esk-T.03 » Eskişehir Tramvay Hatları İnşaat Süreci
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Onların hepsi birer güzergah, hat tanımı değil. Şöyle sadeleştirilmeli;
SSK-Otogar
SSK-Osmangazi
Otogar-Osmangazi
Opera-Emek
Mesela Çarşı hatlarını neden tek yazdınız? Onu da anlayamadım, diğerlerini güzergahlara ayırmışsınız ama Çarşı ile başlayanlar tek, bir de zaten nerede ise tüm trenler Çarşı durağından geçmiyor mu? Çarşı durağını başdurak kullanan hatlar mı var? Yani Emek' ten gelen bir tren Çarşı' da son durak yapıp geri mi dönüyor? Estram' ın bu kadar tramvay aracı var mı yav elinde?
Bunlar kısa parkur olarak pik saatte işliyorsa bilemem ama 5 tane de Çarşı kalkışlı işletme var ise toplam 9 işletme yapar.
SSK-Otogar
SSK-Osmangazi
Otogar-Osmangazi
Opera-Emek
Mesela Çarşı hatlarını neden tek yazdınız? Onu da anlayamadım, diğerlerini güzergahlara ayırmışsınız ama Çarşı ile başlayanlar tek, bir de zaten nerede ise tüm trenler Çarşı durağından geçmiyor mu? Çarşı durağını başdurak kullanan hatlar mı var? Yani Emek' ten gelen bir tren Çarşı' da son durak yapıp geri mi dönüyor? Estram' ın bu kadar tramvay aracı var mı yav elinde?
Bunlar kısa parkur olarak pik saatte işliyorsa bilemem ama 5 tane de Çarşı kalkışlı işletme var ise toplam 9 işletme yapar.
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
Estram web sitesinden alınan bilgiye göre yazdım. Eskişehir'e 2 yıldır gitmediğim için neler değişti, tramvaylara ne oldu pek bir bilgim yok açıkçası.
Bu arada, demiryolu üzerindeki viyadük yıkıldıktan sonra; demiryolu yeraltına alınmış ve tramvay da yerden gitmeye başlamış. Buraya ayrıca bir durak daha eklenmiş; adı da ESPARK olmuş. Birkaç gün içinde bu durağın hizmete gireceği söyleniyor.
Bu arada, demiryolu üzerindeki viyadük yıkıldıktan sonra; demiryolu yeraltına alınmış ve tramvay da yerden gitmeye başlamış. Buraya ayrıca bir durak daha eklenmiş; adı da ESPARK olmuş. Birkaç gün içinde bu durağın hizmete gireceği söyleniyor.
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 98
- Kayıt: 26 Eki Cmt, 2013 22:34
Mantıklı...Sağolasın Mustafa, 3 işletme mantıklı araç yeterli olsa ve talep olsa bir dördüncüyü bu hat yapısı ile rahatlıkla işletebilirler aslında. Hatlardan bilgi ve foto bol olsa her işletmeyi başlık olarak ayırmak lazım aslında.
Bu sıralar üniversite ile uğraşmaktan kafamı kaldıramıyorum. Biraz rahatlasam ayrıntılı, bol fotolu bir bilgilendirme yapacağım...
Bilgilendirmeden sonra, HATları farklı başlıklarda düzenleyebilirsiniz.
Şimdilik aklınızda sorular varsa; onları cevaplamaya çalışayım...SSK-Otogar
SSK-Osmangazi
Otogar-Osmangazi
Opera-Emek
Mesela Çarşı hatlarını neden tek yazdınız? Onu da anlayamadım, diğerlerini güzergahlara ayırmışsınız ama Çarşı ile başlayanlar tek, bir de zaten nerede ise tüm trenler Çarşı durağından geçmiyor mu? Çarşı durağını başdurak kullanan hatlar mı var? Yani Emek' ten gelen bir tren Çarşı' da son durak yapıp geri mi dönüyor? Estram' ın bu kadar tramvay aracı var mı yav elinde?
Bunlar kısa parkur olarak pik saatte işliyorsa bilemem ama 5 tane de Çarşı kalkışlı işletme var ise toplam 9 işletme yapar.
Mevcut işletmeler, Esat Beyin söylediği şekilde.
Bütün hatlarda, işletme frekansı 12 dakikada 1. Tramvaylar çok kalabalık.
EsTram sistemi şuan da biraz karışık. Otobüs entegreleri daha ayarlanmamış durumda.
SSK tramvay hattı kapandığında, SSK yönüne giden tramvaylar yerine Büyükşehir Belediyesi ücretsiz otobüs seferleri düzenliyordu. SSK tramvay hattı açılmasına rağmen bu ücretsiz otobüs seferleri de bir yandan hala devam ediyor.
OTOGAR-OSMANGAZİ hattı dışında tüm hatlar Çarşı'dan geçiyor.
Çarşı durağını başdurak olarak kullanan bir hat yok.
Ayrıca; Eskişehir Gar Geçişini yer altına alma işlemleri büyük oranda tamamlandı. Anahat trenleri, hızlı trenler tünelden gidiyorlar. Eskişehir İstasyonuna ulaştığında yüzeye çıkıyorlar.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Hat başına 12 dk. frekansı yüksek bence, gerçi ara bölümde yani hatların üst üste bindiği kent merkezi bölgesinde mantıken bu süre en azından yarıya düşüyordur. Yine de tramvayın yoğun kullanıldığı bir kentte ana hatta 5 dk. nın altına düşmeli. Yani bir X gibi düşünürsek 6 farklı işletme yapılabilse her hat 8 dk frekans ile çalışırsa merkezde 2 dk. altında kollarda ise 4 dk. da bir işletme yapılabilir ki bu durumda özellikle merkeze erişimde hiçbir sıkıntı yaşanmaz, diye hayal ettim şimdi.
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 98
- Kayıt: 26 Eki Cmt, 2013 22:34
ÇAMLICA-BATIKENT ve YENİKENT-ÇANKAYA uzatmaları devreye girdiğinde onlarında devreye katılarak planlandığı yeni hatlarla söylediğiniz frekans aralıkları belki gerçekleşecektir...Esat yazdı:Hat başına 12 dk. frekansı yüksek bence, gerçi ara bölümde yani hatların üst üste bindiği kent merkezi bölgesinde mantıken bu süre en azından yarıya düşüyordur. Yine de tramvayın yoğun kullanıldığı bir kentte ana hatta 5 dk. nın altına düşmeli. Yani bir X gibi düşünürsek 6 farklı işletme yapılabilse her hat 8 dk frekans ile çalışırsa merkezde 2 dk. altında kollarda ise 4 dk. da bir işletme yapılabilir ki bu durumda özellikle merkeze erişimde hiçbir sıkıntı yaşanmaz, diye hayal ettim şimdi.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 747
- Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22
Geçen gün bir TV kanalında Eskişehirliler ile röportaj yapılıyordu.
Kentin kenar kısımlarında yaşayanlar şehrin kaymağını merkezin yediğini hatta kenar semtlere otobüs seferlerinin dahi kaldırıldığını söylüyorlar. Akşam gelen misafirler eğer 8'den önce gitmezlerse yatıya kalmak zorunda kalıyorlarmış.
Eskişehir'de bu kadar büyük bir ulaşım sıkıntısı olduğunu bilmiyordum gerçekten.
Kentin kenar kısımlarında yaşayanlar şehrin kaymağını merkezin yediğini hatta kenar semtlere otobüs seferlerinin dahi kaldırıldığını söylüyorlar. Akşam gelen misafirler eğer 8'den önce gitmezlerse yatıya kalmak zorunda kalıyorlarmış.
Eskişehir'de bu kadar büyük bir ulaşım sıkıntısı olduğunu bilmiyordum gerçekten.
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 98
- Kayıt: 26 Eki Cmt, 2013 22:34
Engin Bey; malesef doğru...
Bu da büyük bir rezalete neden oluyor...
Çevre mahallelere ulaşım çok sıkıntılı.
Geceleri bu sıkıntı daha da büyük.
Geceleri çevre mahallelere çok az sefer düzenleniyor. Ayrıca düzenlenen seferlerde de şoförler kafalarına göre takılıyor.
Örneğin; benim bile onlarca kez şahit olduğum bir olay, adam güzergahı kafasına göre değiştiriyor !!!
Ara duraklarda bazen saatlerce otobüs bekleyebilirsiniz.
Veya örneğin; kırmızı 63 ve siyah 63 otobüsleri. Güzergahları aşağı yukarı aynı. Sadece durakları farklı, iki hat.
İki otobüste de ayakta dahi yolcular var. Kenar mahallelere giderken iki otobüs bir durakta duruyor. Bir otobüsteki yolcuları diğer otobüse aktarıyorlar. 50 kişinin ayakta durması gereken otobüste 75 kişi ayakta duruyorsunuz. Şoför ara duraklarda bekleyen insanlara otobüs dolu deyip yoluna devam ediyor ve durakta durmadan geçiyor.
Bu sadece iki örnek. Eskişehir'de EsTram işletimi çok güzel ancak diğer toplu taşıma araçlarında sıkıntı büyük !
Otobüsler, Minibüsler, Dolmuşlar... Hepsinin birçok sorunu var.
Büyükşehir Belediye Başkanımız 4. dönemi için tekrardan seçildi. Umarız kendisinin son dönemi dediği bu dönem için bu eksiklikleri de giderirerek, koltuğunu devreder.
Eskişehir'de yakın köylere ulaşım ise çok daha berbat. Otobüsler bir sabah saatlerinde var, birde akşam mesai bitimlerinde.
(NTV'deki o ropörtajı bende gördüm, Büyükşehir Belediye Başkanımızın Eskişehir'e yaptıkları için kendisine milyonlarca kez teşekkürler, çok çok büyük hizmetleri oldu ve olmaya devam ediyor ancak o ropörtajda ki söylenenlerin tamamı doğru.)
[Nüfusu ve sorunları hızla artan, yeni yeni bölgeleri oluşan her Büyükşehir gibi Eskişehir'de malesef sorunları ile büyüyor.)
Eskişehir'de otobüs ile toplu taşımacılık ÖHO'ların elinde.Geçen gün bir TV kanalında Eskişehirliler ile röportaj yapılıyordu.
Kentin kenar kısımlarında yaşayanlar şehrin kaymağını merkezin yediğini hatta kenar semtlere otobüs seferlerinin dahi kaldırıldığını söylüyorlar. Akşam gelen misafirler eğer 8'den önce gitmezlerse yatıya kalmak zorunda kalıyorlarmış.
Eskişehir'de bu kadar büyük bir ulaşım sıkıntısı olduğunu bilmiyordum gerçekten.
Bu da büyük bir rezalete neden oluyor...
Çevre mahallelere ulaşım çok sıkıntılı.
Geceleri bu sıkıntı daha da büyük.
Geceleri çevre mahallelere çok az sefer düzenleniyor. Ayrıca düzenlenen seferlerde de şoförler kafalarına göre takılıyor.
Örneğin; benim bile onlarca kez şahit olduğum bir olay, adam güzergahı kafasına göre değiştiriyor !!!
Ara duraklarda bazen saatlerce otobüs bekleyebilirsiniz.
Veya örneğin; kırmızı 63 ve siyah 63 otobüsleri. Güzergahları aşağı yukarı aynı. Sadece durakları farklı, iki hat.
İki otobüste de ayakta dahi yolcular var. Kenar mahallelere giderken iki otobüs bir durakta duruyor. Bir otobüsteki yolcuları diğer otobüse aktarıyorlar. 50 kişinin ayakta durması gereken otobüste 75 kişi ayakta duruyorsunuz. Şoför ara duraklarda bekleyen insanlara otobüs dolu deyip yoluna devam ediyor ve durakta durmadan geçiyor.
Bu sadece iki örnek. Eskişehir'de EsTram işletimi çok güzel ancak diğer toplu taşıma araçlarında sıkıntı büyük !
Otobüsler, Minibüsler, Dolmuşlar... Hepsinin birçok sorunu var.
Büyükşehir Belediye Başkanımız 4. dönemi için tekrardan seçildi. Umarız kendisinin son dönemi dediği bu dönem için bu eksiklikleri de giderirerek, koltuğunu devreder.
Eskişehir'de yakın köylere ulaşım ise çok daha berbat. Otobüsler bir sabah saatlerinde var, birde akşam mesai bitimlerinde.
(NTV'deki o ropörtajı bende gördüm, Büyükşehir Belediye Başkanımızın Eskişehir'e yaptıkları için kendisine milyonlarca kez teşekkürler, çok çok büyük hizmetleri oldu ve olmaya devam ediyor ancak o ropörtajda ki söylenenlerin tamamı doğru.)
[Nüfusu ve sorunları hızla artan, yeni yeni bölgeleri oluşan her Büyükşehir gibi Eskişehir'de malesef sorunları ile büyüyor.)
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
http://www.objektifbakis.com/anadolu/ca ... 54970.html
Eskişehir Büyükşehir Belediyesi tarafından yaptırılan, Çamlıca -Batıkent toplu taşıma sistemi projesi tramvay hatları uzatma yapım işleri tamamlandı. Söz konusu bölgeye yarından itibaren elektrik akımı verilecek ve güzergahda test sürüşleri başlayacak.