brs-T.03 » Bursa Tramvay Hatları İnşaatları [Genel]

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 30 Oca Çrş, 2013 21:33

Aslında Bursa'da Nostaljik Tramvay dışında tüm hatlar 1435mm olarak düşünüldü. O yönden aslında bir bütünlük olacak. Arada bi nostaljik tram farlılık yaratacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 31 Oca Prş, 2013 23:08

Resim

Şu proje bana bayağı bir imkansız geldi niye bilmiyorum ama :) çok dar sokaklar, nerede ise sadece tramvay geçer, tamam bana normalde bizde bu işler mi, bir de orası sanki çok iniş çıkışlı gibi?

Genel olarak projelere göz atıyorum da hep böyle sucuk hatlar düşünmüşler, geniş geniş caddelerde bile garip şeyler var, yani eğer bu çizimlerdeki gibi bir planlama düşüyorlarsa doğru düzgün bir sistemleri olamayacak gibi. Dikkaldırım - Beşevler, İhsaniye - Fethiye hatlarının çizimleri yine tek hat sucukçuluğu gibi duruyor, bir o kadar saçma ve gereksiz. Halbuki caddeler geniş, istimlak gerektiren noktaları tabii ki var ve olacaktır da ama çift hat aslanlar gibi işletmek varken, niye böyle garip şeylere girişiyorlar anlamıyorum, halbuki her iki projede de 2 şer ayrı hat işletilebilir eğer çift hat yapılır ise.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 31 Oca Prş, 2013 23:31

Göçebe Çöl Tıramvayvay :wink:

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 01 Şub Cum, 2013 19:30

Projeler seçim yapılmış projeler işte. Ben birşey beklemiyorum açıkçası. Ancak dillendirilen T3 hattının Mihraplı'ya gidişi bile beni düşündürüyor ya neyse...

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 27 Şub Çrş, 2013 01:54

Nostaljik Tramvay (NT) uzatma işleri ilgili basit bir görsel

Sarı: Mevcut hat sonu (Davutkadı)
Kırmızı: NT 3.Etap Davutkadı-Yeşilyayla
Yeşil: NT 4.Etap Yeşilyayla-Siteler

NOT: 1.Etap Zafer Meydanı-Gökdere, 2.Etap Gökdere-Davutkadı arasında yapılmıştı.

Umarım resim az da olsa açıklayıcı olmuştur.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Şub Çrş, 2013 01:56

Benim için gayet açıklayıcı oldu ve açıkçası bu kadar uzayacağını düşünmemiştim, yani o yeşil çizginin olduğu pek çok nokta sıkıntılı gibi görünmüştü bana, hadi hayırlısı bakalım. Nostaljik mostaljik derken aldı başını gidiyor :)

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 27 Şub Çrş, 2013 02:05

Esat yazdı:Benim için gayet açıklayıcı oldu ve açıkçası bu kadar uzayacağını düşünmemiştim, yani o yeşil çizginin olduğu pek çok nokta sıkıntılı gibi görünmüştü bana, hadi hayırlısı bakalım. Nostaljik mostaljik derken aldı başını gidiyor :)
Aslında Davutkadı'dan sonra tramvayın geçeceği cadde 2X2. Şuan zaten cadde üzerinde araçların park etmesi nedeniyle anca 1X1 olarak kullanılıyor, onun için tramvayın bu bölgeye girmesi güzel olacak ama millet arabalarını nereye park edecek bilmiyorum. Çünkü bölgede otopark sıkıntısı var.

Tramvay Davutkadı'dan sonra çift hat olacak. Aslında bu uzatma işlemi en başından beri yapılması gereken şekilde yapılacak. Tabi sivri bir yönetici cıkıp "ne gerek var, buraya tek ray yeter" demezse :x

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Şub Çrş, 2013 02:15

Sorumsuz kentleşmenin sonuçları, çok sosyolojik bir konu beni aşar :) ama şu kadarını söyleyeyim nerede ise tek maddi varlığımız otomobillerimiz ve park sorunu bu plansız kentleşmenin bir sonucu, ada yapısı korunarak binalaşma ve her binanın ya da en azından her bir adacığın kendine ait bir yeraltı otoparkı olması sağlansa idi bu sorun bu kadar büyük olmazdı. Yüzyıldır İstanbul'da duyarım, her binanın otoparkı olması gerek diye mesela, yani imar kanunundamı var ne artık, ama kimse yapmaz, öyle adam gördüm ki daire kiralıyacak bana bu delik ne diyorum, otopark girişi dedi ya :) bildiğin delik. ruhsatı alınca örüp kapatıcaz orayı dedi, bir de bu yüzsüzlükte ne diyeyim. Arkadaşlar yine atarlandın diyecekler ben konuyu bozmayayım. :)

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 27 Şub Çrş, 2013 06:05

Bu nostaljik hattın uzatılması iyi mi yoksa kötü mü olacak bilemiyorum. Hiç tramvayı olmayan Bursa'da işe sıfırdan başlandı , iyi örnekler incelenip iyi bir sistem kurulabilecekken birbirinden uyumsuz (enerji , ray açıklığı) iki farklı sistem kuruldu. Benim korkum Bursa da İstanbul gibi farklı farklı , uyumsuz hatların olduğu bir şehre dönüşecek. Bu nostaljik tramvay hattı en başından beri çift hatlı 1435 mm yapılmalıydı ya da madem bu hat 1000 mm yapıldı diğer sistem de 1000 mm olmalıydı Bunlar akla gelen ilk keşkeler ama bunlar artık geri alınamayacak. Diğer taraftan belediye hala aynı hatayı devam ettiriyor ve nostaljik hattı uzattıkça uzatıyor. Böyle giderse şehrin doğusunda 1000 mm , batısında ise 1435 mmlik birbirinden bağımsız iki sistem oluşacak !! Bu durumun mantıklı bir açıklaması olabilir mi ?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 27 Şub Çrş, 2013 09:46

Zararın neresinden dönülürse, kârdır. Bunu bir yerlerine işlemeleri lâzım. Ki, şu iki sistemi, hatları, rayları, katenerleri, ne varsa, birbirlerine eşitlesinler.

senturk90
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 153
Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28

Mesaj gönderen senturk90 » 28 Şub Prş, 2013 13:54

Esat yazdı:Sorumsuz kentleşmenin sonuçları, çok sosyolojik bir konu beni aşar :) ama şu kadarını söyleyeyim nerede ise tek maddi varlığımız otomobillerimiz ve park sorunu bu plansız kentleşmenin bir sonucu, ada yapısı korunarak binalaşma ve her binanın ya da en azından her bir adacığın kendine ait bir yeraltı otoparkı olması sağlansa idi bu sorun bu kadar büyük olmazdı. Yüzyıldır İstanbul'da duyarım, her binanın otoparkı olması gerek diye mesela, yani imar kanunundamı var ne artık, ama kimse yapmaz, öyle adam gördüm ki daire kiralıyacak bana bu delik ne diyorum, otopark girişi dedi ya :) bildiğin delik. ruhsatı alınca örüp kapatıcaz orayı dedi, bir de bu yüzsüzlükte ne diyeyim. Arkadaşlar yine atarlandın diyecekler ben konuyu bozmayayım. :)
Esat bey orada haklısınız atarlanmakta bende atarlanırım ara sıra böyle şeylerde. Ben kendi etrafımda gördüm o yüzsüzlükleri garaj girişi diye yapılıp sonra zemin katın odasına dönüştürülmeyi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Şub Cum, 2014 19:30

Bursa Belediye Başkanı Altepe Mudanya sahiline bir tramvay projelendirmekten bahsetmiş, bu konu ile ilgili eline çizim bilgi falan geçen olursa paylaşırsa sevinirim, bende haritalarımı güncellemiş olurum :) Tabii keşke işin içine şu nostaljik saçmalığı sokulmasa, hiç unutmam sene 1896 Bursa' da ilk atlı tramvaylara binerken hep derdik ya bir de elentrinklisi olsa da binsek diye :) hadi İstanbul'un avuntusunu anlıyorum Bursa' da neyin nesi bu nostaljik sevdası?
Sahil bandı projesi, nostaljik tramvayla zenginleşti. Uzun zamandır beklenen Mudanya Sahil Yolu Projesi çalışmalarına 8 kilometrelik tramvay hattı eklendi. Mudanya sahilinde nostaljik tramvayın hizmete girmesi için geri sayım başladı.

Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe, “Mudanya’yı bir ucundan bir ucuna taşıyacak bir tramvay düşünüyoruz. Sahil şeridine tekerlekli aracın girmesine izin verilmeyecek. Nostaljik tramvayın BUDO iskelesinde durağı olacak” dedi.
http://www.bursahakimiyet.com.tr/haber/ ... 45183.html

Cevapla

“Tramvay Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön