gan-T.03:01 » Gaziantep Raylı Sistemi İnşaat Süreci

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1585
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 30 Haz Çrş, 2010 15:11

Kapılar çift taraflı iki yandan da inilip binilebilir. Ben de koltukların değişmiş olduğuna emin oldum artık,sorun yok güzel oldu ,Gaziantep güle güle kullansın...

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 30 Haz Çrş, 2010 15:37

Gaziantep'te plânlanan ağ ilginç, hakikaten ağa benzeyen bir şey, yani yapılırsa, sanki Eskişehir tramvay şebekesinden sonra ikinci numara olabilir gibi (aslında geçip bir numara bile olabilir). Ötekileri hepsi bağırsak kurdu.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1585
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 13 Tem Sal, 2010 16:19

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Tem Sal, 2010 17:43

Almanlar görse tanıyamaz ha bu aracı :) bir de içine binebilenler data alabilsek, klima çalışması gerçekten başarılı sonuç verdi mi, kapılara yapılan modifiye ne kadar verimli, açıkçası ben bunları merak ediyorum.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1585
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 02 Ağu Pzt, 2010 23:22

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 03 Ağu Sal, 2010 08:17

Hat numarası yine yok ... ve kavşakla da ayıp etmişler yahu :lol:

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 04 Ağu Çrş, 2010 09:51

alabay yazdı:Hat numarası yine yok ... ve kavşakla da ayıp etmişler yahu :lol:
acele etme abi, T1 derler biter. ya da G1. Gaziray anlamında.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 04 Ağu Çrş, 2010 10:02

Benim anlamadığım şu: Yani, Türkiye bir zamanlar dünyadaki toplu taşım mantığını benimsemiş ve anlamıştı. Moda'daki eski tramvay hattı 20 numara idi. Neredeyse her yerde tramvaylar 1, 2, 3 diye numaralı olur. Harfli tramvaylar genellikle ya premetro ya da HRS olur. Bizde neden bu böyle bir problem? Ya tramvaylar blok olarak ilk numaraları alırlar, ya da güzergâh numarasını, yani bir kentin 67 tane güzergâhı varsa, tramvay da 53 numaralı hattı üstlenmişse, 53 olur, biter.

Bu bu kadar zor mu? Sağ burun deliğini karıştırmak için sağ kol sol kulağın üzerinden mi geçirilir? Bu ne mantık?
En son alabay tarafından 04 Ağu Çrş, 2010 12:08 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Ağu Çrş, 2010 10:09

Kimsenin çok fazla tramvay falan inşa edeceği yok Başar, dolayısı ile bu yüzden sallamıyorlar. Bir zamanlar benimsemişti diyorsun? Kim benimsetmişti? Neden sadece numaralar yetmemişti de aynı zamanda da renk kombinasyonlu kullanılmıştı İstanbul' da? Yakında hepsini açıklayacağım, bomba gibi geliyorum, bekleyin. :) Vay be aksiyon haber sunumu gibi oldu.

Takma fazla kafana bu işleri, bir tane tramvay hattı olan kentte numaraya ne gerek var? Acı olan ne biliyormusun, bu konularda internette at koşturan, bu işleri artık bildiğini düşünen, buna inanan, hatta ve hatta kitleler tarafından abiiiiii, dayıııı, ağaaa, bir tanesin, büyüksün, diye bir yerleri yalanan adamlar bile bu numara olayının önemini kavramıyorlar, kavrayanlarda kimseye anlatmak ihtiyacı duymuyor, neden biliyormusun? Onlar hep dabancasında yedek mermi ister, hepsini sıkıp bitirmek istemezler, hatta bunu dile de getirirler, yüzüne arkadaşım dedikleri adamların arkalarından :) kulağımla gözümle şahidim yahu. Onun için toplumdan böyle bir bilinç beklemek yanlış. Ha yöneticiler ne iş yapar, ee onlarda toplum be abi, imam cemaat sözü vardır ya :), biri bir şey yaptımı diğeri fazlasını yapar.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 04 Ağu Çrş, 2010 16:42

Neredeyse her yerde tramvaylar 1, 2, 3 diye numaralı olur. Harfli tramvaylar genellikle ya premetro ya da HRS olur.
Bu durumda Bursaray hat numaralandırması da yanlış yapılmış. Bursa'daki hatlar sadece numara kullanıyor.
1-Organize Sanayi
2-Küçük Sanayi
1-Araba Yatağı
2-Demirtaşpaşa

Dünyada benimsenen sistem kullanılsa hatlar B-1, B-2 olacak herhalde.

Bir de benim merak ettiğim yurtdışında otobüs hat noları nasıl belirleniyor? Mesela Bursa'da B43-C , 14L-2 gibi karışık bir numaralandırma kullanılıyor. Bunun haricinde karıştırması çok muhtemel 6F, 6F-1, 6F-2 gibi birbirine çok benzeyen hatlar da var. Bir keresinde bu hatları karıştırdığım için yaklaşık 2km yürümek zorunda kalmıştım :twisted:

Diğer taraftan İzmir'de ise çok sade bir şekilde sadece sayılardan oluşan hat numaraları var. 515 , 514 , 870 , 970 gibi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Ağu Çrş, 2010 20:01

Başar' ın bahsettiği uygulama milattan önce idi :) harfli numaralama ya da daha doğrusu harf/numara kombinasyonu tramvaylarda artık pek tercih edilen bir sistem değildir. Tramvay hatlarının numaraları da basit olur sadece numara, metro sistemlerinde bu numaranın bir de tamamlayıcısı olur ki, Avrupa' da halen Almanca konuşulan ülkelerde bir de S var, banliyö hatlarıda S11, S4 gibi numaralar ile belirtilir ki, diğer sistemlerden ayırt edilebilsin. Otobüslerin mantığı hakkında pek bir bilgim yok açıkçası, yani neye göre kurulabilir, bunu Başar iyi biliyor ama, açıklayacaktır sanırım.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 04 Ağu Çrş, 2010 21:32

Başar' ın bahsettiği uygulama milattan önce idi
Hangisi yahu? :shock:
İşte dediğim sistemi tekrarlamışın ya? Tramvaylar 1, 2, 3 diye gider dedik. Evet. Strasbourg'ta A, B, C, D ve E deniyor, o ilginç (Fransa).
Kastettiğim gibi T1, T2 diye adlandırılan hatlar (Fransızca konuşulan yerlerde) basit tramvay yerine HRS sistemi. Almanya'da ise S harfi hem hakiki banliyö trenlerinde olabilir, hem tramvaylarda, ama o tramvaylar tramtrain denen hibrit araçlar, hem tramvay, hem tren olarak işleyebilirler, yani iki elektrik voltajla gitme kabiliyetleri var. Karlsruhe'de basit tramvaylar 1, 2, 3 diye gider, ek bir de S1, S2, S3, S42 falan var, onlar merkezde tramvay, kentten çıkıp banliyö treni oluyorlar, çok büyük bir şebekeye sahip.
Bursaray, evet, aslında yanlış hat numaralarına sahip, M1, M2 denmesi gerekirdi. Hadi, B1, B2 de olabilirdi, ama ne mantıkla.
Otobüslere gelince ... genelde otobüsler 1, 2, 3 ... diye numaralandırılırlar. Tramvaylarla karışık trafikte ilk numaralar tramvaya ayrılır, belli bir numaradan sonra hatlar otobüs hattı olur.
Meselâ Freiburg: tramvay hat numaraları: 1, 2, 3 ve 5. 4 şu an yok. Müzesel bir hat bazen 7 diye işler. İlk otobüs hattı 10. 11, 12 ... diye gider. 13 yok şu an. 14 var. 15 ise iki tane var 15G ve 15W. Biri Gundelfingen üzerinden Wildtal'e, biri Wildtal üzerinden Gundelfingen'e ring olarak işler. 16. 17 de 17 ve 17A diye var, 17 normal bir hat 17A bir semt ringi. 18 ve 19. Sonra ilginç bir şey başlar ... bütün yirmili hatlar 21, 22, 23, 24 ... ya pik saatlik hatlar ya da hafif önemsiz hatlar ya da takviye hatlar. Sonra otuzlu hatlar geliyor, onlar da merkezden uzağa işleyen hatlar.
Meselâ Berlin: apayrı bir sistem! Berlin'de numaralar semtleri belirler. Metro U1, U2 ... U9. Banliyö trenleri S1, S2 ... S bilmemkaça kadar (çok var). Tramvaylar ya bir veya iki rakamlı: 1, 2, 3 ... 67, 88 ...
1'den 9'a kadar hatlar Berlin'i kesen uzun hatlar, yani tamamen semtleri gezen, kesen, büyük hatlar, ya yıldız ya da ring şeklinde. Öteki hatların onları semti belirir. Şimdi iş otobüs numaralarına değiyor. Onlarda da onlar (ikinci rakam) semti belirir. Yüzler ise paralelliği belirtir. Birler ise tek tek numaralar.
Yani, 160 numaralı otobüs ile 67 numaralı tramvay aynı semtteler. 265 de orada ve 165'e paralel veya yakın işler. 365 varsa, o da öyle. 465'e kadar gider bu. 101 numara ise büyük bir hat, tamamen semtleri kesen. 100 ve 200 zaten turistik özelliğe sahip, çok önemli hatlar, hem seyretmek, hem kullanıslı şekilde gitmek için. 101, 102, 103 ... büyük hatlar. 110'dan itibaren semtlik hatlar. 91, 92, ... 99 hatlı tramvaylar ise Berlin'de değil, yanındaki Potsdam şehrinin şebekesi. Ama Potsdam ile Berlin (ve bayağı bir kaç ek kent) büyük bir şebekeye sahipler. Potsdam'da işleyen otobüsler hepsi beşyüzük. Oranienburg'takiler sekizyüzlük ... vs. Yani hat numarasına bakıp, neyin ne olduğunu bilir oralı. 23 ne demek, 129 ne demek, 356 ne demek, 601 ne demek, 698 ne demek, 810 ne demek ... hepsinin bir "anlamı" var. Zaten o yüzden gördüğüm EN mantıklı sistem diye övüyorum.
Eskiden bir de harfli otobüs hatları vardı, bunlar Darmstadt'ta (!) hâlen kaldı. Orada tramvaylar numaralı, otobüsler ise harfli olur.
İlâveten E harfinin bir özelliği var, Einsatzwagen veya Einsetzer, yani İlâve demek. Eskiden Berlin'de 19 numaraya 19E arada sırada ek hat işlerdi. Daha kısa bir kısımda takviye anlamında. Bugün sistem hâlâ var, ama 119'a takviye de 119, işte tabelâsında ne yazarsa, oraya gider, ha Roseneck, ha Hagenplatz, ha Cicerostraße. Oku, anla ;-)
Hat numaralandırması kadar ilginç ve bilimsel birşey bilmem yani. Sırf Berlin sistemi hakkında insan doktora yazabilir! Burada %30'unu açtım sadece :-)

Cevapla

“Tramvay Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön