esk-T.03 » Eskişehir Tramvay Hatları İnşaat Süreci

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 21 Oca Sal, 2014 14:51

İşin uzaması belki de iyi bir çalışmaya işarettir.

fcinar
Aylık Paso
Mesajlar: 98
Kayıt: 26 Eki Cmt, 2013 22:34

Mesaj gönderen fcinar » 02 Şub Pzr, 2014 18:57

EsTram'ın; yapımı devam eden EMEK-71 EVLER uzatma hattında, Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Yılmaz Büyükerşen'in de katılımıyla deneme sürüşleri başlamış...

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Mehmet keles
Moderatör
Mesajlar: 233
Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25

Mesaj gönderen Mehmet keles » 02 Şub Pzr, 2014 19:18

Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Bir arkadaşım çekmiş Hızlı tren ile tramvay'ın keşistiği kross makas. Ve tabiiki tramvay D.c. si ile 25.000 volt'un A.C. geçiş Nötr bölgesi ..ilginç kareler..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Şub Pzr, 2014 20:43

Tüm fotolar için teşekkürler, çok iyi.

Testler ne kadar sürecek acaba açılış için verdikleri bir tarih var mı? Benim önümüzdeki haftalarda interaktif haritayı bayağı bir düzenlemem gerekecek gibi :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 03 Şub Pzt, 2014 11:06

O ışıklı yaya geçidinde tam geçitte duran ahşap el arabası çøk komik.

Raylarda o bir virajda sanki rayda yumuşak kavis yerine hafif bir köşe var gibi görünüyor. Sola dönüşte. Neden öyle?

Mehmet keles
Moderatör
Mesajlar: 233
Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25

Mesaj gönderen Mehmet keles » 04 Şub Sal, 2014 07:57

Başar dediğin şeyi göremedim fakat o kavisli dediğin yer oluklu vinyol ray geçişi...

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 04 Şub Sal, 2014 11:15

İşaretledim. Bence bu noktalarda ve bunların ardındaki ray kısmında kavis temiz değil. Kıvrıntı yerine biraz ânî düzlük başlıyor, bağlantı/kaynak geçişi de köşeli.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Şub Sal, 2014 12:19

Ray kaynaklı değil, cebre ile fiks edilmiş zaten bu yüzden maksimum hız 12 km (bence daha düşük bile olabilirdi) geçici bir düzenleme olduğu için yapılan şey normal, makinistler kurallara uyarsa sıkıntı yok.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 04 Şub Sal, 2014 12:34

Hee, sırf geçici mi? Geçici olmasa, farklı olurdu ama, değil mi? Geçici içın geçici olmayanı kadar temiz kavisli yapılamıyor mu?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Şub Sal, 2014 13:41

alabay yazdı:Hee, sırf geçici mi? Geçici olmasa, farklı olurdu ama, değil mi? Geçici içın geçici olmayanı kadar temiz kavisli yapılamıyor mu?
Gerek yok yapılmasına

Mehmet keles
Moderatör
Mesajlar: 233
Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25

Mesaj gönderen Mehmet keles » 04 Şub Sal, 2014 13:49

Başar, Esat'ın dediği gibi o kısımlar cebreli ve kurb çok keskin dolayısıyla, o kısımlar kaynaklanmadığı için sonuç bu. Normalde haklısın o kadar keskin bir yerde cebre kullanılmaz uzun rayı bükmeleri gerekiyordu. Yapmamışlar ne yapalım, adamlar biraz acemi sanırım...

fcinar
Aylık Paso
Mesajlar: 98
Kayıt: 26 Eki Cmt, 2013 22:34

Mesaj gönderen fcinar » 05 Şub Çrş, 2014 00:51

Esat yazdı:Tüm fotolar için teşekkürler, çok iyi.

Testler ne kadar sürecek acaba açılış için verdikleri bir tarih var mı? Benim önümüzdeki haftalarda interaktif haritayı bayağı bir düzenlemem gerekecek gibi :)
Açılış konusunu birkaç kişiye sordum; gayet açıklayıcı ve zekice cevaplar aldım.

Testler bittiğinde açılış yapılacakmış...!

Yalnız şöyle bir durum var; uzatma hatları konusunda ilk söylenen 2014 başında test sürüşleri, 25 Ocak 2014 tarihinde de hatlarda yolcu taşınmaya başlanacağı yönündeydi.
Yani 20-25 gün süreceğini tahmin ediyorum... :wink:
Esat yazdı:Ray kaynaklı değil, cebre ile fiks edilmiş zaten bu yüzden maksimum hız 12 km (bence daha düşük bile olabilirdi) geçici bir düzenleme olduğu için yapılan şey normal, makinistler kurallara uyarsa sıkıntı yok.
Geçici hatta girerken; maksimum hız 5 km... :)

Ayrıca;
...Kıvrıntı yerine biraz ânî düzlük başlıyor...
Bu noktalardan geçerken tramvaydakilerin içi kalkıyor diyebilirim...!
Çok sert bir şekilde hissediyorsunuz...
Allahtan kurtulduk.
:wink:


--------
Mehmet Beyin paylaştığı resimlerden sonra, bölge hakkında fikir sahibi olabilmeniz için bir şeyler karalamaya çalıştım...

Resim

Resim

Her şey İstasyon Köprüsünün yıkılmasıyla başladı...

İstasyon Köprüsünün üzerinden EsTram hattı geçiyordu. Bunun için köprü yıkılmadan önce EsTram için deplase hattı yapıldı.

Böylelikle Eskişehir Gar Geçişinde demiryolunun yer altına alınması inşaatının son adımı olan İstasyon Köprüsü yıkıldı.

31.01.2014 itibariyle köprünün olduğu noktada demiryolunu yer altına alma çalışmaları sona erdi.
Şuan da bölgenin düzenlenmesi ve EsTram hattının tekrardan döşenmesi için çalışmalar başladı.
EsTram'ın SSK-ÇARŞI bölümü 11 Mart 2014 tarihine kadar kapandı...

Cevapla

“Tramvay Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön