brs-T.03 » Bursa Tramvay Hatları İnşaatları [Genel]

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 29 Oca Sal, 2013 22:03

Elimde birkaç resim var ama burada net görünür mü bilmem ama yine yükleyim. Bu projeleri Altepe aday olduğunda açıklamıştı.

Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Oca Sal, 2013 22:10

Mustafa bunlar benim için kısmen yeterli, tabii keşke büyük halleri olsa idi, o zaman elimde bir çalışma var onu tamamlamak için büyük faydası olurdu. Diğer taraftan bunlardan hangisi mevcut yönetimin projeleri arasında, ya da şöyle düzelteyim bir önceki mesajında bahsettiklerin T3 ve T4 hangileri?

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 29 Oca Sal, 2013 22:23

Bu projelerin hepsi şuan ki yönetim tarafından yani Altepe tarafından hazırlandı ama bu projeler daha değişir.

En baştan başlayarak: T1, T2, T3(Dikkaldırım-Emirsultan, T4 (Dikkaldırım-Beşevler) diğerleri ise belirsiz.

Mesela önerilen T3 hattı Dikkaldırım-Emirsultan iken şimdi Yeşil-Mihraplı olarak adlandırılıyor. T3 hattının bir bölümü Cumhuriyet Caddesinden geçiyor ama şimdi Setbaşından sonra Atatürk Caddesi (Heykel)-Altıparmak güzergahını izleyecek.

T4 hattı ise Mihraplı-Beşevler ama tam güzergah nasıl bilmiyorum. Ufak değişikliklerle aşağıdaki (Dikkaldırım-Beşevler) resim gibi olma ihtimali yüksek.

Dediğim gibi bu resimler ilk projelerdi onun için değişiklik olması çok kuvvetli.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Oca Sal, 2013 22:44

Muhtemelen değişiklik vardır ve olur, bu projelerin tamamı UAP tan önce çıkmıştı piyasaya diye hatırlıyorum şimdi şu ulaşım ana planında bakalım neler önerildi tramvay hatları ile ilgili olarak, bu doğrultuda bir takım değişikliklerde olabilir ama T2 ve T3 büyük ölçüde doğru ve güncel ise ihale aşamasında olarak işleyeceğim, diğerlerini proje aşamasında diye düşünebiliriz o halde.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 29 Oca Sal, 2013 22:55

T3 YEŞİL-MİHRAPLI ile ilgili amatör bir çizim yaptım ama parça parça oldu hattın uzunluğundan dolayı artık siz resimleri birleştirirsiz :)

Yeşil: T3 Yeşil-Mihraplı
Kırmızı: T1 Heykel-Kent Meydanı
Sarı: Nostaljik Tramvay
Turkuaz: Bursaray
Mor: T4 Mihraplı-Beşevler Bağlantısı

Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Oca Sal, 2013 23:13

İşte bu çok iyi oldu :)

Resim

Birleştirip buraya yükleyince küçük oluyor hali ile ama hattın tümünü görme şansım oldu iyi oldu,

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 29 Oca Sal, 2013 23:27

Bu şekliyle iyi olmuş. Bu T3 hattı ile Atatürk (Heykel) ve Altıparmak Caddeleri çift hat olmuş olacak. Yani bu T3 hattı da yapıldığında Heykel'den birisi Altırparmak'a gitmeye kalkarsa T1 yerine T3'e binecek. Ama şimdi ne yazık ki T1'e binip tüm hattı dolaşmış olacak veya yürüyerek gidecek ya da diğer toplu taşıma araçlarını kullanacak. Yalnız bu T3 hattı sanırım bu dönemde yapılamayacak. Bu dönem için T2 1.etap ve Nostaljik Tramvay 3. etabı ihaleye çıkacak.

T2 1.Etap: Kent Meydanı-Terminal 8 km (8 Durak)
T2 2.Etap: Terminal-Demirtaş Organize Sanayi Bölgesi (DOSAB) 5 km (2 durak)

Nostaljik Tramvay (NT) 1.Etap: Cumhuriyet Caddesi (işletmede)
NT 2.Etap: Cumhuriyet Cd.-Davutkadı (işletmede)
NT 3.Etap: Davutkadı-Mesken 700 m (muhtemel çift hat)
NT 4.Etap: Mesken-Siteler

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 30 Oca Çrş, 2013 20:07

Muhtemel Yeşil T3 tarmvayının dönüşü:

Yeşil: Hat güzergahı
Kırmızı: Hat güzergahında ki tünel geçidi

Resim

Dönüş yapılan yerde yuvarlağın içinde kalan kısım Yeşil Türbe, diğer tarihi yapı ise Yeşil Camii

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Oca Çrş, 2013 20:42

Dün biraz kurcalamıştım benzer bir şeyleri bende çiziktirdim ama orada bir tünel işine girerlermi hiç bilemiyorum, bölgeyi bilmiyorum ama fazlası ile tarihi eser var ve gösterdiğin yer çok kısa bir bölüm orada yapılacak bir tünel yüzeye fazlası ile yakın olacak dolayısı ile inşaat yine de riskli olabilir.

Ben daha geniş bir daire düşünmüştüm ama sokakların darlığı ve binalar hep geri adım attırdı bana, sonrasında ortaya şöyle iki versiyon çıkarttım ama ne kadar gerçekçi bilemiyorum. Büyük olan ufaktan daha mantıklı göründü bana çünkü kısa olan dönüş sanki dik bir yokuş gibi görünüyor.

Resim

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 30 Oca Çrş, 2013 20:59

Esat abi orada zaten tünel var yeniden yapılmayacak.

Açıkçası bana göre hat oradan başlayacaksa en uygun bu şekilde ama daire içine aldığım yerden tram. dönebilir mi bilmem ve de orası tarihi bir bölge hemen anıtlar kurulu duruma el atar zaten.

Senin çizimlerde güzel abi ama oralarda %8'den daha fazla bir eğim söz konusu :(

Tramvay orada nereden nasıl dönecek bende merak ediyorum. Planlar tam anlamıyla bir çıksın herşey rayına oturacak ama biz hala çok çene patlatırız

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Oca Çrş, 2013 21:11

mustafaguler yazdı:Senin çizimlerde güzel abi ama oralarda %8'den daha fazla bir eğim söz konusu :(
Resmi yükledikten sonra GE deki şu yükseklik profilini göster nanesi ile baktıydım zaten de yazmadım :) her iki önerimde de 8 bırak 15 bile var gösteriyor :) dolayısı ile benim öneriler patladı, senin öneri getirdiğin bölgede böyle bir sorun yok ama kurp yarıçapı nedeni ile dönüş zor olabilir. Neyse bakalım bir ortaya çıksında çene yorarız dediğin gibi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 30 Oca Çrş, 2013 21:24

Bunlar evvelden düşünülür be! İşte dar kurpları olması gereken kentlerde 1 metre ray açığı yaparlar. Freiburg’ta 1 m ray açığı olmasının sebebi, merkezdeki Bertold Çeşmesi. Sistem ona göre yapılmış. Dar sokakları olan kenlerde, dar kurpları gerektiren yerlerde … ray açığıyla bunlar çözülür. Yeter ki, TEK bir sistem doğsun. Eskişehir gibi. Ama Bursa’da farklı, bu belli.

Cevapla

“Tramvay Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön