brs-T.03 » Bursa Tramvay Hatları İnşaatları [Genel]

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 05 Haz Cmt, 2010 22:24

Ben kafamdaki haritada hep alttaki Santral Garajına giden ana cadde Ulubatlı Hasan Bulvarı sanırım ismi, oradan düşünmüştüm bu sebeple bir ihtimal 2 ray hattı olabileceği kafamda canlandı, ama o isminin Darmstadt caddesi olduğunu yeni öğrendiğim caddeden araba ile geçmiştik ve yanılmıyor isem o cadde zaten tek yön ve sizin belirttiğiniz gibi saat yönünün tersine yani stada doğru istikametli, gerçi çok uzun zaman oldu 10 yıl önce gördüm en son Bursa' yı
Sizin geldiğiniz o yıllarda Darmstat caddesi tek yön idi ama şuan çift yönlüdür. Bu ring hattının geçtiği yerlerde Cemal Nadir Caddesi (Bir kısmı), Atatürk Caddesi, İnönü Caddesi ve Uluyol tek şerit olarak hizmet vermektedir.

Ayrıca ülkemiz 2016 Avrupa Futbol Şampiyonasını alsaydı Dikkaldırım-Beşevler arası tramvay projesi bu dönemde yapılacaktı ama 2016'yı alamadığımız için bu proje şimdilik rafa kalkmış olacak. Ama şu bi gerçek 2014 yılında gerçekleştirilecek yerel seçimlerde başa kim gelirse gelsin şehir içi tramvay projeleri bir bir hayata geçirilecek. Çünkü 2014 yılına kadar Bursaray'ın büyük bir kısmı bitirilecek ve sadece Terminal Etabı kalacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18073
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Haz Cmt, 2010 22:30

mustafaguler yazdı:Ama şu bi gerçek 2014 yılında gerçekleştirilecek yerel seçimlerde başa kim gelirse gelsin şehir içi tramvay projeleri bir bir hayata geçirilecek. Çünkü 2014 yılına kadar Bursaray'ın büyük bir kısmı bitirilecek ve sadece Terminal Etabı kalacak.
Bursaray başlığında değindiğim konu ile alakalı, yani tramvay hatları Bursa' da ciddi olarak düşünülüyor sonucunu çıkartıyorum sözlerinizden ve bu bende Bursa' ya taşınma isteği doğuruyor :D Genel tarihlere endeksli bir düşünce yapısına sahip olduğumuz için aynen İstanbul gibi bir kaftan biçelim ve Bursa' nın 2023 hedefinde tamamlanmış bir Bursaray sistemi ile birlikte 2 ya da 3 tane (nostaljik hariç) tramvay hattı varolabilir mi? Eğer böyle bir hedef varsa ki bence az ama yine de iyi bir hedef, böyle bir hedef varsa ve gerçekleştirileceğine inançta varsa bu gerçekten güzel. Çünkü son dönemde tramvaya geçmiş ve geçecek 2 şehrimizden çok garip haberler alıyoruz, tramvayı ya da hadi popüler tabir ile Hafif Raylı Sisteme karşı sözler, halkın alışamadığı, sürekli trafik ile ilgili sorunlar yaşandığı yönünde pek çok sözler ortalıkta dönüyor, sizlerde duymuş ya da okumuşsunuzdur. Bursa halkının bakış açısı nasıl peki?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 05 Haz Cmt, 2010 22:55

O sokağın ismi tam olarak ne? Darmstat ne yazılışı, ne söyleyişi ... kentin ismi Darmstadt yazılıyor, Darmştat ise okunuyor. Yani, Kenedi Caddesi de artık Kennedy Caddesi olarak geçtiğinden, öte yandan eskiden isimlerin söyleyiş şeklinde yazılmalarından dolayı soruyorum.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18073
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Haz Cmt, 2010 23:01

Zaten normal bir şey sorsan cidden şaşıracaktım. Google Map e göre Darmstad :) T siz, belki de almanca değildir :D

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 05 Haz Cmt, 2010 23:26

Bursa' nın 2023 hedefinde tamamlanmış bir Bursaray sistemi ile birlikte 2 ya da 3 tane (nostaljik hariç) tramvay hattı varolabilir mi? Eğer böyle bir hedef varsa ki bence az ama yine de iyi bir hedef, böyle bir hedef varsa ve gerçekleştirileceğine inançta varsa bu gerçekten güzel. Çünkü son dönemde tramvaya geçmiş ve geçecek 2 şehrimizden çok garip haberler alıyoruz, tramvayı ya da hadi popüler tabir ile Hafif Raylı Sisteme karşı sözler, halkın alışamadığı, sürekli trafik ile ilgili sorunlar yaşandığı yönünde pek çok sözler ortalıkta dönüyor, sizlerde duymuş ya da okumuşsunuzdur. Bursa halkının bakış açısı nasıl peki?
İlk sorunuzla başlayım. Eğer bu yönetim gibi bir yönetim diğer dönemde de olursa 4 tramvay hattının olabileceğine inanıyorum. Bunlar; Gökdere-Mimar Sinan (Yıldırım), Acemler-Atıcılar, Beşevler-Dikkaldırım, Nilüfer-Ataevler. Yalnız Acemler-Atıcılar hattından biraz şüpheliyim, daha ilerki yıllarda yapılabilir. Bu 4 hattan gelecek döneme ilişkin 2 tanesi %90 oranında yapılır. Bunlar Gökdere-Mimar Sinan ve Beşevler-Dikkaldırım. Çünkü Gökdere-M.Sinan Yıldırım'ı kapsamakta ve bu bölümde yavaş yavaş trafik yoğunluğu artmakta. Beşevler-Dikkaldırım hattı ise Dikkaldırım bölgesine Bursaspor için 43bin kişik yeni bir stat yapılacak olması.

İkinci sorunuza gelirsek, bu konu hakkında tam şu geçerli demem yanlış olur. Bursa'nın batı bölümüne bakılırsa tramvay projeleri şiddetle destekleniyor. Hatta kendi mahallesinde tramvay hattı olsun isteyen muhtarlar var. Şehrin doğu kısmı ise ikiye ayrılmış durumda. Bir kısmı olsun yararlı olur diyor, bir kısmı ise minibüs kullanmayı tercih ediyor ki şuan bile Bursaray doğu kısmının bir bölümüne gitmesine rağmen hala minibüs entegrasyonu olmadı. (Entegrasyon şu şekilde idi; Bursaray geldikten sonra 4 minibüs birleşip 1 otobüs olacaktı ve Bursaray'a entegre ve şehir merkezine direkt ulaşım olacaktı ama bir türlü olamıyor. Şehrin batısında ise şuan minibüs kavramı 2005 yılından beri bitmiş durumda. Batı bölgesinde 650 adet minibüs vardı ve bunlar birleşip otobüs aldılar ve sayıları 355 otobüs oldu. Bu 355 otobüs şuan şehir merkezine ve Bursaray istasyonlarına paralel olarak çalışmaktadır.) Kısacası tarmvay projeleri insanların eğitim ve bilinç durumlarına göre değişkenlik gösteriyor.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 05 Haz Cmt, 2010 23:29

O sokağın ismi tam olarak ne? Darmstat ne yazılışı, ne söyleyişi ... kentin ismi Darmstadt yazılıyor, Darmştat ise okunuyor.
Caddenin ismi tam olarak Darmstad. Ama Almaya'da nasıl yazılıyor nasıl okunuyor tam bir bilgim yok. Çünkü Darmstad Almanya'dan geliyor. Bildiğim kadarıyla Darmstad ve Bursa kardeş şehir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18073
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Haz Cmt, 2010 23:45

Şimdi Darmstadt konusunda Başar'a kötü koz verdik neyse :)
1. Santral Garaj-Heykel hattı: Kent Meydanı- Atatürk Stadyumu-Altıparmak-Atatürk Caddesi-İnönü Caddesi ve Uluyol-Kent Meydanı güzergahında toplam 5 bin 927 metre uzunluğunda olacak. Günde ortalama 39 bin yolcu taşınmasını öngörülen hattın maliyeti de 10.6 milyon Euro.

2. Pınarbaşı-İpekçilik arasındaki 3 bin 164 metre uzunluğunda olacak.

3. Yıldırım Hattı, Gökdere üzerinde Kamberler Tarih Parkı köşesinden başlıyor. Bu hattaki yolcu kapasitesi ise günde ortalama 51 bin 500 olarak planlanıyor.

4. Terminal Hattı, Yalova Yolu üzerinden terminale ulaşması ve oradan da Demirtaş'a uzatılması planlanıyor. 8 bin 612 metre uzunluğunodaki hattın günde ortalama 66 bin 750 yolcu taşıması hedefleniyor.

5. Nilüfer Hattı, Nilüfer bölgesinin kendi içindeki ulaşımını sağlayan ve hem de kent merkezine ulaşımı sağlayan ve Bursaray sistemi ile de entegre olacak 8 bin 350 metre uzunluğundaki hat.

6. Çekirge Hattı, 4 bin 783 metre uzunluğunda olacak ve Çekirge-Heykel arasında çalışacak.

7. Dikkaldırım-Beşevler hattı.

8. Ankara Yolu Altı Toplama Hattı adı verilen ve Kükürtlü, Soğanlı, Beşyol, Atıcılar mahallelerini kapsayan hat.
Bu başlıkta ilk mesajlarda haberlerde çıkan belediyenin duyurduğu şu güzergahlar vardı, yüzde 50 mükemmel bir sonuç olur ama ben eğer bir seçim dönemi içerisine sığacak ise yüzde 25 i harika olarak nitelendiririm :) Ayrıca diğer başlıkta bahsettiğiniz yeni Bulvarlar açılmış olması ve bunların üzerine tramvay projelerinin düşünülmesi bizim burada sürekli ah vah ettiğimiz, yahu kimse mi bunu düşünmüyor dediğimiz şeyi birilerinin düşündüğünü en azından planlandığını görmemizi sağladı bu Bursa ve Bursa' yı örnek alacak diğer Anadolu kentleri için bence iyi bir çıkış noktası, geriye sadece bu planların Belediye Başkanı' nın hevesi, ya da kadroların talebi değil bir Master Plan ile bilimsel olarak ispatlanmış, teknik gerekleri ortaya konularak şehir planlarına işlenmiş olması kalıyor. En zor kısmı da bu galiba :)

Minibüsler konusunda birleştirme uygulamasını gerçekleştirebilmiş olmaları çok iyi, İstanbul' da ben bildim bileli bu terane dile getirilir ama daha başarabilen çıkmadı.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 05 Haz Cmt, 2010 23:55

Yıldırım hattında zaten Mimar Sinan caddesi vardı ama sağlıksız idi. Şimdi hem genişletildi (3X3) hem bazı noktaları kamulaştırma yapılarak yıkıldı. Tramvay hattıda bu cadde üzerinde geçecek ve sanırım bu hata tek hat üzerinde olacak gibime geliyor.(Kent Meydanı-Heykel ring hattı gibi) Ama henüz bu hat hakkında net bir bilgi yok.

Osmangazi'de olan Acemler-Soğanlı-Atıcılar hattı ise sıfırdan yaratılan bir bulvar olacak ve bu bulvar üzerinden tramvay hattı olacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18073
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Haz Pzr, 2010 00:13

Umarım öyle tek hat gibi bir yanılgıya düşülmez. Sonuçta ortada yeni açılmış bir cadde var bunun ortada 2 şeriti tramvaya verilebilir, ayrıca izole yol yapılmak zorunda da değil. Bursa hep "Avrupa Kenti" olduğu iddiasındadır :) o zaman görelim bakalım hemzemin tramvay işletmesi yapılsın, yapılabilir. Sarı çizgiden içeride araç sürmek yasaktır diye tabelalar asılır, EDS miydi şu kameralar onlar belli noktalara yerleştirilir, cezalar gönderilir kimse girmez, ama trafik gereği karayolu araçlarının girmesi gereken yerlerde olur onu da işte Darmstadt Üniversitesinde Trafik Mühendisliği bölümü var, :) o arkadaşlar seve seve yardımcı olur. (Bölümün adı tam o değildi galiba, aynı bölüm sanırım artık Türkiye' de de açılıyor üni lerde)

Neden olmamalı diyorum, çünkü çok kısa bir hat değil, tek ray işletme yapılmaya kalkıldığında belli noktalarda araçların geçişmesi için deplaseler yapılacak, yani garip olsa da işletilir bunda sorun yokta, sorun bir araç arıza yapıp işletmeyi aksattığında her iki yönü de kilitlemiş olur, yani sistemin tamamı iptal olur. İki hat olursa en azından tek yönde işletmenizi devam ettirebilirsiniz. Ama paralelinde araç trafiği haricinde bir şerit tramvaya ayrılabilecek başka bir cadde var ise, iki ayrı cadde üzerinden işletilebilir, bunlar zorlama öneriler gibi gelse de, gerçek hayatta örnekleri bolca mevcuttur.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 06 Haz Pzr, 2010 00:30

Dediğim gibi bu hattın nasıl işleceği tam bir muamma. O hattı veya bu hattı bilmiyorum ama Bursa'lılar dört gözle Kent Meydanı-Heykel Ring Tramvay hattını bekliyor. Bu konu hakkında kiminle konuşsam çok geç kalınmış bir proje olduğunu savunur. Ayrıca bu hatta Bursa'nın kendi ürettiği tramvaylar yer alacak. Hatta 5 gün önce Siemens ile anlaşma yapıldı ve yerli üretim tramvaylar Siemens motorlu olacak ve ilk motris seneye hazır olacak. Bursa otomotivin dışında artık tramvay işinede el attı. Eğer her şey güzel giderse inşallah bu tesiste metro bile üretilebilir.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 06 Haz Pzr, 2010 12:46

O ismin doğru yazılmamış olması kötü, bir düşünün, burada bir Istambuhl caddesi olsa, kimler ayağa kalkar (ben dahil olmak üzere).

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 07 Haz Pzt, 2010 15:01

Kent Meydanı-Heykel arası olacak olan tramvay hattı ve alt tarafta Bursa yapımı yerli tramvay seti.

Resim

Cevapla

“Tramvay Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön