brs-T.03 » Bursa Tramvay Hatları İnşaatları [Genel]
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18060
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Şu proje bana bayağı bir imkansız geldi niye bilmiyorum ama çok dar sokaklar, nerede ise sadece tramvay geçer, tamam bana normalde bizde bu işler mi, bir de orası sanki çok iniş çıkışlı gibi?
Genel olarak projelere göz atıyorum da hep böyle sucuk hatlar düşünmüşler, geniş geniş caddelerde bile garip şeyler var, yani eğer bu çizimlerdeki gibi bir planlama düşüyorlarsa doğru düzgün bir sistemleri olamayacak gibi. Dikkaldırım - Beşevler, İhsaniye - Fethiye hatlarının çizimleri yine tek hat sucukçuluğu gibi duruyor, bir o kadar saçma ve gereksiz. Halbuki caddeler geniş, istimlak gerektiren noktaları tabii ki var ve olacaktır da ama çift hat aslanlar gibi işletmek varken, niye böyle garip şeylere girişiyorlar anlamıyorum, halbuki her iki projede de 2 şer ayrı hat işletilebilir eğer çift hat yapılır ise.
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
Aslında Davutkadı'dan sonra tramvayın geçeceği cadde 2X2. Şuan zaten cadde üzerinde araçların park etmesi nedeniyle anca 1X1 olarak kullanılıyor, onun için tramvayın bu bölgeye girmesi güzel olacak ama millet arabalarını nereye park edecek bilmiyorum. Çünkü bölgede otopark sıkıntısı var.Esat yazdı:Benim için gayet açıklayıcı oldu ve açıkçası bu kadar uzayacağını düşünmemiştim, yani o yeşil çizginin olduğu pek çok nokta sıkıntılı gibi görünmüştü bana, hadi hayırlısı bakalım. Nostaljik mostaljik derken aldı başını gidiyor
Tramvay Davutkadı'dan sonra çift hat olacak. Aslında bu uzatma işlemi en başından beri yapılması gereken şekilde yapılacak. Tabi sivri bir yönetici cıkıp "ne gerek var, buraya tek ray yeter" demezse
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18060
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Sorumsuz kentleşmenin sonuçları, çok sosyolojik bir konu beni aşar ama şu kadarını söyleyeyim nerede ise tek maddi varlığımız otomobillerimiz ve park sorunu bu plansız kentleşmenin bir sonucu, ada yapısı korunarak binalaşma ve her binanın ya da en azından her bir adacığın kendine ait bir yeraltı otoparkı olması sağlansa idi bu sorun bu kadar büyük olmazdı. Yüzyıldır İstanbul'da duyarım, her binanın otoparkı olması gerek diye mesela, yani imar kanunundamı var ne artık, ama kimse yapmaz, öyle adam gördüm ki daire kiralıyacak bana bu delik ne diyorum, otopark girişi dedi ya bildiğin delik. ruhsatı alınca örüp kapatıcaz orayı dedi, bir de bu yüzsüzlükte ne diyeyim. Arkadaşlar yine atarlandın diyecekler ben konuyu bozmayayım.
-
- Yıllık Paso
- Mesajlar: 425
- Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34
Bu nostaljik hattın uzatılması iyi mi yoksa kötü mü olacak bilemiyorum. Hiç tramvayı olmayan Bursa'da işe sıfırdan başlandı , iyi örnekler incelenip iyi bir sistem kurulabilecekken birbirinden uyumsuz (enerji , ray açıklığı) iki farklı sistem kuruldu. Benim korkum Bursa da İstanbul gibi farklı farklı , uyumsuz hatların olduğu bir şehre dönüşecek. Bu nostaljik tramvay hattı en başından beri çift hatlı 1435 mm yapılmalıydı ya da madem bu hat 1000 mm yapıldı diğer sistem de 1000 mm olmalıydı Bunlar akla gelen ilk keşkeler ama bunlar artık geri alınamayacak. Diğer taraftan belediye hala aynı hatayı devam ettiriyor ve nostaljik hattı uzattıkça uzatıyor. Böyle giderse şehrin doğusunda 1000 mm , batısında ise 1435 mmlik birbirinden bağımsız iki sistem oluşacak !! Bu durumun mantıklı bir açıklaması olabilir mi ?
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 153
- Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28
Esat bey orada haklısınız atarlanmakta bende atarlanırım ara sıra böyle şeylerde. Ben kendi etrafımda gördüm o yüzsüzlükleri garaj girişi diye yapılıp sonra zemin katın odasına dönüştürülmeyi.Esat yazdı:Sorumsuz kentleşmenin sonuçları, çok sosyolojik bir konu beni aşar ama şu kadarını söyleyeyim nerede ise tek maddi varlığımız otomobillerimiz ve park sorunu bu plansız kentleşmenin bir sonucu, ada yapısı korunarak binalaşma ve her binanın ya da en azından her bir adacığın kendine ait bir yeraltı otoparkı olması sağlansa idi bu sorun bu kadar büyük olmazdı. Yüzyıldır İstanbul'da duyarım, her binanın otoparkı olması gerek diye mesela, yani imar kanunundamı var ne artık, ama kimse yapmaz, öyle adam gördüm ki daire kiralıyacak bana bu delik ne diyorum, otopark girişi dedi ya bildiğin delik. ruhsatı alınca örüp kapatıcaz orayı dedi, bir de bu yüzsüzlükte ne diyeyim. Arkadaşlar yine atarlandın diyecekler ben konuyu bozmayayım.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18060
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bursa Belediye Başkanı Altepe Mudanya sahiline bir tramvay projelendirmekten bahsetmiş, bu konu ile ilgili eline çizim bilgi falan geçen olursa paylaşırsa sevinirim, bende haritalarımı güncellemiş olurum Tabii keşke işin içine şu nostaljik saçmalığı sokulmasa, hiç unutmam sene 1896 Bursa' da ilk atlı tramvaylara binerken hep derdik ya bir de elentrinklisi olsa da binsek diye hadi İstanbul'un avuntusunu anlıyorum Bursa' da neyin nesi bu nostaljik sevdası?
http://www.bursahakimiyet.com.tr/haber/ ... 45183.htmlSahil bandı projesi, nostaljik tramvayla zenginleşti. Uzun zamandır beklenen Mudanya Sahil Yolu Projesi çalışmalarına 8 kilometrelik tramvay hattı eklendi. Mudanya sahilinde nostaljik tramvayın hizmete girmesi için geri sayım başladı.
Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe, “Mudanya’yı bir ucundan bir ucuna taşıyacak bir tramvay düşünüyoruz. Sahil şeridine tekerlekli aracın girmesine izin verilmeyecek. Nostaljik tramvayın BUDO iskelesinde durağı olacak” dedi.