kay-T.03:01 » Kayseri Tramvayı "Kayseray" İnşaat Sü

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Oca Çrş, 2009 11:19

karakus381 yazdı:Kayseri Raylı Sistemi’nin 2, 3 ve 4. etap güzergahları için de projelendirme çalışmaları yapılıyor. 2. Etap çalışmaları çerçevesinde mevcut raylı sistem hattı ile Şehirlerarası Otobüs Terminali’nin birleştirilmesi planlanıyor.

3. Etap kapsamında, halihazırdaki raylı sistem hattının Mimarsinan Kavşağı’ndan Beyazşehir-İldem’e kadar uzatılması hedeflenirken, 4. Etap olarak da Sivas Caddesi-Talas-Anayurt hattı planlanıyor.
Burada ben şunu merak ettim, bahsettiğiniz 2. 3. ve 4. etaplar, aynı hattın yekpare uzaması şeklindemi düşünülüyor, yoksa dallanan hatlar söz konusu mu? Yani Sistemin tamamına Kayseray diyebiliriz, ama dallanan hatlar söz konusu ise tabii ki ayrı hat numaraları olacaktır, Başar bence biraz fazla kötümser bakıyorsun, oradaki kadroyu az çok tanıyorum bir şekilde sistemin kurulması için bir şeylerin yapılacağına da inanıyorum. (-wait for orders- :P :D)

Kayseri' yi bilmediğim için bu soruyu sormak durumunda kaldım hangi caddelerden geçeceğini güzel belirtmişsiniz ama biraz uzakta kaldık Kayseri' den.

karakus381
Transit Yolcu
Mesajlar: 13
Kayıt: 06 Oca Sal, 2009 20:16

Mesaj gönderen karakus381 » 07 Oca Çrş, 2009 12:44

Arkadaşlar 2.etap şehirler arasi otobüs terminali.Burada Belsin Sağlık ocağının önünden geçen tramvay hattıdan şimdilik makas yolu ile ayrılım var.Yani burda dallanan hat söz konusu.
Şu anda mevcut raylı sistemin sonu doğu terminali.Yani Mimarsinan kavşağına yakın.Mimarsinan kavşağında 3 katlı köprülü kavşak yapımı var %80'i bitmiş durumda.3.etap olarak mevcut raylı sistem den Mimarsinan Kavşağına ordan Beyazşehir ve İldem'e kadar uzanacak.Yani burda dallanan hat söz konusu değil.
4.etap Sivas caddesinden Talas Anayurt.Nerden dallanma hat olabileceği tam belli olmamakla birlikte büyük bir ihtimalle Sivas caddesinden geçen tranvay Aşık Veysel bulvarından Üniversite ye ordanda Talas Anayurta geceçek.Ama kesin bir dallanma hat olacağı söz konusu.İşte bu etaplar yapılınca hat numarası ortaya çıkacak

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Oca Çrş, 2009 12:49

Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler bu arada gerçek isminizide öğrenirsek yada size hitap edebileceğimiz bir isimde belirtirseniz daha iyi olur.

Gerçekten çok güzel bilgiler, bunları harita üzerinde incelemeye çalışacağım, ama bir destekleme yapmam lazım, burada Başar' a fazlası ile katılıyorum, bakın bu numaralandırmalar, hat yapıldıktan sonra ortaya çıkartılmaz :) hatlar zaten planlanmış, işte daha şimdiden bir numaralandırma yapılmalıdır, bunun katı bir sistematik ile olması dahi gerekmez, çok basit bir yapı ile dahi Kayseri raylı sistemlerinin 50 yıllık gelişimini öngörerek numaralandırmayı şimdiden yapmalısınız, bu sebeple Başar' ın söylediklerine katılıyor ve destekliyorum.

Ayrıca bilet entegrasyonuna işletme ile birlikte geçilecek demişsiniz, bunun için öngörülen bir sistem varmı, yani temaslı ya da temassız kartmı, tom mu yoksa yine kağıt bilet ya da jeton ile mi?

Birde size bir sorum daha olacak öngörülen bir açılış tarihi belirtiliyormu hiç Kayseri' de haberlerde?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 07 Oca Çrş, 2009 13:40

Numara otobüs sistemiyle çakışıyorsa, yani ikincisi oturmuşsa, git harf ver. Hat A, B, C ... ne basit, güzel ve anlamlı.
Yani eninde sonunda kaç hat çalışabilecek? Bir, iki, üç, daha fazla? Kayseri küçük kent değil.

B. Alabay

karakus381
Transit Yolcu
Mesajlar: 13
Kayıt: 06 Oca Sal, 2009 20:16

Mesaj gönderen karakus381 » 07 Oca Çrş, 2009 14:00

Kayseri de Proximity kartlar, manyetik kağıt bilet kullanılmaktadır.

Proximity kartlar 5 YTL kart bedeli karşılığı bilet gişelerimizden edinecekleri bu kartlara, istenilen miktarda kredi yükleterek manyetik kağıt bilete nazaran daha ucuz seyahat edebileceklerdir.Otobüslerimizde bulunan kredi değerlendirme makinelerine (validatör) 10 cm' ye kadar yaklaştırdıklarında, cihazın ekranında kartın içerisinde kalan kredi miktarını görecekler, aynı zamanda duyulan kısa bip sesi ile birlikte yeşil ışık yanar.

Manyetik kağıt bilet 1 li,2 li 5 li 10 lu biniş şeklinde satılmaktadır.
Bu bilet Otobüslerimizde bulunan kredi değerlendirme makinelerinin(validatör) üst tarafındaki bilet atım boşluğuna yitilir. cihazın ekranında kartın içerisinde kalan bilet miktarını görecekler, aynı zamanda duyulan kısa bip sesi ile birlikte yeşil ışık yanar.Bip sesi ile birlikte kredi değerlendirme makinesini (validatör) içindeki bilet çıkar ve alınır.Bu manyetik kağıt biletler kredi değerlendirme makinesine (validatör) sokulduğunda 1 bilet eksilir.

Diğer taraftan
Kayseri Büyükşehir Belediyesi tarafından yapılan raylı sistemin tamamlanmasıyla kent içi ulaşım araçlarında akıllı biletler kullanılmaya başlanacak.

Zaman ayarlı şekilde üretilecek biletler sayesinde vatandaşlar, bir saat içerisinde bir yerden diğer bir yere gitmek için başka bilet harcamak zorunda kalmayacak. Zaman ayarlı biletler sayesinde vatandaşların ulaşıma fazla para vermekten kurtulacağını söyleyen Büyükşehir Belediyesi Makine İkmal Dairesi Başkanı Hayri Naziksoy, akıllı biletlerin Raylı Sistemle birlikte devreye gireceğini bildirdi. Naziksoy, "Raylı sistemin bitmesiyle Kayseri'deki biletler de değişime uğrayacak. Üretilecek zaman ayarlı biletler sayesinde vatandaşlar, bir saat içerisinde bir yerden diğer bir yere gidebilecek. Vatandaşlar da ekonomik bir rahatlama yaşayacak" şeklinde konuştu.

14 Mayıs’ta Kayseri’de toplu taşıma elektronik ücret sistemlerinin 10 yıllığına yap-işlet modeli ile işletilmesine ilişkin ihaleye Çalıkbank’ın yanı sıra Garanti Bankası, Halk Bankası, Oyak Bank ve Bank Asya da katıldı. Muammen bedeli 10 milyon YTL olan ihalede, komisyon Halk Bankası’nın teklifini kabul ederken, resmi sonuç Kayseri Büyükşehir Belediye Başkanı’nın onayından sonra kesinleşecek. Halk Bankası Genel Müdür Yardımcısı Bilgehan Kuru ise, sözkonusu proje ile Kayseri’de mikro ödemelerde akıllı cüzdan sistemine geçileceğini ve ilk adımın belediye ve halk otobüslerinde atılacağını söyledi. Kuru, akıllı kart sisteminin bozuk para derdine son vererek mikro ödemeler için çağdaş bir çözüm olacağını dile getirdi. Akıllı kartın sinema, tiyatro gibi sosyal alanlara da yaygınlaştırılmasının planlanladığını aktaran Kuru, “Üzerinde kişisel bilgilerinizin yüklü olduğu bir çipin bulunduğu kredi kartına benzer bu kartlarla ileride evinizdeki kapıyı bile açabileceksiniz” dedi.

Raylı sistem için öngörülen bir açılış tarihi belirtilmedi.Bende merak ediyorum.Ama hiç birşey belli değil

Murat Karakuş

karakus381
Transit Yolcu
Mesajlar: 13
Kayıt: 06 Oca Sal, 2009 20:16

Mesaj gönderen karakus381 » 22 Oca Prş, 2009 21:49

RAYLI SİSTEM HAREKETLENDİ
Büyükşehir Belediyesi tarafından yaptırılan Raylı Sistem aracı için dün ilk defa şehirde test sürüşü yapıldı.




Büyükşehir Belediyesi tarafından yaptırılan Raylı Sistem aracı için dün ilk defa şehirde test sürüşü yapıldı.
Organize Sanayi Bölgesinde bulunan deposundan eski terminal binasının olduğu bölgeye kadar olan 10 km’lik yolu kateden raylı sistem aracı vatandaşların meraklı bakışları arasında hareket etti.
Ulaşım Daire Başkanı Arif Emecan ve bir gurup teknik ekip tarafından aracın dinamik testinin yapıldığı sürüşte Raylı sistem araçlarında her hangi bir aksaklık tespit edilmedi.
Cumartesi günü Cumhuriyet Meydanına kadar geleceği öğrenilen raylı sistem aracını gören vatandaşlar Daire Başkanı Arif Emecan’dan bilgi aldılar. Şuan 3 aracın hazır olduğu Raylı sistemde dördüncü aracın İstanbul’da olduğu ve yakında Kayseri’ye getirileceği de öğrenildi [ ! ]

Raylı sistem ilk etabının sonuna yaklaşıldı,seçimlerden önce kullanılmaya başlanacak büyük ihtimalle.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Oca Prş, 2009 23:05

Hayırlı olsun, güzel gelişme. Arif Bey raylı sistemlerde tecrübeli bir ekip kurdu, bu ekiple birlikte Kayseray iyi bir açılış yapmış olacak, çünkü sektörde yetişmiş eleman konusu mevcut durumda biraz sıkıntılar var, tabii işin işletme ve atölye tecrübesi yanında birde hat bakım onarım tecrübeside olması söz konusu fakat Kayseri' nin bu konuda zorlanacağını sanmıyorum.

Seçimlerden önce açılmaya çalışılacak mı? Yoksa seçimlerden önce açılacak mı? Bence ikisi arasında önemli farklar var, daha önce söylediğim gibi ne Kayseri' nin ne de Kayseray' ın bir seçim yatırımı şovuna ihtiyacı olduğuna inanmıyorum, her şeyi ile tam açılsında.

karakus381
Transit Yolcu
Mesajlar: 13
Kayıt: 06 Oca Sal, 2009 20:16

Mesaj gönderen karakus381 » 24 Oca Cmt, 2009 15:20

bu gün kayseri meydanda cektiğim fotoğraflar

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim
En son karakus381 tarafından 24 Oca Cmt, 2009 23:03 tarihinde düzenlendi, toplamda 4 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Oca Cmt, 2009 22:23

Araçlar oldukça geniş, Kayseri' nin geniş caddelerinin avantajını kullanarak geniş gabarili bir araç satın alınmış, ya da en azından resimlerde böyle görünüyor.

Araç Tipi : 100% Alçak Taban Sirio Aracı
Araç Boyu : 32 m
Aracın Eni : 2,65 m
Araç Yüksekliği : 3,45 m
Araç Ağırlığı boş : 43,743 kg
Araç Ağırlığı dolu : 62,440 kg
Maksimum Hız : 75 km/s

Gerçi şimdi kontrol ettim, İstanbul' daki M1 ve T1 araçlarıda genişlikte aynı gabariye sahip, demek ki göz yanılması imiş, ama ağırlıkta bariz bir fark var, M1 ABB lerine 13 ton, T1 Bombardierlerine yaklaşık 5 ton fark atıyor bu araç.

karakus381
Transit Yolcu
Mesajlar: 13
Kayıt: 06 Oca Sal, 2009 20:16

Mesaj gönderen karakus381 » 24 Oca Cmt, 2009 22:30

Boydan görünüm

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Oca Cmt, 2009 22:50

Önceki sayfalarda aracın iç tasarımı ile ilgili bir iki kelam etmiştik, ve yan koltukları olmadığı için beğendiğimizi söylemiştik ama alttaki resim yanıldığımızı ortaya koydu :)

Resim

Aracın baş kısmında kalan kesimlerde yan oturma koltukları var ve bu ara bana çok dar göründü, resimler mi daraltılmış yoksa gerçekten bu kadar darmı çok merak ettim, çünkü zaten rahatsız edici bir durum ortaya çıkartan bu koltuklar bu darlık ile çok daha büyük bir sorun bence, ayrıca zaten aracın kapıları pek homojen dağılmış görünmüyor, yolcunun dağılımını olumsuz etkileyecektir diye düşünüyorum, bakalım hele bir sefere başlasın belki yolcularında görüşleri buralara yansır.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 25 Oca Pzr, 2009 14:25

Dar ve problematik değil, Münih tramvaylarında da kısmen öyle. Çok rahat ve iyi. İkarus otobüslerinde de ön tarafta öyleydi. Zaten bu yan oturma yerleri fena değil, sadece metrolarda boydan boya yapıldığında, oturma yeri biraz azalıyor gibi.

Ooof of, nasıl, şu tramvay Kayseri'ye bir medeniyet havası kattı ki, muazzam. Şimdi şöyle bir beş on hat olsa, ohooo ;-)

B. Alabay

Kilitli

“Tramvay Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön