ist-T.03:04 » Edirnekapı-Sultançiftliği Deneme Seferleri

Kullanıcı avatarı
abhazyalı ugur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 128
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 17:54

Mesaj gönderen abhazyalı ugur » 18 Eki Prş, 2007 20:45

Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Eki Prş, 2007 22:06

Nasil olur böyle bir sey? Montaji yapanlar salak miydi, yoksa trajik bir tesadüf mü, sebep ne? Öyle kolay kolay kopmaz ki bu teller? Agac düser, araba direge carpar, evet. Ama bu ne?
Insanlari korkutup sogutacaklar bu yolla :?

B. Alabay
Katener hattı sizinde söylediğiniz gibi normal şartlarda kopmaması gereken bir şekilde monte edilir zaten, yerine göre 25 - 50 metre aralıklı direkler ile maksimum gerilim sağlanır, her bir direkten askı kolları ile tutulur, kontak teli çok kısa aralıklar ile katener teline asılıdır, bazı noktalarda duvarlardan germe ve asmalar yapılır, bunların hepsi öncelikli olarak aracın hareket halinde iken stagerleme dediğimiz hareketi en doğru şekilde yapabilmesi, aracın elektrik ile bağlantısının hiçbir noktada kesilmemesinin böylece enerji dalgalanmalarının önüne geçilmesi ve tabii ki tüm bunların sağlanabilmesi için hattın doğru şekilde sabitlenmesi için yapılmaktadır.

Daha önce meydana gelen katener kopmalarının büyük çoğunluğuda fırtına, fırtına nedeni ile devrilen ağaç, ya da yüksek gerilim hattının koparak katener üzerine düşmesi sonucu oluşmuştur. Katener telinin kopmasındaki bir diğer etken araç faktörüdür, aracın pantograf sisteminin mekaniğinde meydana gelen bir arıza öngörülemeyen bir şekilde kopması, yerinden çıkması gibi durumlar da katener telinin zarar görmesine sebep olabilir, yine bir diğer etken dış etmenler ile katener direğinin zarar görerek konumunu bozması buna mukabil hattın pozisyonunu kaybederek stagerleme esnasında pantografın katenere takılması olabilir. Son olarakta hatta dışarıdan müdahale ile katener bölgesine takılı kalan dış etkenlerin pantografa dolanması, takılması ya da buna benzer şekilde çarpması ile hat yine zarar görebilir. Bu olayda neden sonuç ilişkisi hakkında bir bilgi almadım, bu saydıklarım genel olarak katener kopmalarına sebep gösterilebilir, alabay ın tepkisi hattın yeni olması nedeni ile, (ki eski bile olsa bakım eksikliği ya da makinistin dış unsuru görmeyerek sürüşe devam etmesi gibi nedenlerde affedilemez) ama burada pek çok neden olabilir, bu bölgede kışın havalar biraz sert giderse ben başka kopmalarda olacağını düşünüyorum çünkü 50.Yıl istasyonunun olduğu bölge çok açıklık ve kışın çok rüzgarlı bir yer ısı düşmesi sonucu genleşmedeki değişiklikler ve fırtına buna sebep olabilir, İstanbul Ulaşım ekiplerinin bu konuda gerekli bakım ve onarımları aksamadan gerçekleştireceklerine eminim özellikle katener ve yol ekipleri ile birlikte çalışmış bir kişi olarak bu birimlerin hem konuya vakıflığı hem de işlerini özveri ile yaptıklarını biliyorum, burada ise hat henüz teslim alınmamıştır, halen müteahhit firma sorumluluğunda ve İETT nin kontrolörlüğündedir, bu sebeple bu olayda müteahhit firma ekipleri katener hattına müdahale etmişlerdir.
İstanbul Ulaşım A.Ş. bakım onarım ekiplerinin hem eğitimlerini sürekli olarak yapmakta hemde ekipman ve teknoloji olarak gelişimini sağlamaktadır bu konu ile ilgili yarın bir iki fotoğraf yayınlayacağım.

Kullanıcı avatarı
abhazyalı ugur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 128
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 17:54

Mesaj gönderen abhazyalı ugur » 19 Eki Cum, 2007 22:23

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Eki Cmt, 2007 16:08

Gördüğüm kadarı ile istasyon totemleri takılmaya başlanmış haftaya bu konu ile ilgili bir fotoğraflama yapılacak o zaman bizde bir iki kare yerleştiririz, yönlendirme işaretleride takılmış olması lazım.

Kullanıcı avatarı
abhazyalı ugur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 128
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 17:54

Mesaj gönderen abhazyalı ugur » 20 Eki Cmt, 2007 21:05

Resim

Kullanıcı avatarı
abhazyalı ugur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 128
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 17:54

Mesaj gönderen abhazyalı ugur » 22 Eki Pzt, 2007 11:15

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 22 Eki Pzt, 2007 19:02

Bu SUL.ÇIFT sırıttı yine. Bari SULTANÇ. diye yazsaydılar :(
Veya baştan işe yarayacak bir yazı sistemi takılsa ...

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Eki Pzt, 2007 21:23

Bence Sultançiftliği ile ilgili tüm varyasyonlar yanlış, hat en başından beri Sultançiftliği olarak adlandırıldı doğrudur ama hattın son durağının adı Mescid-i Selam ki bu bölge genel olarakta böyle biliniyor, tabii bu şekilde Mescid-i Selam ismide sığmayacak ama uzunca bir süre hat Şehitlik - Mescid-i Selam arasında çalışacağı için bence yönler Şehitlik ve M.Selam olarak yazılabilirdi, daha sonra hattın ikinci etabı açıldığında Topkapı ve Habibler olarak düzenlenebilir, Edirnekapı istasyonuda bu ikinci etap içine bırakıldı ama muhtemelen tamamlandığında açılacaktır çünkü aktarma için Edirnekapı daha doğru bir nokta.

Aslında bu hattın durak isimlerinde genel olarak bir problem var ben mümkünse İETT' nin artık bu işe karışmamasını istiyorum hele ki müteahhit firmalar isimlere hiç karar vermesin, Rami ye kadar isimlerde problem yok ama sonrasında Uluyol diye bir istasyon var aslında ismi Uluyol-Bereç ama bu bölgenin bilinen ismi Bereç tir, bu ismi ikinci plana atmak ya da hiç kullanmamak biraz garip, sonrasında ilk zamanlar Küçükköy Yolu gibi isimlerde vardı sanırım şimdi Ulaşım A.Ş. değiştiriyor bunları yılların Sağmalcılar lisesi durağı Sağmalcılar-Pancar Motor :) bir tramvay durağına özel firma ismi vermek ne kadar doğru?? Tabii firma milyon ytl ödeyip isim hakkını alırsa ne ala ama yoksa neden? Karadeniz Mahallesi Karadeniz diye kısaltılıyor ama Cumhuriyet mahallesine Cumhuriyet Mahallesi istasyonu deniliyor? Yeni Mah.-Hastane durağında yine özel bir hastane var devlet hastanesi oldukça uzak, Sultançiftliği denilen yer Cebeci, Cebeci denilen yer neresi bilmiyorum :)) bunların çoğu bölgede oturan insanlardan aldığım datalar araç içinde sürekli bu isim kargaşasından şikayet ediyorlar.

Ayrıca araçlar gün içerisinde dolu gidiyor, bazı durakların yolcusu çok az olmasına rağmen genel yolcu sayısı iyi, karayolu tam anlamı ile keşmekeş (bunun sebebi birazda tramvay yolu) ama tramvaylar hızlı bir şekilde süzülerek gidiyor, halkta sisteme uymaya başlamış tramvay yolunda yürüyenlere tepki gösteriyorlar, ya da isteklerini dile getiriyorlar, tabi bazen abes istek ya da sistemi anlamadan yorum yapanlarda olmuyor değil, örneğin kendi can güvenlikleri için yapılan çitler için eylem yaparak "istemiyoruz tramvay yolu açın" ya da "başka yerde yer altından bu niye yer üstünde biz ikinci sınıf insanmıyız" metro istemek abes bir şey değil ama ben ısrar ediyorum bu bölgenin birincil ihtiyacı tramvaydır.

Kullanıcı avatarı
Mahmut Pasa
Aylık Paso
Mesajlar: 82
Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 08:47

Mesaj gönderen Mahmut Pasa » 23 Eki Sal, 2007 07:12

Daha hattın çok eksiği var, başka yerlerde de yazmıştım buraya eski araçmı verilecek diye eski araçlar ile çalışıyor işte Almanya dan gelen araçlara kötü demiyorum ama ne bileyim işte bir sürü eksiği var, astarı yüzünden pahalı gelmez umarım.

Dün bu hatta biraz resim çektim, bana çok başıboş göründü, İstanbul Ulaşım güvenlik görevlisi bırakmış ama bazı yerlerde zabıtalarda var, bir istasyonda Ulaşım A.Ş. nin elemanları korkuluk takıyordu, bir tarafta müteahhit firma çit takıyordu, burada kim çalışıyor kim ne yapıyor, kimin sorumluluğu nedir?? Ulaşım A.Ş. acaba iş bitsin bir an önce düzgün alalım diye yardım mı ediyor yoksa bu işler onlara mı kaldı, bildiğim kadarı ile hat resmi açılmadı ve teslim edilmedi bu tip işlerde zaten teslim/kabul süresi 1 yıl sürer, bir de sağda solda çok kırık dökük vardı şimdiden yer altı istasyonlarında bazı yerler dökülmüş, yürüyen merdivenlerin yerinde yeller esiyor, asansörler hak getire, bazı yerlerde turnikeler çalışmıyor, birde girişlerde çok karışıklık var, Sağmalcılarda giriş yapmak isteyince güvenlik b"uradan giremezsiniz diğer taraftan" diyor, neden? o zaman baştan bizi sokmasaydınız buradan, özürlü girişi diyorlar ama jeton satan yok hadi beni geç bir özürlü geldi jetonu yoksa "beyefendi diğer uca gidin jeton alın gelin buradan girin" mi diyorlar? zaten diğer ucu ayrı bir komik jeton satan adamın yüzü hiç alakası olmayan bir yere bakıyor, jeton alıyorsun hattın içinden istasyona yürüyorsun, onu bırak jetoncuya biri bir şey yapsa güvenliğin ruhu duymaz, yazık yazık yazık bu hattı bu halde kim yaptıysa çok yazık, umarım halen bu şekilde Ulaşım A.Ş. işletmiyordur, diğer taraflarda çok beğendiğimiz işler yapıyorlar ama burası bırak sınıfta kalmayı okula kayıt bile olamaz.

Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Şub Prş, 2008 08:20

Edirnekapı-Sultançiftliği tramvay hattı tam gün olmasada yolculu olarak normal tarife ile çalıştığından deneme seferleri başlığı kilitlenmiştir. Hat ile ilgili bilgi ve belgeler Linkte Yer Alan Forumdatartışılmaktadır.

Kilitli

“Tramvay Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön