bayağı bir düzenlemem gerekecek gibi :)
Açılış konusunu birkaç kişiye sordum; gayet açıklayıcı ve zekice cevaplar aldım.

Testler bittiğinde açılış yapılacakmış...!

Yalnız şöyle bir durum var; uzatma hatları konusunda ilk söylenen 2014 başında test sürüşleri, 25 Ocak 2014 tarihinde de hatlarda yolcu taşınmaya başlanacağı yönündeydi.
Yani 20-25 gün süreceğini tahmin ediyorum... :wink:
Esat yazdı:Ray kaynaklı değil, cebre ile fiks edilmiş zaten bu yüzden maksimum hız 12 km (bence daha düşük bile olabilirdi) geçici bir düzenleme olduğu için yapılan şey normal, makinistler kurallara uyarsa sıkıntı yok.
Geçici hatta girerken; maksimum hız 5 km... :)

Ayrıca;
...Kıvrıntı yerine biraz ânî düzlük başlıyor...
Bu noktalardan geçerken tramvaydakilerin içi kalkıyor diyebilirim...!
Çok sert bir şekilde hissediyorsunuz...
Allahtan kurtulduk.
:wink:


--------
Mehmet Beyin paylaştığı resimlerden sonra, bölge hakkında fikir sahibi olabilmeniz için bir şeyler karalamaya çalıştım...

Resim

Resim

Her şey İstasyon Köprüsünün yıkılmasıyla başladı...

İstasyon Köprüsünün üzerinden EsTram hattı geçiyordu. Bunun için köprü yıkılmadan önce EsTram için deplase hattı yapıldı.

Böylelikle Eskişehir Gar Geçişinde demiryolunun yer altına alınması inşaatının son adımı olan İstasyon Köprüsü yıkıldı.

31.01.2014 itibariyle köprünün olduğu noktada demiryolunu yer altına alma çalışmaları sona erdi.
Şuan da bölgenin düzenlenmesi ve EsTram hattının tekrardan döşenmesi için çalışmalar başladı.
EsTram'ın SSK-ÇARŞI bölümü 11 Mart 2014 tarihine kadar kapandı...