sam-T.03:01 » Samsun Raylı Sistemi "SamRay" İnşaat Süreci

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1577
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 02 Ağu Pzt, 2010 23:23

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Eyl Prş, 2010 12:05

Samsun da inşa edilen kentin ilk tramvay hattında sona gelindi, yaklaşık 1 hafta sonra İnşa Süreci değil İşletme olarak anacağımız Samsun Raylı sisteminde son çalışmalar yapılırken bir yandan da açılış için hazırlıklar başlamış, Belediye açılış için 10.10.2010 tarihini belirlemiş durumda, raylı sistemler dünyasına ve Samsun' a hayırlı uğurlu olsun diyoruz.

http://www.samsun.bel.tr/haber-detay.asp?NewsId=221
Samsun Büyükşehir Belediyesi tarafından 2008 yılında ihalesi yapıldıktan sonra çalışmalarına başlanılan Hafif Raylı Sistem Projesi'nde mutlu sona gelindi. 106 milyon euroya mal olacak proje kapsamında test sürüşleri devam ederken, sistem Ekim ayında resmi olarak açılacak. Saatte 60 kilometre hız yapabilen fakat sistem çalışmaya başladığında ortalama 30 kilometre hız ile taşımacılık hizmeti verecek olan trenler, Gar Kaşağı'ndan Ondokuz Mayıs Üniversitesi'ne kadar toplam 29 durakta durup, 16 kilometre yol katedecek. Günde yaklaşık 90 bin yolcu taşıması beklenen 16 trenden her biri tek seferde 280 kişi taşıyabilecek.

Türkiye'de raylı sistem bulunan 10. il olan Samsun'da trenler hattı toplam 32 dakikada tamamlayacak. Trenlerin raylara uyum sağlaması, vatmanların eğitimi ve olası aksaklıkların tespit edilmesi amacıyla yapılan test sürüşlerine katılan Büyükşehir Belediye Başkanı Yusuf Ziya Yılmaz, trenlerin yönetildiği kontrol merkezinde incelemelerde bulundu. Projenin zamanından önce bitirildiğine dikkat çeken Yılmaz, "Samsun raylı sistemi şehir merkezi ile üniversite arasındaki 16,5 kilometreyi kapsıyor. Bu hatta 8 gidiş, 8 geliş olmak üzere 16 tren ile yolcu taşıma hizmeti vereceğiz. Bu proje bundan 2 sene önce ihale edildiğinde 3 yıllık bir periyotta bitirilmek üzere planlanmıştı ama zamanından önce bitiriliyor. 10 Ekim tarihinde sistemi hizmete açacağız. Şu anda test sürüşleri yapılıyor, son derece güzel gidiyor. Toplam 10 tren bize teslim edildi, Ekim ayının 10'unda 14 tren ile hizmete başlayacağız. Geri kalan trenler de onu takip eden zamanlarda gelecek" dedi.
Ayrıca Başkan 10 set demiş ama Rayturk.net te 11. setinde geldiği belirtiliyor, belki belediyedeki haber biraz daha eskidir kontrol etmedim, sonuçta zaten açılışa kadar 14 setin tamamlanacağı da söylenmiş.

http://www.rayturk.net/?p=12767
Samsun hafif raylı sistem hattında hizmet verecek olan 11. tramvay seti bu sabah raylı sistem hattına indirildi. İtalya’da Ansaldo Breda tarafından imal edilen tramvay setleri Kayseri raylı sisteminde de kullanılıyor.

Samsun’da her bir tramvay setine ilçe isimleri veriliyor. Hattın hizmete açılması için belirlenen 10.10.2010 tarihine 2 hafta kaldı. Kardenizliler sabırsızlıkla bu hattı bekliyor.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1577
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 30 Eyl Prş, 2010 12:10

Çok güzel , hayırlı olsun ...
Şimdi Samsun lu arkadaşlardan Amazon heykeli önündeki teleferik ile tramvayı aynı karede yakalayan resim bekleyebiliriz artık.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Eki Pzr, 2010 12:55

Samsun raylı sistemi bugün düzenlenen tören ile hizmete açıldı, dolayısı ile bu son mesaj ile başlığı kilitleyerek Tramvay Hatları kategorisi altında Samsun Tramvay Hatları isminde bir forum açacağım, konunun takibi bu başlık altında Cumhuriyet Meydanı - 19 Mayıs Üniversitesi Hattı konusunda yapılacaktır. Hayırlı uğurlu olsun.

Hat ile ilgili devam eden inşaat çalışmaları olursa, ya da yeni hatların inşaası başlarsa başlığı tekrar aktive edebiliriz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Ara Prş, 2011 22:29

Yapılması planlanan uzatmalar Kent Yönetimi tarafından tartışmaya açılmış bu sebeple başlık yeniden aktif hale getirildi. İleride konu ile ilgili bilgiler artarsa ayrı bir başlık olarak ele alabiliriz.

Esat



http://www.samsun.bel.tr/haber-detay.asp?NewsId=434

Tamam, her şey güzel olacak sakin olun. Belediyenin böyle bir tartışma açması çok güzel, ama aşağıdaki metin içinde öyle ifadeler varki bana enteresan geldi. Bir belediye yöneticisi şunu nasıl söyleyebilir ki?
"Üniversite yöneticisi olsam zaten raylı sistemi üniversiteye sokmam. Çünkü lastikli araçları yok eder"

Bu bana göre kötü bir açıklama, o zaman kent içine de yapma :) lastikli araçları yok eder sonra, amannn öcü geliyor. Ben söylenmek istenen şeyin bu olmadığını, başka bir şey diyecekken sanki toparlayamayıp söylendiğini düşünüyorum yine de, çünkü sistemin amacına ters, hatta tramvay yapmanın amacına ters, bir de işte havaalanının yükü artacak, zaten YHT de gelecek otogarın işlevi bitecek denilmiş. Şimdi Otogar ın kentteki konumunu bilmiyorum, ama işlevi bittiğinde orayı çayır çimen yapacaksanız ne ala, ama hala Otogar olarak kalacaksa ve çevresinde yerleşim alanları var ise neden tramvay gitmesin? Ha siz ön görü olarak havalimanına da götürün eyvallah, çok güzel bir düşünce ama otogar ne zaman işlevini kaybedecek? Havaalanı ne zaman kapasitesini arttıracak? YHT ne zaman gelecek? Bunların hepsinin bilimsel çözümleri ve kesin tarihleri varsa tamam otogarı atalım gitsin :)
Samsun Büyükşehir Belediyesi, 48 kilometrelik batı ve doğu istikametinde havaalanı ile 19 Mayıs ilçesine kadar uzatılması planlanan mevcut hafif raylı sistemin güzergah taslağını istişareye açtı.

Hafif Raylı Sistemin batı istikametinde 19 Mayıs ilçesine kadar, doğu istikametinde Samsun-Çarşamba Havaalanı'na kadar ek 48 kilometre uzatılmasıyla ilgili Büyükşehir Belediyesi tarafından hazırlanan proje taslağı Belediye Başkanları, Sivil Toplum Kuruluşu Temsilcileri, Belediye Meclis Üyelerinin katıldığı toplantı ile tartışıldı. Proje taslağının tartışılması ve ortak bir noktada buluşulması amacıyla taslağın paylaşıldığını belirten Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Kenan Şara, Gar Kavşağı'ndan havaalanının 22 kilometre mesafede olduğunu, hattın sanayi kesimi ve içinden geçerek yeni yapılacak Kongre ve Kültür Merkezi'ni takiben havaalanına ulaşacağını söyledi.

Hattın yeni yapılaşma, Sanayi Bölgesi ve Tekkeköy ilçesinin konumlarının da dikkate alınarak belirlendiğini ifade eden Şara, güzergahta gelecek talepler doğrultusunda değişiklik yapılabileceğini vurguladı. Batı kısmındaki güzergahın üniversite son duraktan karşı şeride geçerek 19 Mayıs Polis Meslek Yüksekokulu'na kadar gideceğini, 19 Mayıs ilçesine kadar olan güzergahın ortak bir çalışma ile değerlendirileceğini belirten Şara, Atakum'da çok kamulaşma imar değişikliği gibi çalışmaların olacağını, şehrin buna hazır olması gerektiğini savundu. Katılımcıların sorularıyla birlikte açıklamada bulunan Şara, sistemin otogara gitmesi gerektiği yönündeki telkinlere cevap verdi. Şara, "Gelecekte havaalanlarına yoğunluk daha da artacak. Otogardaki yolcu taşımacılığı minimize olacak. Hızlı tren yapılması yönünde çalışmalar da var. Samsun'dan İstanbul'a kadar hızlı tren yapımı öngörülüyor. Vatandaş saatte 250 kilometre hızla giden treni seçecek. Otogar potansiyeli düşecek. Biz iyi ki otogarı sattık, kurtulduk. Şuan satsak dörtte bir fiyatı etmez" dedi.

Raylı sistem yerine metrobüs yapılmasının kısa vadeli çözüm ve maliyet olarak düşük olacağı konusuna açıklık getiren Şara, bu konunun alternatifler arasında olduğunu ama her iki hatla ilgili düzenlemelerin projelerde gelecek için hazır hale getirilmesinin şart olduğunu vurguladı. Raylı sistemin üniversiteye kadar çıkmaması noktasındaki eleştirilere cevap veren Şara, "Raylı sistemin eğim sorunu vardı. Belli bir eğimden sonrasına çıkamıyor. Üniversite dik bir noktada. Üniversite yöneticisi olsam zaten raylı sistemi üniversiteye sokmam. Çünkü lastikli araçları yok eder" diye konuştu.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 15 Ara Prş, 2011 23:00

Ne o yani, şimdi 50 kilometrelik tramvay mı yapıyorlar? Hay tüh tüh, LOL … banliyö yerine tramvay, metro yerine tramvay, tramvay yerine metrobüs, Marmaray loy loy loooy :!:

O senin öcü beni demin patlattı be, bizimki baktı, n'oluyo diye :lol:

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 15 Ara Prş, 2011 23:13

50 km'lik tramvay şebekesidir o. tek hat değildir sanırım. bafra ve çarşambaya banliyö treni iyi gider.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 16 Ara Cum, 2011 00:31

O şebekeyi birisi bir çiziktirse? Biliyorum, bizde harita ayıptır, ama işte, merak ediyorum, utana utana.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 16 Ara Cum, 2011 02:27

alabay yazdı:O şebekeyi birisi bir çiziktirse? Biliyorum, bizde harita ayıptır, ama işte, merak ediyorum, utana utana.
başlığın ilk yazısında var abi harita. doğu-batı koridorunda gelişiyor ve güneye de bir hat iniyor. kuzeyde deniz var. t şeklinde bir şebeke. sanırım samsun için gayet iyi. bafradan memleketime de uzatsalar ya bir ray :)

gerze-sinop

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 16 Ara Cum, 2011 12:52

Yani, diyorsun ki, koca bir kurda bir orta kuyruk taktılar mı, şebeke oluyor? :lol:

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 16 Ara Cum, 2011 14:56

samsunun ihtiyaçlarını bilmiyorum ama. şebeke daha kapsamlı bir kavram tabi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Ara Cum, 2011 16:53

Açıkçası Samsun hiç gözle görmedim şimdi nette fotoları arayıp topografyasını çözmeye çalışmayacağım ama Başar o kadar çok merak etti isen gugıl öert amca aracılığı ile eşyüzey eğrilerine bak derim, Karadeniz kıyısı kentlerin pek çoğu sahilden kısa sürede yükselen tepeler şeklinde, Samsun bir istisna olabilir çünkü Çarşamba Kızılırmak deltasında yer alıyor sanırım. Ama şu an mevcut sistemin bulunduğu kent merkezinin arkasında dağlık bir yüzey var. Zaten belediyeninde üniversite ile ilgili tespiti eğim nedeni ile tramvayın çıkamayacağı, dolayısı ile bunu göz önüne alıpta şebeke şebeke diye ortaya atlamak gerekir. Diğer taraftan T şeklinde ya da iki tane sırt sırta vermiş U şeklinde hatlar yapılarakta bir şebeke kurulabilir. Her kentin ihtiyacı ve şartları farklıdır bunu sana anlatamıyorum ve gerçektende sıkıldım anlatmaya çalışmaktan. Aptal avrupanın bir kaç tane tepelik kentini örnek verip durma, o da bayağı bir sıkıcı çünkü. Karadeniz kıyısı kentlerin hiçbiri avrupanın nehir etrafını kurulu düzlük kentleri ile kıyaslanamaz, ihtiyaç farklı, şartlar farklı bu kadar uzatmaya da gerek yok.

Söylediklerin içinde şuna katılabilirim, neden tramvay? Aslında görünen o ki bu kentin ihtiyacı tramvaydan biraz fazla biraz az :) Yani kent merkezi için tamamda Çarşamba'ya kadar upuzun bomboş araziden tramvaymı göndereceğiz, sistem 3 araçlık diziler ile çalışacak bir hafif raylı olsaydı daha iyi olmazmıydı, şimdi sistem kavgasına girmeyelim adı yine tramvay olsun ama 3 dizilik seyrek frekanslar bir havalimanı ve Çarşamba eksenli hat için daha mantıklı bence.

Kent merkezine doğru yer altına giren bir yeraltı tramvay şebekesi Samsun için çok daha mantıklı olabilir, bir pre-metro. İleride paran olunca bastır sinyalizasyonu yaptır kullan. Yani gelecek planları geyiği yapılıp yok havalimanı büyüyecek, yok yht gelecek derken, kurt hattı yapıp hemde bunu 2li dizi tramvay yapmak, Başar haklı. :)

Cevapla

“Tramvay Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön