kay-T.03:03 » Kayseray 3.Etap (İldem) İnşaat Süreci

cihan ert
Aylık Paso
Mesajlar: 31
Kayıt: 13 Ağu Cmt, 2011 14:17

Mesaj gönderen cihan ert » 17 Eyl Pzt, 2012 20:10

evetttt sonunda raylar döşenmeye başladı.Temennim bundan sonra işlerin hızlanması

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Eyl Pzt, 2012 20:18

Ooo şu ana kadar günün en güzel haberi oldu bana, dişçiden geldimde yanıyorum :( foto için çok teşekkürler. Bir önceki mesajda sinyalizasyon demişsiniz de, sistemde komplike bir sinyalizasyon kullanılmıyordu bildiğim kadarı ile, yani araç takibi, makas tanzimi falan yoktu diye hatırlıyorum dolayısı ile o şekilde süreci uzatacak bir iş olmasa gerek. Ray döşemeden sonra peron imalatı ki birlikte de yürütebilirler, geriye gabari ve katener testi kalıyor. Eldeki araçları kullanacakları için bu süreçte de çok zorlanacaklarını sanmıyorum. En fazla peron gabarisi geniş gelen yerde traşlama yaparlar, katenerde stagerleme için düzeltme yaparlar.

Orada işletmede eski dostlarımız var ama ulaşıpta cevap alamadım, bir ara tekrar yazacağım inşallah, en azından öngörülen tarih ya da bu test süreci gerçekten bu şekilde kolaymı olur öğrenebilsek iyi olurdu.

cihan ert
Aylık Paso
Mesajlar: 31
Kayıt: 13 Ağu Cmt, 2011 14:17

Mesaj gönderen cihan ert » 19 Eyl Çrş, 2012 21:44

Resim

cihan ert
Aylık Paso
Mesajlar: 31
Kayıt: 13 Ağu Cmt, 2011 14:17

Mesaj gönderen cihan ert » 29 Eyl Cmt, 2012 21:42

KAYNAK(KAYSERİ ULAŞIM AŞ.)
Resimlerdede görüldüğü gibi hem İldem hemde Talas hattında bir taraftan alt yapı işleri devam ederken diğer taraftan yeni gelen rayların montajı, hatta döşenmesi ve trafo binalarının yapım işi devam ediyor..
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Eyl Cmt, 2012 21:50

Çok güzel resimler, resimlerden anladığım kadarı ile raylar ve beton traversler bir ray boyunca monte edilip hatta getiriliyor ve orada raylara yerleştiriliyor, yani ray altı betonları ve raylar hatta getirilip bu işlem orada yapılmıyor.

Daha önce bir takım endişeler vardı, söz verilen sürede bitmezmi acaba gibi, ne diyorsunuz gelişmeleri takip eden bir Kayserili olarak, hattın ilerleyişi ne durumda, gecikme yaşanacak gibi görünüyor mu?

cihan ert
Aylık Paso
Mesajlar: 31
Kayıt: 13 Ağu Cmt, 2011 14:17

Mesaj gönderen cihan ert » 29 Eyl Cmt, 2012 22:33

Resim

bugün itibariyle İldem hattı inşaat durumu resimdeki şekilde sarı çizgi sadece ray altı temel betonu atılmış yerler.Kırmızı çizgi rayları konulmuş bölge ama hala tam kod ve terazisi alınmamış ve birbirine kaynaksız duruyor çizgiler arası boş bölgeler hemzemin geçitlerin olduğu hiçbir işlem yapılmayan yerler. işlem sırasını biliyorsunuz;
-ray altı temel betonu
-katener direklerinin kaidelerinin konulması
-hasır demir serilmesi, rayların döşenmesi ve kaynaklanması
-son beton, katener direklerinin montajı
-katener tellerinin çekilmesi,istasyonların oluşturulması
-kayseray yeşil hat(peysaj) çalışmaları ve arada saymadığım diğer işlemler
Vaad edilen süre yıl sonu.Yani süre tahmininde bulunmak biraz zor :) Ama bana göre yapıray sanki biraz daha profesyonel çalışmıştı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Eyl Cmt, 2012 22:46

Katener kaidesi işini çok önemsemediğim için ilk 2 madde geçmiş kabul ettim :) ray döşenmesi hızlı ilerleyecek bir iş, hat olabildiğince düz çok sert kurplar ve makas kesişmeleri gibi işlerde yok dolayısı ile ray döşemesi hızlı yürür gibi geliyor bana. Ray kaynağı uzun sürebilir ama bu da ekip ve ekipman sayısı ile alakalı bir durum, firma işe ne kadar ciddi asılır bilmiyorum. Sonrasında katener ve test süreci var bu biraz uzun sürebilir. Demin bir yerlerde yazdım söz verip duruyorum sorarım bir iki yere diye hep kalıyor, bakayım yarın belki şu yazışma işlerini hallederim de bu hat ile ilgili de bir iki bilgi ediniriz, ama söz veremiyorum. :( Hemzemin geçitler çok büyük sorun değil aslında, bir gecede yapılabilecek işler.

cihan ert
Aylık Paso
Mesajlar: 31
Kayıt: 13 Ağu Cmt, 2011 14:17

Mesaj gönderen cihan ert » 02 Kas Cum, 2012 17:23

FOTOĞRAFLARIN KALİTESİ İÇİN KUSURA BAKMAYIN

Resim
Resim
Resim
Resim

Barış Toprak
Abonman
Mesajlar: 19
Kayıt: 03 Kas Cmt, 2012 17:05

Mesaj gönderen Barış Toprak » 03 Kas Cmt, 2012 17:59

Talas hattı ne zaman kullanıma açılacak? ve üniversite güzergahında ki son durum nedir acaba?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Kas Cmt, 2012 18:56

Cihan arkadasimiz yerinde gozlemledigi icin daha dogru bir tahminde bulunabilir, resmi bir bilgi edinemedik, sorsakta standart cevap verilir herhalde. Kis kapiya geldi catti, isleri aksatacak kadar agir kis sartlarida olmaz umarim. Bu arada Cihan sana soracaktim dun yazamadim, bir oncei fotograflaman ile bu arada gecen surede ne kadarlik bir ilerleme oldu ray doseme isinde, hep syni bolgedelermi yoksa ciddi mesafe kaydedildi mi?

cihan ert
Aylık Paso
Mesajlar: 31
Kayıt: 13 Ağu Cmt, 2011 14:17

Mesaj gönderen cihan ert » 03 Kas Cmt, 2012 21:16

29 EYLÜL TARİHİ İTİBARİYLE
Resim
BUGÜN İTİBARİYLE
Resim

iki resim arası ortalama bir aylık bir zaman.kırmızı çizgiler rayları döşenmiş bölgelerdir .bir ay öncesine bakılarak çalışma temposunda oldukça gelişme var. çalışan sayısı 3-4 kat artmış durumda.tabi bu durum İldem etabı için geçerli Talas hattı bu hatta bakılarak oldukça geride halen temel beton işi devam ediyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Kas Pzr, 2012 00:58

Hiç başka etkileri yada teknik ıvır zıvırları düşünmez isek ve bu ilerleme hızını baz alırsak (bu hızla devam edeceğini düşünür isek) 4 ay gibi bir ray döşeme hızı var gibi duruyor, 1 ayda ray döşenmiş mesafe ile kalan mesafeyi göz kararı ölçekleyerek bunu söylüyorum. Şimdi ray döşeme ile birlikte katener direklerinin dikileceği beton kaidelerde inşa ediliyor ise teknik olarak ray montajı ile birlikte katener montajı yürüyebilir, daha doğrusu biraz geriden gelir ama ray hattı sabitlenmiş olan hat kesiminde rahatlıkla yapılabilir, tabii tüm işler birlikte ihale edildi ise, ama iki iş ayrı ihale edildi ise, diğer türlü katener işini yapacak firma ray montajı işine bağımlı olmak istemeyebilir, işin bu tarafı hakkında hiçbir bilgimiz yok, bu yazdıklarım varsayım sadece.

Kilitli

“Tramvay Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön