gan-T.03:01 » Gaziantep Raylı Sistemi İnşaat Süreci

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 18 Mar Prş, 2010 14:19

Bunların kökten Düwag olduklarına inanmak bana biraz zor geliyor. Çok güzel görünüyor, vay vay vay ...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Mar Prş, 2010 14:25

İstanbul' a alınan Düwag lar içinde ilk geldiklerinde kurumun o zamanki Genel Müdürü Süleyman Bey ön cephede özellikle iki parçalı ön cam ile bir takım çalışmalar yapılıp yapılamayacağının araştırılmasını istemişti diye hatırlıyorum, sonradan öğrendiğime göre kaporta üzerinde işlem yapılmadan tek parça cam takılması mümkün olamayacağı için bu işlem yapılmamıştı. Gaziantep in araçlarında ise aracın ön görünümünü tamamen değiştirdikleri için rahatlıkla bu revizyonları yapabilmişler. Benim beğenime göre ön cephesi çok süper bir tasarıma sahip değil ama şu da bir gerçekki iyi iş çıkartılmış.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1587
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 18 May Sal, 2010 13:06

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 May Sal, 2010 16:43

Bu araçların ilk geldiği zamanki hallerini daha önce Kemal Abi bu başlıkta yayınlamış zaten, ortada ciddi bir fark var. Zaten haberlerden takip ettiğim kadarı ile bu araçlarda çok büyük bir revizyon yapılmış, işte işin bu kısmı bana garip geliyor. Yani nerede ise yeniden bir araç üretecek kadar iş yapılmış araçların üzerinde sanki sadece bojisi için alınmış gibi. Araçların tanesi yaklaşık 50.000 euro ya gelmiş, yani bizim İstanbul için aldığımız Düwagların 3/1 i rakama, bu açıdan bakıldığında hesaplı ama araç başına yapılan masraf ne kadar oldu bunu çok merak ediyorum. Diğer taraftan bu araçların kapı sistemi de revize edil mi? Yani geldiğinde zaten motorlu kapı mıydı yoksa havalı kapıydı da yenileme yapıldı mı? Yoksa bana göre yapılan masrafa cidden yazık derim.

Her halukarda yeni araca 1,5 - 2 milyon euro minimum ödeme yapmaktansa karlı çıkmıştır bunu tartışmıyorum da, yukarıda bahsettiğim detayları da merak etmeden geçemiyorum.

Sistem ile ilgili küçük bir yeniden bilgilendirme de yapalım.
Gaziantep Raylı Sistem Özellikleri :
Hat Tipi: Çift Hat
Hat Açıklığı: 1435 mm
Hat Uzunluğu: 9 km
Peron Boyu: 30 m
İstasyonda Ortalama Duraklama Süresi: 20 sn
Maksimum İşletme Hızı: 30-50 km/saat
Ticari Hız: 22,00 km/saat
Minimum İşletme Sefer Aralığı: 5 dakika
Tahmini Tur Süresi: 42,5 dakika
Araç boyu: 27-28 m
Araç genişliği: 2,35 m
Maksimum Hız: 70 km/saat
Aracın Toplam Yolcu Kapasitesi: 6 kişi/m2 250 adet
http://www.gaziantep.com/tr/gaziantep-h ... li-sistemi

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1587
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 18 May Sal, 2010 17:00

Benim tahminim ön ve arka taraflarda değişiklik yapılmış, ayrıca kupler örtülmüş camlar , iç bölüm kumanda kabini de değiştirilmiş tabi kapılar da yenilenmiştir , bu da epey bir iş demek.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 May Sal, 2010 17:11

kemal yazdı:Benim tahminim ön ve arka taraflarda değişiklik yapılmış, ayrıca kupler örtülmüş camlar , iç bölüm kumanda kabini de değiştirilmiş tabi kapılar da yenilenmiştir , bu da epey bir iş demek.
Geçenlerde Tülomsaş yetkili bu araçların nerede ise yeniden imal edildiğini söylemişti, zaten senin yüklediğin ilk resimlere baktığımız da en azından kaportadaki bariz farkları görüyoruz, dedikleri gibi yeniden bir karoser yapmışlar :)

Resim
Resim
Resim

http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?p=6665#6665

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Banliyö Hattı ile çözüm ...

Mesaj gönderen alabay » 10 Haz Prş, 2010 18:32

Gaziantep'ten haberler:
Banliyö Hattı, Organize Sanayi ve Gatem'in Ulaşım Sorununu Çözecek

Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Yetkilileri Hafif Raylı Sitem'in Gatem ve Organize Sanayi Etaplarını Görüşmek Üzere, Devlet Demir Yolları Genel Müdürlüğü Yetkilileri ile Bir Araya Geldiler

Haber Yayın Tarihi: 10.06.2010 17:52

Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Fuat Özçörekçi, toplantı öncesi basın mensuplarına yaptığı açıklamada, kent merkezinde devam eden raylı sistem çalışmalarında, sona geldiklerini ve Haziran ayı sonu itibarı ile çalışmaları tamamlamayı ön gördüklerini söyledi.

Bundan sonraki kısımda test ve deneme sürüşlerinin devam ettiğini belirten Özçörekçi, 'Raylı sistemle ilgili yapmış olduğumuz çalışmaların bir sonraki adımında, raylı sistem'in mevcut Devlet Demir Yolları (DDY) hattıyla beraber bir banliyö hattı olarak işletilmesi yer almaktadır' diye konuştu.

Yaklaşık 1 yıldır TCDD yetkilileriyle sürdürdükleri görüşmeler sonucunda, olumlu bir noktada buluştuklarını ifade eden Özçörekçi, sözlerini şöyle sürdürdü:

'Bu görüşmeler neticesinde TCDD'den teknik bir ekibi burada ağırlıyoruz. TCDD Araştırma Planlama ve Koordinasyon (APK) Başkan Yardımcısı Necmettin Baş, Adana 6. Bölge Müdürlüğü'nden bazı yetkililerinde aralarında bulunduğu teknik bir heyet Gaziantep'e geldi. Heyet üyeleri Organize Sanayi Bölgesi ve Gatem hattında işletilmesi düşünülen banliyö seferlerinin alt yapı çalışmalarını inceledi. Heyet üyeleri, yapacakları teknik incelemenin ardından raporunu hazırlayıp ilgililere sunacaklar.'

Bu hattın Gaziantep'in ulaşım konusunda pek çok problemini çözeceğini iddia eden Özçörekçi, 'Hem Organize Sanayide, hem de Gatem'de ciddi sayıda çalışan bir nüfus var, bu çalışan nüfusa hizmet edecek. Ayrıca Topraklık Mevki, Şehitkamil Devlet Hastanesi gibi ulaşımda problem yaşanan yerlerin de problemlerini bu çalışmayla çözmeyi öngörüyoruz' diye konuştu.

APK Başkan Yardımcısı Necmettin Baş ise Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Asım Güzelbey ve TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman'ın yaptığı görüşme sonucunda, projenin alt yapısını araştırmak ve fizibilitesini hazırlamak üzere bir araya gelmeye karar verdiklerini söyledi.

Toplantıya, Gaziantep Büyükşehir Belediyesi ve TCDD yetkilileri katıldı.
Kaynak: http://www.sondakika.com/haber-banliyo- ... 6-2097356/

Bakalım, aslında tram-train sistemi el sallıyor. Kim ilk görür.

http://en.wikipedia.org/wiki/Tram-train

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Haz Sal, 2010 00:11

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=22156
Test sürüşlerine katılan Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Asım Güzelbey, kısa süreli watmanlık oldu. Yolcuları belirli bir mesafeye kadar götüren Güzelbey, test sürüşlerinin tamamlanmasıyla yolcu taşımaya başlayacaklarını söyledi.

Haziran ayı itibarıyla vagonların çalışmaya başladığını belirten Güzelbey, kateryerlere de elektrik vermeye başladıklarını ifade etti. Şu anda iki vagonla test sürüşleri yaptıklarını belirten Güzelbey, birkaç güne kadar 2 vagon daha getireceklerini ifade etti. Zamanla vagon sayısını 15'e tamamlayacaklarını kaydeden Güzelbey, "Şu anda inşaat çalışmamız bitti. Vagonların büyük bir kısmı tamamlandı. Sadece depoların tamamlanması gecikti. O da yasal bir çalışmadan kaynaklandı. Vagonların temizlenmesi için atölyenin de ihalesini yapıyoruz." dedi.

Sistemi bir buçuk yılda tamamladıklarına dikkat çeken Güzelbey, bazı illerde 10-15 yıl süren çalışmaların tamamlanmadığını hatırlattı. Güzelbey, sözlerini şöyle sürdürdü: "Buradan sonra, Gatem, İbrahimli ve Küsget etaplarını yapmayı hedefliyoruz. Tabii ki her şeyin bir ilki vardır, hepsini aynı anda yapmak mümkün değildir. Bunların etap etap yapılması gerekiyor. Birinci etabı tamamladık, söz verdiğimiz gibi haziran ayında da işletmeye hazır hale getirdik. Daha yapacak çok işimiz var, biz bunları yeterli görmüyoruz. Yapılacak etapların tamamlanması ile şehir içi ulaşımda önemli bir mesafe alınacak. Şu anda 10 kilometre yaptık, ulaşım sorunu çözdük demiyoruz. Burada başarı genç bir ekibin başarısıdır."

Gaziantep'in yeni bir sanayi sektörü ile tanışmasını da sağlayacaklarını kaydeden Güzelbey, tramvay hattının çalışmaya başlamasıyla, vagon imalatı, elektrik ve sinyalizasyon işinin Gaziantep'te yapılmasının gündeme geleceğini dile getirdi. Gaziantep'in dünyaya raylı sistem ihracatı yapabilmesi için çalıştığını vurgulayan Güzelbey, şöyle dedi: "Gaziantep'te son derece başarılı sanayicilerimiz var. Bugün raylı sistem 5 -6 firmanın kontrolünde görünüyor ama yeni bir Gaziantep modeli geliyor, bu model bütün Türkiye'ye örnek olacaktır. Maliyeti düşük, yapımı kolay vagonlar son derece modern olacak. Bunun sonucunda da birçok ilde daha çağdaş, daha kolay ve pratik ulaşım imkanı sağlanmış olacak."

Her vagonun 280 yolcu kapasiteli olduğunu kaydeden Güzelbey, vagonların hepsinin de klimalı olduğunu dile getirdi. Yeni bir konu üzerinde çalıştıklarını aktaran Güzelbey, rayların arasını da çimle donatacaklarını kaydetti. Güzelbey, tramvayın 6 dakikada bir hareket edeceğini ifade etti. Güzelbey, tramvayın sabah 06.00'dan 24.00'e kadar çalışacağını sözlerine ekledi.
Başkan sona doğru biraz değişik sözler etmiş ama idare edelim, coşkudan dır :) Bir kere ülkenin bir yerinde bir tramvay üretilsinde ondan sonra kendi kendimize rekabet edelim, işte tam bizim kafa, bir Türk bir iş yaptığı zaman diğeri hemen onun tekerine çomak sokmak için aynı işi yapar, ya bırakın hemşericiliği memleketçiliği artık, herkes Türkiye li, Türkiye için çalışın iliniz ilçeniz köylünüz için değil ya. Türkiye de üretinde adı Türk tramvayı olsun, Made in Antep ya da Bursa yazmayacak, beraber çalışalım demek varken, biz de yapıcaz demek bana abes geliyor kimse kusura bakmasın. Tamam yapın sizi de takdir edelim, kapınıza kul olalım, ama işte söylemler rahatsız edici, bu sözler ile ancak hemşeriler mutlu olur. Bir diğeri rayların arasına çim yapmak yeni bir şey değil, sayın Başkanım size bunu kim söyledi ise o arkadaşı bir uyarın, ne dünyada ne de Türkiye' de ilk değil rayların arasını çim ile kaplama düşüncesi, hadi yine onu da yapında yapın.

Diğer taraftan Başkan' ın diğer etaplar ile ilgili sözleride gayet yerinde ve yapıcı, yani bence güzel izah etmiş, kolaya kaçıp siyasetçi ağzı ile onu yapıcam bunu yapıcam dememiş, bunu da ayrıca beğendim. Beğen butonu koyucam sonunda siteye :)

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1587
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 29 Haz Sal, 2010 15:49

Resim

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1587
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 29 Haz Sal, 2010 16:19

Resim
Ray aralıkları yeşillendirilecek.
Resim

Resim
Bu resimden koltukların Eskişehir fabrikasında değiştirilip değiştirilmediğini pek anlayamadım..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Haz Çrş, 2010 09:39

Bence o koltuklar yenilenmiş, çünkü hiçbirinde bir hasar görünmüyor. Almanya' da kullanılmış olupta koltukları camları yazılıp çizilmemiş bir araç varmıdır ki? :) bence değiştirilmiş zaten üzerlerine naylon geçirilmiş, fakat benim dikkatimi bir şey çekti, bu araçlar tek taraftan kapılı mı? Yani sadece sağdan kapılı gibi bir izlenim edindim koltuk dizilişinden. Genelde HRS araçları 2 taraftan kapılı olurlar, eski tramvay araçlarının pek çoğunda tek taraftan kapı vardır, burada da dediğim gibi koltuk dizilişi de genelde tek taraftan kapılılarda böyledir. Ama istisna olabilir kesin öyledir demiyorum da genel olarak benim gördüklerimin hepsi öyleydi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 30 Haz Çrş, 2010 11:39

O cam çizme olayları sadece bazı büyük kentlerde var, en felâketi Berlin. Ama Berlin'de de artık camı çizmek çok zor, çünkü her camın üstünde çizilmez bir zar var :-) Resimlerini sana yollamıştım.

Camı çizenleri en büyük kısmı da „bizim“ ergenler, ne burada, ne Türkiye'de uyum sağlayabilen şeyler.

Cevapla

“Tramvay Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön