gan-T.03:01 » Gaziantep Raylı Sistemi İnşaat Süreci

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 30 Eki Cum, 2009 05:41

Belki hurda arıtmasıdır. Resim görmeden, bir şey diyemeyeceğiz. Şimdi o bir raylı hat mı, bir kaç raylı şebeke mi? Raylar döşenmiş mi, iş biraz ”birden“, löp diye, gibi geldi bana.

Başar

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 31 Eki Cmt, 2009 13:50

alabay yazdı:Belki hurda arıtmasıdır. Resim görmeden, bir şey diyemeyeceğiz. Şimdi o bir raylı hat mı, bir kaç raylı şebeke mi? Raylar döşenmiş mi, iş biraz �birden�, löp diye, gibi geldi bana.

Başar
dün gaziantepteydim. hangi semt olduğunu bilmediğim yerde tramvay çalışması vardı. hattın altyapısını yapıyorlar. çalışma çok başlangıç seviyesiydi. ray falan yoktu, sadece caddenin ortasında çukur inşaa edilmiş. demir bağlanmış. o semt emniyet müdürlüğünün oralarda bir yerlerdeydi galiba. havaşa giderken gördüm.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 31 Eki Cmt, 2009 21:22

Aslında ben Antep ile ilgili daha çok şunu merak ediyorum, kent içine bir adet tramvay hattı yapmak yerine ana kent belediyesi ilçe belediyeleri ile arada iletişimi sağlayacak bir kent treni (Başar Stadtbahn yani :)) daha Türkçesi ile bir LRT sistemi kursa daha makul olmazmıydı? Yani şimdi ilçeleri bilmiyorum ama mesela Nizip ile Antep arasında, Kilis gerçi kendi il ama Kilis Antep arasında hızlı ulaşımı sağlayacak bir kaç sistem kurulsa daha iyi olmazmıydı? Tabii şimdi iki tane il söz konusu olunca işe TCDD mi karışıyor onuda bilemiyorum, ya da orada demiryolu şebekesi ne durumda, bilmiyorum bana daha mantıklı geliyor.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 02 Kas Pzt, 2009 14:58

Esat yazdı:Aslında ben Antep ile ilgili daha çok şunu merak ediyorum, kent içine bir adet tramvay hattı yapmak yerine ana kent belediyesi ilçe belediyeleri ile arada iletişimi sağlayacak bir kent treni (Başar Stadtbahn yani :)) daha Türkçesi ile bir LRT sistemi kursa daha makul olmazmıydı? Yani şimdi ilçeleri bilmiyorum ama mesela Nizip ile Antep arasında,

Gaziantep-Karkamış (Suriye sınırı) arasındaki demiryolu hattı Nizip'ten geçiyor. Karkamış'tan sonra sınıra paralel gidip Çobanbey'e devam ediyor. Oradan HALEP. Gaziantep ile Halep arasında tren işletmesi var.
Esat yazdı:Kilis gerçi kendi il ama Kilis Antep arasında hızlı ulaşımı sağlayacak bir kaç sistem kurulsa daha iyi olmazmıydı? Tabii şimdi iki tane il söz konusu olunca işe TCDD mi karışıyor onuda bilemiyorum, ya da orada demiryolu şebekesi ne durumda, bilmiyorum bana daha mantıklı geliyor.
Çobanbey Kilis'e yakın. Gaziantep büyükşehir belediyesinde 2 ilçe var. Şahinbey'in nüfusu 700.000. Birde Şehitkamil var. Yapılan tramvay sistemi bu ilçelere hitap ediyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Kas Pzt, 2009 18:18

Demiryolunu biliyorum zaten ama Antep i iyi bilmiyorum, yani ne kadar büyüktür, çünkü haritada bakınca ilçeler arasında çok büyük boşluklar var, yani böylesi boş arazilerde tramvay hattı işletilmez, bu ancak lrt ya da şu yeni nesil dizel trenler ile yapılabilecek bir işletme gibi göründü bana o yüzden öyle bir soru sordum, tabii ki kent merkezinde bir tramvay işletmesi ihtiyacı var ise başka o yapılır, ama uzak ilçeler arasında biraz daha kapasitesi yüksek bir işletme olabilir mi gibi düşünmüştüm.

Fakat zaten tramvayın o ilçelere hitap ettiğini söylüyorsun demek ki gerek yok.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 06 Kas Cum, 2009 11:10

Antepin merkez ilçesi Şahinbey'in nüfusu 700.000 ile Türkiye'nin 6. büyük ilçesidir.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1587
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 12 Şub Cum, 2010 16:47

Gaziantep’te hizmet verecek olan Raylı Sistem Araçları için Tülomsaş büyük bir modernizasyon hizmetinde bulundu.
Kentin hafif metro hizmetini sağlayacak olan araçları Almanya’dan alan Gaziantep Büyükşehir Belediyesi, bu araçları günümüz koşullarına uygunluğunu sağlamak için Tülomsaş’ın himayesine verdi. Almanya’nın Frankfurt kentinde 1970 yılından bu yana kullanılan araçları 2.7 Milyon Avro’ya satın alan Gaziantep Büyükşehir belediyesi, hem ekonomik hem de araçların yerli olması için Tülomsaş ile bakım anlaşması yaptı. Araçları Gaziantep’ten alan Tülomsaş, hızla geliştirdiği raylı sistem araçları teknolojisi ve bilgi birikimi ile bu araçlar üzerinde büyük bir modernizasyon çalışmaları başlattı. Büyük emek ve özveri ile yapılan modernizasyon çalışmaları içerisinde araçların pek çok bölümü günümüz teknolojik şartlarına uygun olarak yeniden düzenlendi.
Ortaya adeta 2010 model yeni raylı sistemler aracını çıkaran Tülomsaş, bu araçlarını denemek için ise Konya ilini seçti.
Yeni araçları raylar üzerinde gören Konyalıları da hayli heyecanlandıran bu araçların, Gaziantep’e ait olduğunun şehirde duyulması ile bu heyecan tam anlamıyla yarım kaldı. Tülomsaş tarafından yenilenen görüntüsü ile tam bir çağdaş tramvay aracı haline gelen araçlar bir süre daha Konya caddelerinde test sürüşlerine devam edecekler. Bu sürüşlerin tamamlanmasının ardından Gaziantep Belediyesi ise ray döşeme çalışmalarının ardından yeni araçların vatandaşların hizmetine sunacak.
Tülomsaş’ın böylesine önemli bir başarıya imza atması ise camiada ayrı bir sevinç yarattı. Hayli önemli bir modernizasyona imza atan Tülomsaş, sıfırdan bu araçları üretmek içinde kolları sıvadı. Bu sektörde de bir numara olmayı hedef seçen kurum, bunun için gerekli ArGe çalışmalarını da hızla sürdürüyor. Başarıları ile Eskişehir’in gururu olan ve şimdiden adından söz ettirmeye devam eden Tülomsaş’ın sıfırdan raylı sistemler üretmek için harekete geçtiği ifade ediliyor.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1587
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Yenilenmiş Gaziray KTA aracı

Mesaj gönderen kemal » 12 Şub Cum, 2010 16:55

Resim
Konya raylarında deneme sırasında.

hasancicek37
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 136
Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16

Mesaj gönderen hasancicek37 » 12 Şub Cum, 2010 17:02

Araçlar gerçekten de sıfırtan üretilmişler gibi görünüyor.Emeği geçenlerin ellerine sağlık.Demek ki az maliyetle kaliteli işler yapılabiliyormuş. :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Şub Cum, 2010 19:07

Yani işte budur, paran kadar yap ama iyi yap, yani kaportaya bu kadar emek harcayan adamlar herhalde bu işin teknik kısmına da bir şeyler yapmıştır. Araçlar Düwag ın hangi serisi acaba, İstanbul' daki 1100 serisinden ise onlarda ciddi kapı problemi var, yani bunların kapıları bildiğim kadarı ile pnömatik ve çok sorun çıkartıyor, hatta İstanbul' daki LRTS kongresinde bir alman katılımcı arkadaşlara "Maalesef sorun satın aldınız" şeklinde espri dahi yapmıştı :) tabi espri olarak algılarsanız. Araçlardaki kapı problemini aşmanın yolu kapıları elektrikli sisteme çevirmek yani servo motorlu sisteme, tabi bunu sıfırdan planlamak ciddi bir mühendislik, zaman ve para gerektirir, yanılmıyorsam Almanya' da bunun yapılmışı var :) tabi mühendisliği satın almakta bedava değil.

Hayırlı olsun, yani görünüş olarak o öndeki "şeyi" anlayamadım ama :) yine de güzel olmuş.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Şub Pzr, 2010 00:37

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=19347
Eskişehir'de kurulu Türkiye Lokomotif ve Motor Sanayii A.Ş'nin (TÜLOMSAŞ) Gaziantep Büyükşehir Belediyesinin Almanya'dan temin ettiği 15 adet tramvayın modernizasyonu ve modifikasyonunu günümüz teknolojilerine uygun gerçekleştirdiği ve ilk prototiple ilgili çalışmaları tamamladığı bildirildi.

TÜLOMSAŞ Genel Müdür Yardımcısı Ali Yaşar Nal, yazılı açıklamasında, söz konusu prototipin Konya Büyükşehir Belediyesi Tramvay Test Yolunda denendiğini belirterek, gerçekleştirilen tüm testlerin başarıyla sonuçlandırıldığını ve ilk aracın Gaziantep Büyükşehir Belediyesine teslim edildiğini kaydetti.

Modernizasyon ve modifikasyonlar kapsamında aracın dış görünüm dizaynının yenilendiğini ve çağdaş bir görünüm kazandırıldığını ifade eden Nal, şunları belirtti:

''İklimlendirme sisteminin iyileştirilmesi için gelişmiş cihazlar kullanıldı. Yolcuların seyahat konforunu artırıcı araç içi dizayn, ergonomik koltuklar, ısı ve ses izolasyonu gibi gereksinimler en üst seviyede karşılandı. Elektronik yolcu bilgilendirme sistemi ile aracın ve yolcuların seyahat güvenliğinin olumsuz etkilenmemesi için gerekli teknolojik ekipman uygulamaları gerçekleştirildi.''
Evet bu haber ile birlikte revizyon işlemininin nerede yapıldığını da öğrenmiş olduk, açıkçası Tülomsaş benim hiç aklıma gelmemişti. Bu açıdan baktığımızda karoseri işçiliğinin çok iyi olduğunu düşünüyorum, haberde araca yapılan yeniliklerde açıklanmış, iklimlendirme olarak bahsedilen uygulama umarım iyi bir klima çalışmasıdır, Gaziantep' te yazın biraz bunaltıcı olabilir araçların içi :)

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1587
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 18 Mar Prş, 2010 13:10

Resim

Cevapla

“Tramvay Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön