ank-T.01 » Ankara Tramvay Hatları Projesi

Cevapla
Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18073
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

ank-T.01 » Ankara Tramvay Hatları Projesi

Mesaj gönderen Esat » 08 Mar Pzr, 2009 15:12

http://video.google.com/videoplay?docid ... 1607&hl=tr

Halen Ankara Büyükşehir Belediye Başkanlığını yürüten Melih Gökçek' in kişisel sitesinden duyurduğu bir proje, tabi çok fazla bir detay yok, sadece Paris' ten bir tramvay aracı resmi bir de Strassbourg sanırım o tramvaylar onun videosu ile süslenmiş güzergah anlatan bir içerik ama en azından dile getirilmiş, umarım seçim için söylenmiş basit bir söz değildir.
Ankara Büyükşehir Belediyesi tarafından yapımına başlanacak olan tramvay hattı, Mamak Kayaş otoban köprüsü altından başlayarak Siteler, Aydınlıkevler kavşağı, 1011 kavşağı ve Ankamall Alışveriş Merkezi’nin önünden Çırağan Lokantası önüne kadar devam edecek ve yaklaşık 40 kilometre uzunluğunda olacaktır.

Tramvay hattı hem toplu taşıma yeni bir soluk kazandıracak hem de şehrin görselliğine önemli bir katkı sağlayacaktır. 40 kilometre devam edecek hatla toplam üç ilçeden geçecektir. Başkentin turistlik cazibesini artırmada kararlı olan Ankara Büyükşehir Belediyesi tramvay hattının tamamlanmasıyla önemli bir adım daha atmış olacaktır.
Ankara' yı bilenler varmı aramızda yahu, bu güzergah nedir ne değildir, iş yapar mı?
En son Esat tarafından 14 Eki Prş, 2010 20:12 tarihinde düzenlendi, toplamda 3 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 08 Mar Pzr, 2009 15:52

Höhö, un'der nächste Wurm.

Böyle bir video yapmanın mânâsını anlamıyorum, kopyalayapıştır için hemen kızıl bir yıldız verirdim ben.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18073
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Mar Pzr, 2009 19:45

Bende daha aklı başında bir sunum beklerdim aslında, yani zaten güzergahtan bahsetmişsin, oraya bir harita at bir şey yap, yani yaptıramıyorsan bize söyle Başkanım, uygun fiyata canavar gibi bir tanıtım yapardık yani. Oraya iki tramvay çizimi bir harita, iki istasyon iki aktarma yazdık mı acayip olurdu ya.

Gerçi projeyi sattık hemen, yapar şimdi uyanık Ankaralılar, copy paste çılar sizi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18073
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Eki Prş, 2010 20:41

Ankara' da metro inşaatları ile ilgili gelinen nokta ve ortaya çıkan olumlu hava belediyenin biraz daha tramvay projelerine eğilmesine sebep olabilir, her ne kadar inşaat anlamında maliyeti düşük olsa da işin içine istimlaklar girdiği zaman maliyeti yükselen bir iş ama Ankara' da düşünülen güzergahlar nedir ne değildir, dolayısı ile ortaya istimlak ile ilgili durumlar çıkacak mı bilmiyorum, fakat şiddetle destekliyorum.

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=24566
Tramvay çalışmalarına ilişkin soru üzerine de Gökçek, tramvayla ilgili ihale açmadan önce ön görüşmeleri yapmak istediklerini ifade ederek, şunları söyledi:

“Berlin'de bir fuara gittim ve orada firmalarla görüştük. İki tanesi buraya geldi görüştük, ikisi de olumlu izlenimler verdi. Sanıyorum 15 gün içinde 2 firma daha gelecek. Çok firma olması lehimize. Arzumuz birden çok firmanın bu işe ilgi göstermesi. Sonuçta biz bu işi yap-işletle yaptıracağız. Ümit ediyorum 6 ayda bu ihaleyi bitirebiliriz. 100 kilometre istiyoruz. 4 hat üzerinde çalıştık. Hepsine aynı şeyi söylüyoruz. Bu fizibilite çalışmalarında hat değişikliklerini teklif edebilirsiniz. Ama bizim düşündüğümüz hatlardan birincisi Şentepe, ikincisi Etlik, Yükseltepe, Ufuktepe, üçüncüsü Mamak Altındağ ve dördüncüsü de bu hatlardan birinin devamı olarak Turan Güneş Bulvarı'nın sonuna kadar gitmedir.”

Tüm hatların Kızılay'a bağlanacağını ve metro gibi büyük ve pahalı bir yatırım olmadığını kaydeden Gökçek, “Kentin içinde bir şeridi bunlara tahsis edeceğiz, toplu taşımın hakkı olacak ve araç giremeyecek” dedi.
Kalın işaretlediğim yerler hakkında iki kelam edeyim, valla ben bu işlerde kimsenin yap-işlet e gireceğine inanmıyorum, elektriği ucuza vermiyorsun bir kere, Türkiye' de işçilik ucuz diye düşünülebilir ama bu işlerde ucuz işçilik değil ustalık konuşur, o kadar da kolay değil, bana biraz zor görünüyor, dolayısı ile bu düşünce ile projelerin ölü doğmasından korktum açıkçası.

Güzergahlar ile ilgili bir şey söyleyemiyorum açıkçası, harita üzerinden bakmadım oraları da bilmediğim için her şey yanlış olacak söylediklerimin, diğer taraftan tüm hatların Kızılay gibi merkezi bir noktaya bağlanmasının planlanması tabii ki iyi, umarım bu işi yapacak olanlar bindirilmiş hatlar çalıştırarak biraz gerçekçi bir tramvay işletmesi kurarlar, fakat o bir şeridin ayrılması hadisesini pek anlayamadım, bir şerit derken ring hatları şeklinde planlanmıyordur umarım, bu bazı özel yerler hariç çok işlerliği olan bir şey değil, yani tek hat ringi kast ediyorum, fakat bir şerit gidiş bir şerit geliş ama farklı caddeler üzerinde diyorlarsa olabilir, gerçi bu benim bir yerlerde gördüğüm bir şey, yani başkalarının doğrusu Ankara da da doğru olacak anlamına gelmiyor :)

Cevapla

“Tramvay Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön