esk-T.03 » Eskişehir Tramvay Hatları İnşaat Süreci

Mehmet keles
Moderatör
Mesajlar: 233
Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25

Mesaj gönderen Mehmet keles » 05 Şub Çrş, 2014 07:46

Peki devlet demiryolları üst kısımdaki raylarıda mı sökecek?
Sökecekse estram bu boşluğu doldurabilir....Aldığınız cevap klasik kamu cevabı yuvarlak.. muallak...tekrar sormaya cüret edilmesin diye arkası önü kapalı... :)

senturk90
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 153
Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28

Mesaj gönderen senturk90 » 05 Şub Çrş, 2014 11:49

alabay yazdı:İşaretledim. Bence bu noktalarda ve bunların ardındaki ray kısmında kavis temiz değil. Kıvrıntı yerine biraz ânî düzlük başlıyor, bağlantı/kaynak geçişi de köşeli.

Resim
Uzun bir aradan sonra merhabalar. Askerde olmam sebebiyle uzun bir zamandır yazamıyorum ancak takipteyim Şafak 74 :D Fotoğrafa gelince böyle bir kavisin Bursa Cumhuriyet cadesi tramvayındada olduğunu daha önceleri yazmıştım. Dönüşler anlık vuruntuya sebep olabilir. Acilen düzeltilmesi taraftarıyım.

fcinar
Aylık Paso
Mesajlar: 98
Kayıt: 26 Eki Cmt, 2013 22:34

Mesaj gönderen fcinar » 05 Şub Çrş, 2014 12:13

Mehmet keleş yazdı:Peki devlet demiryolları üst kısımdaki raylarıda mı sökecek?
Sökecekse estram bu boşluğu doldurabilir....Aldığınız cevap klasik kamu cevabı yuvarlak.. muallak...tekrar sormaya cüret edilmesin diye arkası önü kapalı... :)

DDY'nin üst kısımdaki rayları geçici, kısa bir süre sonra sökülecek...:wink:

EsTram için bu bölgeye bir hat yapılacağını pek düşünmüyorum. Çünkü EsTram'ın buradan önce gitmesi gereken çok büyük mahalleler var... :wink:
senturk90 yazdı:
alabay yazdı:İşaretledim. Bence bu noktalarda ve bunların ardındaki ray kısmında kavis temiz değil. Kıvrıntı yerine biraz ânî düzlük başlıyor, bağlantı/kaynak geçişi de köşeli.

Resim
Uzun bir aradan sonra merhabalar. Askerde olmam sebebiyle uzun bir zamandır yazamıyorum ancak takipteyim Şafak 74 :D Fotoğrafa gelince böyle bir kavisin Bursa Cumhuriyet cadesi tramvayındada olduğunu daha önceleri yazmıştım. Dönüşler anlık vuruntuya sebep olabilir. Acilen düzeltilmesi taraftarıyım.

Aynen söylediğiniz gibi anlık vuruntuya sebep oluyorDU...
Yani artık düzeltilmesine gerek yok. Çünkü şuan bu raylar kaldırılıyor... :wink:
En son fcinar tarafından 05 Şub Çrş, 2014 12:15 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 05 Şub Çrş, 2014 12:14

Böyle durumlar tramvay tekerleklerini ve bojileri toz duman etmez mi zamanla? Yani, yolcuyu boşver, o zaten balık, ama araç hasar görürse, iş paraya vuracak, ki para çoh önemlüh.

fcinar
Aylık Paso
Mesajlar: 98
Kayıt: 26 Eki Cmt, 2013 22:34

Mesaj gönderen fcinar » 05 Şub Çrş, 2014 12:24

alabay yazdı:Böyle durumlar tramvay tekerleklerini ve bojileri toz duman etmez mi zamanla? Yani, yolcuyu boşver, o zaten balık, ama araç hasar görürse, iş paraya vuracak, ki para çoh önemlüh.
Çok haklısınız...

Bir önceki sayfada paylaştığım resimlere ek olarak, bir bilgilendirme daha...
:wink:

"Siyah Çizgi", Eskişehir'de Demiryollarının Yer Altına Alındığı Bölüm...
Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 05 Şub Çrş, 2014 13:07

Genel olarak demiryollarını yeraltına almayı ben şahsen çok iyi bulurum. Ne yazık ki, bir çok şehir bunu yapamayacak duruma gelmiş (Almanya’da meselâ). Freiburg kenti acaip bir şekilde raylardan dolayı bölünmüş hâlde. Rayları yeraltına almak istediler, ama sırf başgarın 8 veya 9 yolu var. Şimdi onun yerine rayların yanına yüksekçe binalar yapmaya başladılar, rayların bari kısmen bu şekilde kente gürültü yansımamalarını temin etmeye çalışıyorlar. 1990’da gördüğüm Barcelona kenti bu konuda çok ileriydi, orada garlar bile metro istasyonları gibi.

Mehmet keles
Moderatör
Mesajlar: 233
Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25

Mesaj gönderen Mehmet keles » 05 Şub Çrş, 2014 13:12

Bence bu yol müthiş rekreasyon alanı olur, tam ortasına ise başlarda armut linkli bir Nostaljik tramvay çok yakışır. Eskişehir bundan sonra tadından yenmez bir üniversite şehri olur. Ayrıca yatay vuruntunun tramvaya darbesi sınırlı olur fakat dikey vuruntu (cebre bağlantı yerlerinde)aksları kılcal çatlatır. sanırım burada yatay vuruntu söz konusur. Yatay vuruntu yolcuyu sarsar dikey daha çok tramvayı....

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 05 Şub Çrş, 2014 14:02

Şu an Stuttgart’ta başgarı ve bağlantı raylarını yeraltına alıyorlar. Ama boş bir iş, halk buna karşıydı, halk oylaması yaptılar, karşı olanlar yetmedi (enayiler) :-) Ne yazık ki serbest kalan bölgeler rantçılar acaip bir şekilde atlıyorlar. Tabiîki çok pahallı ve özel gayrımenkullere elverişli yerler oluşuyor. Tabiîki Eskişehir Stuttgart gibi bir merkez değil, ama yine de dikketli olunmalı. Böyle alanlara park yapmak bugünlerde (ne yazık ki) gülünç kalan (ve kılınan) bir düşünce. Yerine bürolar, prestij binalar ve retsidangslar yapmak isteyenler çıkacak. Bu büyük bir problem. Londra, New York ve Berlin gibi koca kentlerin merkezlerindeki akıl almaz kocaman parklar ve yeşil alanlar eski zamanın ruhları.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Mar Sal, 2014 16:40

Emek-71 Evler tramvayı hizmete açılmış, hat bu bölgeden Opera durağına yolcu taşıyacakmış, Estram' ın işletme modelleri hakkında bilgisi olan varmı? Halen 2 işletme mi devam edecek yoksa başka hatlar var mı?

Bu arada bizim interaktif haritaya da bayağı bir güncelleme işi çıktı yav :)

http://www.iha.com.tr/emek-71-evler-tra ... dem-341430
Konuşma sonrasında açılış yapılan tramvay hattı ile Yılmaz Büyükerşen ve beraberindeki heyet ilk turu attı. Yol boyunda ilk seferi izleyen bir çok mahalle sakini Büyükerşen’e el salladı. Açılan yeni hattın Emek-71 Evler Mahallesinden başlayıp Opera tramvay durağında son bulacağı, tramvayların bir süre ücretsiz hizmet verileceği öğrenildi.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 18 Mar Sal, 2014 22:01

Sanırım 03 nolu kod ile çalışacak

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Mar Çrş, 2014 07:40

Sağolasın Mustafa, 3 işletme mantıklı araç yeterli olsa ve talep olsa bir dördüncüyü bu hat yapısı ile rahatlıkla işletebilirler aslında. Hatlardan bilgi ve foto bol olsa her işletmeyi başlık olarak ayırmak lazım aslında.

emrenmert

Mesaj gönderen emrenmert » 29 Mar Cmt, 2014 02:24

Şu an ESTRAM hatları şu şekilde:

SSK-Otogar
SSK-Osmangazi
Otogar-SSK
Otogar-Osmangazi
Osmangazi-SSK
Osmangazi-Otogar
Opera-Emek/71 Evler
Emek/71 Evler-Opera
Çarşı-SSK
Çarşı-Emek/71 Evler
Çarşı-Otogar
Çarşı-Osmangazi
Çarşı-Opera

Cevapla

“Tramvay Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön