brs-T.03 » Bursa Tramvay Hatları İnşaatları [Genel]

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 14 Şub Cum, 2014 20:27

Bizdeki taklitçilik artık bambaşka aşamalara gelmiş. *ray bunu göstermişti, noztalco da bu yoldan gidiyor. Yani taklitçiliğe daha çok repetitivizm diyebiliriz de, tespih çeker gibi. Ototaklitçilik. Yeni simgemiz: ∞

mustafaguler
Serbest Geçiş
Mesajlar: 748
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesajgönderen mustafaguler » 15 Şub Cmt, 2014 00:42

O nostaljik sevdası boşa çıkan 3 Gotha için. Zaten bu 3 araçta boş boş yatıyor. Sadece 1 Gotha cumartesi günleri destek amaçlı çalışıyor. Eee malum Nostaljik diye başlayıp şimdi ki adı T3 olan hatta yolcu potansiyeli artıp Gotha'lar yetersiz kalınca yine ikinci el Düwag'lar hızır gibi yetişti ve çalışıyorlar. T3 uzatımı için ikinci parti Düwag siparişi verilince BBB Gotha'ları nasıl değerlendiririm diye düşünmüş ve yerleşik nüfusu 50bin olan ama yaz döneminde nüfusu çok rahat iki katına çıkan Mudanya biçilmiş kaftan olmuş. Neyse bakalım hep beraber bu projeyi takip edeceğiz.

Bu arada ek bilgi: T2 Kent Meydanı-Terminal-DOSAB (Demirtaş Organize Sanayi Bölgesi) hattı için etüt ihalesine çıkılmış, hat uzunluğu 12km. Altepe bu hattı iki etap halinde yapmayı düşünüyoruz demişti. İlk etap 8km uzunluk ile Kent Meydanı-Terminal, ikinci etap 4km uzunluk ile Terminal-DOSAB

mustafaguler
Serbest Geçiş
Mesajlar: 748
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesajgönderen mustafaguler » 15 Şub Cmt, 2014 01:02

T1 hattı yeni bir kol ile uzatılması düşünülüyor.

Başkan Altepe, proje kapsamında T1 tramvay hattının bir kolunun da kavşak üzerinden devam edeceğini kaydederek, “Tramvayın Atatürk Caddesi’nden geçip İnönü Caddesi’ne indikten sonra buradaki hemzemini devam edip, Eski Gemlik Yolu’ndan Yeşilşehir’e kadar uzanacağı bir hattı da projelendirdik” diye konuştu.
Başkan Altepe, Dr Brenner firması tarafından hazırlanan Bursa’nın son ulaşım master ana planında da Eski Gemlik Yolu’nun tramvayla değerlendirilmesinin önerildiğini hatırlatarak, “Ulaşım master ana planı raporunda bölgedeki potansiyelin mutlaka tramvayla şehir merkezine taşınması gerektiği vurgulanıyordu. Bizler de bu önemli ihtiyacı başlattığımız çalışmayla gerçekleştiriyoruz” dedi.


http://www.bursa.bel.tr/hal-kavsagi-bur ... ber/16027/

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 15 Şub Cmt, 2014 01:09

Ben Gotha araçlarını genelde severim. Ama neresi nostaljik? Eski. Freiburg GT8 trenlerinin en eski şarjları bunlardan on yıl »genç«. Onlar da eski, nostaljik değil. Nostalji 1910, 1930 araçları, hadi gayretle 1950 araçlar belki. O kadar. Almanya’da Gothaları üçlü şekilde kuple edip, normal çalıştıran kentler var(dı). Araçlar hâlâ doğuda ve az biraz Berlin’de yollardalar, yani basbayağı sağlam, normal tramvay araçları bunlar. Kupleli şekilde T3’te bile işletilebilirler, de, öyle yekkorayyo garipliklerle tabiîki aynı anda hiçbir hesap yapılmamıştır. Üçlü kuplaj uzunluk açısından sığar mı, bilmem. Bence onları yine paşa paşa Moda’ya geri göndermeli, orada iyi iş görüyorlar. Moda T3’ü de palavramsı (ikisi de T3, ilginç), ama yine de işe yarıyor. İşte bizim yarım işler. Sonra olmuyor, herkes soğuyor ve yine sökülecek safhaya varılıyor. O Bursa ring yekkorayo için de geçerli, Antalya numarasız yekkorayo için de geçerli (ne acıklı yahu), İstanbul’da Moda’da sanırım Kadıköy halkı ve Beyoğlu’nda da ek turistler kurtarıyor. Yekkorayoları. İşin komik olmayan komik tarafı, bu gibi işlerde acaip BOŞ paralar dönüyor ve sarf ediliyorlar. Yakılıyor da diyebiliriz.

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesajgönderen Anatolian » 22 Şub Cmt, 2014 22:44

Gotha'lar ise artık Mudanya yolcusu

Mudanya'ya tramvay mı yapılacak[/quote]

emrenmert
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 144
Kayıt: 11 Oca Cmt, 2014 05:41

Mesajgönderen emrenmert » 22 Şub Cmt, 2014 22:53

Evet. Mudanya sahiline nostaljik tramvay hattı planlanıyor.

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesajgönderen Anatolian » 22 Şub Cmt, 2014 23:15

Nostaljik bir de? :D

mustafaguler
Serbest Geçiş
Mesajlar: 748
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesajgönderen mustafaguler » 22 Şub Cmt, 2014 23:20

Merkezde ki nostaljiden kurtulduk topu Mudanya'ya attık :D

Mütareke evinden başlayan ve 8 km denilen bir hat ama geçenler oturup baktığımda Mütareke Evi-İDO Güzelyalı İskelesi arası 5km yaptı. Geriye 3km kalıyor ama Güzelyalı iskelesinden sonra yavaş yavaş eğim başlıyor ve nüfus yoğunlu azalıyor. He bir şekilde tramvay Altıntaş'a giderse o zaman rahat 8km'ye yaklaşır ama o da zor ihtimal. Neyse Mudanya en azından 5km'lik bir tramvay hattına kavuşacak. Çok gerekli mi tartışılır

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesajgönderen Anatolian » 22 Şub Cmt, 2014 23:30

Mudanya yatay bir ilçe ve İDO/BUDO iskeleleriyle de yoğun yolcu potansiyeline sahip.
Nostaljik tramvay değil de çift yönlü bir hat gider bence.
Ipekböceklerinde aracın arka tarafıyla oynayıp çift hatta uygun hale getirirlerse Mudanya'da iyi gider

mustafaguler
Serbest Geçiş
Mesajlar: 748
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesajgönderen mustafaguler » 22 Şub Cmt, 2014 23:47

Belediyenin amacı boşa çıkan 3 Gotha'yı değerlendirmek. Yoksa İpekböceği falan lüks :twisted:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16375
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 23 Şub Pzr, 2014 14:58

Hattın çift hat kullanılabilmesi için bi-direction araca gerek yok, iki taraftan kabinli olması tabii ki bir avantaj ama ekstra masraf olur, hattı bir kaç yüz metre uzatıp bir dönüş alanı inşa ederek bu sorunu çözebilirler. Ayrıca Mudanya içinde "nostaljik" kelimesi arkasına sığınarak eski araçlar ile hizmet vermek tartışılır, bu nostaljik kelimesi ile insanlar eh napalım bizimki böyle olsun diyorsa amenna ama gereksiz, bildiğin tramvay hattı yahu. Araç eski olunca işletme nostaljik mi oluyor? Nostaljik dediğin bayramda seyranda çalışan işletmedir, senin günlük tarifen var, her gün hizmet veriyorsun, ücretin standart sonra nostalcük :) dabi.

Yüzbin kere yazdınız biliyorum ama bir de onlar dar hat sanırım? Yani ne gerek var, gönder İstanbul' a geri, oraya da Düwag al bir kaç tane, hem daha yüksek model, hem daha sağlam. Bir kaç sene idare etsinler, sonra İpek Böceği araçları ile yenile oradakileri de. Bursa güzel yer, buna bir de tramvay kimliği kat, araçların tek tip olsun.

Kullanıcı avatarı
kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1397
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesajgönderen kemal » 23 Şub Pzr, 2014 20:09

Gotha'ları İstanbul geri alsın Beyoğluna koysun. Beyoğlu'nda kullanılan eşsiz tarihi tramvaylar için yine bir müze kurulsun diyorum ama beni kim dinler be...


“Tramvay Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir