gan-T.03:01 » Gaziantep Raylı Sistemi İnşaat Süreci

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Ağu Cum, 2012 02:06

btgn yazdı:2- Araç çeşitliliğine sebep olan en büyük etkenlerden birisi de çok anlamasam da ihale mevzuatı diye düşünüyorum. Bildiğim kadarıyla belediye bir alım yapacağı zaman ihale yapmak zorunda ve bu durumda eski araçların alındığı firma en iyi teklifi vermezse yeni alınacak araçlar farklı bir marka ve model olmak zorunda. Belediye eğer ihale açmadan direk sipariş verebiliyorsa bu sorunun önüne geçilebilir.
Ben sadece bu kısmına değineyim, kamu ihale kanunu kaç sefer değişti bilemiyorum ama size şu kadarını söyleyeyim şirketin çay ocağına limon, soda alamadığımız günleri biliyorum, bakın abartmıyorum belki Mehmet'te hatırlar böyle rezillikler yaşandı, sonra çeyizi yolda düzdüler bir takım şeyleri düzelttiler.

Bir belediye ki konu Büyükşehir Belediyesi ise ve ileriye dönük planları var ise, bizim burada örneğimiz İstanbul olsun, Ankara ve İzmir'de olabilir. Metro haritaları yayınlanıyor boy boy, ya Başkan değişebilir, kadrolar değişebilir ama bir şehrin metro hedef haritası her seçim döneminde Başkan bile değişmeden değişirmi yahu? Daha hangi hat yapılacak kestirilemiyor, her şey yazı tura. Konuya döneyim, İBB özelinde konuşursak 144 araç M4 için alındı, M3 e kaçtı 96 mıydı? Eee şimdi bir de Üsküdar inşaatı başladı, gerçi sistemi farklı olacak ama nereden baksak kaba hesap 400 araçlık bir alım, bunu bir seferde almak zorundamıyız, yani 400 aracı toptan almayı kast ediyorum? Her ağzımızı açtığımızda belediyemizin kredi gücü A++++ diyoruz, devlet desteksiz kredi buluyoruz diyoruz, o zaman niye sistemleri standartlaştırıp tek bir model alım yapmıyoruz? Verirsin inşaatı devam eden hatların için araç siparişini, enerji beslemesi, peron boyu, gabarisi aynı hatlar inşa edersin, teslimat için periyod belirlersin ona görede ödeme planı. Bizim bu işlerdeki herhalde en büyük sıkıntımız araç alımlarının banka kredisi ile yapılıyor olması, bankalar böyle alımlarda araya girer mi tartışılır, kaldı ki hiçbir Türk bankası bu kredileride veremiyor, gerek anlaşmalar gereği gerek finansal yapılar gereği.

Toparlayayım mı? Bizim ağzımızdan cebimiz ile alakalı çıkan laflar ile cebimiz birbirini tutmuyor, ayak, yorgan. Gerçek maalesef bu, yoksa doğru olan Mehmet'in dediği gibi ileriye dönük alım yapmaktır. Bu konu uzun ama işte böyle yazarak tartışılmıyor :)

Mehmet keles
Moderatör
Mesajlar: 233
Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25

Mesaj gönderen Mehmet keles » 03 Ağu Cum, 2012 03:30

Sistemin en büyük problemlerinden biri. Her bir hattı ayrı bir planla yapıyorlar. Mesela KADIKÖY-KARTAL hattını ihaleye çıkarken makinistsiz 2. seviye sistemle çıktılar. Sorduk , Dünya daha bu sistemleri tartışırken çok mu fazla paramız var diye fakat bir cevap alamadık bir serüvendir gidiyor. Derken üsküdar -ümraniye 3. seviye ile ihaleye çıktı. Yine sorduk sadece aldığımız cevap personelden tasarruf. Bunu anlamıyorum, tamam jeton satanı personeli makineye terk anlaşıldı, istasyonları birleştir kamera ile grupla tamam fakat kardeşim makinistten tasarruf olmaz. Bu sistemi dünyanın hatırlamadığım bir ülkesinde yapmışlar. Yolcuların tedirginliğinden makinisti içeri yolcuların arasına vermişler ki evet her ihtimale karşı makinistimiz var diye. Bu işin bir handikapı daha var, ne derseniz değin enerji tasarruflu ivmelendme ve frenlemeyi robot araçlar yapamıyor. Örneğin istasyona yaklaştığı halde halen gaza basar ve ani frenleme yapar, ama makinist, isatsyona yaklaştığı zaman hafif frenlemeye başlar veya en azından ivmeyi keser. Bun konunun yıllardır üzerinde duruyorum fakat anlatamadım. Makinist bulunduğu yerin masrafını çıkartır diye, çıkarmasa bile makinist bir istihdamdır. Bu otomatik sistemlerde çok pahalı, iki veya üç firma dışında bu ihaleye teklif verebilecek üretici yok. Bunlarda bunu bilip tröst oluyorlar. Bizimkilerde personelden tasarruf ettik diye personele verecekleri maaşı götürüp üreticilere veriyorlar. hemde ön ödeme ile.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Ağu Cum, 2012 12:42

Mehmet teknik olarak söylediklerine bir şey diyemem ama Paris te sürücüsüz sistem gayet iyi işliyor, kimseninde çekindiği yok, ama katılıyorum ben orada aracı kontrol eden, en azından saksı niyetine bile olsa orada oturan birini görmek isterim.

Enerji tasarruflu sürüş konusunda Siemens in otomasyon sistemlerinin bu işi başarabilmesi lazım, eğer yapamadıysalar o zaman hakkaten yazık, halen innovasyon projesi demektir. Dün bir yerde bunların kıyası ile ilgili bir şey okudum ama şimdi bulamadım bak, iki sistemin birbirine kıyası kurulum maliyetinde makinistli sisteme göre 3/1 oranında pahalımı çıkıyormuş ne, ama diğer başlıkta bende makinist hesabını vermiştim sen son rakamları daha iyi bilirsin Mehmet, istihdama karşı değilim ama işletmeyi yapan yönetim gözüyle, muhasebe gözüyle bakarsak büyük rakam.

Bir de bizimkilerin derdi birazda hava atmak bence.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 03 Ağu Cum, 2012 13:18

Paris’te sürücüsüz sistem/hat ne? gereken bir şey mi, yoksa araştırma/bilim içın işletilen bir şey mi? Yapacak durumları/hâlleri var mı? Var. Bizde hava atmayı bırak, gerek bile yok şu an! Berlin’de de U4 bunu denemişti, hem de bir milyon sene evvel. Ama hâlâ metro sistemi konvansyonel? Olmaması içın gerek de yok. Nitekim kullananlar da insan. İş yeri :-) Berlin’de istasyonda treni »pullayan« kalktı, çoook pişmanlar şimdi!

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Ağu Cum, 2012 13:53

Paris deneme olayını çoktan aştı Başar, şu anda mevcut hatlarını bu sisteme çeviriyorlar, onlar faydasını görmüş olabilir, sonuçta 100 yıllık bir işletme tecrübesinden bahsediyoruz, bende yapılan doğru demiyorum, dediğim gibi birileri bunun teknik ya da bilimsel açıklamasını yapabilir belki ama ben bir vatandaş olarak her halukarda gereksiz görüyorum.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Eki Sal, 2012 11:51

Gaziantep te tramvay hattı projelerine devam ediliyor. Şehre kurulması planlanan sistemin 3. etabı olarak İbrahimli bölgesine erişim için ihale çıkılacağı haberi var. Belediye Başkanı Güzelbey projeyi 2013 yılı içerisinde tamamlamayı hedeflediklerini açıklamış
Büyükşehir Belediye Başkanı Asım Güzelbey de Gaziantep’in bir sanayi şehri olarak Türkiye’nin gözdesi olduğunu belirtti. Sanayinin en önemli sorunlarından olan ulaşım sorununun çözümü için çalışmalar yaptıklarını ifade eden Güzelbey, şunları kaydetti:

“Raylı sistemi, Karataş etabıyla birlikte İbrahimli hattı üzerinden İller Bankası yanındaki Devlet Demir Yolları (DDY) hattına kaynak yapacağız. İhalesini hazırlıyoruz. 2013 yılının ocak ayında temelini atmayı, eylül ayında da tamamlamayı planlıyoruz.”
http://networkedblogs.com/CUns4

Projeleri tam göstermiyor ama fikir verebilir, haberde bahsedilen sol üst köşedeki hat.

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 02 Eki Sal, 2012 13:00

Eskişehir’den sonra ilk dallanacak sisteme benziyor. Bursa’yı henüz tam sayamıyorum.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Eki Sal, 2012 13:08

alabay yazdı:Eskişehir’den sonra ilk dallanacak sisteme benziyor. Bursa’yı henüz tam sayamıyorum.
Makas yapısını nasıl kurduklarını bilmiyoruz, yani hatları bağlantılı yapıyorlardır tabii ki de bunu işletmeyi düşünerek mi yoksa sadece parklanma ve atölyeyi düşünerek mi yapıyorlar, araç dönüşleri nasıl falan bilmediğim için yorumlayamıyorum ama şu hali ile dahi 5 ayrı işletme kurulabilir gibi görünüyor. Bir de bunu karışık işletirlerse doğal olarak daha fazla işletme söz konusu olur.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Oca Pzt, 2013 22:08

Gaziantep sessiz derinden (benim için) ama güzel devam ediyor, tam detaylarını bilemiyorum bu işlerin ama keşke ve keşke tüm bu bağlantı bölgelerinde her tarafa ray bağlatısını gerçekleştirselerde pek çok işletme kursalar. Şimdi birden cümleyi atladığım farkettim :) 3. Etap yani İbrahimli etabı olarak sunulan ve Kadı Değirmeni istasyonu bölgesinde ilk hatta bağlanan 3,5 km. lik uzatmanın ihalesi yapılmış, teklifler toplanmış bakalım sonuç ne zaman açıklanır ve inşaata başlanır, Gaziantep belediyesini de takdirle takip ediyorum. Bu arada belki sonuç bile açıklanmıştır, bilmiyorum arıyorum şu anda haberleri.

http://www.rayhaber.com/2013/gaziantep- ... zel-haber/
Yaklaşık maliyeti 58.085.000 olan ihaleye firmaların verdiği teklifler şu şekilde belirlendi.

1. Comsa – 45.791.383,12 TL

2. Gülermak – 47.263.382,58 TL

3. Yapı Merkezi – 48.714.476,06
Bu arada tüm aşamaları gösteren düzgün bir harita çizmeye çalışıp yükleyeceğim gerçi şu işimizi fazlası ile görüyor

Resim

Bir başka ilginç detay, daha önce belediyenin GaziRay ın önemli adımlarından birisi olarak tanımladığı Gar dan doğu ve batı yönünde işleyecek olan Organize Sanayi ve GATEM / KÜSGET hatlarının TCDD tarafından inşa edileceği, istasyon yapılarının Belediye tarafından inşa edileceği Başkan Güzelbey tarafından dile getirilmiş, bu hali ile enteresan, yine ifade içinde Bakanlık ile Belediye tarafından yapılan diyor ama TCDD Belediye ortaklığını böylemi yorumlamak gerekir bilemiyorum, yoksa İZBAN örneği var zaten, yani bu ilk değil belki bir tramvay hattı olması açısından ilk olabilir bilmiyorum, bir tarih verilmemiş ama Başkan büyük ölçüde anlaşmaya varmış olsa gerek ki bu şekilde dile getirmiş.
Güzelbey, konuşmasını şöyle tamamladı:

“2013, belediye açısında yoğun bir yıl olacak. İbrahimli bölgesinin raylı sitemini bitirmeyi amaçlıyoruz. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanı Fatma Şahin’in başkanlığında Ankara’da ulaştırma toplantısı yaptık. Organize Sanayi Bölgesi, GATEM ve Küsget raylı sistem hattını Devlet Demir Yolları yapacak. Belediye olarak biz sadece sanat yapılarını yapacağız. Gaziantep’te ilk defa Ulaştırma Bakanlığı ve Büyükşehir Belediyesi birlikte aşağı yukarı 25 kilometrelik yeni bir tramvay hattını hayata geçirecek. Yeni düzenleyeceğimiz ulaşım hattı ile 2013 yılı sonunda Gaziantep’te ulaşım, Türkiye’deki büyük şehirler içinde örnek olarak gösterilen bir noktaya gelecektir.”
http://www.rayhaber.com/2012/gaziantep- ... i-yapacak/

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Eyl Çrş, 2013 10:34

3. etap inşaat işleri için ihalede en düşük fiyatı veren Comsa firması ile sözleşme imzalanmış, ara sıra yazıyorum pek iyi takip edemediğimiz için olsa gerek karışıyor haberler ben bu etapta inşaat çalışmaları başladı diye hatırlıyorum ama haber geçen güne ait ve sözleşmenin ay başında imzalandığını yazıyor.

Diğer taraftan İbrahimli etabını 3,5 km. diye not almışız ama haberde bu yeni yapılacak kesimin 6,5 km. uzunlukta 3 ü yer altı olmak üzere 8 istasyonlu olacağı yazıyor.

http://www.railwaygazette.com/news/sing ... unced.html

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Kas Çrş, 2013 08:02

İbrahimli etabında çalışmalar devam ediyor, bu konuya da çok uzak kaldık.
15 Kasım'dan itibaren Zübeyde Hanım Bulvarı ile Kadı Değirmeni arasında makas birleştirmesi ve ray döşemesinin yapıldığı, 3. Etap İbrahimli–Tugay hattı çalışmasında, Bahriye Üçok Caddesinden mevcut (ana) hattına bağlantısını yapılıyor. Bu açıdan bu hat üzerinde tramvay seferleri geçici bir süreliğine ara verilirken, yerine Akkent'ten gelip Rasaf yolundan aktarmalı olarak ulaşımını sağlıyor.
http://www.haberler.com/tramvay-ibrahim ... 53-haberi/

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 20 Kas Çrş, 2013 12:16

İnternette aradım ama Gaziantep Belediyesine ait , tramvayla ilgili bilgi veren bir site yok ne yazık ki !

Cevapla

“Tramvay Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön