2. sayfa (Toplam 4 sayfa)

Gönderilme zamanı: 26 Eki Cmt, 2013 09:48
gönderen Kemal Çevik
İstanbul’da unutulmuş iki hat var, biri bu, biri Fenerbahçe banliyö hattı.
Sevgili Alabay,

Fenerbahçe hattını artık istesek de canlandırmak mümkün değil zira geçtiğ yerlerde şimdiler de binalar, caddeler var. Bu hat aslında banliyö de değildi, önceleri askeri amaçlı yapılmış. Fenerbahçenin ulaşımı tramvaydı 1920 lerden itibaren. Bu hattı çalışır olarak gördüm, bir manevra lokosu birkaç yük vagonu ile TCDD kampına malzeme götürürdü zaman zaman 1970 lerin ortalarında. Şimdilerde Dr. Faruk Ayanoğlu caddesi.

Kemal ÇEVİK

Gönderilme zamanı: 26 Eki Cmt, 2013 14:34
gönderen alabay
Canlandırılamaz tabiî, ama hatırlatmak gerek. Bizde tüm-ağ eksikliği var. Ve Fenerbahçe’nin eskiden küçük bir istasyonu vardı :-)

Gönderilme zamanı: 22 Nis Sal, 2014 16:20
gönderen Esat
Osmanlı Devleti döneminde Alibeyköy kömür ocağına çalışan trenin de güzergahının belirlendiğini, bu hattı yeniden ihya ederek orijinal şekliyle çalışır hale getireceklerini vurgulayan Topbaş, şunları kaydetti; “Orada nostaljik ve turistik bir tren hattı ortaya çıkartacağız.
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... 1Z2Vfl_sqM

yeniden gündeme alınmış, bakalım ne çıkar ortaya ya da ne zaman çıkar.

Re: ist-D.07 » Kağıthane Demiryolu

Gönderilme zamanı: 11 Oca Pzt, 2016 12:23
gönderen mutlui
Bu hat için farklı farklı isimler kullanılıyor. Bu başlıktaki "Kağıthane demiryolu" yanında "Dekovil hattı" ile "Karadeniz Sahra hattı" da var. Esat beyin yazdığı gibi, Kağıthane Belediyesi bu projeyi takip ediyor. Geçen Ocak ayında İBB'nın çıkardığı sistem proje ihalesi sonuçlandı. Hakim Mühendislik kazandı. Altı aylık bir iş olarak belirlenmişti, ancak ondan sonra hiçbir haber çıkmadı. Nasıl bir hat olacağı da belli değildi. Meraktan İBB'ye yazdım. Ulaşım Planlama Müdürlüğü'nün cevabı bence oldukça güzel. Birincisi, bu hat tramvay olarak düşünülür. İkincisi, hem Eminönü-Alibeyköy tramvay hattıyla hem de Kağıthane'deki iki (yapılacak) metrolarla entegre olması bekleniyor. Yazdıkları şu:
İstanbul´un gelecekteki nüfus, istihdam değerleri ve yolculuk özellikleri değerlendirilerek gerçekleştirilmesi gereken büyük ulaşım yatırımlarının belirlendiği Ulaşım Ana Planı öngörüleri doğrultusunda Müdürlüğümüzce İstanbul geneli raylı sistem projeleri planlanmaktadır. Bu kapsamda planlanan Dekovil Hattı Etüt Proje çalışmaları tamamlanmıştır. Haliç’te Santral İstanbul’dan başlayarak Cendere boyunca ilerleyen ve Kemerburgaz’dan geçerek Karadeniz’e ulaşan tarihi Dekovil Hattı güzergahına sadık kalınmaya çalışılarak planlanmıştır. Güzergah boyunca Santral İstanbul İstasyonu’nda proje çalışmaları devam eden Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı ile, Kağıthane İstasyonu’nda Mahmutbey-Mecidiyeköy-Kabataş metro hattı ile, TT Arena İstasyonu’nda proje çalışmaları devam eden İstinye-İTÜ-Ayazağa-Kağıthane metro hattı ile entegre olması beklenmektedir. Hattın Tramvay hattı olarak hayata geçirilmesi planlanmış olup istasyon yeri ve sayısı ile ilgili kesin bilgiler ise uygulama proje çalışmaları neticesinde kesinleşebilecektir. Yapım ihalesi ile ilgili belirlenen kesin bir tarih bulunmamakta olup, hattın İBB tarafından hayata geçirilmesi öngörülmektedir
İhale: http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Ihale ... leID=13366
Sonucu: http://www.rayihale.com/2015/halic-keme ... inacaktir/

Not: Bence bundan sonra bu başlık Tramvay Projeleri forumuna taşınmalı. Hemen inşa edilmezse de (önce zaten uygulama projesine gerekecek) bu sonunda ciddi olarak düşünülür. İleride başka gelişmeleri bekleyebiliriz.

Re: ist-D.07 » Kağıthane Demiryolu

Gönderilme zamanı: 11 Oca Pzt, 2016 12:39
gönderen Esat
O cevap gerçekten güzel ve detaylı, biz de bu vesileyle sana teşekkür ederiz. Proje tramvay olarak planlanmış diyor, ben nostaljik tren zımbırtılarını severim gerçi :) olsun tramvay olması daha güzel, orada 2 parkurlu bir işletme olabilir diye düşünüyorum. Yalnız kafama takılan İBB www.istanbulunmetrosu.com da güzergah burada bahsedilenden farklı resmedilmiş, hem bunu hem de hattın tramvay olup olmayacağını netleştirdikten sonra düzenlemesini yaparız.

Re: ist-D.07 » Kağıthane Demiryolu

Gönderilme zamanı: 11 Oca Pzt, 2016 13:07
gönderen mutlui
Rica ederim. :)

Bence bu hat Kağıthane için çok önemli. Yapılan veya yakında yapılacak olan metro hatları vadiyi takip etmedikleri için Kağıthane'nin bazı şu an merkezi olan iş yerleri (Axis AVM'sinin bölgesini düşünüyorum mesela) metrolar gelince merkez dışında kalacak ve ciddi şekilde kaybedecek. O rezil trafiğe girmektense insanlar metro ile Mecidiyeköy'e çıkacak bence. Sadece vadiyi takip eden bir raylı sistem bunu önleyebilir. Ayrıca Vadistanbul ile başlamış olan Cendere projesi kapsamında gelecek senelerde yapılacak olan devasa yapılar Kağıthane merkezinden Kemerburgaz'a doğru uzayacak, oluşan bütün trafik aynı yoldan akacak. Şimdi bile çekilecek gibi değil. O yüzden Silahtarağa'dan Göktürk'e kadar yapılacak bir tramvay hattı oldukça önemli. Ancak ondan sonrasının anlamı ne? Tramvay banliyö işini mi halletsin? Çiftalan, Odayeri gibi yerlere niye tramvay getireceksin ki? Belki tramvayların çoğu Göktürk'te sonlanıp, dörtte biri gibi Karadeniz sahiline devam edecek?

Re: ist-D.07 » Kağıthane Demiryolu

Gönderilme zamanı: 12 Oca Sal, 2016 10:43
gönderen Esat
Öncelikle bahsettiğin güzergah İBB nin gösterdiği ile aynı şey değil, enteresan olan sana verdikleri cevap ile yine kendi gösterdikleri hatta aynı şey değil :) dolayısı ile bence hala muğlak bir proje.

Diğer taraftan benim kast ettiğim 2 parkurlu işletme de senin söylediğin gibi hocam, Ayazağa' ya kadar bir parkur, sonrasında ise seyrek aralıklı seferler yani 2 araç Kağıthane-Ayazağa, 1 araç Kağıthane-Göktürk çalışabilir, bazı yurtdışı örneklerdeki gibi kent içinde tram, kent dışında tram-tren (stadtbahn vs.)

Re: ist-D.07 » Kağıthane Demiryolu

Gönderilme zamanı: 12 Oca Sal, 2016 12:42
gönderen mutlui
Hocam, son senelerde bu hat hakkında bilgi aktaran herkes Silahtarağa-Cendere-Kemerburgaz-Karadeniz güzergahından bahsetti. Zaten eski hat oradan geçiyordu. İnternete düşen haberlerde bazı duraklar bile belirtiliyordu. Kağıthane Belediye Başkanı Fazlı Kılıç mesela Kağıthane Belediyesi durağından bahsetti, doğru hatırlarsam. Geçen sene de belediye durağını gösteren ve imar planının üzerine işlenmiş detaylı bir çizim bulmuştum. Maalesef onu kaydetmedim, şu an da Google'dan bulamıyorum. Bir tek istanbulunmetrosu.com 'da o "alternatif" güzergah bulunuyor. Bu da durakların daha tam belirtilmediğinden ve haritanın şematik olmasından kaynaklanıyordur.

Şimdi 2 parkurlu işletmeyi ben de anladım. :D Bana mantıklı geliyor.

Re: ist-D.07 » Kağıthane Demiryolu

Gönderilme zamanı: 13 Oca Çrş, 2016 00:43
gönderen h212
Eski istasyonlar restorant yapılmış detaylı incelediğinizde fark ediyorsunuz.
Bide hattın güzergahı üzerine Axis avm yapılmış, hat canlandırılmak isteniyorsa önce bu avm yıkılmalı.

Re: ist-D.07 » Kağıthane Demiryolu

Gönderilme zamanı: 13 Oca Çrş, 2016 11:31
gönderen mutlui
Hocam, hangi istasyon restoran yapıldı? Bildiğim kadarıyla Kağıthane ilçesi boyunca tramvay hattı derenin batı tarafından geçecek. Axis derenin doğusunda kalıyor. Merak ediyorum, hangi haritaya baktınız?

Re: ist-D.07 » Kağıthane Demiryolu

Gönderilme zamanı: 16 Oca Cmt, 2016 17:42
gönderen Esat
Hocam, hangi istasyon restoran yapıldı? Bildiğim kadarıyla Kağıthane ilçesi boyunca tramvay hattı derenin batı tarafından geçecek. Axis derenin doğusunda kalıyor. Merak ediyorum, hangi haritaya baktınız?
Bu bahsettiğin durum ile ilgili yayınlanmış bir çizim harita ya da resmi bir bilgi var mı? Varsa şunu bir görmek isterim çünkü bu pek çok bilginin yeniden düzenlenmesini gerektirecek, diğer taraftan bildiğim başka detaylar nedeni ile bu bahsedilen bana henüz net gelmiyor, yanlış anlaşılmasın bu proje ya da senin sözlerin ile alakalı değil başka projelerdeki başka şeyler :) ama aynı durum, yani hangisi nereye bağlanacak, hangisi nereye uzayacak, ihtimal ve düşünce fırtınaları başka şeyler, nihai proje haline gelmesi başka.

Re: ist-D.07 » Kağıthane Demiryolu

Gönderilme zamanı: 16 Oca Cmt, 2016 19:46
gönderen mutlui
Esat yazdı:
Hocam, hangi istasyon restoran yapıldı? Bildiğim kadarıyla Kağıthane ilçesi boyunca tramvay hattı derenin batı tarafından geçecek. Axis derenin doğusunda kalıyor. Merak ediyorum, hangi haritaya baktınız?
Bu bahsettiğin durum ile ilgili yayınlanmış bir çizim harita ya da resmi bir bilgi var mı?
Birincisi, dediğim gibi, imar planını üzerine işlenmiş güzergahını tekrar bulamadım. Gördüm bu resimlerde hat Eyüp Sultan Caddesini takip ediyordu. Tabii ki, bunun gibi çizimler bu aşamada son söz değil. İkincisi, demir yolunun son kalıntıları Kağıthane Belediyesi binasının yanında derenin sahilinde "yerinde" sergileniyor. Bazı haberlerde geçen bu "yerinde" çok güvenilir olmayabilir, tabii. Üçüncüsü, bazı haberler eski hattın derenin batı tarafından geçtiğini, yeni hattın de ona göre inşa edileceğini ifade ediyor. Bkz: https://rayhaberpozitif.wordpress.com/2 ... -bekliyor/

Bu hat illaki böyle olacak demiyorum. Ama bu konuyu bayağı uzun zamandır takip ediyorum ve şimdiye kadar gördüğüm veya okuduğum her şey buna işaret ediyor. Maalesef Hakim Mühendislik tarafından yapılanları daha öğrenmedik.