gan-T.03:01 » Gaziantep Raylı Sistemi İnşaat Süreci

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 18 Kas Cum, 2011 16:24

Bu raylarda da izolasyon yoka benziyor.

Zaten, bana göre öyle üç günde bir milyon kilometre ray döşedük naneleri pek işe yaramıyor. İşin “adamı” Alman böyle bir şey için bir sene çalışıyorsa, vardır bir bildiği. Ama yok, biz tabiîki Çin ile mukaise edeceğiz, hoha.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Kas Cum, 2011 16:39

Vardır vardır, sana yok gibi gelmiş, iki raya bakıp kalkıp ikide bir de izolasyon diyorsun, ne ayaksın? izolasyon malzemesi satan firman mı var, sana ne :D:D:D

Diğer taraftan şu canım caddeye bir bakın, gerçekten tramvay yapılabilecek ideal bir caddeye sahipmişler ve bunu değerlendirmiş olmaları gerçekten hoşuma gitti. Pek çok kentimizde cadde dediğimiz yerlerde 2+2 yol bulmak bile zor oluyor, bakayım bunun güzergahını harita üstünde falan bulmaya çalışacağım.

senturk90
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 153
Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28

Mesaj gönderen senturk90 » 18 Kas Cum, 2011 19:50

Gömülü ray kullanılmıyor galiba o yüzden izolasyon yapmamış olabilirler. Diğer konudaki videoda gördüğüm kadarıyla gömülü ray değil ve kötü bir görüntü yaratmaması için üzerine yeşil birşey koymuşlar.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Kas Cum, 2011 20:19

Evet aslında o daha enteresan, cadde üzeri bir sistem olmasına rağmen Ri60 değilde S ray kullanmışlar muhtemelen S47 diye düşünüyorum, niye acaba. Araçların tekerlekleri ile alakalı bir durum olabilir, İstanbul' da bu konu ile ilgili bir sıkıntı yaşanmıştı geçmişte.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 18 Kas Cum, 2011 23:13

İzolasyonu olmayan raylardan geçen araçlar etraftaki binalara bayağı sarsıntı gönderirler, demedi demeyin. Bizdeki inşaat medeniyetini göz önünde tutarsak, öyle oya oya bir gün bir yer çökerse, bak nasıl bakarlar.

Tekerlekler … biliyorsun, o araçlar burada genelde Stadtbahn veya Stadtbahn/U-Bahn olarak işler, yani buranın teknik anlayışından tramvay – Straßenbahn – değiller, tekerlekleri de ona göre olabilir. Burada bu araçlar normal demiryollarında trenlerle beraber S-Bahn olarak da işleyebilmek zorundalar (Stadtbahn Karlsruhe misal).

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Kas Cum, 2011 23:18

alabay yazdı:Tekerlekler … biliyorsun, o araçlar burada genelde Stadtbahn veya Stadtbahn/U-Bahn olarak işler, yani buranın teknik anlayışından tramvay – Straßenbahn – değiller, tekerlekleri de ona göre olabilir. Burada bu araçlar normal demiryollarında trenlerle beraber S-Bahn olarak da işleyebilmek zorundalar (Stadtbahn Karlsruhe misal).
O kesinlikle aklıma geldi, zaten o aklıma geldiği içinde sonradan mesajıma o tekerlek farkı olayını yazdım. Bu tip rayda işleyen tekerlekler Ri60 raylarda işlemiyor, o zaman bu araçların tekerleklerinin tornalanması gerekecekti, bunun içinde özel bir donanım lazım, şimdi göbekten atmayayım ama sadece bir hatta sahip bir kentin gidipte yer altı tekerlek tornasına bilmem kaç yüz bin euro verip vermeyeceğinden şüpheliyim :) dolayısı ile hem süreklilik sağlamak, hemde bakım onarım ve kurulum maliyetini düşürmek için ve belki bir ihtimal de hattın hemzemin olmasını önlemek için (en azından bu kesimde) tekerlek yapısına uygun olan bu raylar ile çalışmış olabilirler.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Kas Cum, 2011 23:20

Gerçi şimdi kontrol ettim, sanırım bir hatamız var. Hattın bir kesiminde yani hemzemin olmayan kesimlerinde normal mantar ray kullanılmış ama hemzemin geçiş bölgelerinde ya da hemzemin ilerlediği yerlerde, depo sahası ve atölye sahasında oluklu ray kullanılmış, o zaman araç tekerlekleri ile ilgili düşüncemizde hata olabilir.

Ahanda oluklu ray:
Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 18 Kas Cum, 2011 23:29

Hatamız olabilir. Ama hataları da olabilir :lol:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Nis Prş, 2012 23:10

http://www.gaziantep.bel.tr/haber-karat ... _1312.html

Karataş bölgesine uzatma çalışmalarında sona gelindi. 12 Nisan tarihinde hat üzerinde araç deneme seferleri yapılmaya başlanmış. 300.000 gibi büyük bir nüfusa sahip bir ilçeye raylı sistemin gelmiş olması tabii ki güzel, umarım Gaziantep belediyesi sistemi geliştirerek kalıcı hale getirebilir, daha önceki resimlerde kentin tramvay işletmeye müsait geniş caddeleri olduğunu görmüştük, tabii 2 tane resim üzerinden yorumlamak çok yanlış olabilir ama genelde bu bölgedeki kentler şehirleşme anlamında meşhur 3 büyük şehrimizin yaptığı hataları yapmadan ilerliyorlar gibi.
Fen İşleri Daire Başkanı Hasan Hüseyin Sülü, “19.04.2011 tarihinde ihaleleri yapılan Raylı Sistem 2.Etap (Karataş Bölgesi) Ray Döşeme, İnşaat Yapım İşi ve Raylı Sistem 2.Etap (Karataş Bölgesi) Elektrifikasyon işleri çalışmalarına 24 Mayıs 2011 tarihi itibarı ile başlayarak, projenin 01.06.2011 tarihinde temelini attık. 360 gün içerisinde faaliyete geçirmeyi planladığımız Raylı Sistem 2.Etap (Karataş Bölgesi) Projesi ile çevresiyle birlikte 300 Bin’e yaklaşan nüfuslu Karataş bölgesindeki halkın, daha hızlı ve konforlu bir şekilde şehir merkezine taşınmasını hedeflenmekteyiz” dedi.

‘Fen İşleri Daire Başkanlığı ekipleri tarafından güzergâhtaki tüm yatay ve düşey kotların düzenlenerek, asfaltların yenilendiğini’ belirten Hasan Hüseyin Sülü, “ Çalışmalarımızın tüm hızıyla devam ediyor. 2. Etap Raylı Sistem deneme sürüşlerinin ilkini bugün gerçekleştirdik. Deneme sürüşlerimize bir süre devam edip eksiklerimizi tamamlayacağız. Karataş 2. Etap Raylı Sistem hattımız yolcu taşımaya başlaması ile birlikte Depo Sahası dahil toplam 15 Km olan Raylı Sistem Hattı kentimizde 21 Km’ye ulaşmış olacaktır” dedi.
Resim
Resim
Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 13 Nis Cum, 2012 09:30

Bunlar revize edilmiş eski araçlar, değil mi? Bu şimdi Köln ve Bonn’da da başlıyor, onlar da revize peşinde. Bu araçlar kadar sağlam araç yok diye, kendi eski hurdalarına sarılıyorlar. Esinlenmiş olmasınlar? :-)

Esat, söylediğimin kaynağı usenet grubu, o yüzden postalayamıyorum, sana göndermiştim galiba. Yoksa, haber ver, bakar, sana gönderirim. Belki bir yerde www haberi de bulunur.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Nis Cum, 2012 10:55

Gaziantep'in yaptığı başlı başına bir yenileme idi zaten, yani İstanbul'daki gibi eski kaporta ile de devam etmediler. Dolayısı ile bence başarılı bir iş yaptılar bu yüzden Alamanlarında böyle bir şeye sarılması gayet normal. Ekonomik ömrünü normalde çoktan tamamlamış olarak görülselerde yapılan bu tadilat ile en az 10 yıllık bir ömür daha kazanmış olurlar bana göre.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 13 Nis Cum, 2012 11:22

antepe helal olsun diyorum başka bir şey demiyorum. güzel bir iş çıkardılar. başkan eski araç eleştirilerine "eskisi olmayanın yenisi olmaz" demişti. o gün bugündür adama hayranım.

Cevapla

“Tramvay Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön