ist-T.01:00 » Haliç-Kemerburgaz Tramvay (Dekovil) Hattı [İnşaat Süreci]

mutlui
Aylık Paso
Mesajlar: 60
Kayıt: 26 Oca Pzt, 2015 14:10

Re: ist-D.01 » Haliç - Karadeniz Sahra Hattı

Mesaj gönderen mutlui » 10 Şub Cum, 2017 20:30

Orada gösterilen güzergah yanlış. Güzergahı Silahtarağa' dan başlayıp Cendere vadisini takip ediyor. Plazalara, üniversitelere faydalı olur mu? Bu başka bir soru. Hâlâ nasıl bir hat olacağını veya neden "dekovil" olacağını anlatabilen yok. Göktürk' te sonlanan bir tramvay hattı olsaydı...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-D.01 » Haliç - Karadeniz Sahra Hattı

Mesaj gönderen Esat » 11 Şub Cmt, 2017 11:09

Dekovil ismi arkadaşlar, sistem olarak yapılan tramvay.

mutlui
Aylık Paso
Mesajlar: 60
Kayıt: 26 Oca Pzt, 2015 14:10

Re: ist-D.01 » Haliç - Karadeniz Sahra Hattı

Mesaj gönderen mutlui » 11 Şub Cmt, 2017 21:09

Saatlik kapasitesi Eminönü-Alibeyköy tramvayının yarısı bile değil. Araçların azami hızı da daha düşük. Yani evet, kömürle çalışan bir hat olmayacak. Ancak hem yavaş hem de iki vagonlu küçük trenler kullanılacak. Bu güzergahın bundan fazla potansiyeli yoksa bekletilebilirdi.

Her neyse, en azından ben faydalanacağım. :)

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 363
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Re: ist-D.01 » Haliç - Karadeniz Sahra Hattı

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 13 Şub Pzt, 2017 08:16

Arkadaşlar, bu hattın istasyonların isimlendirmesi ve Mahmutbey metrosu ile entegrasyon noktasının tarifinde bir yanlışlık var.
Sadabat denilen mevki şu anda belediye binasının olduğu yer yani mesire alanı bölgesi, metro ile kesişeceği yer ise Kağıthane merkez. Sadabad durağı Kağıthane durağından daha önce olmalı. Yani diziliş Santral İstanbul, Sadabat, Kağıthane , Cendere ..... şeklinde olmalı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-D.01 » Haliç - Karadeniz Sahra Hattı

Mesaj gönderen Esat » 13 Şub Pzt, 2017 08:33

Özgür Türkler yazdı:Arkadaşlar, bu hattın istasyonların isimlendirmesi ve Mahmutbey metrosu ile entegrasyon noktasının tarifinde bir yanlışlık var.
Sadabat denilen mevki şu anda belediye binasının olduğu yer yani mesire alanı bölgesi, metro ile kesişeceği yer ise Kağıthane merkez. Sadabad durağı Kağıthane durağından daha önce olmalı. Yani diziliş Santral İstanbul, Sadabat, Kağıthane , Cendere ..... şeklinde olmalı.
Şu haritaya göre mi yorumluyoruz?
Resim

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3492
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-D.01 » Haliç - Karadeniz Sahra Hattı

Mesaj gönderen Engin Y » 13 Şub Pzt, 2017 08:35

TT Arena'ya kadarki kısım tamam, belki biraz daha ilerideki konut projelerine de gidebilir, ama Kemerburgaz'a kadar arada büyük boşluk var ve burada tramvay çok saçma olur..
Zaten oraya metro gelmiyor mu? Tramvaya gerek yok ki..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-D.01 » Haliç - Karadeniz Sahra Hattı

Mesaj gönderen Esat » 13 Şub Pzt, 2017 08:46

Proje ne için planlanıyor bir bilgimiz yok ki, yani bana da çoğu zaman bugün için yapılması kaynak israfı gibi geliyor. Bir de projede küçük araçlar kullanılacağı yönünde bilginin resmi bir kaynağı var mı? Benim bildiğim hat 1435 normal ray açıklığında ve tramvay sinyalizasyon standardında inşa edilecek, burada kapasitenin bir önemi yok sistem tramvay. Ha ismini cazip kılmak reklam kokan bir şeyler yapmak için dekovil denilebilir buna bir şey diyemem.

Güzergah konusuna gelirsek Cendere-TT Arena arası çok sıkıntılı bir bölge burada raylı sistem işletmek zaten tek başına bir dert olacak bu kesin, Kemerburgaz tarafı için ise bence de tramvay standardında, seyrek frekanslı bir işletme olabilir bunda bir mahsur olacağını düşünmüyorum, dediğim gibi bugün için gereklilik tartışılabilir ama kuzeydeki bu yerleşim alanlarını bir şekilde ana raylı sistem ağına bağlamak istiyorsak, bir şeyler yapılmalı.

Engin bölgeden geçecek metronun bu güzergaha pek faydası olacağını düşünmüyorum, kaldı ki metro olmalı mı? Onun da istasyonlarının arasında devasa boşluklar var ama BANLİYÖ yapıyoruz diyemeyen bir de iletişim dili var, adına METRO demek daha havalı.

mutlui
Aylık Paso
Mesajlar: 60
Kayıt: 26 Oca Pzt, 2015 14:10

Re: ist-D.01 » Haliç - Karadeniz Sahra Hattı

Mesaj gönderen mutlui » 13 Şub Pzt, 2017 09:51

Özgür Türkler yazdı:Arkadaşlar, bu hattın istasyonların isimlendirmesi ve Mahmutbey metrosu ile entegrasyon noktasının tarifinde bir yanlışlık var.
Sadabat denilen mevki şu anda belediye binasının olduğu yer yani mesire alanı bölgesi, metro ile kesişeceği yer ise Kağıthane merkez. Sadabad durağı Kağıthane durağından daha önce olmalı. Yani diziliş Santral İstanbul, Sadabat, Kağıthane , Cendere ..... şeklinde olmalı.
Kağithane Belediyesi durağı belediyenin orada olacak. Sadabat [Meydanı] durağı Kağıthane merkezde olacak. Orası ileride büyük bir meydan (işte Sadabat Meydanı) olacak diye belediyenin hayalleri var. Tam merkezde ana yolunu yeraltına alıp kaymakamlık ile evlendirme dairesi/karakol civarında nehrin üstünü kapatarak meydan yapmak istiyorlar. Bu fikir senelerdir var ancak imar planlarına hala işlenmemiş.

mutlui
Aylık Paso
Mesajlar: 60
Kayıt: 26 Oca Pzt, 2015 14:10

Re: ist-D.01 » Haliç - Karadeniz Sahra Hattı

Mesaj gönderen mutlui » 13 Şub Pzt, 2017 10:02

Esat yazdı:Proje ne için planlanıyor bir bilgimiz yok ki, yani bana da çoğu zaman bugün için yapılması kaynak israfı gibi geliyor. Bir de projede küçük araçlar kullanılacağı yönünde bilginin resmi bir kaynağı var mı? Benim bildiğim hat 1435 normal ray açıklığında ve tramvay sinyalizasyon standardında inşa edilecek, burada kapasitenin bir önemi yok sistem tramvay. Ha ismini cazip kılmak reklam kokan bir şeyler yapmak için dekovil denilebilir buna bir şey diyemem.
Küçük vagonlardan bahsettiğimde ray açıklığını kastetmiyordum. Bir yerde vagonların çizimleri vardı, orada da yolcu sayısı yazılıyordu. Maalesef rakamı hatırlamıyorum ama İstanbul'da kullanılan tramvaylara göre düşük idi.
Esat yazdı:Kemerburgaz tarafı için ise bence de tramvay standardında, seyrek frekanslı bir işletme olabilir bunda bir mahsur olacağını düşünmüyorum, dediğim gibi bugün için gereklilik tartışılabilir ama kuzeydeki bu yerleşim alanlarını bir şekilde ana raylı sistem ağına bağlamak istiyorsak, bir şeyler yapılmalı.
Buna katılıyorum. Ancak 3. havalimanı "metro"su zaten oradan geçecek.

Her neyse, dediğimiz gibi tabii ki bu tramvayın faydası var. Ben de gayet sık kullanacağım. Sorum sadece bunun önceliği ile alakalıydı... eğer işletmede bu kadar az yolcu öngörülüyorsa. Ama belki de 'ilk bu, sonra şu yapılsın' diye düşünmeyelim. Yolcu sayısına göre ucuz olabilir. Öncelik bundan kaynaklanabilir.
Ayrıca raylı ulaşım ağının uzunluğuna katkısı gayet yüksek. :P

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-D.01 » Haliç - Karadeniz Sahra Hattı

Mesaj gönderen Esat » 13 Şub Pzt, 2017 13:27

Bir de yine duyduğuma göre bu resimdekinden çok daha fazla istasyona sahip olacak bu hat, en azından plan öyle

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3492
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-D.01 » Haliç - Karadeniz Sahra Hattı

Mesaj gönderen Engin Y » 13 Şub Pzt, 2017 14:14

Abi,

Göktürk'e kadar normal tramvay yapsınlar, tamam..
Ama o Ayvad Bendi falan nedir ya?
Pinkikçi tramvayı mı bu?
Artık millet mangallarla falan biner.. (Piknik olayını çok severim, ama İstanbul merkezindeki uygulamalarına biraz (!!!) karşıyım..)

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 363
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Re: ist-D.01 » Haliç - Karadeniz Sahra Hattı

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 14 Şub Sal, 2017 12:57

Evet Esatcım, paylaştığın resme bakarak söylemiştim durak isimlerini.
Kağıthane meydan hayalleri için ise söyleyebileceğim şu; yıllar önce merkezdeki mermer ayölyelerini kaldırmak için bir girişimde bulundu belediye, komple karakol tarihi binası haricindeki her şeyi yıkıp meydan yapacaklardı ama mahkeme kararı ile bu plan yattı. Şimdi de o atölyelerin yerine okul binası vs yapıldığından oraların istimlakı çok zor. Ancak Ayyıldız binası ve eski belediye başkanının sahibi olduğu! petrol istasyonunun olduğu bölgeye dediğiniz gibi trafiği yer altına alacak şekilde birşeyler yapılabilir ama alternatif güzergah yok orada da, bu çalışmayı nasıl yapacaklar bilmiyorum. Birde ortadan dere geçtiği için çalışmalarda ekstra zorluk var. İdare ve Nurtepeye doğru yolların derenin altından geçmesi lazım falan filan. Yada merkezden geçen yolları Meslek lisesinin ordan geçecek hale getirip merkezi rahatlatacaklar. Merkezdeki metro istasyonu çalışması bunun için bulunmaz fırsat ama bizde planlama sıfırın altında olduğundan hiç ümidim yok açıkcası, hiçbir yerde de meydan düzenlemesi yapılacağına dair bir yazı görmedim.

Cevapla

“Tramvay Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön