sam-T.03:01 » Samsun Raylı Sistemi "SamRay" İnşaat Süreci

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Haz Pzr, 2009 20:38

Samsun Spor, Eğitim Vakfı (SAMSEV) tarafından Büyükşehir Belediyesi'nce yürütülen ve ihalesi yapılan Hafif Raylı Sistem Projesi hakkında kamuoyunun bilgilendirilmesi, İlkadım ilçesindeki güzergah değişikliği hakkında bilgi verilmesi ve son gelişmelerin sivil toplum kuruluşları, bilim adamlarının katılımıyla değerlendirilmesi amacıyla Yelken Kulüp'te açık oturum gerçekleştirildi.

Oturumun açılışında konuşan SAMSEV Başkanı Rüştü Arapoğlu, Hafif Raylı Sistem hakkında vatandaşların bilgilendirilmesi ve Samsun'un geleceğini ilgilendiren projenin tartışılması gerektiğini söyledi.
Bilimsel değerlendirme bölümünde İstanbul Teknik Üniversitesi Şehir ve Bölge Planlaması Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Mesture Aysan, hafif raylı sistem gibi projelerin binlerce insanın geleceğine yön veren projeler olduğunu ve projenin 50-100 yıl değiştirilemeyeceğini kaydetti. Bu tür projelerin geniş katılımla ortak fikirler doğrultusunda yapılması gerektiğini ve projelerin çok iyi analizinin gerçekleştirilmesi gerektiğini ifade eden Aysan, "Ne yazık ki proje, masa başında alınan karar doğrultusunda hazırlanmış, sahaya inilmemiş" yorumunu yaptı.

Proje değişikliği nedeniyle idari mahkemeye başvuran Mimarlar Odası adına konuşan Başkan Selami Özçelik, "Samsun'un nüfusu 2000 yılında 1 milyon olacak" şeklinde hesaplandığını ama halen 500 binde olduğuna dikkat çeken Çakıroğlu, mevcut şartlarda Samsun'un önceliğinin raylı sistemin olmadığını düşündüklerini belirtti. Özçelik, "Fuar Caddesi'nden Atatürk Bulvarı'na alınan güzergah kent içi ulaşıma katkı sağlamadığı gibi daha karmaşık hale gelecek. Şehir içi trafiğini daha kullanılamaz hale getiriyor.

Raylı Sistem Müşavirlik Grubu Yüksel Proje Müdürü Bülent Sayın, Fuar Caddesi'ndeki güzergahta liman ve Serbest Bölge notlarında iki adet viyadük yapılmasının zorunluluk olarak ortaya çıktığını kaydetti. Eski haliyle raylı sistem projesinin şehirden uzaklaştığını ifade eden Sayın, raylı sistemin temel amacının halka, şehre yakınlaşması gerektiğini ifade etti.
Raylı sistemin Fuar Caddesi'nden Atatürk Bulvarı ve sahil yolundan Baruthane kısmını alınmasını daha doğru bulduklarını dile getiren Sayın, "Biz projenin şehirle bütünleşmesin daha doğru olacağını düşündük. İki ayrı noktadaki viyadükler projeyi etkiliyor. Fizibilite raporlarında 2025 yılı yoğunluğun doğu-batı ekseninde yoğunlaşacağı, özellikle Atatürk ve 100. Yıl Bulvarı'nda artış olacağı belirtiliyor" dedi. Sayın, sistemin OMÜ'ye taşınması için Kurupelit kısmında 2 kilometrelik bir güzergah projelendirildiğini ama bunda ağaç kesilmek zorunda kalınacağını, yüzde 11 eğimin ise OMÜ'ye çıkışa engel olmadığını sözlerine ekledi.
Evet bana ilginç gelen yerleri kalın işaretledim özellikle %11 konusu bence de önemli bu demiryollarındaki %6, %6 diye takılınıp kalınan bir nokta var geçen googleearth ten ölçmeye kalktım ama bir türlü hesaplayamadım, Bağcılar hattının açılışında inşaatın mühendisleri Güneştepe-Bağcılar arasının %8 olduğunu kendi aralarında konuşuyorlardı, hatta geçen bende birisine biraz ters bir cevap vermiştim bu konuda, nereden kimden duydunuz %6 yı diye. Bazı yerlerde bir zamanlar tartıştığımız şeyler aynı yerde saydığı için ve maalesef bilgi sahibi olmayanlarda oraları referans aldığı için internetin kötü tarafı ortaya çıkıyor işte, tabi ben burada %11 i savunuyor olmayayım :) problem olma ihtimali bence yüksek ama bugünün teknolojisi ile ben bu sorunun bu kadar önemli olmadığına inanıyorum. Diğer taraftan proje ile ilgili böylesine bir toplantının yapılması çok güzel bir şey. İşte bu bir adımdır, doğru olan bu dur, yerel yönetimler ya da merkezi yönetimler demokrasi de krallık olmayacağını artık öğrenmeliler, yoksa aynen masa başında 2,70 lik yola 3 lük araç sokmaktan farkı kalmaz.

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=14633

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 10 Tem Cum, 2009 08:46

Mevcut durumda % 11 lan eğimi geçebilmek için bazı işler yapabilirler. Eğimli bölgeyi traşlayarak tümsek olan bölgeyi alçaltabilirler. Veya alçakta olan bölgeyi viyadükle yükseltebilirler. Sistem bir şekilde ayarlanabilir. 11 denilen eğim ayarlamalarla 5'lere 6'lara düşebilir. Eğim kaybolur. İnşaat tekniği ile ilgili bir konu.

Ayrıca elemanın biri raylı sistemin öncelikli olmadığını söylemiş. Hangi misyonla o toplantıda olduğu belli. Onu kaale almamak lazım. Raylı Sistemle ilgili bir toplantıya katılması mantıksız. Çünkü raylı sistemi istemiyor ki. Orada ne işi var. Onun yeri orası değil. farklı platformlarda karşıtlığını yayabilir.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1585
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 07 Ağu Cum, 2009 16:47

Samsunda işler jet gibi yakında bir sistem daha kazanacağız :P
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Ağu Pzr, 2009 11:48

Raylı sistem çalışmaları hızla devam ediyor. İlkadım ve Atakum ilçeleri arasında sürdürülen yoğun inşaat çalışmalarında önemli mesafe kat edildi. Güzergahta alt yapı, betonlama, viyadük, tünel çalışmaları hızla ilerliyor.
Şehir merkezinde Atatürk Bulvarı'na paralel yürütülen çalışmalarda ray döşeme işine başlandı. Büyük Otel önünde ilk raylar yerle buluşturuldu. Kalabalık bir ekip tarafından yoğun şekilde ray döşeme çalışmaları devam ederken, durak yerleri de yapılmaya başlandı. Vatandaşlar, hızlı şekilde ilerleyen raylı sistem çalışmalarını memnuniyetle karşılıyor.

Hafif Raylı Toplu Taşıma Sistemi, şehrin batısında 19 Mayıs Üniversitesi giriş kavşağı yakınındaki Körfez durağından başlayarak sahil karayolu paralelindeki üst ana koridoru takip ederek Shell Kavşağı'nda sona erecek.
Güzergah uzunluğu 15 bin 700 metre olan sistemde 21 adet durak olacak, saat 06.00-24.00 saatleri arasında hizmet verecek. Ticari hızı 29 km/saat olacak olan sistemin dolaşım süresi 61 dakika sürecek.
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=15557

Haydi bakalım hayırlısı, bir şehrimiz daha hızla tramvayına kavuşuyor.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 16 Ağu Pzr, 2009 12:43

Bunun biraz daha "sessiz" olması/oluşması acaba neden? Adana Metro ulusal fıkra hâline geldi, Konya tramvayı ünlü, İzmir metrosu destan, İstanbul sözlere barındıralamaz ... ama bu?

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Ağu Pzr, 2009 13:11

Bilmem. Samsun böyle ufak tefek önemsiz bir kentte değil, fakat dediğin gibi bu konu sessiz ilerliyor, aslında bir bakıma da iyi, sonuçta ilerliyor :) bitsin de bakalım bir iki de çalışır halde fotoğraf görürüz belki.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 17 Ağu Pzt, 2009 08:10

Samsun proesinde de tarihi kalıntılar çıkmış. Sessiz ielrliyor ama bakalım ne diyecekler tarihi eserlere. Bu hat 2010 sonunda biter. 2011'de seçim sath-ı mahallinde başbakan tarafından hizmete açılır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Ağu Çrş, 2009 16:37

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=15771
Edinilen bilgiye göre, İlkadım ilçesi Cedit Mahallesi Atatürk Bulvarı kenarında devam eden raylı sistem çalışması sırasında bugün saat 10.30 sıralarında toprak kayması sonucu 2 işçi göçük altında kaldı. Toprak altında kalan kalıp ustaları İsa Çelik (34) ve Hüseyin Belik (33), diğer çalışanlar tarafından toprak altından çıkartılarak ambulansla Samsun Mehmet Aydın Eğitim ve Araştırma Hastanesi'ne kaldırıldı. İşçilerin sağlık durumunun iyi olduğu öğrenildi.
Yaralılara geçmiş olsun diyelim, eğer resimdeki yer ise ciddi bir göçük değil daha çok tutulmayan toprağın kayması gibi bir durum, can kaybı olmaması sevindirici, ne de olsa anti demiryolu camiası var, geçen çıkan yangını da trenin o bölgede fren yapmasına bağladılar, fren yapmış kıvılcım "kuru otları" tutuşturmuş, ama bu işin içindeki herkes bilir ki aslında hat içi ve kenarında kuru ot bulundurulmaz, bulundurulmamalıdır, kimse neden bu otların temizliği yapılmadı demiyor, direkt trenin tekerinden çıkan kıvılcım yangın çıkarttı diyorlar, hakikatten kör cahiliz bu konularda.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 27 Ağu Prş, 2009 07:56

Geçmiş olsun diyelim. Allahtan can kaybı olmamış. Esatın dediği gibi büyük bir çökme değil. Resmi de burada arşivlik malzeme olarak dursun.Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Taflan ve Tekkeköy'e Uzatılma

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 29 Ağu Cmt, 2009 14:50

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=15728

Samsun Büyükşehir Belediyesi'nin kent içi ulaşımın çözümü konusunda büyük umut bağlanan Hafif Raylı Sistem (HRS) projesinin yarı yakın bölümünün tamamladığı bildirildi. Sözleşme bedeli olarak 105 milyon Euro'ya imza atılan projenin, kentin merkezi sayılan İlkadım ilçesi ile Atakum'daki Ondokuzmayıs Üniversitesi kampusu arasındaki bölgeyi birbirine bağlaması planlanıyor. 15 bin 700 metre uzunluğu bulunan ilk aşama projenin inşaat çalışmalarının 2010 yılında tamamlanmasının ardından batıda Taflan, doğuda ise Tekkeköy ilçesine kadar projenin uzatılması için fizibilite çalışmalarına başlanması düşünülüyor.

Resim

Doğukan
Aylık Paso
Mesajlar: 45
Kayıt: 10 Ağu Pzt, 2009 20:38

Mesaj gönderen Doğukan » 15 Eyl Sal, 2009 23:31

Eğer bu hat Tekkeköy'e kadar uzatılırsa bence Çarşamba'ya hatta gerekirse Terme'ye bile uzatılsın. Samsun Çarşamba tren hattı zaten çalışmıyor hiç değilse bu hat bunun yerine geçebilir.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 16 Eyl Çrş, 2009 10:07

Bu bir tramvay, tren değil ;-) Bayatlamış tren hattının kapasitesini nasıl kaldırsın?! Ayrıca ben böyle kurt gibi uzun tramvay hatlarını pek akıllıca bulmuyorum, ama tadı hgoş geliyorsa, buyurunuz, Belçika'da, tüm deniz kenarını, tüm ülkeyi boydan boya gezen bir tramvay var (şimdi Belçiko tabiîki biraz küçükçe bir ülke) – De Kusttram. Dünyanın en uzun tramvay hattı, yaklaşık 70 kilometrelik.

http://www.dekusttram.be/
http://en.wikipedia.org/wiki/Belgian_Coast_Tram

B. Alabay

Cevapla

“Tramvay Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön