koc-RS.01 » Kocaeli Raylı Sistem Projeleri

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

koc-RS.01 » Kocaeli Raylı Sistem Projeleri

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 08 Eyl Pzt, 2008 10:23

http://www.arkitera.com/h33740-korfeze- ... secek.html

Monoray: Körfez Yarımca-Çayırköy-Umuttepe arasında 20 istasyonlu, 23 kilometre uzunluğunda monoray sistemi kurulacak.
İTÜ projenin fizibilite çalışmalarını tamamladı.

Teleferik Hatları: Sekapark'tan Bağçeşmeye, ikinci etapta da Umuttepe'ye teleferik hattı kurulacak. Kartepe için de Derbent-Kartepe, Seka Kampı-Derbent arasında teleferik hattı kurulacak. Toplam 10 bin 260 metrelik teleferik hattı yapılacak.

Sekaray: Sekaray bir Ar-Ge projesi olarak TÜBİTAK ile birlikte geliştiriliyor.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 24 Tem Cum, 2009 08:31

Monoray İstasyonları;

*Körfez

*Tütünçiftlik

*Derince Devlet Hastanesi

*Derince Tünel

*Derince Liman

*Çenesuyu

*Kuruçeşme

*Sekapark

*İzmit Batı Terminali

*İzmit Merkez

*Valilik

*Anıtpark

*Real

*M.Ali Paşa

*Yahya Kaptan

*İzmit Doğu Terminali

*Akarca

*Yeşilova

*Çayırköy-Umuttepe

İlk etapta YARIMCA-UMUTTEPE arası yapılacak. 23 kım uzunluğunda 20 istasyonlu projenin ön fizibilitesi İTÜ tarafından tamamlanmış.

Kaynak; KOCAELİ BÜYÜKŞEHİR DERGİSİ

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 24 Tem Cum, 2009 08:56

Bana her nedense bu pek inandırıcı gelmiyor. Olsun da, görelim.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Tem Cum, 2009 08:59

İzmit hızlı atılım yapıyor yani, kent içinden geçen tren yolundan monoray a :) en azından diğeri yer seviyesinde idi, acaba kentin neresine planlanıyor bu sistem, çünkü zaten sahilden hemen sonra yükselmeye başlıyor, arka tepelere yapılmaz herhalde.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 24 Tem Cum, 2009 09:15

Güzergaha baktığımda ve İzmit'i az çok bildiğime güvenirseniz bir kaç yorum yapayım. Batıdan Körfez ve Derince ilçelerinden başlıyor. Bazı yerlerde E5 yoluna paralel giderken bazı yerlerde iç kısımlara giriyor. "S" çizen bir sistem denilebilir. Doğu Terminalinden sonra kuzeye yönlenerek Umuttepe'ye gidiyor. tepe alanları yani. Güzergah bence İzmit için doğru bir güzergah. Metro yapmaya paramız yok tramvay yapacakta yer yok o zaman havaray yapalım demişler gibi.

Ayrıca İzmit Merkez İstasyonu ile TCDD entegrasyonu oluyor. Eğer YHT İzmit'te durursa havaray ile bütünleşmesi öngörülmüş. Bu doru bir adım. Ve şehrin 2 yanında bulunan terminalleri birbirine bağlıyor.

Kabaca böyle yani:

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Kas Cmt, 2013 17:40

Nerde kalmıştık? Heh bir önceki seçimlerdeki seçim vaatlerinde, o zamanlar küccücük ilçeler bile raylı sistem demişti, herhalde bu seçimde beldelere kadar inecek bu vaat turu :) İzmit Belediyesi de her belediye gibi seçim öncesi vaat atılımları ile yola çıkmış, gerçi bu vaatten biraz ötesi, Aralık ayında ihale diyorlar!! Tabi bahsedilen şey bu başlıkta geçen monoray falan değil sanırım, dur bir bakalım.
Kocaeli Büyükşehir Belediyesi, ilk aşamada Yarımca Atalar Mahallesi ile, Cengiz Topel Havaalanı arasında 32 kilometrelik güzergahta hafif raylı sistem (tramvay hattı) yapmaya hazırlanıyor. “Kuzey Toplu Taşıma Hafif Raylı Sistem Hattı Avan projeleri ve fizibilite etütleri hazırlanması için mühendislik danışmanlık” ihalesinin 11 Aralık’ta yapılacağı açıklandı. Bu ihaleyi kazanacak mühendislik firmasının proje ve fizibilite raporlarını hazırlaması için 300 gün süresi olacak. Daha sonra hafif raylı sistemin inşaat ihalesi yapılacak. Yani ilimizde bu işin, bu tempoyla 2023’e bile yetişmesi çok zor.

ŞEHİR İÇİNDEN GEÇECEK
Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nin üzerinde çalıştığı 32 kilometre uzunluğundaki hafif raylı sistem hattının İzmit’te şehir merkezinden geçmesi planlanıyor. Bu hatta çalışacak tramvay Hürriyet veya Cumhuriyet Caddesini kullanacak., Merkez Bankası İzmit Şubesi’nden tramvaya binen bir yolcu,Otogar’a kadar şehir içinden gidebilecek.
Heh işin rengi biraz belli oldu, fizibilite etüdü için ihale imiş iyi, o da iyi, bulunsun bir kenarda yarın bir gün biri gerçekten yapmak isterse bilgi olur elde.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Ara Pzt, 2013 08:09

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi yetkililerinden birisi konuya açıklık getirmiş. Sanırım Kocaeli gazetecisi bir Bey biraz eleştiride bulunmuş, seçim öncesi bu işler yapılıyor gibi, o da tanışıklığı nedeni ile kendisine beyanat vermiş. Öncelikle bu işin tramvay projesi değil Hafif Raylı Sistem projesi olduğunu açıklamış :) farkı ne? O yok, ortada. İşte bu yüzden durmadan diyorum kafa bulandırmayın 4 vagon ve fazlasına metro deyin geçin kardeşim, ya da tramvay deyin. Neyse, yapılacak etüt çalışması bu hafif raylı sistem içinmiş, tramvay işi ayrı bir proje olarak planlanıyormuş, detaylar aşağıda.

http://www.ozgurkocaeli.com.tr/makale/h ... 48150.html
Hafif Raylı Sistem, D-100 karayolu üzerinde, muhtemelen orta refüjünde kurulacak. Yarımca Atalar Mahallesi’nden başlayarak, Uzuntarla’da Cengiz Topel Havaalanına kadar ulaşacak. Bu sistemin, tek yönde saatte 35 bin yolcuyu taşıması planlanıyor. 11 Aralık’taki ihaleyi kazanacak mühendislik firması, bu 32 kilometrelik güzergahta hafif raylı sistemin nereye döşeneceğini, duraklarının nerelerde yapılacağını belirleyecek.

Hafif raylı sistemin 32 kilometrelik güzergahta 2025 yılına kadar tamamlanması öngörülüyor. Önce avan proje hazırlanacak. Sonra uygulama için detay proje yaptırılacak. Büyükakın, “Bu projenin toplam maliyeti 1 milyar TL’yi bulacaktır. Hafif raylı sistemi Ulaştırma Bakanlığı’nın genel bütçeden yapması için çalışacağız. Büyükşehir’in boyunu aşan bir proje” diye anlattı.

Toplam 32 kilometre olarak planlanan, D-100’ün orta refüjünden geçmesi planlanan hafif raylı sistem yolunun yaklaşık 5 kilometrelik bölümü, yer altından tüp geçiş şeklinde olacak. Güzergah üzerindeki duraklarda inen veya binen yolcular, D-100’ü alt geçitlerle geçecekler. Ulaşım Master Planı, kentin böyle bir sisteme ihtiyacının 2023’den sonra başlayacağını öngörüyor. Bu dev proje hayata geçerse, şehir nüfusunun en yoğun olduğu Yarımca-Uzuntarla arasında toplu taşıma sorunu bitecek.

Tramvay projesi, sadece İzmit şehir merkezindeki ulaşım için düşünülüyor. Birinci etapta Merkez Bankası İzmit Şubesi önünden başlayıp, şehir merkezinden, muhtemelen Cumhuriyet Caddesi’nden geçecek, Doğu Kışla Parkı’na girip, buradan M.Alipaşa’ya çıkacak, Yahya Kaptan’da Arastapark yanından dönüp, otogara ulaşacak. Daha sonra tramvay projesinin 2 nci etabı planlanıyor. Bu da, tramvayın şehrin doğusundan batısına yolcu taşıyacağı güzergah olacak, büyük olasılıkla İnönü Caddesi’nden geçecek. Büyükakın, bu projenin maliyetinin 40 milyon TL olarak hesaplandığını, günde 15 bin yolcu taşıma kapasitesine sahip olacağını anlattı, “Büyükşehir olarak bu projeyi biz yapacağız. 2019’a kadar bitirmeyi hedefliyoruz” dedi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 02 Ara Pzt, 2013 09:42

Stadtbahn (ama S-Bahn değil) kelimeciğine bir tercüme icat edilse, bazı problemler kalkardı. Hafif raylı, orta şekerli, ağır metrolu, pırtlı-mırtlı işler kafa ve mide karıştırıyor.

aziz yahyalı
Mesajlar: 4
Kayıt: 02 Ara Pzt, 2013 15:57

Mesaj gönderen aziz yahyalı » 03 Ara Sal, 2013 15:35

eğer 2023 hedefleniyorsa, saatte 50 bin yolcu taşıyacak bir sistem inşaası gerekir. Çünkü şu an kocaeli toplam nüfusu yaklaşık 1,8 milyondur.

proje, eğer ubak tarafından yüklenilecekse, ayrıca büyüme beklentileri ile beraber şöyle olmalı;

Metro M1 : d100 orta refüşden giden ve bazı yerlerde tüp geçit olan, 180 metre uzunluğunda peronları ile 8 'li dizilerin çalışmasına uygun olmalı.
M1 Güzergah : kirazlıyalı- evyapport- yarımca-körfez-derince arası yeryüzü-ortarefüj, sekapark 'tan itibaren tüp tünel ile saraybahçe - izmit lisesi - baç - bekirdere - otogar - (yeryüzünden) yuvam akarca - köseköy- suadiye- acısu - derbent.
M2 metro Güzergah : Eğim sorunu nedeni ile lastik tekerlekli metro altyapısına sahip, 180 metrelik peronlar ve 8'li dizi işletmeciliğine uygun,
umuttepe - cephanelik-dünya bankası konutları - (yeraltından) bekirdere ( M1 ile kesişim ) - Real - Gölcük kavşağı -fuar- (yeryüzünden) seymen kışlası - gölcük.
T1 Tramvay : batı terminali - merkez bankası-alipaşa -yahyakaptan - başiskele - köseköy tren istasyonu.
T2 tramvay : körfez tren istasyonu - petrol caddesi - petkim kavşağı - Tem otoyolu üstü - toki konutları - körfezkent sitesi - derince çınarlı mahallesi - ismetpaşa stadı - kuruçeşme d100 gişeler.
MB metrobüs : d130 boyunca refüjden devam edecek, gölcük -karamürsel- altınova ( 18 metrelik körüklü otobüs ile işletilecektir).

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Ara Sal, 2013 15:59

Aziz Bey teşekkürler. Öncelikle şunu belirteyim İzmit' e çok gitmişliğim var ama hiç bir yerlerini öğrenecek kadar durmadım, tek bildiğim otoban dan sonra hızla yükselen bir coğrafyası var, deniz kenarında ise zaten bir demiryolu mevcutta var, bunun genişletilmesi ile ilgili sıkıntılar da var. Bu yüzden güzergahlar konusunda çok bir şey söylemem ya da doğru çıkarımlar yapmam sözkonusu olmayabilir. Yine de metrobüs öneriniz için şöyle bir sorum olacak, bahsettiğiniz güzergah geçmişten hatırladığım kadarı ile bayağı sıkıntılı ile özellikle Gölcük-Karamürsel arasını hatırlıyorum, oldukça dar ve şehirlerarası otobüslerin nerede ise yol kenarında pati kaldıran kediye bile durarak minibüsçülük oynadığı bir yol du, bu hala bu şekilde mi? Eğer böyle ise bir metrobüs hattı gerçekçi bir çözüm olmayabilir diye düşünüyorum.

Metro güzergah önerileriniz için ise bence bu konuda eğer kentli olarak bir öneri ortaya koyuluyor ise bu sistem karmaşalarından kaçınılsın derim. Yani eğim nedeni ile lastik tekerlekli metro önerisi çok mantıklı, bunu kabul ediyorum ama diğeri de lastik tekerlekli olabilir. Ben buna bir engel olduğunu da düşünmüyorum, böylece daha mantıklı bir iş yapılmış olur. Malzeme, işçilik, her bakımdan karlı olur.

İnşaat anlamında 1.8 milyonluk bir kentte gerçekten geleceğe yönelik bir iş yapılıyorsa evet, bencede en azından istasyonlar kapasitesi yüksek inşa edilmeli, ilk etapta 4 lü diziler çalışabilir ama 10 yıl sonra yerimiz dar diye dört dönmektense bu düşünülmeli fakat sürekli dile getirdiğim üzere DPT nin bir takım düzenlemeler yapması lazım gibi.

aziz yahyalı
Mesajlar: 4
Kayıt: 02 Ara Pzt, 2013 15:57

Mesaj gönderen aziz yahyalı » 03 Ara Sal, 2013 16:17

merhaba,
dediklerinize sonuna kadar katılıyorum. birörnek sistem ve maliyet-işletme kolaylıkları açısından tüm altyapı ( hatta mümkünse tramvay bile) lastik tekerlekli ve kapasitesi esnek araçlarla teçhiz edilmelidir. Üstelik, hemen yanıbaşında , Sakarya'da EMU ve vagon üreten yılların kuruluşu Tüvasaş vasıtası ile bu araçlar yerli imkanlarla da üretilebilir. ( tüvasaş, aynı zamanda Marmaray araçlarının bir kısmını Eurotem-Hyundai ile ortak üretiyor, ayrıca Bursaray'ın Siemens B80 'lerini de zamanında imal etmiştir, lastik tekerlekli dizileri de üretebilecek birikime sahiptir ).
Gölcük- Feribot arası tamamı duble yol ve genelde 2 X (2 +1 ) şeritlidir, eskisine nazaran daha geniş olmakla beraber karamürsel şehir geçişi ile gölcük kesiminde daralmalar da mevcuttur. Bu yüzden metrobüs sistemi , belki refüjden değil de, emniyet şeridinden devam ederek işletilebilir. Zaten yol üzerinde sayısız trafik ışığı ve hemzemin kavşak olduğundan istanbul metrobüsü gibi tamamen yalıtılmış güzergah olmadan, daha ziyade tercihli otobüs şeridi şeklinde ilerlemelidir.
Uzun vadede köseköy gar - topçular - gebze tren hattı ( köprünün yapılmasını müteakip ) düşünülürse, kocaeli metropolü, türkiye'nin şehir bazında en işlevsel kent içi ulaşımına sahip olacaktır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Ara Sal, 2013 16:29

Kocaeli kent içi ne dair aklımda kalan hep kalabalık oldu nedense, özellikle merkezden şu anda ismi bir türlü aklıma gelmeyen tepelere doğru giden bir yol vardı ve minibüsler çalışıyordu (Kanlıca?) bu araçlar ile kent içine gelindiği anda ortalık bir anda karmaşaya dönüyordu, bir de çocukluğumdan aklımda kalan trenlerin geçişi var :)

Deprem sonrasında ise kent içine hiç gitmek nasip olmadı, Köseköy e gitmişliğim ve Yalova yoluna dönerek hızlıca geçmişliğim var hep. Belki yollarda genişlemeler olmuştur diye ümit ediyorum. Metro tabii ki 2 milyonluk bir kent için gerek ama bir şekilde tramvaylar ile desteklenmeli bence, fakat daha geçenlerde şu outlet bölgesinden geçtim, korkunç bir trafik vardı. Bu bölgelerde çok iyi planlamalar yapılmalı, bir iki yıl çekilecek sıkıntılar sonrasında ortaya iyi bir çözüm çıkabilir. Umarım UDH en azından bir metro hattının inşaatı için destek verir.

Lastik tekerlekli metro ve tramvay konusunda soğuk değilim, metro olarak kendini zaten çok uzun süredir ispat etmiş bir uygulama ama daha geçenlerde değişmiştik galiba, tramvay olarak oturmadı, bir iki kent daha yapmaya başlamış olsa da hala şüpheli yaklaşılan bir iş. Tüvasaş' ın araç üretme kapasitesine yorum yapmak istemem, bu konu çok taraflı çünkü. Bir aracı baştan aşağı yapmak, hele ki yabancısı olduğun bir sistemi yapmak oldukça zor bir iş, bu açıdan Tüvasaş' ın da fantazi aramasına gerek yok bence.

Cevapla

“Tramvay Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön