1. sayfa (Toplam 17 sayfa)

izm-T.01-02-03 » İzmir Tramvay Hatları [Proje-İhale-İnşaat]

Gönderilme zamanı: 25 Şub Çrş, 2009 16:32
gönderen Esat
Lojiport' ta okuduğum bir haberde İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu' nun kentte geçmişte kaldırılmış olan tramvay hatlarının yeniden inşaa edileceğini söylediği yazıyor. Eğer bu bir seçim yatırımı sözü değilse ben bu adamı sevdim. :) Belediyeciliğe hiçbir zaman siyaseten ve hamaseten bakmadığım için bana göre çalışan adam iyidir. Konu ile ilgili ifadeler çok hoşuma gitti, metronun tamamlayıcısı ve kent dokusuna faydasından söz etmiş, aynen katılıyorum bana bin tane metrobüs hattı yapsanız gözümde otobüsten öte gitmez, faydası başka ama görüntü, çevre duyarlılığı, falan filan işte. Umarım bu projeler seçilse de seçilmese de yürürlüğe girer ve İzmir devam eden metro projeleri ile birlikte gerçek bir raylı sistem kenti olduğunu gösterir. (Ülkemizde demiryollarının kent içinde en efektif kullanıldığı kenttir.
İzmir Büyükşehir Belediyesi, İzmirlilere 'tramvay nostaljisi'ni yeniden yaşatacak. 5 farklı hatta işletilecek modern tramvaylar, kent içi ulaşımda keyifli bir alternatif olacak.
Toplu ulaşımdaki yapısal dönüşümü tamamlama çalışmalarında son aşamaya gelen İzmir Büyükşehir Belediyesi, kentte yıllar önce devreden çıkarılan tramvay sistemini, daha geniş ölçekli ve çok daha yüksek kalitede yeniden oluşturabilmek için harekete geçti.
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, tramvay hatlarının ucuz maliyetli, hızlı yapılabilir olması ve metro sistemini tamamlayıcı işlevlerinin yanında, kent dokusuna uyumu açısından da günlük yaşama zenginlik katacağını söyledi.
Ulaşım Ana Planı çalışmaları doğrultusunda kentteki toplu taşımacılığa alternatif olarak sunulan tramvay projesi 5 ayrı hatta kurularak, hizmete girecek.

GÜZERGAHLAR :

1. Alsancak-F.Altay
2. Alaybey-Karşıyaka-Bostanlı-Doğal Yaşam Parkı
3. Narlıdere-Urla
4. Ozan Albay Caddesi/Haydar Aliyev Caddesi Kesişimi-Bornova Meydanı
5. Buca ring hattı

Gönderilme zamanı: 25 Şub Çrş, 2009 18:10
gönderen alabay
Beş hat! :shock:
Bidakka, neredeyiz? Almanya? Türkiye?
Vay vay vaay ... şimdi şunu bir anlayan varsa, bu bir ağ mı olacak?

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 25 Şub Çrş, 2009 18:21
gönderen Esat
5 hat, bitiş süresi ne olursa olsun güzel bir haber ama maalesef bir ağ değil :) harita üzerinde güzergahları çizdim, sadece iki nolu hattı tasavvur edemedim çünkü doğa parkı dedikleri yer nerede bilmiyorum, diğer hatlardan ikisi çokta uzun değil ve muhtemelen bir noktada birbirlerine ya temas edecekler ya da bir iki sokak mesafede sonlanacaklar, Narlıdere-Urla hattı oldukça uzun bir hat diğerleri bunun yarısından bile kısa görünüyor, bir de Buca da ring hatları demiş? Benim baktığım haritada ilçe sınırları görünmediği için ring hat ya da hatları nasıl olabilir bilmiyorum çizimlerim sadece benim öngörülerim ama orada iki ring hattı iç içe geçmiş şekilde tasarlanabilir, üniversite ve hipodromdan geçerek sahile doğru uzanan oradan önce kuzey sonra doğu yönünde tekrar üniversite kampüsünde sonlanan hatlar olabilir.

Çizdiğim harita tamamen kendi öngörüm olduğu için yayınlamak ne kadar doğru bilmiyorum, dezenformasyon yapmış olmak istemiyorum, iki numarayı bölgeyi bilen birisi anlatırsa belki ondan sonra.

Burada görünen ilk 3 hat oldukça kısa ve birbirleri ile temasları olacak, Buca hatları ve Urla hattı nın bu 3 hat ile bir bağlantısı yok gibi görünüyor, bir de bu hatları İzmir metro ve banliyö sistemi ile birlikte değerlendirmek lazım ki, belediyenin amaçladığı gibi ana hat raylı sistemlerin dağıtımı işine yarayacakmı bunu görebilmek için.

Gönderilme zamanı: 23 Ağu Pzt, 2010 19:22
gönderen Esat
http://www.yeniasir.com.tr/KentHaberler ... si_yapildi

http://www.rayturk.net/?p=11400

İzmir' de tramvay hatları ile ilgili projelerde sessiz sedasız bir takım işler almış yürümüş, ilgili haberlerden alıntılar yapıyorum.

İlk haber Mayıs ayından, toplam 3 hattın projesi ihale edilmiş, yıl sonuna kadar projelerin tamamlanması öngörülüyor.
İzmir Büyükşehir Belediyesi, büyük önem verdiği tramvay projesi için iki önemli adım attı. Geçtiğimiz aylarda toplam uzunluğu 13 kilometreyi bulan Halkapınar-Fahrettin Altay tramvay hattının proje ihalesini yapan Büyükşehir, şimdi de 10 kilometrelik Karşıyaka Alaybey-Mavişehir hattı ile 5.5 kilometre uzunluğundaki Buca Şirinyer-DEÜ Tınaztepe kampüs hatlarının proje ihalesini gerçekleştirdi. İhalede 3 firmadan teklif alındı. Tek paket halinde düzenlenen proje ihaleleri Halkapınar-Fahrettin Altay hattında olduğu gibi yine Yüksel Proje Firması'nda kaldı. Her iki hat için yürütülecek proje çalışmalarının 6 ay içinde tamamlanacağı belirtildi.
Son ihalelerle birlikte toplam uzunluğu yaklaşık 29 kilometreyi bulacak olan tramvay hatları devreye girince, bir yandan İzmir trafiği rahatlayacak diğer yandan da kentte nostalji rüzgarı esecek. Tramvayın hangi güzergahtan geçeceği, proje ihalesini alan firmanın yapacağı çalışma sonucu, belediyeye sunacağı alternatif güzergahlar arasından seçilerek belirlenecek. Her şey yolunda giderse 2011 yılında tramvay için ilk kazma vurulmuş olacak.
Temmuz tarihli bu haberde ise 2 hattın projesinin tamamlandığını ve belediye tarafından DPT onayına sunulacağı müjdelenmiş. Bu gayet güzel bir haber, umarım DPT ya neyine gerek İzmir' in tramvay demez.
Geçtiğimiz aylarda toplam uzunluğu 13 kilometreyi bulan Halkapınar-Fahrettin Altay Tramvay Hattı ile yaklaşık 10 kilometre uzunluğundaki Karşıyaka Alaybey-Mavişehir Hattı'nın proje ihalelerini yapan İzmir Büyükşehir Belediyesi, her iki tramvay projesini de Ağustos ayında Devlet Planlama Teşkilatı'nın (DPT) onayına sunacak. DPT'nin onay vermesi durumunda yeni alınacak körfez yolcu vapurları gibi tramvay projesi için de bulunması halinde uygun koşullarda dış kredi kullanılabilecek. Ağustos ayında 30-35 kilometre uzunluğundaki tramvay projeleri için DPT'ye onay için başvuruda bulunacaklarını belirten İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, yeni yolcu ve arabalı vapur ile tramvay projelerinin Büyükşehir Belediyesi'ne 500 milyon liraya malolacağını söyledi. Projelerin bitmek üzere olduğunu belirten Kocaoğlu, "DPT onayından sonra kaynak bulur bulmaz ihaleye çıkacağız" dedi.
Ağustos' a geldiğimizde ise yine projelerden gelişmeler ile devam eden haberler var
İzmir Büyükşehir Belediyesi, kent içi ulaşıma yeni bir soluk getirecek 13 kilometrelik Fahrettin Altay-Halkapınar tramvay hattının zemin etütlerini tamamladı. Buca ve Karşıyaka hatlarının projeleri ise yeni yılda bitirilecek. Kent içi toplu ulaşımı getirecek 80 kilometrelik Aliağa-Raylı Sistemi'nin ardından Üçyol - Üçkuyular metrosunu da devreye alacak olan İzmir Büyükşehir Belediyesi, hayata geçirmeye hazırlandığı tramvay projeleri ile İzmir'in toplu ulaşımına yeni bir soluk getirmeyi planlıyor. Fahrettin Altay-Halkapınar, Karşıyaka Alaybey-Mavişehir ve Buca Şirinyer-Tınaztepe Kampüs hatlarında toplam 28.5 kilometre uzunluğundaki tramvay projeleri için çalışmalar aralıksız sürüyor. Kent içindeki trafik yoğunluğunu azaltmak için planlanan tramvay hatlarında öncelik Fahrettin Altay-Halkapınar güzergahına verildi. Yaklaşık 13 kilometrelik tramvay hattının zemin etütleri tamamlandı. Üçkuyular Metro İstasyonu'ndan başlayarak Mustafa Kemal Sahil Bulvarı'nın kara tarafından Cumhuriyet Meydanı'ndaki Atatürk Heykeli'ne kadar uzanan hat, Montrö Meydanı ve Şair Eşref Bulvarı'ndan geçerek TMO siloları önüne ve oradan da Şehitler Caddesi'ni takiben Halkapınar Metro İstasyonu'na ulaşacak. Bu güzergah boyunca 20 noktada zemin etütleri tamamlanırken, uygulama projelerinin de detay çalışmaları yapılıyor. Projenin ikinci etabını oluşturan 10 kilometrelik Karşıyaka Alaybey-Mavişehir ile 5.5 kilometrelik Buca Şirinyer-Tınaztepe Kampus tramvay hatlarının projeleri ise hızla devam ediyor. ÇED raporu için Çevre İl Müdürlüğü'ne başvuru yapıldı. Diğer taraftan fizibilite raporu çalışmaları tamamlanmak üzere. İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin ağustos ayında dış kredi için DPT'ye, daha sonra kefalet için de Hazine'ye başvurması bekleniyor. İzmir Büyükşehir Belediyesi, 2011 yılında tramvay hatları için inşaat ihalesine çıkmaya hazırlanıyor. Tramvay hatları, Aliağa-Menderes Raylı Sistem ve Üçkuyular-Bornova arası metro projesiyle entegre olacak ve kent yaşamına da ayrı bir zenginlik katacak.
Bu bölümdeki haber ise benim pek hoşuma gitmedi, bizim düz mantığımızı gösteriyor işte, gerçi o havuzun ve meydanın konumunu bilmiyorum ama bizde tramvay hatları ne hikmetse araçlar gibi meydanları ve karayolu adalarının etrafını dolaşmıyor, cart diye ortadan geçiveriyor. Buna bir türlü anlam veremiyorum, yani düz gidince daha mı hızlı gidiyor?

Büyükşehir Belediyesi tarafından yapılacak Fahrettin Altay-Halkapınar tramvay hattı Lozan Meydanı’nın ortasından geçeceği için tarihi havuzun yıkılması planlanıyor.
İzmir Enternasyonal Fuarı ile birlikte yapılan ve kentin simgelerinden biri haline gelen Lozan Meydanı’ndaki havuz, tarihe karışacak. Büyükşehir Belediyesi’nin hayata geçirmeye hazırlandığı Fahrettin Altay-Halkapınar tramvay hattı, Lozan Meydanı’nın ortasından geçeceği için tarihi havuz yıkılacak. Tramvay hattı Alsancak Şair Eşref Bulvarı’nda, ortada bir bölümü otapark olarak kullanılan yeşillik alandan geçecek. Bu nedenle ortadaki bölümde yer alan bazı ağaçların kesilmesi de gündeme gelebilecek.

Fahrettin Altay Meydanı’ndaki Vergi Dairesi önünden hareket edecek olan hat, Pazaryeri ile askeriye arasındaki yolu takiben sahile ulaşacak. Mustafa Kemal Bulvarı’nın kara tarafından hareketle, Konak Orduevi’nin önüne gelecek. Buradan, viyadük altından geçerek Konak Pier Alışveriş Merkezi önündeki köprüye, oradan da Gazi Bulvarı’na dönecek. Gazi Bulvarı’ndan Şehit Fethi Bey Caddesi üzerinden Cumhuriyet Meydanı’na inecek. Meydandan, Şehit Nevres Bulvarı’na girip, Montrö Meydanı’ndan Şair Eşref Bulvarı’na gelecek. Bulvarın orta şeridindeki yeşillik alanı izleyecek olan hat Lozan Meydanı’nı geçerek, TMO siloları önüne ve oradan da Şehitler Caddesi’ni takiben Halkapınar metro istasyonuna ulaşacak. Öte yandan, bu hat tamamlandıktan sonra, Birinci Kordon’a da nostaljik bir tramvay hattının yapılabileceği belirtildi.

Gönderilme zamanı: 24 Ağu Sal, 2010 01:43
gönderen btgn
Bahsi geçen tramvay hattını google mapste çizmeye çalıştım.Yıkılacak olan havuzun bulunduğu meydanı da kırmızı çember içine aldım.
Aslında bu tartışmanın yapılması bence çok gereksiz.Meydan diye bahsedilen yer sadece kavşaktan ibaret benim meydandan anladığım yayalara açık araçlara kapalı büyük alandır.Bu bölge ise sadece ortasında havuz olan dönel kavşak. Asıl tartışmaya sebep olan ve anıt olan bahsedilen şey ise fıskiyelerin ortasında duran anlamsız bir metal küre.
Bana göre Montrö 'deki heykel daha değerli ama nedense bunu kimse tartışmıyor.

http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&msa=0&msid=
115898223030737610914.00048e8608ed065d380cb

Gönderilme zamanı: 24 Ağu Sal, 2010 08:01
gönderen Esat
Bende mesajlardaki tarife göre güzergahı çizdim, ben İzmir Fuarın köşesinde yol ortasında kalan büyük alan yıkılacak sanmıştım açıkçası, güzergahı inceleyince bahsedilen yerin daha arkadaki küçük meydan olduğunu gördüm. Tabii oradaki heykel ya da her ne ise onun ne olduğunu bilmiyorum. Ben heykelin önemini nedir bilmiyorum ama şunu söyleyebilirim. Kentlerimizde 1 metre yeşile dahi ihtiyacımız var, maalesef yeşil kentlerimiz yok ve çok basit bir şekilde o meydan denilen küçük adacığın etrafından dolaşabilecek bir tramvay hattı yapılabilecek iken neden dümdüz geçilerek orası yıkılıyor. Yani ben anıt manıt tarafında değilim aslında :) Ama yapacak başka bir şey yoksa, başka türlüsü mümkün değilse de diyecek bir şey yok, sonuçta o tramvay hattının da kente faydası büyük olacaktır.

Bu hattın işlevi ne olur sizce, İzmir i bir kaç kez görmüş biri olarak bana İstanbul kadar kötü bir kentleşmesi var gibi gelmişti. Burada şehrin daha içlerinde ki bir taşımacılık daha etkili olmaz mı, yoksa İzmir' in sadece bu kordon caddesimi ana taşımacılık görevini üstleniyor?

Gönderilme zamanı: 24 Ağu Sal, 2010 14:57
gönderen btgn
Bu hattın işlevi ne olur sizce, İzmir i bir kaç kez görmüş biri olarak bana İstanbul kadar kötü bir kentleşmesi var gibi gelmişti. Burada şehrin daha içlerinde ki bir taşımacılık daha etkili olmaz mı, yoksa İzmir' in sadece bu kordon caddesimi ana taşımacılık görevini üstleniyor?
Evet yerleşim konusunda İstanbul kadar polmasa da İzmir'de çok kötü durumda.Hattın işlevine gelirsek bu hattın yapılacağı güzergah İzmir'de en çok otobüs çalışan yolları kapsıyor. Bu hat bitirilince Alsancak bölgesinde hiç otobüs çalışmayacak. Hattın başı ortası ve sonu metro istasyonları ile bağlantılı. Alsancak garına uğruyor.Gardan hem şehirler arası trenler çalışıyor hem de kuzey ve güney banliyö hatlarının başlangıç noktası.Diğer taraftan üç tane de vapur iskelesi ile bağlantılı olacak. Bence çok iyi düşünülmüş bir proje. Hattın geçtiği güzergah;
*Halkapınar metro
*Alsancak garı( Kuzey ve güney banliyö)
*Konak vapur iskelesi
*Konak metro
*Göztepe vapur iskelesi
*Üçkuyular vapur iskelesi
*Fahrettin Altay metro

Gönderilme zamanı: 24 Ağu Sal, 2010 16:38
gönderen btgn
bir ilave
Tramvay Pasaport iskelesine de uğruyor. Yazmayı unutmuşum.
toplamda 3 metro istasyonu 2 banliyö istasyonu 4 vapur iskelesi ile aktarma imkanı tanıyor.

Gönderilme zamanı: 24 Ağu Sal, 2010 18:43
gönderen alabay
Hm, plânı görmek istedim, ama inadına bana hep Amariga'yı gösteriyor. Alttaki satırı da eklediğim hâlde. Şunu görmek mümkün mü, şöyle bir snepşot ile?

Gönderilme zamanı: 24 Ağu Sal, 2010 20:54
gönderen Esat
Hayret daha önce baktığımda göstermişti şimdi bende de amerikayı gösteriyor :)

Başar hat aşağı yukarı aşağıdaki gibi sanırım ben solda kalan ucu hatalı çizdim, arkadaşımızın haritasında o uç farklı giriyordu, yukarıda verdiğim anlatımlarda o kısmı çıkartamadım. Resimdeki Kırmızı hat bahse konu olan hattır, diğer çizgileri kaale almayın, onları bu başlığı açtığımda çıkan haberlere göre çiziktirmiştim, diğer tramvay hatları.

Resim

Gönderilme zamanı: 24 Ağu Sal, 2010 22:03
gönderen alabay
Hm, oralarını çok iyi hatırlıyorum, 2005'te orada kalmıştım. Aslında o aks hiç de o kadar önemli değil, derim ben. Bunları da yine bir ağ şeklinde birbirlerine bağlamak gerek, ama anlatamıyorsun yani ... Biraz içeri almak daha iyi olurdu bence, bu şekilde doğudan ve güneydoğudan beslemeler gerekecek gibime geliyor. Bilmem yani. Hat iyidir de, tek ve ana aks olarak biraz garibime gidiyor.

Gönderilme zamanı: 24 Ağu Sal, 2010 22:08
gönderen Esat
İşte zaten başlıkta geçen diğer hatlarıda bir şekilde en azından kafamızda canlandırıp kağıt üzerine dökebilsek yapıyı göreceğiz, benim bu haberler ilk çıktığında yaptığım haritada hatların hiçbirinin birbiri ile bağlantısı yok, birbirine yakın noktalardan geçiyorlar ama bir tramvay hattı mantığından ziyade bizdeki otobüs hattı mantığı ile dizayn edilmiş gibi duruyorlar. Özellikle Buca için bahsedilen hatlar için ring hatları denilmişti bunu bir türlü anlayamadım bizim Kadıköy Moda hattı gibi hiçbir hat ile bağlantısı olmayan garip hatlar şeklinde kalıyorlar. Amaaa dediğim gibi ne İzmir i iyi biliyorum ne de orada bahsedilen güzergahları doğru anlayıp şekillendirdiğimi iddia ediyorum. Belki İzmir' den yazan arkadaşlarımızın yardımı ile toparlayabiliriz.

Diğer taraftan o tramvay hattını içeri almak söz konusu olduğunda birinci olarak söylenecek şeyi ben sana diyeyim. içerideki cadde dar oradan tramvay geçmez :) Ben kent yerleşimini biraz da o yüzden sordum, çünkü benim aklımda kalan İzmir' de zaten o sahil yolundan başka öyle genişçe bir yolda yok, biraz yukarılarda haritada bazı yollar görünüyor ama sanırım onlarında birinin altından metro geçmiş? Google haritası ne kadar güncel bilmiyorum artık. Bu yüzden olabilecek noktalara tramvay hatları planlanması düşünülmesi dahi bir başarı iken, bunun hayata geçecek aşamaya gelmesini tebrik etmek lazım.