kay-T.03:02 » Kayseray 2.Etap (Talas) İnşaat Süreci

Barış Toprak
Abonman
Mesajlar: 19
Kayıt: 03 Kas Cmt, 2012 17:05

Mesaj gönderen Barış Toprak » 22 Mar Cum, 2013 19:11

Erciyes üniversitesine doğru çalışma yapılmaya başlandı mı?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 May Çrş, 2013 23:44

Projenin 3. etabını kapsayan Üniversite-Talas güzergahının Köşk Mahallesi-Üniversite arası bölümünü oluşturan kısmında altyapı inşaatı ve ray döşeme işleri büyük ölçüde tamamlanırken şu günlerde raylı sistem ekipleri üniversite içerisinde hummalı bir çalışma yürütüyor.

Yapılan plana göre Erciyes Üniversitesi içindeki ray döşeme işlemleri 1 ay gibi kısa bir sürede tamamlanmış olacaktır.

Kayseri 2. ve 3. Etap Raylı Sistem İnşaatında Aralık 2013 tarihinde test sürüşlerine başlanılması hedeflenmektedir.
http://www.rayhaber.com/2013/kayseri-ra ... i-calisma/

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Ağu Prş, 2013 12:29

Bugün okuduğum bir haberde Üniversite yönündeki bağlantı için mevcut hatta makas ilave çalışmasının yapılacağı bu sebeple seferlerin bir süre kısa parkurda yapılacağı duyurulmuş.
Konuyla ilgili yapılan açıklamada Erciyes Üniversitesi Hattı'nı Sivas Caddesi ile birleştirecek noktada makas çalışmaları yapılacağından raylı sistem seferleri bir süre Organize Sanayi Bölgesi-Alparslan arasında devam edecek. Bu süre zarfında Alparslan-Doğu Terminali arasında sefer yapılamayacağı bildirildi.

1 Eylül Pazar günü başlayacak çalışmalar süresince tramvayla yolculuk yapacak vatandaşlar, Alparslan durağından sonrası için alternatif ulaşım araçlarını kullanacaklar.
http://www.risalehaber.com/rayli-sistem ... 89542h.htm

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Eki Çrş, 2013 20:34

2. etapta çalışmalar devam ediyor, bugün test sürüşlerine başlandığı haberini aldım, hayırlı olsun. Aşağıdaki resim elektromekanik çalışmalardan, alıntıdır.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Oca Cmt, 2014 15:51

Kayseri Büyükşehir Belediye Başkanı Özhaseki İldem etabında yaptığı test sürüşünde Kayseri için yeni etaplarında müjdesini vermiş. Bahar aylarında Talas bağlantılı 2 hattın daha inşaatına başlanacağını söylüyor. Talas - Cemil Baba ve Talas - Anayurt hatlarının ardından Belsin - Terminal hattının inşaatına başlanacağını ifade etmiş. Güzel adımlar, güzergahlar konusunda bilgim yok ama Kayseri de güzel bir tramvay şebekesine sahip olur umarım.
Bundan sonrasında da diğer bölgelere ulaşım olacak. Bahar ile birlikte üç yeni hattın inşaatına başlıyoruz. Talas-Cemil Baba ve diğer ikinci hat Talas-Anayurt hattı yapımına başlanacak. Daha sonra belsin terminal hattı başlayacak. Üç hat bir yıl içinde tamamlanacak. Raylı sistemin uzunluğu 42 kilometreye ulaşacak. Yeni raylı sistem aracı alımı yapılacak. Daha önce 38 olan araç sayımızı 72'ye çıkartacağız. Kayseri'nin yolculuk yoğunluğu raylı sisteme alınacak. Bir iki sene küçük sorunlar olabilir ama bunlar çalışılacaktır."
http://www.stargundem.com/ajanslar/bask ... 55765.html

fcinar
Aylık Paso
Mesajlar: 98
Kayıt: 26 Eki Cmt, 2013 22:34

Mesaj gönderen fcinar » 04 Oca Cmt, 2014 16:06

Raylı sistemin uzunluğu 42 kilometreye ulaşacak. Yeni raylı sistem aracı alımı yapılacak. Daha önce 38 olan araç sayımızı 72'ye çıkartacağız.
:shock:

42 kilometre.
38 olan araç sayısı 72'ye çıkacak !!!! :shock:

Biz Eskişehir'de neden balık istifi yolculuk ediyoruz şimdi daha iyi anlıyorum !

Mevcut 16 kmde 23 olan araç sayımız;

Hat uzunluğu 41 km'ye çıkacak. Araç Sayımız 33 :(
Bunların 2si depoda bekletilecek. Raylarda 31 tramvay !!! :cry:

Kayseri'nin günlük yolcu taşıma istatistikleri nasıl ki ???
Eskişehir'den fazla mı ???

Eskişehir'de günlük 100bini geçti.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Oca Cmt, 2014 16:11

Şu an kaç km acaba Kayseri de ki sistem, bakmadım başlıklara ama görünen o ki nerede ise 2 katına çıkacak hat uzunluğu için araç sayısı da 2 katına çıkartılıyor, mantıklı bir girişim, Eskişehir' in durumu ise biraz farklı yani onlarda muhtemelen bu hesabı yapmıştırlar ama ekonomik sebepler ile alım yapamamış olabilirler diye düşünüyorum.

fcinar
Aylık Paso
Mesajlar: 98
Kayıt: 26 Eki Cmt, 2013 22:34

Mesaj gönderen fcinar » 04 Oca Cmt, 2014 16:33

Şu an kaç km acaba Kayseri de ki sistem, bakmadım başlıklara ama görünen o ki nerede ise 2 katına çıkacak hat uzunluğu için araç sayısı da 2 katına çıkartılıyor, mantıklı bir girişim, Eskişehir' in durumu ise biraz farklı yani onlarda muhtemelen bu hesabı yapmıştırlar ama ekonomik sebepler ile alım yapamamış olabilirler diye düşünüyorum.
Kayseri'nin mevcut hat uzunluğu bildiğim kadarıyla 17.5 km...
Araç Sayısı 38miş.(yeni öğrendim)

Bu arada; internette taradım 2013'ün Ekim Ayında Kayseray günlük 85bin yolcu taşıyor diye bir haber yapılmış.

Eskişehir'de mevcut hat uzunluğu 16 km,araç sayısı 23,günlük 100bin yolcu.
Bizim Bombardier'ler güzel,bakımlı,şehrin simgelerinden oldu ama maliyetinden dolayı EsBB böyle davranıyor gibime geliyor !!!
Kayseri'nin bu rakamlarını da görünce aklıma başka seçenek gelmiyor !

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Oca Cmt, 2014 16:39

Bombardier in Eskişehir' de ki modeline hiç binmedim açıkçası ama sonuçta beğendiğim kalitesini iyi kötü bildiğim bir firma araçlarını da severim, Eskişehir içinde iyi bir çözüm oldu fakat bu araçların hala pahalı olması anlamsız geliyor bana sonuçta fiziki yapı olarak Bombardier in artık tükettiği bir seri tabii ki demiryolu aracı satış mantığında yenisini satmak ister çünkü pahalı, yani daha çok para kazanacağı aracı satmak ister. Eski bir model diyebileceğimiz Flexity Outlook modelini daha ucuza satabilir aslında burada önemli olan müşterinin alım gücü, kaç tane alacaksın ve nasıl alacaksın? Keş para durumun ne? Yani mali tarafı güçlü bir kent uygun fiyatla aynı araçlardan kolaylıkla satın alabilir, yani üreticinin "yenisini alsana, daha havalı ve teknolojik" safsatasına kanmadan bu iş yapılabilir.

Tramvay teknolojinde gelişen ne var? Eksik klima ise rahatlıkla adapte edilebilir, bunun dışında dile getirilebilecek tek yenilik indüksiyonlu katenersiz sistemler olabilir ki buna gerek yok, bildiğimiz anlamdaki katenerli tramvay araçlarının birbirine teknolojik bir üstünlüğü olduğuna inanmıyorum. (Ürün, işçilik kalitesi ve patentli teknolojiler dışında) bu anlamda Eskişehir iyi bir pazarlık ile aynı araçlardan yedek parça ve bakım dahil bir anlaşma yaparak satın alabilir, yeterki cebinde parası olsun.

fcinar
Aylık Paso
Mesajlar: 98
Kayıt: 26 Eki Cmt, 2013 22:34

Mesaj gönderen fcinar » 04 Oca Cmt, 2014 17:09

Kalitesi gerçekten de tatışılmaz.
Eskişehir'e geldiğiniz de inşallah beraber bineriz; sizde görürsünüz... :wink:

Araçlar ilk geldiği günkü gibi, bakımlı, tertemiz, sorunsuz çalışıyorlar...

Ama sizinde söylediğiniz gibi, bu fiyatların hala ilk günkü tarifeden olması çok anlamsız.
Suç belki EsBB'de de olabilir !!!
Toplu sipariş verebilse, şöyle 15-20 tane ... :D Hem ucuza gelir...
Ama malesef şuanda 2.5milyon eurodan alıyorlar !

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Oca Cmt, 2014 18:52

fcinar yazdı:Eskişehir'e geldiğiniz de inşallah beraber bineriz; sizde görürsünüz... :wink:
İnşallah, fena niyetine girdim ama nasıl ayarlayacağım bilmiyorum, aslında akrabalarımda var orada ziyaret etmek farz ama bakalım. Bursa, Eskişehir, Gaziantep bu 3 arasında bir sıralama yapıp en kısa sürede hayata geçirmeliyim. :)
fcinar yazdı:Suç belki EsBB'de de olabilir !!!
Toplu sipariş verebilse, şöyle 15-20 tane ... :D Hem ucuza gelir...
Ama malesef şuanda 2.5milyon eurodan alıyorlar !
Suç demeyelim de, bu işlerde blöf yürümüyor yani karşı taraf sizin kağıdınızı biliyorsa blöf yapamazsınız :) eh bir belediyenin de çapı, parası iyi kötü belli, kredibilite falan, dolayısı ile araç alımına gidince adam benim şartlarımla satarım diye diretebiliyor. Halbuki zengin kentler kendi şartları ile alıyor, bu çok ucuza almak olmasa da yanında yedek parça desteği ya da bakım desteği, ya da tam tersi fiyatta ve ödemelerde makul olması olarak açıklanabilir. Türk belediyelerinin zorlandığı taraf bankalarımızın bu kredilendirmelerde kullanılamaması, üreticiler kendi ülkesinden banka üzerinden kredilendirme şartı koşuyorlar ve bu da fiyatı yükseltiyor bence.

Ayrıca 2,5 milyon € bugünkü fiyat zaten, bu paraya yeni model tramvay alırsınız, halbuki sizin istediğiniz eski model tamam ilk alındığındaki para da olmasın ama biraz da insaflı olunsun. Örnek İstanbul Bombardierleri yaklaşık 1,5 m € ya alınmıştı diye hatırlıyorum, yeni araç alınacağı zaman 2-2,5 gibi fiyatlar çekildi indirimde söz konusu olmayınca Alstom aldı o ihaleyi, burada tamamen üreticinin burnumdan kıl aldırmam tavrı var, Bursa ya da aynısını yaptılar ama bak adam kendi aracını üretti, şimdi peşinde dolanırlar hadi beraber iş yapalım diye. Bu konu oldukça karışık, firmalar hammadde ve üretim maliyetlerinin yükselmesini bahane ediyorlar, yani diyor ki sen eski model aracı istiyor olsan da ben bunu bugünün şartlarında üreteceğim için fiyatı bu, eh onlarda kendi hesapları çerçevesinde haklı sanırım.

fcinar
Aylık Paso
Mesajlar: 98
Kayıt: 26 Eki Cmt, 2013 22:34

Mesaj gönderen fcinar » 04 Oca Cmt, 2014 20:41

İnşallah, fena niyetine girdim ama nasıl ayarlayacağım bilmiyorum, aslında akrabalarımda var orada ziyaret etmek farz ama bakalım. Bursa, Eskişehir, Gaziantep bu 3 arasında bir sıralama yapıp en kısa sürede hayata geçirmeliyim. Smile
Esasen; Komşu'nun T1 hattını ve İpek Böceğini bende çok merak ediyorum. Yakın ama bir türlü gitmek nasip olmadı...

Konumundan dolayı Gaziantep'i sona bırakın derim... :D

Eğer bir kere gelip bir daha uzun süre gelemem diyorsanız; Eskişehir'e seçimleri atlattıktan sonra buyrun gelin derim... :wink:
Uzatma Hatlarımızı da görmüş olursunuz; toplam 41 km'de bol bol seyahat ederiz...:wink:
Hem tramvayın işleyişini görmüş olursunuz; hemde şehrin birçok noktasını gezmiş olursunuz.

Diğer konuda söyledikleriniz çok doğru.
Ayrıca Bursa'nın İpek Böceğinin maliyeti bizim tramvaylardan daha ucuz. Böyle olunca da insan üzülüyor. :(

Kilitli

“Tramvay Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön