esk-T.01 » Eskişehir Tramvay Projeleri

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 17 Mar Cmt, 2012 16:59

Belediyeden yapılan açıklamalardan birinde tramvay 270 yolcu kapasiteli denilmişti ayrıca tramvayın dar olan tek kısmı bogi üzerine denk gelen kısım, diğer alanlar normal genişlikte.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Mar Cmt, 2012 17:22

Hangi araçlar? Ben Estram ın araçları üzerinden hesap yaptım, Bursa'ya gelenlerin durumunu bilmiyorum, İstanbuldaki Düwaglar üzerinden de kıyas yapamıyorum onlar geniş boji için. Belediye 270 kişilik diyebilir yukarıda belirttiğim şu kriter "8(abartılı m2/yolcu standartı)" e göre hesaplanıyordur. Ya da ne bileyim işte sallanmıştır :) İstanbul'da 300 kişide taşınıyor saatine göre ;)

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 17 Mar Cmt, 2012 17:27

Hangi araçlar?
İpekböceği için dediler.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Mar Cmt, 2012 17:32

btgn yazdı:
Hangi araçlar?
İpekböceği için dediler.
Normal genişlik için üretildiği için bence taşıma rakamıda normal, ben videoda iç tasarımını görmedim atlamışım herhalde o bölümü ama yeni konsept şu yan koltuklardan kullanarak ayakta duran yolcu sayısı arttırılıyor bu sayede 270 rakamını bulmuş olabilirler, muhtemeldir yani.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Nis Prş, 2012 23:15

http://www.rayturk.net/batikent-camlica ... aslayacak/

İhale edilmiş olan 3 ayrı bölgedeki uzatma inşaatlarına kazma vuruluyor. İnşaatın yüklenicisi Gülermak firması tüm hazırlıklarını tamamlamış ve belediye de bir çalışma takvimi vermiş, daha doğrusu fiili olarak inşaatların başlayacağı tarihleri duyurmuş. Bu bilgiye göre Batıken-Çamlıca 16 Nisan, Yenikent-Çankaya 17 Nisan ve Emek-71 Evler güzergahında 25 Nisan'da inşaat için şerit ve yol kapama işleri yapılacak ve fiziki bir başlangıç yapılmış olacak.
Söz konusu 3 hatta da eş zamanlı yürütülecek ilave hat çalışmalarında ilk olarak 16 Nisan’da Batıkent-Çamlıca hattına kazma vurulacak. Ardından 17 Nisan’da Yenikent-Çankaya hattı, 25 Nisan’da da Emek-71 Evler hatlarının yol yapım çalışmalarına başlanacak.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 13 Nis Cum, 2012 11:24

http://www.rayturk.net/emek-71-evler-tr ... -basliyor/

bitiş tarihleri nasıl acaba? bu 3 hattın uzunlukları neydi? sanırım 4-5 km'lik eklerdi. o zaman 1 yı içinde yeni hatlardan biri bitebilir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Nis Cum, 2012 10:36

http://www.rayturk.net/eskisehire-10-ye ... -alinacak/
Tramvay Yıldıztepe-Yenikent-Çankaya Uzatma Hattı´nın temeli dün düzenlenen törenle atıldı. Başkan Büyükerşen, Emek Mahallesi´nden geçecek güzergahın yapımına 28 Nisan tarihinde başlanacağını açıkladı.

Çankaya Mahallesi´nde dün gerçekleştirilen törene Büyükşehir Belediye Başkanı Yılmaz Büyükerşen, Tepebaşı Belediye Başkanı Ahmet Ataç, belediye yetkilileri ve çok sayıda vatandaş katıldı. Başkan Büyükerşen tramvay uzatma hatlarının tüm engellemelere rağmen hayata geçirildiğini söyleyerek, “Daha önceden satın aldığımız 5 tramvay depomuzda. Uzatma hatları için 10 tramvay siparişi daha verdik” diye konuştu.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 20 Nis Cum, 2012 10:44

acaba tramvaylar ahngi firmadan alınacak? bombardier mi?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Nis Cum, 2012 10:46

Mehmet Kasım yazdı:acaba tramvaylar ahngi firmadan alınacak? bombardier mi?
Umarım öyle olur, aynı seriden araçları alsınlar, pahalıya gelirmi bilmiyorum çünkü üretim bandından düştü gibi o araç, artık pek sipariş veren yok herhalde. Ben daha çok şuna takıldım hangi 5 araç bunlar?
Daha önceden satın aldığımız 5 tramvay depomuzda.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 20 Nis Cum, 2012 19:42

Ben daha çok şuna takıldım hangi 5 araç bunlar?
Şu anda kullanılan Bombardier tramvaylardan 5 tane alınmıştı. Hatta şehirde sergilenmişti.

Mehmet keles
Moderatör
Mesajlar: 233
Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25

Mesaj gönderen Mehmet keles » 20 Nis Cum, 2012 19:56

Bu bombardier araçları güzel , fakat yolcu kapasitesi az, dar, klimasız. Yanlış seçim. 25 cm. daha dar olması da şehir içinde hiçbir esneklik sağlamıyor. Yöneticilerine söylediğimizde çok bozuluyorlar fakat gerçek bu. Şu an herşey yeni olduğu için 1 m. ekartman sorun görünmüyor. Gelecekte hiçbir fleksibilite kalmayacak. Herkes normal ekartman yapıyor artık. Ve mesela inşaat aşamasında kalıp olarak kullanılan ekartman çubukları Türkiyede hiçbir yere uymuyor. Sadec üç nostaljik işletme dışında...

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 21 Nis Cmt, 2012 10:20

Yok, buna itirazım var, Freiburg’ta da 1m, sebebi de dar kurplar. Yani, Freiburg merkezindeki Çeşme kavşağındaki dörtyol sadece 1m aralıkla mümkün. Eskişehir de yapı olarak Freiburg’a (merkez nüfusu çeyrek milyon) benziyor. Combin da işliyor burada. Ki, Combino Potsdam’da da işliyor (Berlin’in yanında, orası da normal ray arası).

Freiburg’tan bir kaç resim, yani kapasite ve ray aralığı hakkında düşündürmek için:

http://www.bilder-von-freiburg.de/album ... nen_00.jpg

http://h8.abload.de/img/freiburg042g7.jpg

http://www.bahnbilder.de/bilder/freibur ... 151910.jpg

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... eiburg.jpg

http://www.imgbox.de/users/trambahn/Fre ... rsg_12.JPG

Önemli olan uzunluk. »Freiburg modeli« denen eski tramvay araçları bir zamanlar Almanya’nın (veya dünyanın?) en uzun araçları sayılıyordu, ta eskiden. Şimdi de ona göre araçlar bayağı uzun. Baştan durakları doğru tasarlamak gerek tabiîki.

Cevapla

“Tramvay Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön