izm-T.01-02-03 » İzmir Tramvay Hatları [Proje-İhale-İnşaat]

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 584
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Mesaj gönderen Edil Arda » 10 Tem Cum, 2015 18:27


Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Tem Cum, 2015 18:49

Ikinci resimdeki bolgeye istasyonmu yapilacak? Bayagi ciddi bir mesafe birakilmis iki ray hatti arasinda

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 584
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Mesaj gönderen Edil Arda » 11 Tem Cmt, 2015 17:04

evet öyleymiş,
İlk istasyon ortaya çıktı
Mavişehir Spor Salonu, Mavibahçe AVM ve Carrefour Alışveriş Merkezi arasındaki kavşakta yer alacak Karşıyaka Arena istasyonunun bulunduğu bölgede raylar bombeli olarak döşendi. Fotoğraflarda da görebileceğiniz gibi ilk istasyonun şekli ortaya çıkmış oldu. İstasyonların nereye yapılacağını soran takipçilerimizin akıllarındaki soru işaretini biraz da olsa gidermiş olduğumuzu düşünüyoruz.
http://www.izmirlininsesi.com/kar351305 ... kt305.html

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 07 Ağu Cum, 2015 10:00

Esat yazdı:Bu hatlarda kullanılacak tramvay araçları ile ilgili bir başlık açmamışız konuyu burada yazıyorum. İzmir de araçlar ile ilgili bir takım görseller yayınlanmış

http://www.izmir.bel.tr/HaberDetay/14473/tr
Büyükşehir Belediyesi, İzmir’in tramvaylarının dış ve iç tasarımını belirledi. Tasarımda deniz kenti İzmir teması öne çıktı.

Kent içi trafiğe nefes aldırmak amacıyla hazırlanan Karşıyaka-Konak tramvay projelerinin ray döşeme çalışmalarına Caher Dudayev Bulvarı’ndan başlayan İzmir Büyükşehir Belediyesi, tramvayların dış ve iç tasarımını da belirledi. Buna göre aracın dış ve iç görünümünde İzmir’in deniz kenti olmasından dolayı mavi ve turkuazın tonları kullanıldı. Tasarımda kentin güneşli havasının canlı ve neşeli yapısı öne çıktı. Tramvayın geçerken yavaşça dalgalanacağı bir görüntü oluşturulması hedeflendi. İç tasarımda ise sahil ve deniz havası verecek unsurlar öne çıktı.
Yolcuların güvenli bir şekilde tutunabilmeleri için tutamaklar ve tutunma yerleri kolayca erişilebilecek yerlere yerleştirildi. Tekerlekli iskemle kullananlar, ağır bavul ya da bebek arabası gibi araçlarla binen yurttaşların özel ihtiyaçlarına cevap vermek amacıyla çok amaçlı alanlar ayrıldı. Yapım çalışmaları devam eden tramvaylarda tren kontrol ve izleme ünitesi, yolcu bilgilendirme sistemi, LCD ekranlar, aktif güzergah haritası, kamera, görüntü ve ses kaydedicisi bulunacak.

Resim

Resim

Resim

Bu ihale ile ilgili ilginç şeyler konuşuluyor.Öncelikle ihalenin öncesine giderek kısaca hatırlayalım.Belediye çok doğru şekilde tek kalemde hem hattın yapımı hem de vagon ihalesini yaparak akıllı bir hareket yaptı.İhaleyi kazanan firma işi yaparken diğer taraftan vagonların yapımı sürecini takip ve kontrol edecekti.Ama şimdi bu ihale ile ilgili bazı kötu söylentiler yayılmakta.Buna geçmeden önce önce ihale sürecinde firmaların verdiği teklifleri incelmek gerekli.

1- , Gülermak A.Ş+Durmazlar yapım 182 milyon 144 bin 261 lira- vagon 69 milyon 153 bin 225,15 Euro = 251 Milyon Euro

2- Net yapı-Borege- Hyundai Rotem ortak konsorsiyumu; yapım 214 milyon lira- vagon 63 milyon 840 bin toplam = 277 Milyon Euro

Konu ile alakası olmadığı için diğer teklifleri yazmadım.

İhaleyi bu teklifler neticesinde ikiside yüzde yüz Türk olan Gülermak & Durmazlar ortaklığı kazanmıştı ve gülermak hattın yapımını durmazlar da vagon üretimini yaparak ülkemiz adına gurur verecek bir işe imza atmış olacaklardı.Ama ne olduysa birden bire gülermak ihaleye girdiği zaman ortak olduğu Türk firması durmazları saf dışı bırakarak farklı ortakla ihaleye giren fakat kaybeden kore firması hyundai rotem ile anlaştı.Bununla ilgili bir haber var ve haber kesinlikle derinlemesine araştırılmalı.Bu ülkenin kalkınması,ayakta durabilmesi için herşeyden çok üretebilmeye ihtiyacaı var.

Haber : http://www.rayhaber.com/2015/turk-firma ... -kaybetti/

kado
Aylık Paso
Mesajlar: 94
Kayıt: 26 Tem Cmt, 2014 21:21

Mesaj gönderen kado » 07 Ağu Cum, 2015 15:16

haber uçurulmuş :(

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Ağu Cmt, 2015 14:55

Rayhaber fena bir site değil en azından başka bazı örneklere göre daha ciddi ve samimi olarak bu işi yapmaya çalışan bir site ama bu yerli tramvay konusunda biraz duygusal haberler yapıyor. Hiçbir zaman Durmaray yın aracını, çabasını ve yaptığı işi küçümsemedik, gördüğümüz duyduğumuz eksiklerini yazdık, hatta yazdığımız için ötekileştirildik :) tabii bu abilere diyemedik kardeşim sen içinden bu haberleri uçuranlara sahip çık sonra bize sinir yap diye ama şimdi yeri geldi diyeyim. Dediğim gibi üretim tesisini de gördüm, çalışmalarını da şevklerini de gördüm ortaya çıkan ürünü de, her zaman desteklenmesine taraftar da oldum, ben de duygusal davranarak İstanbul tramvayını öne çıkarttım yeri geldi ama HABER ve HABERCİLİK etiketlerini kullanıyorsak duygusallığa değil rasyonelliğe yer olmalı diyorum, tabi bu benim hayalimdeki dünya :) Bu satırlar yine de rayhaber i eleştirmek için değil sadece İpek Böceği haberlerinde ya da yerli tramvay haberlerinde biraz daha gerçekçi bakış noktalarında olmaları içindir.

Konuya gelirsek, tabii ki işin başında Durmaray ile çalışacağız deyip köprü geçince at değiştirmenin gerekçesi nedir? Bunu bilemiyoruz, orada ne oldu da Gülermak gibi raylı sistem inşaatlarında yetkin bir firma karar değiştirdi? Biz bu konunun detayına hakim değiliz, tabii ki şüpheleneceğiz, bir şeyler söyleyeceğiz. Ortaya atılan iddialar a bakınca insan neden olmasın diyor, çünkü ülkemizde de tüm dünyada da bu iş böyle yürüyor, ortada dünya devi üreticiler ile aynı klasmanda bir firma ve aracınız yoksa her zaman bunlarla karşılaşırsınız, stratejiyi iyi belirlemek lazım yani kalkıp "Siemens bile metro aracını burada yaptırıyor" demek ne kadar doğru?

Son olarak, tekrar söylüyorum tramvay konusunda gerek İpek Böceği, gerek İstanbul son derece iyi, piyasa standartlarında, kaliteli araçlardır ve ülke içi ihtiyaçta değerlendirilmelidir, diğer firmaların bir şekilde önüne geçmeleri sağlanmalıdır. Bunu yapmakta yerel idarelerin eline bırakmadan merkezi yönetimlerin işi olmalıdır.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 09 Ağu Pzr, 2015 12:22

Esat yazdı:tramvay konusunda gerek İpek Böceği, gerek İstanbul son derece iyi, piyasa standartlarında, kaliteli araçlardır ve ülke içi ihtiyaçta değerlendirilmelidir, diğer firmaların bir şekilde önüne geçmeleri sağlanmalıdır. Bunu yapmakta yerel idarelerin eline bırakmadan merkezi yönetimlerin işi olmalıdır.
Hocam kesinlikle katılıyorum.

Ülkemizde yapılmakta olan milyarlarca dolarlık projeleri yakından incelediğimizde neredeyse tamamı tasarım aşamasından başlayıp, projenin hizmete açılmasından sonra bile yabancı üretcilerin ürettiği ekipman & ürünler kullanılıyor.Buda ülkemiz içinde ekonomi içinde dönmesi gereken paranın yurt dışına gitmesine, ülkemizde yaşayan insanların projelerden sadece işçi olarak faydalanmasına sebep oluyor.Yani yakında çin'den veya filipinlerden ucuz işçi getirilse bu projelerin neredeyse ülkemizde KDV harici katkısı olmayacak :)

Genellikle ülkemizde yapılan projelerin yapım süresi için şöyle düşünelim ;

1-Projenin tasarımını yabancı ortaklı bir firma olmadan tamamlanması ikansız

2-Projelerin kredileri genellikle yurt dışı finans kurumlarından alınır.

3- Projelerin tamamlanmasından en az insan maaşları kadar ödeme yapılan iş makinaları (TBM,Vinç,ekskvatör vb:) yurt dışı tarafından satın alınır.

4-Proje yapımında kullanılan kaba,ince ve elektrik&Mekanik malzemelerin çoğu yurt dışı firmalarının ürettiği malzemelerdir.

5-Projenin tamamlanmasında kullanılan vagon,metrobüs vs. araçların tamamı yurt dışından getirilir.


Tamam proje ülkemizde yapılıyor ama bizden çok yabancı firmaların kasaları doluyor.Bizim bu projelerden önce projenin yapım aşamasında kullanılan ekipmanları tedarik edecek firmaları desteklememiz lazım.Merkezi hükümet acilen bu işe dur demeli ve yapılan bu projelerin ihale aşamasında % 100 Türk olan firmalar kalite yabancı firma seviyesinde olmak şartı ile fiyat avantajı sağlamalı yoksa bu kafa ile milyarlarca dolar yabancıların cebine gitmeye devam edecek.İstanbul ulaşım ve durmazların yaptığı tramvaylar varken neden kore firmasından tramvay alıyoruz..! ??
:roll:

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 363
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 10 Ağu Pzt, 2015 07:28

Bence üzerinde durulması gereken bir nokta daha var, İzmir tramvayında mesele kalite değil çünkü Hyundai tamvayı henüz başka bir yerde kullanılmıyor diye biliyorum. Hyundai nin işi kapmak için ihale sonrası bir ahlaksız teklif yapmış olması lazım :)

A_Kerem
Kaçak Yolcu
Mesajlar: 8
Kayıt: 12 Şub Prş, 2015 16:38

Mesaj gönderen A_Kerem » 13 Ağu Prş, 2015 15:24

İddiaya göre Hyundai'nin Adapazarı tesislerinde üretilmesi planlanıyormuş, firmanın ilk hibrit tramvayı olacakmış.. Dahası için: http://tr.railturkey.org/2014/09/22/hyu ... vay-izmir/
Slm.

Kerem

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Ağu Prş, 2015 18:41

Hyundai Rotem e dunyanin yeri verildi orada, sonucta alttaki antlasmayi bilmiyoruz ama bir alim garantisi kesin vardi, bu garanti dolmus olsa bile adam oyle ha deyip cekip gitmez, illa ki ekstra us almak isteyecektir. Tesis yerli mi? yerli, istihdam sagliyor mu? Sagliyor.

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 584
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Mesaj gönderen Edil Arda » 16 Ağu Pzr, 2015 12:41


Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Ağu Pzr, 2015 14:11

Bu araç konusunda dün twitterda bir haber gördüm, Durma İzmir için 12 tramvay üretecek diyordu ve yeni bir haberdi!!! Şu an linki bulamıyorum, yarın detaylı arayacağım, bir yurtdışı raylı sistem sitesinin mesajıydı sanırım.

Düzeltme: İzmit miş :):) hahahah ulan ne güldüm ya niye İzmir okuduysam onu, neyse yanlış alarm.

Cevapla

“Tramvay Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön