kay-T.03:02 » Kayseray 2.Etap (Talas) İnşaat Süreci

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16378
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

kay-T.03:02 » Kayseray 2.Etap (Talas) İnşaat S

Mesajgönderen Esat » 11 Eyl Pzr, 2011 11:32

http://www.rayturk.net/?p=29249

Kayseri Belediyesi

Kayseray' da uzatma için basılan düğme bırakılarak inşaat düğmesine basıldı :) Kayseri gibi bir kentin iyi bir planlama ile son derece verimli bir tramvay ağına sahip olacağına inanıyorum. Daha önce Kayseray ile ilgili bir inşaat süreci başlığımız yokmuş gördüğüm kadarı ile, bu sürece ait edinebildiğimiz bilgi ve fotoğrafları bu başlık altında paylaşabiliriz.

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, beraberindeki bakanlarla Kayseri’de toplu temel atma ve açılış törenlerine katıldı. Toplam 1 trilyon 140 milyar lira değerindeki yatırımların toplu temel atma ve açılışına katılan Başbakan Erdoğan, canlı bağlantılarla Kayseri Raylı Sistem 2. Etap Talas Hattı temel atmaları gerçekleştirdi.
En son Esat tarafından 10 Ara Sal, 2013 18:26 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 11 Eyl Pzr, 2011 18:58

ilk etapta gesi kavşağına kadar olan kısım bitirilip hizmete alınacamış. kısa süre içinde. istanbula tramvay yapmayanlar utanır inşallah

ahmettekin
Aylık Paso
Mesajlar: 102
Kayıt: 21 Ara Cum, 2007 19:04

Mesajgönderen ahmettekin » 11 Eyl Pzr, 2011 23:45

Bütün hat Cumhuriyet Meydanı'nda mı kesişecek acaba?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 11 Eyl Pzr, 2011 23:46

ahmettekin yazdı:Bütün hat Cumhuriyet Meydanı'nda mı kesişecek acaba?


kayseray ağ haritası yok sanırım. belediye yayınamadı daha

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16378
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 12 Eyl Pzt, 2011 09:34

Sanırım şuna benzer bir görüntü olacak, daha önceki etap için bir inşaat süreci başlığımız varmış orada buldum

Resim

http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic. ... c&start=30

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 12 Eyl Pzt, 2011 10:45

Yeşili kırmızıya bağlayacaklarına kuzeyinden geçirip ortaya doğru bir yerde kesiştirip, maviye bağlasalar? Bari bir çarmıh olurdu, ağlama (ağ kurma) için ilk adım. Sonra ya merkez yıldızı ya da tangensyal hat çekebilirlerdi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16378
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 12 Eyl Pzt, 2011 11:03

O zaman minibüsçüler ve otobüsçüler için işletme yapacak cadde kalmıyor kardeş, ne diyorsun sen? Komünistmisin ne, her yere demiryolu hayret bir şey.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 12 Eyl Pzt, 2011 13:21

krmızı ile yeşilin kesiştiği yer neresi?

kırmızı ile mavinin keiştiği yer neresi?

şu meşhur hilton meydanı hangisinde

cihan ert
Aylık Paso
Mesajlar: 31
Kayıt: 13 Ağu Cmt, 2011 14:17

Mesajgönderen cihan ert » 25 Eyl Pzr, 2011 22:19

alabay yazdı:Yeşili kırmızıya bağlayacaklarına kuzeyinden geçirip ortaya doğru bir yerde kesiştirip, maviye bağlasalar? Bari bir çarmıh olurdu, ağlama (ağ kurma) için ilk adım. Sonra ya merkez yıldızı ya da tangensyal hat çekebilirlerdi.


bu plan şehrin asıl yükünü taşıyacak hatlar olduğu için bu şekilde planlandı.
bide tangensyal hat nasıl oluyor :?:

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 25 Eyl Pzr, 2011 22:28

Tangensyal sistemi üç hattın kentte özel bir şekilde kesişmesinde olur. Doğuavrupa metro sistemleri öyle.

Meselâ Prag.

http://de.wikipedia.org/wiki/Datei:Prague_metro_plan_2008.svg

Metroda olanı tramvayda da yapabilirler. Tramvay şebekesi olarak Freiburg benzer bir üçgene sahip.

http://de.wikipedia.org/wiki/Datei:Freiburg-tramnetz.png

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16378
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 25 Eyl Pzr, 2011 22:30

Yeşil hat kırmızının uzatması zaten, yani başka bir hat değil aslında ama Başar' ın bahsettiği aslında çok daha mantıklı olan şey bana göre de. Bu harita üzerinden konuşmamız gerekir ise;

Resim

Benim anladığım kadarı ile bu başlıkta konu aldığımız Talas hattı mavi olan bunda bir sıkıntı yok, yeşil de kırmızının uzatması. Başar' ın bahsettiğinden çıkarımım şu oldu, Yeşil ile aynı yoldan gelen hat Kocasinan Bulvarı kavşağından bu bulvar üzerine dönerek bir kaç pafta yukarıdan kenti geçer, Mustafa Kemal Paşa bulvarından aşağı döner ve uygun bir noktadan Talas hattı ile birleşir. Bahsettiğimiz şey ya da kent için arzuladığımız şey bir tramvay şebekesi kurmak ise tabii ki, yok eğer mümkün olan şekilde olsunda nasıl olursa olsun diyorsak zaten İstanbul gibi kurt gibi uzatırız gider :)

Benim kast ettiğim şunun gibi bir sistem.
Resim

cihan ert
Aylık Paso
Mesajlar: 31
Kayıt: 13 Ağu Cmt, 2011 14:17

Mesajgönderen cihan ert » 25 Eyl Pzr, 2011 22:30

Mehmet Kasım yazdı:krmızı ile yeşilin kesiştiği yer neresi?

kırmızı ile mavinin keiştiği yer neresi?

şu meşhur hilton meydanı hangisinde


kırmızı ile yeşilin kesiştiği yer şu an aktarma istasyonu olan doğu istikametindeki son istasyon doğu garajı. haritada Mimarsinan köp.kavşağı olarak görünüyor.
kırmızı ile mavinin kesiştiği yer ise sivas caddesi ile 30 ağustos bulvarının kesiştiği nokta
hilton meydanı tabirini ilk defa sizden duydum :D bahsettiğiniz yer Cumhuriyet meydanı haritada tamda kayseri yazan yerdir..


“Tramvay Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir