kay-T.03:01 » Kayseri Tramvayı "Kayseray" İnşaat Sü

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1577
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

kay-T.03:01 » Kayseri Tramvayı "Kayseray" İnşaat Süreci

Mesaj gönderen kemal » 27 Ara Prş, 2007 13:27

Kayseray;
Hat Uzunluğu : 18Km.
İstasyon sayısı : 31
Araç sayısı : 22 + 30 Ansaldo Breda Sirio

KAYSERİ'de uzun süreden bu yana beklenen ve İtalya'dan deniz yoluyla gelen ilk raylı sistem aracı, törenle raylara indirildi. Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Özhaseki, Kayseri için raylı sistemin, toplu taşıma konusunda dönüm noktası olduğunu belirterek, kente toplam 52 araç geleceğini söyledi.

Organize Sanayi Bölgesi'ndeki Raylı Sistem Depo Tesisleri'ne getirilen ilk tramvayın raylara indirilmesini Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Özhaseki ve gazeteciler izledi. Başkan Özhaseki, Kayseri için güzel günlerden birini yaşadıklarını belirterek, şöyle dedi:
“Uzun süren uğraş ve çabadan sonra yaptığımız işin neticesini aldık. Bu olay, baharda mahsul eken çiftçinin yaz sonunda hasadı toplaması gibi. Raylı sistem konusunda 3 yıldır gayret içindeyiz. Şehrin tam ortasından geçen ameliyat işlemi gibi bir çalışma yaptık. 18-20 kilometrelik hatta şehrin tüm altyapısını da değiştirdik. İşin zor tarafını geride bıraktık. Ramazan bayramına kalmadan, 15-20 gün sonra raylı sistem inşaatı tamamen biter. Sadece altgeçitlerdeki yürüyen merdivenlerin konulması kalır.”

Kayserilileri rahatsız edecek inşaat işinin kalmayacağını anlatan Özhaseki, İtalya'da bu araçların deneme sürüşlerini yaptıklarını söyledi. Kayseri Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Özhaseki şöyle devam etti:

“Önümüzdeki aydan itibaren her gün 2- 3 araç gelmeye devam edecek. Firma, 12 ya da 15 aracı yılbaşına kadar gönderecek. Yapılan sözleşmeye göre Kayseri'ye 52 araç gelecek. Raylı sistem, toplu taşıma konusunda Kayseri için bir dönüm noktasıdır. Bu araçların her biri 275 yolcu taşıyabilecek kapasiteye sahiptir. Sıfırdan binilebilen ve basamağı olmayan bu araçların her biri yaklaşık 50 ton ağırlığındadır. Dünyada yapılan raylı sistemlerin yüzde 85’inde bizim yaptığımız sistem kullanılmaktadır.”

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

kay-T.03:01 » Kayseri Tramvayı "Kayseray" 

Mesaj gönderen alabay » 28 Ara Cum, 2007 00:37

Niye hep bizde böyle tek hatlık kurtlar oluşuyor da "şebeke" yapılmıyor? Yani şöyle baştan iki, üç hatlık bir ağ? Tek Eskişehir bunu becermiş gibi.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Ara Cum, 2007 00:57

Kayseri' ye bir sefer gitme sansim olmustu cok fazla dolasamadim ama gördügüm kadari ile Türkiye' nin sehircilik anlayisi ile gelistirilen yegane sehri, genis caddeler, düzgün yapilasma, kavsaklar bence rayli sistemler icin ideal bir kent, alabay' in da onerdigi gibi aslinda birbirini kesen ya da tumlesik olarak isleyen 2 ya da 3 hatta sahip olabilir ama su an icin nufus bu sistemleri karsilayacak yapida mi? ama en azindan planlanabilir ve nüfus gelistikce bu sistemlerde hayata gecirilebilir.

Ülkemizde benim gördügüm en büyük sorunlardan biri sehirlerin jeolojik ve topografik etkenlere göre uzunlamasina ya da garip sekillerde gelismesi, haritada da görüldügü gibi Kayseri de aslinda uzunlamasina bir kent ama bu birden fazla rayli sisteme engel degil bence.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 28 Ara Cum, 2007 08:53

Bizdeki raylı sistemler hep OTOBÜS HATTI MANTIĞIYLA yapılıyor. Network anlayışı yok. Bir Moskova metrosu gibi ÖRÜMCEK AĞI'na benzer bir sistem kurulması hiç düşünülmüyor.

Çünkü hiç bir yönetim 5 seneden fazla plan yapamıyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 31 Mar Pzt, 2008 10:54

Kayseray da kullanılacak araçların benzeri Atina da kullanılıyor, Ansaldo Breda Sirio modeli

Resim

Resim Resim

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1577
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 01 Tem Sal, 2008 15:38

İşte ilk Kayseray Sirio aracı deneme sürüşünde:
yakında Türkiye'ye gelecekler...
Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 01 Tem Sal, 2008 15:46

Ağ geliştirme plânları var mı?

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 27 Ağu Çrş, 2008 14:58

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=9102

Bir aydan sonra deneme sürüşleri başlayacak. Buradan Belsin-Devlet Su İşleri'ne doğru uzanan hatta enerji verilecek. Bu araçlar denenmeye başlanacak. Bu deneme süreçleri sonra şehir meydanına doğru uzayacak. Bir kaç ay bu böyle devam edecek. Bir taraftan da araçlar gelmeye devam edecek. 6 aylık bir süreçten sonra tamamen çalışmaya başlayacak. Ana hatlardan otobüslerimizi çekeceğiz. Bir taraftan dolmuşların dönüşüm işlerini yapacağız. Onları da halk otobüslerine dönüştüreceğiz. Çıkan ulaşım master planıyla hatlar yenilenecek.''

http://www.kayseri-bld.gov.tr/haber/hab ... -geldi.htm

Resim
Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Ağu Çrş, 2008 15:02

Bende tam bu haberi girecektim benden hizli davrandin :)

Kayseriye hayirli ugurlu olsun, Kayseray dan bir üyemiz var ama maalesef is yogunlugu nedeni ile sitemize aktif olarak katilim saglayamiyor, irtibata gecebilir isek biraz daha teknik bilgiler almaya calisacagim umarim bir seyler cikar.

Araclar güzel daha önce defalarca yazmistik ama tekrarlayalim Atina da kullanilan araclarin aynisi Ansaldo Breda üretimi zaten nerede ise tek modeli var :) ama ici ne kadar ferahtir, yolculuk konforu nedir bakalim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 27 Ağu Çrş, 2008 15:10

:D Hayırlı olsun. 2-3 defa gitmişliğim vardır Kayseri'ye. Bu hat sanırım tamamen cadde üstünden giden LRT tadında bir hat. Bak yine lrt mi tramvay mı tartışacağız :D

Bu şehirlerin sonuna ray koyup isim üretmleri de bir enteresan. Kayseray. Tam tayyipçlik sembolü :D Bursaray, Ankaray, Marmaray...

Ama İZMİRAY denmez neden? O kale daha düşmedi :D

Eskişehir'de Estram demiş. Ne vardı Estray deseydin :D

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Ağu Çrş, 2008 15:12

Yaklaşık 1 ay sonra Raylı Sistem İdare Binası ve Depolama Alanı'ndan Belsin-Devlet Su İşleri kavşağı arasındaki güzargahta deneme sürüşlerinin başlayacağını da kaydeden Özhaseki, sözlerini şöyle tamamladı:

''Bu araçlar yere sıfır yükseklikten binilebilen merdivensiz ve basamaksız araç tipi. Bu araç dünyada üretilen en güzel araçların başında geliyor. Kayseri günümüz dünyasındaki şehirlerin yakalamış olduğu ulaşımdaki en son noktayı yakalamış oluyor.
Acaba bu kadar abartmak ne kadar dogru? Yere sifir yükseklik derken arac yerdemi sürünüyor? :)
100% Alcak Tabanli ise aracin esik yüksekligi 19cm demektir bundan asagisi yok, cünkü Avrupa standartlarin kaldirim ve dolayisi ile cadde tramvayi peron yüksekligi budur (lirt pirt olayina girmeyin simdi) mesela Istanbul daki Bombardierler 70% alcak tabanlidir esik seviyesi 35cm dir.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1577
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 27 Kas Prş, 2008 16:04

Resim
deneme sürüşleri devam ediyor.....

Kilitli

“Tramvay Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön