brs-T.03 » Bursa Tramvay Hatları İnşaatları [Genel]

Berktuğ
Mesajlar: 1
Kayıt: 19 Eyl Çrş, 2012 13:59

Mesaj gönderen Berktuğ » 29 Eyl Pzt, 2014 23:34

mustafaguler yazdı:Şu aktarma işini bir türlü insanları yürütmeden yapamıyoruz. T1 hattı için T3 ve Bursaray aktarmaları için illa yürümek zorunda kalınıyor. En azından T2 aktarması için mevcut durak kullanılabilir. Otobüs duraklarının olduğu bölüm geniş ve atıl bir bölge gibi ama tam entegrasyon için T1 Osmangazi durağı kullanılmalı.
Aslında onun da çözümü Osmangazi istasyonu revizyonu düşüncesiyle var.
Aşağıdaki fotoğraf mevcut durumu özetliyor:
Sarı ile gösterdiğim çizgi T1 hattı, Lacivert ile gösterdiğim çizgi Osmangazi durağı Cep hattı, Kırmızı ile gösterdiğim kutucuk ise Osmangazi T1 istasyonu

Resim

Önerdiğim durum ise aşağıdaki fotoğrafta özetlemekteyim:
Hat ile durak yer değiştirerek durak iki hattın ortasına alınır.
T2 hattının treninin kapıları çift yönlü olduğundan sarı çizgiye yanaşır.
T1 hattının treni ise kapıları sadece sağ tarafta bulunduğundan cep hattı olan mavi çizgiye yanaşır. Böylece aynı duraktan her iki trende yararlanmış olur, yolcularımız yürümeden aktarmalı biçimde yolculuk yapabilirler.

Resim

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 09 Ara Sal, 2014 13:31

Mustafa Abi BUTTİM'in önünde başlayan çalışmayla tramvayın bir alakası var mı?

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 09 Ara Sal, 2014 22:49

Anatolian yazdı:Mustafa Abi BUTTİM'in önünde başlayan çalışmayla tramvayın bir alakası var mı?
Evet dolaylı yoldan var. Sıkışan trafiği akıcı hale getirmek için yapılıyor ve aynı zamanda altından tramvay geçecek şekilde yapılıyor

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 10 Ara Çrş, 2014 00:47

Umarım en kısa sürede ana inşaat da başlar

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 10 Ara Çrş, 2014 10:06

Büyük ihtimalle yaza veya seçim öncesi başlanır ama Yalova yolu'nda çok iş var. T3 uzatma inşaatıda (Davutkadı-Siteler) seçim öncesi başlar diye düşünüyorum. Çünkü bildiğim kadarıyla hatta kullanılacak olan rayların büyük bir çoğunluğu hazır ve hatta kullanılacak araçlar da hazır. T1 araç deposunun orada kullanılmayı bekleyen 4 adet Düwag var. T3'ün kendi deposunda ise 3 Düwag var. 3 Gotha ise kendilerine yer arıyorlar. Gotha'lar için Mudanya düşünülüyordu ama o hatta da ses yok

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Ara Cmt, 2014 20:32

Nostalji hattinin Yildirim uzatmasina mahkeme durdurma karari vermis.

http://www.rayhaber.com/2014/nostaljik- ... -dur-dedi/

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 23 Ara Sal, 2014 12:11

Esat yazdı:Nostalji hattinin Yildirim uzatmasina mahkeme durdurma karari vermis.

http://www.rayhaber.com/2014/nostaljik- ... -dur-dedi/
Al burdan yak şimdi. Gerçeğinde bu hat ilk yapıldığında da dava konusuydu ama şuan çatır çatır çalışıyor

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Ara Sal, 2014 12:46

Zaten haberi yazan yerde de haberci yorum olarak belediye öyle ya da böyle bu hattı yapacaktır, inşa etmenin bir takım başka yolları var diye açıklamış.

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 07 May Prş, 2015 13:54

Osmangazi-Terminal Tramvayı'nın yapım ihalesine çıkılacakmış
http://www.rayhaber.com/2015/ihale-ilan ... ilacaktir/

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 07 May Prş, 2015 14:16

İhale dokümanındaki T2 hattı şeması


Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 May Cum, 2015 12:51

İhale Haziran ayında yapılacakmış, peki bu hattan gelen araçlar Kent Meydanın dan dönecekler mi? Yoksa tek ray hatta girip Heykel üzerinden turlayıp öyle mi çalışacaklar, bu konuda belirgin bir şey var mı?

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 08 May Cum, 2015 18:14

Esat yazdı:İhale Haziran ayında yapılacakmış, peki bu hattan gelen araçlar Kent Meydanın dan dönecekler mi? Yoksa tek ray hatta girip Heykel üzerinden turlayıp öyle mi çalışacaklar, bu konuda belirgin bir şey var mı?
Şartnameyi tam anlamıyla okumadım ama okuduğum kadarıyla T1 depo hattı girişinde ki makasların mekaniklikten çıkıp otomasyona dahil olacağı yazıyordu. Daha önce Altepe "pik saatlerde T1 hattına giriş yapabilir" diyordu ama bence yapmamalı. Nedeni ise T1 hattı tam anlamıyla cadde tramvayı ve trafikle iç içe olduğu için eğer T2 bu hatta girerse Bursaray gibi yönetilecek olan T2 hattında karmaşaya neden olacaktır diye düşünüyorum. Hee T1 hattı da trafikten izole edilirse neden olmasın. Ama bana göre bu iki farklı işletim sisteminin iç içe olması işletmede sıkıntı yaratır. Heykel'e gidecekler veya Hetkel'den Terminal'e gidecekler T1/T2 hattını kullanıp ücretsiz aktarma olursa güzel olur.

T2 hattının peron boyları 60 metre olacakmış ve işletim sisteminde maksimum hız 70km/h olarak belirlenmiş.

Cevapla

“Tramvay Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön