esk-T.01 » Eskişehir Tramvay Projeleri

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

esk-T.01 » Eskişehir Tramvay Projeleri

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 10 Oca Pzt, 2011 22:18

http://www.rayturk.net/?p=2498

bendeki bilgiler böyle:

http://www.rayturk.net/?p=11025
TRAMVAY ÜÇ BÖLGEYE UZAYACAK
Öte yandan Büyükşehir belediyesi tarafından hayata geçirilmek istenen projeye göre mevcut tramvay hatları kentin üç noktasına doğru genişleyecek.
Projeye göre tramvaylar kent merkezinden Ihlamurkent-Çankaya bölgesine, Çamlıca ve Batıkent bölgesine ve son olarak Emek-71 Evler semtlerine kadar ulaşacak.
Eskişehirliler tramvayın uzatılması ile ilgili olarak Ankara’dan gelecek yanıtı ve proje çalışmalarının başlatılmasını beklemeye devam ediyor.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 11 Oca Sal, 2011 04:38


Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

esk-T.02 » Eskişehir Tramvay Projeleri

Mesaj gönderen Esat » 12 Tem Sal, 2011 21:09

Daha önce yapılacağı yönünde çeşitli haberler aldığımız Eskişehir Tramvay Sistemi EsTram' ın genişletilmesi çalışmalarında ihale aşamasına gelinmiş, linkteki habere göre yarın aşağı bilgilerini vereceğimiz hatlarda tramvay hattı inşaası için ihaleye çıkılacakmış. Bu çok güzel bir haber, zaten doğru anlamda bir tramvay hattı inşa etmiş olan ve kullanan tek kentimiz belkide Eskişehir, ihale ile ilgili çizimlerde de gördüğümüz kadarı ile mevcut sistemini başarısını bir tramvay şebekesine dönüştürlebilmek gayreti içerisindeler, tebrik ediyorum.

http://www.rayturk.net/?p=26254

http://www.eskisehir-bld.gov.tr/dosyala ... /1c74e.pdf
Eskişehir Kentsel Ulaşım ve Toplu Taşıma Sistemi Projesi Tramvay Uzatma Hatları Yapım işi yapım işi 4734 sayılı Kamu ihale Kanununun 19 uncu maddesine gore açık ihale usulu ile ihale edilecektir. İhaleye ilişkin ayrıntılı bilgiler aşağıda yer almaktadır.

c) İşe başlama tarihi: Sozleşmenin imzalandığı tarihten itibaren 7 gun icinde yer teslimi yapılarak işe başlanacaktır

c) İşin suresi: Yer tesliminden itibaren 550 (Beşyuzelli) takvim gunudur.


Resim

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Tem Sal, 2011 22:22

Benim bu çizimlerin tamamından yaptığım çıkarım şu oldu, tam olarak doğru sokaklara oturmamış olabilir ama idare edelim :)

Resim

siyahlar : mevcut hatlar
kırmızılar : ihale edilecek olanlar
maviler : sanırım bir sonraki etaptaki uzatmalar

sanırım diyorum çünkü güzergahları tam bilmiyorum, dökümanları haberleride bakıp çizimler ile karşılaştırmadım, ama yukarıdaki haritalarda ilave edilecek demiş fakat bu ihaleye ilavemi değilmi bilmiyorum.

Sonuç olarak Eskişehir Tramvay Sistemi gerçek bir sistem olma yolunda ilerliyor, umarım ihale sonuçlanır ve inşa sürecide başlar, sonrasında ise bu başarı uzun yıllar daha devam eder.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 12 Tem Sal, 2011 22:42

şehrin kuzeydoğusu ihmal ediliyor gibi. ssem genel anlamda fevkalade iyi. işletme stilleri nasıl olur acaba? son eklenen hatlar şehir merkezine kadar gelir mi? yoksa mevcut lup'lardan dönüp aktarmamı yapılır?

ör.

çarşı-çankaya işletmesi olur mu? (çankaya uzatma inşaatında yenikent-çankaya hattının son durağı)

yoksa çankaya-odunpazarı gibi kesik bir işletme mi olur?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Tem Sal, 2011 22:47

Bende nasıl işletirler acaba diye düşünüyorum açıkçası, çünkü orada tüm hatların geçtiği o kısacık bir alan var, kısacık ama orada trafik durumu nedir? Eğer karayolu trafiği ile kesişiyor ise orada üst üste bindirilmiş hatlar sıkıntı oluşturur, yok eğer karayolu trafiğinden arındırılmış ise gayet güzel olur diye düşünüyorum.

Eskişehir deki araçlar sanırım tek yönden kapılı zaten o armut bölgeleride bu yüzden var, dolayısı ile bu zorunluluk nedeni ile de araçlar o bölgeleri geçmek zorunda, belki o aradan değil ama mesela Çankaya-Otogar ve Emek ile sol altta kalan uç Büyükdere Mah. yazıyor orada o kısımda işletmeler olabilir herhalde. Ayrıca sana katılıyorum bu planlar çerçevesinde kuzey/kuzey doğu istikametinde herhangi bir plan şimdilik öngörülmüyor gibi, bu bana da sanki eksiklik gibi geldi ama kenti bilenler daha iyi yorumlayabilirler.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 15 Tem Cum, 2011 14:16

Korkunç güzel bir sistem, yani sanki Eskişehir başka bir ülkede gibi. Şu medeniyete bak, şu ağa, of anam offf! ne biçim becermişler bunu. Antalya, Konya, … hepsi ne? Ankara, İstanbul, İzmir … unut. Ama Eskişehir? Şa-Ha-Ne!

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Eyl Pzr, 2011 21:45

İhale sonrasında kaybeden firmaların itirazları nedeni ile ihale sonucuna ilişkin karar verilememiş, daha doğrusu itirazlar değerlendirildiği için ihale verilememiş, Başkan gecikme yaşanacağını haber veriyor.

http://www.rayturk.net/?p=29720
17 gündem maddesinin yer aldığı oturumda, belediyenin 2012 yatırım programı da 170 milyon 550 Tl olarak açıklandı. Toplantıda söz alan AKP’li Meclis Üyesi Ahmet Süzer, tramvay hatları uzatma projesinde kazmanın ne zaman vurulacağını sordu. Bu soru üzerine açıklama yapan Büyükerşen, “Bu işin ihalesi yapıldı. Ancak ihaleyi kaybeden firmalar itiraz ediyor. Kamu nerede bir ihale yaparsa kaybeden firmalar mutlaka itiraz ederler. Biz de bu itirazları inceliyoruz. Bu itirazlara yazılar yazılıyor. Şimdi bu süreçteyiz. Bu da işin uzamasına neden oluyor” şeklinde konuştu.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Oca Prş, 2012 00:05

http://www.rayturk.net/?p=1735

yapılacak uzatmalar ile ilgili ihale sonuçları açıklanmış,
İhaleyi Gülermak Ağır San. İnş. Ve Taah. A.Ş.-YDA İnşaat San. ve Tic. A.Ş. Ortak Girişimi, 74 milyon 744 bin 634 lira 60 kuruş teklif ile kazandı. Firmaya ihale sonuç karar yazısı geldi. Sözleşme imzalanmasının ardından işler yakında başlayacak. İhalede diğer teklifler şöyle idi.
Diğer firmaları bilemiyorum ama Gülermak bu işin ehillerinden, başarılı bir şekilde projenin sonuçlanacağına inanıyorum, Eskişehir' e de inanıyor ve güveniyorum, tramvayı seven insanları da çok seviyorum. :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 05 Oca Prş, 2012 10:19

işe başlayıp 1.5 senede bitirirler. bu hattın rayları da alınmıştı.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

işletme tarzları

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 04 Şub Cmt, 2012 23:25

http://www.rayturk.net/?p=3957

estram'da yeni uzatma hatları bitince işletme stilleri nasıl olacak diye bir beyin fırtınası yaptım. haritalardan yola çıktım. gördüm ki; yapılacak 3 uzatma hattı da Otogar-SSK hattının uzatması oluyor. Osmangazi-Opera hattına herhangi bir uzatma düşünülmemiş.

uzatmalardan sonra şöyle bir sistem ortaya çıkıyor:

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Şub Prş, 2012 19:05

Öncelikle şunu söyleyeyim, bizim burada internet üzerinden haritalara bakarak aman şu güzergah güzel olur, şuradan kol çıkar buradan makas keser dememiz çok doğru olmuyor, tabii ki fikir yürütmek çok güzel, beyin jimnastiği harika, bende yapıyorum ama bunları doğru ifadeler ile sunmak gerekir diye düşünüyorum, bu sebepten yazdım.

Aslında ben haritaya bakınca sadece Batıkent e giden kesimin bir uzatma olduğunu düşünüyorum, diğer iki hat o bölgelerde yapılacak bir makas grubu inşaatı ile yapılacak yeni hatlardır bana göre. Diğer taraftan nasıl işletmeler olabilir? Kentin ihtiyaçlarını bilmeden yazacaklarımın hepsi hayal ürünü olacak önce onu belirteyim.

Ben Emek ile Batıkent arasında bir uzun işletme olması gerektiğine inanıyorum, aynı şekilde Üniversite - Opera işletmesi de devam etmeli. Bu sistemde anahat Yunuskent ile SSK arasında oluşur, doğru düzenlenmiş frekanslar ile bu anahatta çok sık tramvay işletilir, diğer güzergahlarda ise mümkün olan en dar sıklığa oturur.

Bu hesapla bakarsak,
1) Emek - Batıkent
2) Emek - Üniversite
3) Üniversite - Opera
4) Çankaya - SSK
5) Otogar - Batıkent
6) Otogar - Üniversite

Anahat üzerinde yoğunluğun hesaplanması lazım, yaya ve karayolu araç trafiği ile üst üste binecek işletmelerin frekans sıklıkları, eğer çok sıkışıyor ve sıkıntı yaratıyor ise Otogar - Üniversite işletmesi yapılmayabilir ama o zaman o birleşim noktasında istasyon yapılarak bu iki güzergah arasında aktarma imkanı sağlanmalı, yani istasyon yerlerinde değişme, kayma gerektirebilir. Yine Emek ve Çankaya' dan Otogar' a hat düşünmedim, Eskişehirdeki ücretlendirme sistemini bilmiyorum ama o yakın mesafede aktarmanın sorun olmaması gerektiğine inanıyorum, sonuçta her yerde her yere bir tramvay ile gidilecek diye bir kural olmadığı gibi pratikte de böyle bir şey mümkün değildir.

Yukarıdakilere ilave olarak pik saatlerde anahat yoğunluğunu almak üzere Otogar-SSK ya da Yunuskent civarında yapılacak bir dönüş alanı ile Yunuskent-SSK gibi kısa parkur işletmesi yapılabilir.

Cevapla

“Tramvay Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön