brs-T.03 » Bursa Tramvay Hatları İnşaatları [Genel]
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
brs-T.03 » Bursa Tramvay Hatları İnşaatları [Genel]
http://lojiport.com/news_detail.php?id=12641
Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Altepe Bursa kent içindeki trafik sorununa çözüm olarak 8 ayrı tramvay hattı düşündüklerini dile getirmiş ve güzergahları şu şekilde açıklamış :
1. Santral Garaj-Heykel hattı: Kent Meydanı- Atatürk Stadyumu-Altıparmak-Atatürk Caddesi-İnönü Caddesi ve Uluyol-Kent Meydanı güzergahında toplam 5 bin 927 metre uzunluğunda olacak. Günde ortalama 39 bin yolcu taşınmasını öngörülen hattın maliyeti de 10.6 milyon Euro.
2. Pınarbaşı-İpekçilik arasındaki 3 bin 164 metre uzunluğunda olacak.
3. Yıldırım Hattı, Gökdere üzerinde Kamberler Tarih Parkı köşesinden başlıyor. Bu hattaki yolcu kapasitesi ise günde ortalama 51 bin 500 olarak planlanıyor.
4. Terminal Hattı, Yalova Yolu üzerinden terminale ulaşması ve oradan da Demirtaş'a uzatılması planlanıyor. 8 bin 612 metre uzunluğunodaki hattın günde ortalama 66 bin 750 yolcu taşıması hedefleniyor.
5. Nilüfer Hattı, Nilüfer bölgesinin kendi içindeki ulaşımını sağlayan ve hem de kent merkezine ulaşımı sağlayan ve Bursaray sistemi ile de entegre olacak 8 bin 350 metre uzunluğundaki hat.
6. Çekirge Hattı, 4 bin 783 metre uzunluğunda olacak ve Çekirge-Heykel arasında çalışacak.
7. Dikkaldırım-Beşevler hattı.
8. Ankara Yolu Altı Toplama Hattı adı verilen ve Kükürtlü, Soğanlı, Beşyol, Atıcılar mahallelerini kapsayan hat.
8 hat birden düşünülmesi güzel tabi maliyet olarak hepsine birden başlanması çok zor olacaktır çünkü bir taraftan Bursaray' ın diğer etaplarının da inşaatları devam ediyor bildiğim kadarı ile. Geçen bir yerlerde birazda kızarak yazmıştım, ağzını açan raylı sistem yapacağım diyor diye, bu söylemin prim yapması bir yana, gerçek bir ihtiyaç olduğunun bilincinde olan yöneticiler el atarsa yapılmaması için hiçbir engel yok. Bursa' yı çok iyi bilmiyorum ama harita üzerinde bu hatları bir resmetmeye çalışacağım bakalım ortaya ne çıkacak. Biliyorsunuz İzmir' de 4-5 tramvay hattı yapmaktan söz etti ama yine kopuk kopuk hatlar söz konusu idi bakalım Bursa ne düşünüyor.
Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Altepe Bursa kent içindeki trafik sorununa çözüm olarak 8 ayrı tramvay hattı düşündüklerini dile getirmiş ve güzergahları şu şekilde açıklamış :
1. Santral Garaj-Heykel hattı: Kent Meydanı- Atatürk Stadyumu-Altıparmak-Atatürk Caddesi-İnönü Caddesi ve Uluyol-Kent Meydanı güzergahında toplam 5 bin 927 metre uzunluğunda olacak. Günde ortalama 39 bin yolcu taşınmasını öngörülen hattın maliyeti de 10.6 milyon Euro.
2. Pınarbaşı-İpekçilik arasındaki 3 bin 164 metre uzunluğunda olacak.
3. Yıldırım Hattı, Gökdere üzerinde Kamberler Tarih Parkı köşesinden başlıyor. Bu hattaki yolcu kapasitesi ise günde ortalama 51 bin 500 olarak planlanıyor.
4. Terminal Hattı, Yalova Yolu üzerinden terminale ulaşması ve oradan da Demirtaş'a uzatılması planlanıyor. 8 bin 612 metre uzunluğunodaki hattın günde ortalama 66 bin 750 yolcu taşıması hedefleniyor.
5. Nilüfer Hattı, Nilüfer bölgesinin kendi içindeki ulaşımını sağlayan ve hem de kent merkezine ulaşımı sağlayan ve Bursaray sistemi ile de entegre olacak 8 bin 350 metre uzunluğundaki hat.
6. Çekirge Hattı, 4 bin 783 metre uzunluğunda olacak ve Çekirge-Heykel arasında çalışacak.
7. Dikkaldırım-Beşevler hattı.
8. Ankara Yolu Altı Toplama Hattı adı verilen ve Kükürtlü, Soğanlı, Beşyol, Atıcılar mahallelerini kapsayan hat.
8 hat birden düşünülmesi güzel tabi maliyet olarak hepsine birden başlanması çok zor olacaktır çünkü bir taraftan Bursaray' ın diğer etaplarının da inşaatları devam ediyor bildiğim kadarı ile. Geçen bir yerlerde birazda kızarak yazmıştım, ağzını açan raylı sistem yapacağım diyor diye, bu söylemin prim yapması bir yana, gerçek bir ihtiyaç olduğunun bilincinde olan yöneticiler el atarsa yapılmaması için hiçbir engel yok. Bursa' yı çok iyi bilmiyorum ama harita üzerinde bu hatları bir resmetmeye çalışacağım bakalım ortaya ne çıkacak. Biliyorsunuz İzmir' de 4-5 tramvay hattı yapmaktan söz etti ama yine kopuk kopuk hatlar söz konusu idi bakalım Bursa ne düşünüyor.
En son Esat tarafından 11 Şub Pzt, 2013 18:41 tarihinde düzenlendi, toplamda 6 kere düzenlendi.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Harita üzerinde gösterilmiş şekli varmıdır? Birbirleriyle olan ilişkileri nasıldır? Hangileri öncelikle yapılmalıdır?
Bursa,maliyetlerden dolayı LRT sisteminden tramvaya dönmüşe benziyor. Metro uzatlamarından vazgeçilmek üzere.
Bursaray buydu:
Bursaray C Etabı olacaktı (Üniversiteye uzatılması):
http://www.markakentbursa.com/default.a ... etay&id=44
Bursa,maliyetlerden dolayı LRT sisteminden tramvaya dönmüşe benziyor. Metro uzatlamarından vazgeçilmek üzere.
Bursaray buydu:
Bursaray C Etabı olacaktı (Üniversiteye uzatılması):
http://www.markakentbursa.com/default.a ... etay&id=44
En son Mehmet Kasım tarafından 07 Nis Sal, 2009 13:10 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Harita
Valla arkadaşlar ancak bu kadar sallayabildim sadece Nilüfer hattı yok, o da Bursa' nın bayağı dışında bir yeri gösterdi emin olamadım, zaten bunlarda benim sallamalarım çünkü pek çok hatta güzergah yok zaten Yıldırım hattı diye kestirip atılmış, ama aşağı yukarı böyle bir şey olsa gerek, tabi bana mantıksız gelen pek çok nokta oldu, demek ki tutturamamışım
1. Santral Garaj-Heykel hattı: lacivert
2. Pınarbaşı-İpekçilik : kırmızı
3. Yıldırım Hattı, : zeytin yeşili
4. Terminal Hattı, : kirli sarı
5. Nilüfer Hattı, : yok
6. Çekirge Hattı, : yeşil
7. Dikkaldırım-Beşevler hattı : turkuaz
8. Ankara Yolu Altı Toplama Hattı : eflatun
1. Santral Garaj-Heykel hattı: lacivert
2. Pınarbaşı-İpekçilik : kırmızı
3. Yıldırım Hattı, : zeytin yeşili
4. Terminal Hattı, : kirli sarı
5. Nilüfer Hattı, : yok
6. Çekirge Hattı, : yeşil
7. Dikkaldırım-Beşevler hattı : turkuaz
8. Ankara Yolu Altı Toplama Hattı : eflatun
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=15599
Bursa' da aslında seçim yatırımı gözü ile baktığım tramvay projelerinde bir kıpırdanma var, bakalım pek çok konuda bir Avrupa şehri olmak ile övünen Bursa bu konuda da gerçekten Avrupalı olabilecek mi, yoksa İstanbul gibi Avrupa' ya yaşayıp balkonunda inek besleyenlerden mi olacak Umarım olmaz, bu güzel şehir her ne kadar sanayi çokluğu, ana ulaşım güzergahı üzerinde olması ve nüfus artışı ile İstanbul yolunda olmaya ilerlese de, ben şimdi alacakları bazı önlemler ile gelecekte rahat edeceklerini düşünüyorum, bu projelerde bu işe büyük katkı sağlayacaktır, şimdiden kent içi raylı sistemler ile büyüyen nesiller gelecekte bu sistemlere sahipte çıkacaktır.
Bursa' da aslında seçim yatırımı gözü ile baktığım tramvay projelerinde bir kıpırdanma var, bakalım pek çok konuda bir Avrupa şehri olmak ile övünen Bursa bu konuda da gerçekten Avrupalı olabilecek mi, yoksa İstanbul gibi Avrupa' ya yaşayıp balkonunda inek besleyenlerden mi olacak Umarım olmaz, bu güzel şehir her ne kadar sanayi çokluğu, ana ulaşım güzergahı üzerinde olması ve nüfus artışı ile İstanbul yolunda olmaya ilerlese de, ben şimdi alacakları bazı önlemler ile gelecekte rahat edeceklerini düşünüyorum, bu projelerde bu işe büyük katkı sağlayacaktır, şimdiden kent içi raylı sistemler ile büyüyen nesiller gelecekte bu sistemlere sahipte çıkacaktır.
Bursa Büyükşehir Belediyesi, kentin ulaşım sorununu çözmek için düğmeye bastı. Belediye'nin 300 milyon TL'lik yatırım bütçesinin 200 milyon TL'si ulaşıma harcanacak. 8 ayrı güzergahta inşa edilecek ve günde yaklaşık 300-350 bin kişinin faydalanacağı ulaşım, hafif raylı sistemle sağlanacak. İtalya'nın 'Slow City' (yavaş şehir) hareketini örnek alan Bursa'da 2010 sonunda kent içinde tamamlanmış tramvay hattının 110 kilometreyi bulması hedefleniyor. Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe, ilk tramvay hattının Kent Meydanı-Altıparmak Heykel-Uluyol arasındaki 6 kilometrelik ring hattı olacağını, Atatürk ve Cumhuriyet Caddesi'ni yaya trafiğine açacaklarını kaydetti.
Ayrıca yapılması uzun zamandır gündemde olan hatta ihaleye de çıkıldı diye hatırladığım (yanlış olabilir) teleferiğinde yapılacağı bunun dışında bir de "Dişli Tren" yani Zahnrad Bahn' içinde çalışmalar yapıldığını belirtmiş, işte bu benim için güzel haber bu tip şeyleri seviyorum, Bergbahn da diyorlar, yani dağ treni hadi bakalım hayırlısı.Yeni teleferikle hattın oteller bölgesine kadar uzayacağını da anlatan Altepe, "Dişli tren konusunda da görüşmelere başlandı.
Aynen öyle güzel bir şey bu Slow City, şu menşur İstanbul' u hayal bile edemiyorum ama bu şekilde, ne kadar yazık.Slow City nedir?
Slow City (yavaş şehir) kavramı ilk olarak Toskana-Chianti'de de ortaya çıktı. Ardından Bra, Positano ve Orvieto geldi. Zamanla, yavaşlık dalgası diğer şehirler arasında yayıldı. Bugün İtalya'daki 42 'yavaş şehir'le birlikte, İngiltere, İspanya, Portekiz, Avusturya, Polonya, Norveç'te de birçok yavaş şehir var. Yavaş şehir bildirisi, gürültü kirliliğini ve trafiği kesmek, yeşil alanları ve yaya bölgelerini artırmak, yerel üretim yapan çiftçilerle bu ürünleri satan dükkan ve lokantaları desteklemek ve yerel estetik öğeleri korumak gibi, 50'den fazla taahhüt içeriyor. Etrafını çevreleyen bölgenin ve kentsel düzenin niteliklerini korumak ve geliştirmek için, yeniden kullanma tekniklerini araştırarak, çevresel politikalar uygulamak 'yavaş şehir'in en önemli kurallarından biri.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
İstanbul gibi bir şehirde bölüm bölüm böyle şeyler yapılabilir. Bizim burada da öyle. Duruma göre de trafik yönlendirilir. Genelde burada sakinlerin olduğu yerde 50 km/h müsaadeli. Ama bu sadece ve sadece bazı anacaddeler için geçerli, basit sokaklarda, hele toplu taşımı olmayan sokaklarda hep 30 km/h. Ama çok köyümsü şekilde az kişinin yaşadığı yerlerde 70 km/h de olabiliyor. Bölge bölge bazı yerlere otomobil sokmak yasak. İlâveten de burada yeni bir plâka sistemi geldi: yeşil işaretliler merkezlere girebilir (bazı kentlerde, ama yayılıyor), sarı işaretliler merkezin sınırına kadar gelebiliyor, kırmızı plâkalılar banliyölerde kalıyor, plâkasız/alamayanlar şehre giremez hâlde. Bilhassa dizel için geçerli.
Bursa'daki o "ağ" (!) gördüğüm ikinci medenî ağımız, Eskişehir'den sonra. Ve onu bile geçecek gibi. Sanırım, tüm hatlar irtibatlı olacak. Triyaj alanlarına gerek olur mu, olmaz mı, o da araç tiplerine bakar.
Yanısıra, sanayi tramvayı da var, yani yük taşıyan hatlar.
Dişli tren ... Esat, sana bir link göndereceğim ...
B. Alabay
Bursa'daki o "ağ" (!) gördüğüm ikinci medenî ağımız, Eskişehir'den sonra. Ve onu bile geçecek gibi. Sanırım, tüm hatlar irtibatlı olacak. Triyaj alanlarına gerek olur mu, olmaz mı, o da araç tiplerine bakar.
Yanısıra, sanayi tramvayı da var, yani yük taşıyan hatlar.
Dişli tren ... Esat, sana bir link göndereceğim ...
B. Alabay
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Ama o kadar hattı artık nasıl yaparlarsa, yapsınlar, ağ olacak - herhâlde. Ama aman, sakın ard arda sekiz hat yapıp, sonra Tx(xl) diye işletmesinler, heheh
Senin çizikoşlarda zaten irtibat problemi var. Merak ettim. Ama zaten çok ilginç, Türkiye'nin hiç bir belediye sayfasında şöyle bir "AĞ PLÂNI" bulamadım, hiç bir kentte, İstanbul az çok hariç olmak üzere ... yani, bu kültür posta kod kültüründen de beter. Yani, herHANGİ bir şebeke varsa, ilk iş, bunu görsel şekilde haritaya çizmek değil mi?
B. Alabay
Senin çizikoşlarda zaten irtibat problemi var. Merak ettim. Ama zaten çok ilginç, Türkiye'nin hiç bir belediye sayfasında şöyle bir "AĞ PLÂNI" bulamadım, hiç bir kentte, İstanbul az çok hariç olmak üzere ... yani, bu kültür posta kod kültüründen de beter. Yani, herHANGİ bir şebeke varsa, ilk iş, bunu görsel şekilde haritaya çizmek değil mi?
B. Alabay
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=20152
Araçların elektromekanik tasarımı ve yazılımı da zaten ülkemizde yapılmaya başlanmıştı, bu konuda çalışan firmalar biliyorum. Tabi yıllardır bu üretimleri yapan ve artık fantazi araçlar üretmeye başlayan dünya çapında üreticilerin yazılımları yanında eksileri ve handikapları varmı bunu da sormak gerek, fakat bunlar aşılmayacak işlerde değil, sadece doğru insanlar ile çalışmaları gerekir diye düşünüyorum.
Bu konu ile ilgili tek negatif bakış açım şu, doğru düzgün tren yolu ulaşımı olmayan bir kentte demiryolu aracı üretmek gerçek anlamda bir tezattır, belediyenin kendi çabası ile yaptığı işler dışında Bursa'ya demiryolu anlamında kısa vadede pek bir şey görünmüyor, yok hızlı tren bağlanacak, yok yük hattı bağlanacak falan bunlar hep -cek -cak lı zamanlar bu ülkenin artık -cek -cak eklerinden kurtulmuş bir düşünce yapısına ihtiyacı var, umarım bu da gerçekleşir.
Valla çok güzel iş, eğer başarı ile de sonuçlanırsa hepsini alnından öpmek lazım. Karoseri konusunda zaten ülkemizde bir sorun yok alasını yapıyoruz, haberde de belirttiği üzere motor aksamı yurtdışından gelecekmiş, bu komple bojimi bilemiyorum çünkü ülkemizde boji üretimide biraz sıkıntılı idi fakat RTE2009 ile aldığımız bilgilerde bojinin de yerli üretim olduğunu öğrenmiştik diye hatırlıyorum, eğer öyle ise şimdilik sadece motorlar yurtdışından gelecek. Tabi karoser sacının yurtdışından gelmesini pek anlayamadım, bakalım belki öğreniriz.Bursa, aylardır konuşulan vagon projesinde, üretim aşamasına geldi. Bombardier firması ile yapılan 30 vagonluk alım anlaşması nedeniyle, proje vagondan tramvaya dönüştürülürken, Büyükşehir’in açtığı ihaleyi Durmazlar Holding kazandı.
Projenin yüzde 60’ını oluşturan yazılımı da Durmazlar üstlendi. Şirketin bugüne kadar yazılımın yüzde 25’ini tamamladığı öğrenildi. Tramvay projesinin yüzde 40’lık bölümünü ise elektronik ve mekanik aksamlar oluşturuyor.
EKİMDE RAYA İNECEK
Malzeme alımının 90 araç üzerinden yapıldığı proje kapsamında yılsonuna kadar iki adet numune üretimi gerçekleştirilecek. Ekim ayında raya inmesi planlanan numune üretimi tramvaylar, T1 zonu olarak adlandırılan Çarşamba-Heykel-Adliye-Garaj güzergahında, rayları İstanbul Ulaşım AŞ tarafından döşenecek hat üzerinde sefer yapacak. Söz konusu T1 zonunda tramvayın bir turunun 17 dakika sürmesi öngörülüyor.
ELEKTRİK MOTORU İTHAL
Bursa tramvay projesi kapsamında 2011 yılında 12 adetlik üretim planlanıyor. Seri üretim tarihi ise 2012 olarak hedefleniyor. Standartlara uygunluk nedeniyle profil saclarının ithal edildiği tramvayın elektrik motoru da yurtdışından gelecek. Böylelikle Bursa’nın tramvayı yüzde 80 yerli üretimle gerçekleşmiş olacak. Tramvay üretiminin iki yılda tamamen yerli hale gelebileceği savunuluyor.
ALKIŞ ALAN PROJE
Tramvay projesinin Durmazlar Holding’e yeni bir alan açacağını, Bursa’ya ise önemli bir deneyim kazandıracağını ve vagon üretiminde ilk adres haline getireceğini anlatan Altepe, tramvayın markasının ne olacağı sorusuna ise, “Henüz belli değil. Bursa’yı çağrıştıran bir şey olacak” yanıtını verdi. Altepe şunları söyledi:
“Vagonla ilgili bir iki yerde konuşunca baktık ki kıskanılıyor. Dedim ki arkadaşlara, biz susup yürüyelim. Bu aşamaya gelince artık herkes kabul etti, yapılıyor diye. Üç ay önce Başbakan’a projenin sunumunu TÜBİTAK yaptı, biz anlatmadık. Durmazların dosyası olarak gitti ve Türkiye’de yapılan Ar-Ge çalışmaları diye TÜBİTAK’tan duyuruldu. Bu projeyi herkes alkışlamış. Şimdi biz tramvayı yapıca Bursa öne çıkacak, diğer şehirler biz Bursa gibiyiz diyemeyecek.”
Araçların elektromekanik tasarımı ve yazılımı da zaten ülkemizde yapılmaya başlanmıştı, bu konuda çalışan firmalar biliyorum. Tabi yıllardır bu üretimleri yapan ve artık fantazi araçlar üretmeye başlayan dünya çapında üreticilerin yazılımları yanında eksileri ve handikapları varmı bunu da sormak gerek, fakat bunlar aşılmayacak işlerde değil, sadece doğru insanlar ile çalışmaları gerekir diye düşünüyorum.
Bu konu ile ilgili tek negatif bakış açım şu, doğru düzgün tren yolu ulaşımı olmayan bir kentte demiryolu aracı üretmek gerçek anlamda bir tezattır, belediyenin kendi çabası ile yaptığı işler dışında Bursa'ya demiryolu anlamında kısa vadede pek bir şey görünmüyor, yok hızlı tren bağlanacak, yok yük hattı bağlanacak falan bunlar hep -cek -cak lı zamanlar bu ülkenin artık -cek -cak eklerinden kurtulmuş bir düşünce yapısına ihtiyacı var, umarım bu da gerçekleşir.
-
- Hareket Amiri
- Mesajlar: 1591
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41
Bursa Cumhuriyet cad. Nostaljik tramvay hattı
Cumhuriyet caddesi için Moda tramvayının 3 motrisi Bursa'ya yollanmış, BOİ garajında yenilenip hat yapılınca nostaljik tramvay olarak çalışacaklarmıi.Daha önceki tahminimiz doğru çıktı.