izm-T.01-02-03 » İzmir Tramvay Hatları [Proje-İhale-İnşaat]

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3519
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 07 Nis Pzt, 2014 08:52

Teşekkürler abicim.

O zaman buradaki;
F.Altay-Halkapınar arasındaki mor hat: Konak Tramvayı
Mavişehir-Alaybey arasındaki mor hat: Karşıyaka Tramvayı

İnşallah en kısa sürede yapımına başlanır ve İzmir Metrosu gibi uzamadan tamamlanır..

merseyside
Kaçak Yolcu
Mesajlar: 7
Kayıt: 04 Nis Cum, 2014 18:02

Mesaj gönderen merseyside » 07 Nis Pzt, 2014 11:34

Engin Y yazdı:Konak ve Karşıyaka tramvay hatlarının güzergâhlarını (gerçi sahilden gidecekler sanırım) ve duraklarını gösteren bir harita var mı?
Konak Tramvayı

Resim

Karşıyaka Tramvayı

Resim

Kaynak: http://www.izmir.bel.tr/Projeler/1/124/ara/tr

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3519
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 07 Nis Pzt, 2014 16:16

Teşekkürler merceyside..

İstanbul'daki T1 hattı, Beyoğlu ilçesindeki Kabataş durağından başlayıp, Fatih, Zeytinburnu ve Güngören ilçelerinden geçerek Bağcılar ilçesinde sonlanıyor. Hatta Bahçelievler ilçesinin de çok küçük bir kısmından geçiyor.

İzmir'deki bu tramvay hatlarının birisi sanırım tamamen Karşıyaka ilçesinde, birisi de ucundan (Fahrettin Altay) Karabağlar ilçesine girmekle birlikte büyük çoğunluğu Konak ilçesinde. Bu iki hattı aradan birleştirip Bayraklı'yı da sisteme ekleseniz ve Balçova'ya doğru uzatsanız, İstanbul'daki T1 gibi dört/beş ilçeli dünyanın en uzun tramvay hatlarından birisini elde edersiniz :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 07 Nis Pzt, 2014 17:07

dünyanın en uzun tramvay hatlarından birisini elde edersiniz
Bilmem. Almanya’da kentler arasında işleyen tramvaylar var. Köln–Bonn ve Mannheim–Heidelberg arası. Karlsruhe’de tramvay şebekesi semtleri değil sadece, kentleri katıyor. 515 kilometrelik bir şebeke, kısmen demiryolları kullanıyor. Yani, dünyanın en uzun falan … daha çooook var. En uzun hattı 145 km idi, Karlsruhe’de böldüler, bu kadar uzun hat problem yaratıyordu. Tek yol sürüş süresi 3 saatti. Ayrıca basit tramvay olarak (yani HRS olmayarak) Almanya’nın en uzun hattı Witten’de, 310 numaralı hat, 102 kilometre. İş günleri tek yol sürüş süresi altı saatten fazla. Hep bahsettiğim Ruhrgebiet’de (eskiden tek bir kentti bir ara).

http://www.ruhrnachrichten.de/staedte/w ... 939,824087

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3519
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 08 Nis Sal, 2014 10:36

Valla ne bileyim abi.. Tramvay deyince Marsilya'da, Barcelona'da, Amsterdam'da gördüğüm nispeten daha kısa hatlar aklıma geldiği için İstanbul'daki Kabataş-Bağcılar hattı bana aşırı uzun geliyor. Belki sorun uzunluğu da değil, hep kalabalık olması. Özellikle Eminönü-Topkapı arasında insanların binebilmek için birbirini ittirmesi, fenalık getiriyor..

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 08 Nis Sal, 2014 18:35

Genel olarak tek yön yolculuğu 30 ile 60 dakika arası süren bir mesafeyi kateden tramvay hattı verimli olur. Tabiîki iyice bir ağ olmalı. Tek tük hatlarla olmaz bu. Fazla uzun hatlar hep dezavantajlı, çünkü frekansı tutmaları zor olur (ayrı yoldan giderlerse bu belki farklı, o başka).

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Nis Çrş, 2014 18:22

http://www.dha.com.tr/en-son-haber-tram ... 49054.html
İZMİR Büyükşehir Belediyesi’nin Türk firması Gülermak’ın kazandığı Konak ve Karşıyaka tramvayları ihalesine, İspanyol ve Polonyalı iki firmadan oluşan konsorsiyum itiraz etti. Konsorsiyumun Belediye’nin reddettiği itirazı Kamu İhale Kurumu’na taşıması durumunda tramvay projesiyle ilgii gecikme yaşanacak.

emrenmert

Mesaj gönderen emrenmert » 18 Nis Cum, 2014 05:49

İstanbul'daki 4 tramvay hattı ve hizmet ettiği ilçeler şöyle:

T1: Beyoğlu, Fatih, Zeytinburnu, Bahçelievler, Güngören, Bağcılar
T3: Kadıköy
T4: Zeytinburnu, Eyüp, Bayrampaşa, Gaziosmanpaşa, Sultangazi
T5: Beyoğlu

T3 ve T5 turistik hatlar olduğu için kısa ama T1 ve t4'ün güzergahları bir hayli uzun.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 18 Nis Cum, 2014 16:25

T3 turistik hat değil.

emrenmert

Mesaj gönderen emrenmert » 19 Nis Cmt, 2014 11:25

Aslında ilk amacı turistikti, ama Moda'ya giden otobüsler iptal edilince Moda ahalisi evine gitmek için sahilden t3'e biner oldu. Zaten turistik maksatlı olmasaydı, modern bir har inşa edilebilirdi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Nis Cmt, 2014 11:34

Turistik falan değildi, eski araçlar çalıştırıldı diye nostaljik demek ne kadar yanlışsa turistik demekte o kadar yanlış, kaç tane turist gidipte bu hattın aracına biniyor ya da binmiş? İstanbul ile ilgili kafada öyle bir algı yok bir kere, o San Fransisko, Lizbon, Viyana belki Budapeşte ya da Prag ama İstanbul değil.

Eğer bahsedildiği gibi bir beklenti olsa 2014 yılında hala bir yere tek raylı hat yapınca adına nostaljik denmezdi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 May Cum, 2014 18:20

Bu tramvay hat inşa ihalesi ile ilgili bir itiraz durumu vardı KİK bu itirazı reddetmiş.

http://www.dha.com.tr/en-son-haber-kikt ... 78650.html

Cevapla

“Tramvay Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön