esk-T.03 » Eskişehir Tramvay Hatları İnşaat Süreci

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 15 Tem Pzr, 2012 23:30

İlginç yahu, geçen hafta da bir arkadaşta öldü. Dün ise bir güneş fırtınası Kuzeyamerika’yı ve Kuzeyavrupa’yı vurdu, İrlanda’da acaip UV ışını ölçtüler. Almanya’da bu şekilde olaylar olabileceğini söylemişlerdi! Belki plasma çarpmıştır?!

Bu ring 4 km uzunlukta değil mi? Bursa ringi de o kadar küçücük mü?! Birisi bir siteden girip, çıkıyor, ötekisi koskoca kent merkezin etrafını dolaşıyor? Dubidakka, şuna bi bakmam gerek …

Eskişehir’de kuzey–güney arası ~500 metre. Uzunluk ~3,5 km.

Bursa’da kuzey–güney arası ~1 kilometre, doğu–batı ise 2,5 kilometre. Uzunluğu ise, yine sokak, cadde, isim, herşey olmadığından, 4,5 ile 5,5 km arası.

Yani, bence pek mukayese edilemeyecek iki »ring«. Ki, birisi bir semtte uç, ötekisi merkez. Bana kalırsa, semtte, uçta da olmamalı, ama Eskişehir’de yerinde olabilir belki. Ama Bursa’da?!

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Tem Pzt, 2012 17:05

Bu şekilde dönüş hatlarına bende karşı değilim ama orada yol yeterince geniş, ileride ki planlamaları zora sokmamak adına bence hat gidiş istikametine göre yolun sağına inşa edilmeli idi. Bu sayede ileride bir geliştirme planlanırda ikinci hat gerekirse zora girilmez, karşı tarafada diğer yol inşa edilirdi, bu hali ile bence kendilerini kıstırmışlar. Yani proje yapan teknik adamlardan çok bilmiyoruz ama zaten bu planlama teknikten çok sözel bilimlerin işi bana göre :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 16 Tem Pzt, 2012 18:11

Bilmiyorum. Eskişehir şu ana kadar tökezlemeden ilerlemiş. Kadroda değişiklik var mı? Emir mi veriliyor, plân mı yapılıyor? Ne düşünülmüş? Bilmiyoruz. Hata var mı? Olabilir mi? Senin bahsettiğin yöntem krem tabiîki :-) Şu an biraz büyük armut dönüşü yapılmış gibi.

Tek kesin olan, Bursa’daki plânlamaların pek hoşuma gitmemesi, Eskişehir iyi gibi. Bir de hat işletmesini merak ediyorum!

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Tem Pzt, 2012 20:25

Burası kentin batı kesimi diye hatırlıyorum, şimdi bu kent ne kadar büyüyecek? Gelecek öngörüleri neler, bir de şu var bugüne kadar hangi kentin gelecek öngörüsü tuttu? Ben bu konuda yerel yönetimlerinde merkezi yönetime bağlı istatistik kurumlarınında başarısız olduğunu düşünüyorum. Şimdi geriye göçten bahsediliyor, yok efendim nüfus artmıyormuş bu kentlerde. Eskişehir bir öğrenci kenti, sanayisi ile değil bu yönü ile tanınıyor ve öyle de olsa gerek, bu anlamda üniversitenin kapasitesi artmadıkça nüfus artışı lineer ilerleyebilir bir şey diyemem ama kentleşme, yapılaşma, yeni yerleşim alanları bunlarda hep önemli.

Bence Eskişehir dairesel gelişim için ideal bir konumda, kent sürekli olarak bir daire şeklinde gelişebilir bunu sağlayabilecek etkenler arasında her zaman toplu ulaşımın geldiğini söylüyorum, eğer tramvay şebekesi buna göre geliştirilir ise bu daha kolay olabilir, benim bakış açım hep bu yönde. Yoksa mevcutta ki işletme planı için bu doğrudur bir şey diyemem.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Ağu Sal, 2012 18:16

http://networkedblogs.com/AIGrx

Eskişehir'de tramvay hattı uzatma çalışmaları devam ediyor, çalışmalar çerçevesinde geçenlerde bir bölgede hattın inşa edileceği yolun altına beton takviyesi yapıyorlardı, bugünkü haberde Çamlıca Mahallesinde bazı cadde ve sokakların trafiğe kapatılarak buradan geçen otobüs güzergahlarının değiştirileceği duyurulmuş.
Büyükşehir Belediyesi Tramvay Uzatma Hatları Yapım İşi kapsamında, Çamlıca Mahallesi Tombakzade Bulvarı ile Gündüz Ökçün Bulvarı’nın kesişiminden, Tombakzade Bulvarı ile Gurbet Sokak kesişimine kadar olan yol geçici trafiğe kapatılacaktır. Ayrıca Çamlıca Mahallesi’ne sefer yapan siyah 16 ile 38 numaralı otobüslerinde güzergâhlarında geçici olarak değişikliğe gidildi.

SİYAH 16 NUMARALI OTOBÜS GEÇİCİ GÜZERGAHI:

Mahalleye gidiş:
Tombakzade Bulvar- Gazilkar Sokak- Olgunluk sokak- dayıbey sokak- Ulusal Egemenlik Bulvarı-Aydınlar Sokak- Aktepe Caddesi-Arıpınar Sokak-Org. Kıvrıkoğlu- Atilla İlhan Sokak- Kumluca Sokak-Hasbahçe Evleri önü son durak.

Mahalleden dönüş:
Hasbahçe Evleri-Başpınar Sokak- Arıpınar Sokak- Aktepe Caddesi-Aydınlar Sokak- Ulusal Egemenlik Bulvarı- Dayıbey Sokak- Orhangazi Sokak- olgunluk Sokak- Gaziler Sokak- Tombakzade Bulvarı’ndan güzergaha devam edecek.

38 NUMARALI OTOBÜS GEÇİCİ GÜZERGAHI:

Mahalleye Gidiş:
Salih Bozok Caddesi- Örsan Sokak- Rauf Orbay Caddesi- İsmet İnönü 2 Caddesi- Gerekli Sokak- kardak Sokak- Çandar Sokak- Ertürk Sokak- Ulusal Egemenlik Bulvarı- Dayıbey Sokak- Cihangül Sokak- Tınaz Sokak-Birlik Caddesi

Mahalleden Dönüş:
Birlik Caddesi- Tınaz Sokak- Cihangül Sokak- Dayıbey Sokak- Ulusal Egemenlik Bulvarı-Ertürkoğlu Sokak- Çandar Sokak- Kardak Sokak- Gerekli Sokak- İsmet İnönü 2 Caddesi- Salih Bozok Caddesi- Yunusemre Devlet Hastanesi karşısı son durak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 May Prş, 2013 23:04

Eskişehir de inşaatlar ne durumda pek haberimiz olmuyor ama gözüme şöyle bir haber çarptı. 71 Evler istikametine gidecek tramvay hattında güzergah değişikliği yapıldığı ve bu değişiklik sonrasında sokaklarından tramvay geçecek vatandaşların duruma itiraz ettikleri yazıyor. Daha geniş bir caddeden gitmesi planlanan hattın 7 metrelik kendi sokaklarına alındığını ve bu yüzden mağduriyet yaşayacaklarını belirterek gösteri yapmışlar, ayrıca mahkemeye başvurmak istediklerini de belirtmişler, haber çok yeni değil ama vereyim dedim.

http://www.haberler.com/tramvay-hatti-p ... 44-haberi/
Site sakinleri adına açıklama yapan Mete Ölç, Eskişehir Büyükşehir Belediyesinin site sakinlerine danışmadan ve bilgi vermeden hattı sokağa taşıdığını kaydetti.

Daha önceki plana göre, hattın 1. Soğuk Demirciler Sokak'tan geçmesi gerektiğini vurgulayan Ölç, şöyle konuştu:

"Sokağımızın genişliği 7 metre, plan değiştirilmeden önceki 1. Soğuk Demirciler Sokak'ın genişliği 20 metre olmasına rağmen bir takım kişilerin baskısı üzerine 7 metrelik bizim sokağımızla değiştirildi. Bu yolu 248 hane kullanıyor. Buradaki 4 blokun girişi, bu sokaktan yapılıyor. Site sakinleri mağdur. Yetkililerden ilgi bekliyoruz.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 23 May Prş, 2013 23:45

Bi istimlak, yık gitsin, bak nasıl en böyyüg tramvay oradan geçer!

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 May Prş, 2013 23:55

Daha geniş bir cadde hemen yakınında varken site yerleşimini yıkmak ancak senden beklenen bir fikir olurdu zaten :D ha adamlar haklı demiyorum sadece şunu merak ediyorum gerekçe nedir ve gerçekten neden oradaki insanlara sorulmak zahmetine girilmez? Eyvallah devlet herşeyi bilir yapar da, hep doğrumu yapar bilemem.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Tem Prş, 2013 00:14

Büyükşehir Belediyesi yetkililerinden edilen bilgiye göre, tramvay uzatma hatları yapım işi kapsamındaki çalışmaların, 1 Temmuz 2013 tarihi itibari ile yüzde 65’lik kısmı bitirildi. Yıldıztepe-Yenikent-Çankaya, Emek-71 Evler ve Batıkent-Çamlıca uzatma hatlarındaki çalışmalar beklenmedik bir engel çıkmaz ise 25 Ocak 2014 tarihinde bitirilerek hatların faaliyete geçmesi planlandığını ifade eden yetkililer, çalışmalarda 1 Temmuz 2013 tarihi itibari ile yaklaşık 35 milyon liralık hakediş bedellerine ulaşıldığını, işin toplam sözleşme bedelinin ise yaklaşık 89 milyon 37 bin lira olduğunu bildirdiler.
Eskişehir Belediyesi yetkilileri Ocak 2014 ün son günlerinde inşaatı devam eden tramvay hatlarını açmayı planladıklarını belirtmiş, yine aynı haberin içerisinde gelecekte yeni hatlar ile sistemin daha da geliştirilmesinin düşünüldüğünden bahsediyor. Eskişehir uzaktan gördüğüm kadarı ile ülkemizde tramvay konusuna gerçekçi yaklaşan ve kağıt üzerinde iyi çözümler üreten tek kent durumunda, tabii kullananlar daha iyi bilirler gerçekten işe yarıyormu, halktan kabul görüyormu ama görmese devam edilmezdi diye düşünüyorum.

http://www.haber3.com/yeni-tramvay-hatl ... 87108h.htm

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 19 Tem Cum, 2013 15:34

Eskişehir'de ben ne zaman tramvaya binsem kapasitenin yetersiz olduğu gözüme çarpıyor. Tramvay araçlarının ilave parçalarla uzatılması ya da 2'li dizi şeklinde işletilmesi gerekiyor. Pik saatlerde işletme sıkıntılı.

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 363
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 19 Tem Cum, 2013 17:12

Eskişehir'e bu sene içinde 2 kez gittim. Son gidişimde 23 Nisan tatili zamanıydı, yani şehir tenha olabilir ama kaldığımız 2 gün boyunca ben bir kapasite sıkıntısı görmedim. Belki pik saate tatil olduğu için denk gelmemiş olabilirim. Fakat iki gidişimde de keşke İstanbul da böyle olsaydı, burası ne modern bir şehir olmuş dedim. Darısı diğer Anadolu kentlerinin başına...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Eki Cmt, 2013 13:16

Eskişehir ilk fırsatta gitmek istediğim kentlerden birisi, biri Bursa biri Eskişehir bakalım ne zaman.

Tramvay inşaatı nedeni ile sıkıntılar devam ediyor
Eskişehir Yenikent Mahallesi Şehit Yüzbaşı Tuncer Göngör Caddesi'nde gerçekleşen tramvay çalışmaları nedeniyle yol 2 metre aşağıya indi.

Söz konusu caddede sefer yapan dolmuş şoförleri ise, çalışmalar nedeniyle zorluk çektiklerini belirterek tramvay yolunun bir an önce bitirilmesini istedi.
Kaynak : http://www.haber3.com/tramvay-calismala ... z2ipGPAxqS

Cevapla

“Tramvay Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön