İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı, Hazine Müsteşarlığı ve Bakanlık arasında bir görüşme gerçekleşmiş, benim açıklamadan anladığım kadarı ile belediye tramvay projelerinde dış finansman olanaklarını danışmış, bunun için belirlenen 2 kriter olduğunu belediyelerinin bu 2 kriteride karşıladığını beyan etmişler. Sanırım daha sonraki hatların yapımı için yurtdışı bankaların kredi temini gibi bir şeye kalkışmak istiyorlar, ne bileyim yanlışmı yorumluyorum
Diğer taraftan eski İzmir Belediye Başkanlarından Burhan Özfatura Üçkuyular-Halkapınar tramvay projesine vermiş veriştirmiş. Değindiği konularda haksız diyemem ama tek endişe yol kenarına park etmiş araçların ne olacağı!! Yersiz bir endişe değil belki, yani o kadar araç tramvay yapılınca nereye park edecek bu tabii ki bir sorun ama tramvay gibi faydalı olduğu tartışılmaz bir sistem için feda edilemez mi? Ülkemizde imar kanununda belli dairenin üzerindeki binaların otoparkı olması zorunluluğu varmı yokmu? Önce belediye başkanları bunun cevabını versin, eğer cevap EVET VAR ise, o zaman neden hiçbirinin döneminde yapılan (site harici) binalarda bunun olmadığını açıklasınlar. Belediye başkanlarının kendinden öncekini yerme davranışını alışığız, nadir olarak böyle kendinden sonrakini yerenleri de görüyoruzKocaoğlu, Hazine Müsteşarı İbrahim Çanakçı ile de bir araya geldiklerini, Üçkuyular-Halkapınar tramvay projesinin görüşüldüğünü belirterek, “Belli projelerde yurt dışı finansmanına izin verilmesi ile ilgili görüşmelerde bulunduk. İzin konusunda iki tane husus öne çıkıyor, biri DPT yatırım programına alınmış olması. Zaten bu olmasa Hazine’ye müracaat edemiyorsunuz. İkincisi de ilgili belediyenin Hazine’ye gecikmiş borcunun olmaması, bizim borcumuz yok” diye konuştu.
http://www.arkitera.com/haber/index/det ... n-olur/412
Dediğim gibi tamamen haksız eleştirilerdir demiyorum, tartışılır ve İzmirliler daha iyi bilirler doğrumu yanlışmı ama kabaca bakıyorum da, gerçekten ağaçları kesmeden yapılamıyor mu? Daha önce bu hattı google maps üzerinde resmetmiştim, dün bu yazıyı okuduktan sonra tekrar baktım, aslında bu güzergah çok rahatlıkla bir yoldan gidiş diğerinden dönüş şeklinde projelendirilebilirdi, böylece Sn. Özfatura' nın endişelerinin büyük kısmıda otomatik olarak yok olurdu diye düşünüyorum. Diğer taraftan bizdeki takıntıyı tekrar dile getirelim, bizde tramvay hatlarınında metrolar gibi illa ki yan yana ve aynı yol üzerinde gitmesi gerektiği gibi bir projelendirme takıntısı var, bunun sebebi yerel yönetim taleplerimi yoksa planlamacıların örnekleri görmeden kendilerine has çalışmalarımı bilmiyorum ama bana ülkemiz gibi dar cadde ve keskin dönüşlere sahip kentler için hiç ideal gelmiyor tek yol üzerinde gidiş. Tramvay projelerinin önündeki belkide en ciddi engel aslında bu.İzmir Büyükşehir Belediyesi eski Başkanı Dr. Burhan Özfatura, İzmir Büyükşehir Belediyesi Üçkuyular-Halkapınar Tramvay hattıyla izmir'in perişan edileceğini savundu. Özfatura, "Bu proje İzmir'e yapılacak en büyük ihanetlerden biri" ifadesini kullandı
Özfatura'nın itiraz ettiği noktalardan bazıları
13 kilometrelik bir hat boyunca yapılacak olan Üçkuyular-Halkapınar tramvay güzergahının 2013 yılında işletmeye alınması planlanıyor ve güzergah projesi onaylanmış durumda. Özfatura'nın 26 başlık altında topladığı itirazlar içinde başlıcaları şu şekilde sıralanıyor:
1- Tramvay hattı boyunca 3 bin araçlıktan fazla otopark ortadan kalkacak. Bu sayı içine, yol kenarına park eden araçlar ve Şehit Nevres Bulvarı kenarında yer alan düzenli otoparklar dahil edilmedi. Yine bu kesimde yer alan park düzenlemesi ve yeşil alanlar ortadan kalkacak.
2- Güzelyalı kesiminde çok sayıda ağaç kesilecek.
3- Konak Meydanı'nda tramvay hattı Yeni Karamürsel önünden geçemeyecek, ayrıca Konak Meydanı'nda yer alan trafik altgeçidinden de geçemeyeceği için Mustafa Kemal Sahil Bulvarı'nın kara kesiminden Varyant'a erişen viyadük altından geçerek Konak Meydanı'nın iç kesimine yönelecek. Burada yer alan ve kıyının eski durumunu simgeleyen havuzlar üzerinden geçecek. Bu geçiş ile burada yer alan havuz ortadan kalkacak.
4- Yine bu geçiş ile viyadük altında ve kenarında yer alan otoparklar kalkacak. Dolayısıyla Konak altgeçidinin kara kesiminden, Konak Meydanı kenarından geçtikten sonra tramvay hattı Konak Vapur İskelesi önüne gelecek. Bu geçişle Mustafa Kemal Sahil Bulvarı dikine kesilecek. Bu geçiş trafiği zora sokacak.
5- Konak Vapur İskelesi önünden Konak Pier'e doğru gidecek hat, kıyıda yer alan ve İzmirlilerin tatil günleri gezindiği Konak sahil kesiminde yer alan yaya gezinti alanları ve yeşil dokuyu ortadan kaldıracak. Konak Pier önüne gelen hat, buranın trafiğine ancak yetecek genişlikteki ulaşım hatlarının daralmasına sebep olacak.
6- Konak Pier önünde yer alan demirden yapılma yaya geçidinin altından geçecek yüksekliğe erişmek için kıyıya yakın gidecek tramvay hattı buradan Birinci Kordon'a çıkacak. Bu çıkış ile Birinci Kordon'dan Cumhuriyet Bulvarı'na olan dönüş ortadan kalkacak ve yeni bir trafik problemi ve sıkışıklığı ortaya çıkacak.
7- Birinci Kordon'dan Gazi Bulvarı'na kadar gidecek tramvay hattı bu kesimde yer alan yol kenarı otoparklarını ortadan kaldırmanın yanında bu kesimi trafiğe de kapatacak bir durum ortaya koyacak.
8- Kordon'dan Gazi Bulvarı'na erişen tramvay hattı bu bulvarın kıyıya göre sol trafik aksını ortadan kaldıracak ve yol sağa doğru sıkışacak.
9- Gazi Bulvarı önünden Şehit Fethi Bey Caddesi'ne yine 30 metre yarıçaplı bir kurb ile dönecek olan tramvay rayları geniş bir alanı kaplayacak ve bu alan 3 dakikada bir geçecek tramvay nedeniyle trafiğe kapanacak.
10- Cumhuriyet Meydanı'nın geliş-gidiş olan iki trafik aksının Konak istikametine giden hattı tramvaya tahsis edilecek. Sonuçta Cumhuriyet Meydanı daralacak. SİT alanı olan bu meydanın daralması için Koruma Kurulu'ndan görüş alınmadan proje belediye tarafından onandı.
11- Şehit Nevres Bulvarı'ndan Montrö Meydanı'na çıkacak hat buranın meydan fonksiyonunu ortadan kaldıracak ve meydan yok olacak, orta havuz kaldırılacak. Lozan Meydanı'ndan Tekel önündeki Vahap Özaltay Meydanı'na kadar giden Şair Eşref Bulvarı'nın orta refüjünde yer alan yüzlerce dut ağacı kesilecek.
Alsancak Garı önüne gelindiğinde tescilli yapılar nedeniyle genişletilemeyen yolda büyük trafik sorunu yaşanacak.