esk-T.01 » Eskişehir Tramvay Projeleri

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Nis Cmt, 2012 10:33

Ülkemizde başka kentlerde yapılmıyor, tercih edilmiyor ama Eskişehir belkide kendi kent gerekleri çerçevesinde böyle bir tercih yapmıştır, açıkçası kenti görmediğim için doğru yorumlayamayabilirim. Mehmet'in orada bağlantıları olduğu ve gidip geldiği için belki de gözlemi farklıdır ama doğal olarak 1m. başlanmışsa 1m. devam edilmesini doğru buluyorum, araç konusunda da umarım İstanbul gibi bir salata yapma gayretine girmezler.

Mehmet keles
Moderatör
Mesajlar: 233
Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25

Mesaj gönderen Mehmet keles » 21 Nis Cmt, 2012 11:40

Kurplar min. yarı çaplarına göre adlandırlır. Hattın 1 m. Ekartmana sahip olması kurplardaki çapları çok fazla azaltmaz. Eskişehir muhtemel olarak aana hattının geçtiği yerleri güzel planladı tam merkezde iki hattını çaprazlıyor. Bu çok güzel ve merkez kısmındaki reşadiye üçgeni dar bir yer ama şehrin olmazsa olmazı. Ben Estramcıları severim iyi arkadaşlığımız var. Fakat bu işletme sadece Reşadiye üçgeninden oluşmuyor. Kurpların darlıkları araçlar için önemlidir yollar için değil. Araçlarda ise; çok dar kurbunuz varsa bojileri birbirine yaklaştırıp dönüş açılarını bayağı daraltabilirsiniz. veya en kötü ihtimalle 27 metrelik bir tramvay aracına 4 boji yapar ikisini tahrikli ikisini laufdregeschtelle (türkçesini bilmiyorum) yaparsınız. Bu mümkündür ve o şekilde araçlar vardır. Bence bu 1m. 'nin getirisinden çok götürüsü var.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 21 Nis Cmt, 2012 13:27

Freiburg’ta kurplar »yüzünden« bu aralık kullanılıyor. Ama dezavantajı pek yok, yani araçlar Berlin’dekilerinden (Potsdam direk muakyese) pek dar değiller gibime geliyor. Yani, dar raya iyi araç oturtulursa?

Essen ve Stuttgart’ta eskiden iki ray açıklığı ile işletme vardı, ama dar ray açıklığı atıl bırakıldı zamanla. Bazı yerlerde, tram-train sistemiyle birlikte işletme olduğunda, bu da mümkün. Ama Eskişehir’de gerekli mi? Bence şu an Türkiye’de bu işi en adamakıllı şekilde yapan yegane kent Eskişehir.

Mehmet keles
Moderatör
Mesajlar: 233
Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25

Mesaj gönderen Mehmet keles » 21 Nis Cmt, 2012 13:47

Zaten bizde Eskişehir hatlarını değiştirsin demiyoruz. Zaten değiştiremez. Bizim mesajımız, diğer şehirlere, hatlarını planlarken kurp yarıçaplarını düşünerek dar ekartman çözüm diye düşünmesinler. Dar yarıçaplı kurplar trenlerin bojilerini birbirine yaklaştırmak suretiyle çözülebilir. Aman dar yapmasınlar, diğer şehirlerle hiçbir alışveriş yapamazlar. İleride sistemler eskiyecek, mesela Almanyanın tüm eskileri polonyalılara ve civardaki diğer ülkelerin işine yarıyor. TÜRKİYEDEKİ ESKİLERDE DİĞER GARİBAN ŞEHİRLER İÇİN ALTIN HÜKMÜNDE OLABİLİR. Önemli olan flexibilite yani aynı speklere sahip hatlar diğer bir adı Lichtraumprofil veya Dynamic Envelop'larının aynı olması. Eskişehire bir lafımız yok fakat adam akıllı en işletmeyi onlar yapıyor sözüne katılmıyorum.. Sadece şu olabilir kendi çaplarının iyileri arasındalar...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Nis Cmt, 2012 14:59

Başar'ın kast ettiği adam akıllı şey tramvay şebekesi kurmak anlamındadır muhtemelen, yani yukarıdan bakınca görülen şekil :) kentin pek çok noktasına ulaşması falan filan, İstanbul gibi kurt gibi uzatıp gitmemesi, yani herhalde budur.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Kas Prş, 2012 19:24

13 Temmuz 2011 de yapılan ihale 15 Kasım 2012 de iptal ediliyor ve ben gülüyorum, bayağı bir güldüm yani, peki iyi güzel. İptal edilen hangi hat ya da o tarihte ihale ile verilen hatların hepsimi nedir şu an tam araştırmadım ama inşaatı başlamış, belli bir mesafe kat edilmiş bir işin ihalesinin iptal edilmesi bana komik geliyor, gerekçesi ne olursa olsun. Son zamanda bu moda oldu, daha doğrusu iki şey moda oldu ülkemizde 1. ihaleye girip ikide bir de süre uzatımı istemek, her süre uzatımında ekstralar talep etmek ve ihaleleri firmalar lehine değiştirmeye çalışmak, 2. ihaleye girip kazanamayacağını bilerek hatta girip, sonra çıngar çıkartıp ihale iptal ettirmek. Oğlum mahsusmu yapıyonuz la? Valla bu memlekete Behzat Ç. gibi adamlar lazım, gidicen böyle sorucan, hastamısınız la? Hee herkes ekmeğinde işinde gücünde eyvallah, tabii ki ihale almayı herkes ister, teknik kısmını bilmiyorum, mahkeme lehinize karar vermiş üstüne söz de söyleyemeyiz, eh hayırlı olsun, ben sadece süreci merak ediyorum, ne olacak şimdi? İnşaat duracak mı?
13 Temmuz 2011 tarihinde Büyükşehir Belediye Başkanlığı Satınalma Dairesi Başkanlığı tarafından açık ihale usulü ile yapılan Eskişehir Tramvay Hattı Uzatma Projesi ihalesi , ihaleye alınmayan firmalar tarafından mahkemeye taşındı. Ortak girişim olarak ihaleye katılan ve yeterliliği olmadığı gerekçesiyle alınmayan 3 firma Kamu İhale Kurumu adına Ankara 15. İdare Mahkemesi’ne ihalenin iptali için dava açtı. Firmalar ihale başvurularında tekliflerinin değerlendirme dışı bırakıldığını savundu.

Temyize başvurdu
Firmaların başvurusunu değerlendiren Ankara 15. İdare Mahkemesi ihale başvurularının ‘Yapım İşleri İhaleleri Uygulama Yönetmeliği’ne uygun olduğuna karar verdi. Mahkeme firmaların başvurularının yeterlilik kriterine uygun olduğuna karar verdi. Mahkeme yeterliliği bulunan firmaların ihaleye alınmadığı gerekçesiyle ‘Tramvay Hattı Uzatma Projesi İhalesi’nin iptaline karar verdi.
Ray Haber

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: esk-T.02 » Eskişehir Tramvay Hatları Projesi [İhale Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 06 Haz Çrş, 2018 10:05

Eskişehir' de yeni tramvay hattı projelerinden söz ediliyor, sanırım tamamını Başkan açıklayacakmış ama mv adaylarından biri bir iki ip ucu vermiş

http://www.rayhaber.com/2018/06/engin-c ... y-mujdesi/
CHP milletvekili adayı Engin Çakmak, Ali Baş’ın tramvaylarla ilgili sorduğu soru üzerine “Tramvayı yer altına alalım istiyorlar ama Eskişehir’in jeolojik yapısı buna uygun değil. Son tramvay projeleri için yapılan incelemeler sırasında biz bunu yine inceledik ama mümkün gözükmüyor. 13 kilometrelik tramvay ihalesi yapıldı. Ben 1 tane hattı söyleyim diğerlerini Yılmaz Hocam açıklasın. Şehir Hastanesine tramvay getiriyoruz kendi imkanlarımızla. Kayseri’deki gibi Ulaştırma Bakanlığı’nın imkanlarıyla değil, kendi imkanlarımızla yapıyoruz. Eskişehirlilerin vergileriyle Eskişehir halkına tramvay getiriyoruz. Eskişehir Şehir Hastanesi’nden Halin arkasından Selami Vardar Bulvarı, Sultandere Mahallesi, 75. Yıl mahallesine kadar gidecek. Yine daha önce söylediğimiz bir hat vardı… Opera’dan Kumlubel’e bir hat vardı. O hat daha sonra 2 Eylül Kampüsüne uzayacak. Sözleşmeleri yapıldı. Bu sene içinde bunlar biter.” dedi.
Güzel haber, Eskişehir' in bu tramvay yatırımları hoşuma gidiyor, bir kez görme şansım oldu tramvaylarını verimlilik anlamında yorumlayamayacağım ama gördüğüm kadarı ile yoğun bir kullanım var, doğru bölgelere ulaşır ve doğru bağlantılar kurulur ise Eskişehir gerçek bir tramvay şehri olacak.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Re: esk-T.01 » Eskişehir Tramvay Projeleri

Mesaj gönderen mustafaguler » 06 Haz Çrş, 2018 14:58

İnşaat çalışmaları ile tramvay alım ihalesini de zamanında yaparlar inşallah. En son halkın tramvaya binememe gibi şikayeti vardı yoğunluktan dolayı. Skoda'lar şuan ki hattın yükünü hafifletir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: esk-T.01 » Eskişehir Tramvay Projeleri

Mesaj gönderen Esat » 06 Haz Çrş, 2018 16:04

İnşallah, yolcu yoğunluğu olduğu muhakkak, hatları doğru planlar ve araç sayısını da yeterli tutarlarsa gayet güzel bir işletme olacak.

fcinar
Aylık Paso
Mesajlar: 98
Kayıt: 26 Eki Cmt, 2013 22:34

Re: esk-T.01 » Eskişehir Tramvay Projeleri

Mesaj gönderen fcinar » 11 Eyl Sal, 2018 11:47

İlk ilan edilen projelerle, temeli atılan projeler arasında fark var.

Bu uzatmalardaki en büyük iki hedef;
-ETO Fuar ve Kongre Merkezi ile Şehir Hastanesine EsTram'ı ulaştırmak,
- Bütün hatların Köprübaşı'nda kesişmesini sonlandırmak.

KÖPRÜBAŞI'ndaki EsTram duraklarındaki yoğunluğu, EsTram'ın kuzey hatlarını bu durağa sokmayarak düşürecekler.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: esk-T.01 » Eskişehir Tramvay Projeleri

Mesaj gönderen Esat » 11 Eyl Sal, 2018 12:59

bu projeler ile ilgili basit te olsa çizimler var mı elinde, bana yardımcı olabilecek

fcinar
Aylık Paso
Mesajlar: 98
Kayıt: 26 Eki Cmt, 2013 22:34

Re: esk-T.01 » Eskişehir Tramvay Projeleri

Mesaj gönderen fcinar » 11 Eyl Sal, 2018 14:31

Bu hafta içerisinde, inşaatların olduğu bölgelere gidip fotoğraf almaya niyetim var.
O zaman, yapım aşamasından görüntüler de paylaşırım. :wink:

***
ŞEHİR HASTANESİ UZATMASI:

Ankara Yolu, 71 Evler bölgesinde inşaatı tamamlanan iki önemli kompleks yapı var. İkisi de karşılıklı durumdalar.
Biri 1081 yataklı Şehir Hastanesi diğeri de ETO(Eskişehir Ticaret Odası) Hizmet Binası, ETO TÜYAP Fuar Merkezi ve KOÇ Kongre Merkezi.

71 Evler son durağı olan AÇELYA ile bu önemli yapılar arasında fazla bir mesafe yoktu.
Büyükşehir'de bu yapılara olan ulaşım sorununu hızlı bir şekilde çözmek ve raylı sisteme bu yapıları bağlamak için 71 EVLER hattını Ankara Yolu'na doğru uzatmaya başladı.

Resim

***
SULTANDERE-75. YIL MAHALLESİ UZATMASI
Odunpazarı ilçesinin en büyük uydu kent bölgelerinden biri olan ve yıllardır ulaşım, toplu taşıma, otobüs, minibüs, dolmuş rezaletlerinden dert yakınan 75. Yıl Mahallesi var.
Şehir Hastanesine gelen tramvayında bu uydu kent bölgesine uzatılması kararlaştırıldı.(Şehir Hastanesi ile 75. Yıl Mahallesi arasında kalan, Sultandere Mahallesi de bu tramvaydan faydalanmış olacak)

Resim

***

OTOGAR-OPERA BAĞLANTISI

"OTOGAR" VE "OPERA"; Sivrihisar 2 Caddesi ile İsmail Gaspıralı Caddeleri üzerinden birleştiriliyor.

Resim

***
KÖPRÜBAŞI'ndaki OPERAK-SSK BAĞLANTISI

Köprübaşı'nda OPERA-SSK hattı birleştirilerek, Reşadiye bölgesinde olduğu gibi bir üçgen oluşturulacak.
(İSMET İNÖNÜ-ÇARŞI-YILDIZ durakları arasında bir üçgen olacak)

Mevcut Hal;
Resim

Yeni Hal;
Resim


Aynı Reşadiye bölgesinde olduğu gibi bir görüntü olacak:
BKZ:
Resim


Bu 500-550 metrelik bağlantının nedeni ise, "bence";
"ÇARŞI" durağının yükünü "YILDIZ" durağıyla paylaştırmak.

Mevcut durumda bütün hatlar "ÇARŞI" durağında kesişiyor ve "ÇARŞI" durağında turnikelerden geçip, duraklara binmek eziyet.

Yeni inşaatlar tamamlandıktan sonra ÇARŞI durağında kesişen "çapraz" hatlara bir düzenleme gelecektir.

***
KUMLUBEL UZATMASI

"OPERA" durağı Ankara Yolu, KUMLUBEL mevkiine doğru uzatılacak.
Yeni yapılan İl Emniyet Müdürlüğü bu noktada ayrıca uzatıldığı noktada, Büyükşehir Belediyesinin otobüs bakım garajları mevcut. Burayada yeni belediye hizmet binası yapılacağı söyleniyor.

Resim

***
Bu arada, bu uzatmalarla beraber planlanan ilk proje olan "BATIKENT HAREKET VE GECELEME MERKEZİ" hizmete girdi.

ESTRAM, Otogar yanında bulunan Hareket Merkezi’ne ek olarak Tepebaşı bölgesinde hizmet veren tramvaylar için yeni hareket merkezini hizmete sunuyor.

BKZ: http://www2.estram.com.tr/Haber/12105

Cevapla

“Tramvay Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön