Ankara' da metro inşaatları ile ilgili gelinen nokta ve ortaya çıkan olumlu hava belediyenin biraz daha tramvay projelerine eğilmesine sebep olabilir, her ne kadar inşaat anlamında maliyeti düşük olsa da işin içine istimlaklar girdiği zaman maliyeti yükselen bir iş ama Ankara' da düşünülen güzergahlar nedir ne değildir, dolayısı ile ortaya istimlak ile ilgili durumlar çıkacak mı bilmiyorum, fakat şiddetle destekliyorum.
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=24566
Tramvay çalışmalarına ilişkin soru üzerine de Gökçek, tramvayla ilgili ihale açmadan önce ön görüşmeleri yapmak istediklerini ifade ederek, şunları söyledi:
“Berlin'de bir fuara gittim ve orada firmalarla görüştük. İki tanesi buraya geldi görüştük, ikisi de olumlu izlenimler verdi. Sanıyorum 15 gün içinde 2 firma daha gelecek. Çok firma olması lehimize. Arzumuz birden çok firmanın bu işe ilgi göstermesi. Sonuçta biz bu işi yap-işletle yaptıracağız. Ümit ediyorum 6 ayda bu ihaleyi bitirebiliriz. 100 kilometre istiyoruz. 4 hat üzerinde çalıştık. Hepsine aynı şeyi söylüyoruz. Bu fizibilite çalışmalarında hat değişikliklerini teklif edebilirsiniz. Ama bizim düşündüğümüz hatlardan birincisi Şentepe, ikincisi Etlik, Yükseltepe, Ufuktepe, üçüncüsü Mamak Altındağ ve dördüncüsü de bu hatlardan birinin devamı olarak Turan Güneş Bulvarı'nın sonuna kadar gitmedir.”
Tüm hatların Kızılay'a bağlanacağını ve metro gibi büyük ve pahalı bir yatırım olmadığını kaydeden Gökçek, “Kentin içinde bir şeridi bunlara tahsis edeceğiz, toplu taşımın hakkı olacak ve araç giremeyecek” dedi.
Kalın işaretlediğim yerler hakkında iki kelam edeyim, valla ben bu işlerde kimsenin yap-işlet e gireceğine inanmıyorum, elektriği ucuza vermiyorsun bir kere, Türkiye' de işçilik ucuz diye düşünülebilir ama bu işlerde ucuz işçilik değil ustalık konuşur, o kadar da kolay değil, bana biraz zor görünüyor, dolayısı ile bu düşünce ile projelerin ölü doğmasından korktum açıkçası.
Güzergahlar ile ilgili bir şey söyleyemiyorum açıkçası, harita üzerinden bakmadım oraları da bilmediğim için her şey yanlış olacak söylediklerimin, diğer taraftan tüm hatların Kızılay gibi merkezi bir noktaya bağlanmasının planlanması tabii ki iyi, umarım bu işi yapacak olanlar bindirilmiş hatlar çalıştırarak biraz gerçekçi bir tramvay işletmesi kurarlar, fakat o bir şeridin ayrılması hadisesini pek anlayamadım, bir şerit derken ring hatları şeklinde planlanmıyordur umarım, bu bazı özel yerler hariç çok işlerliği olan bir şey değil, yani tek hat ringi kast ediyorum, fakat bir şerit gidiş bir şerit geliş ama farklı caddeler üzerinde diyorlarsa olabilir, gerçi bu benim bir yerlerde gördüğüm bir şey, yani başkalarının doğrusu Ankara da da doğru olacak anlamına gelmiyor