5. sayfa (Toplam 19 sayfa)

Re: ist-T.03:05 » T5 Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 27 Mar Sal, 2018 20:41
gönderen Edil Arda
bence yol daralsaydı daha verimli olurdu; sonuçta tek şeritlik yola araba park edilemez. Otobüs duraklarına da birer EDS, çözülürdü bu iş. (Yanlış mı düşünüyorum?)

ben bu projeyle yolun geometrisi düzelecek diye çok umutlanmıştım.

Re: ist-T.03:05 » T5 Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 27 Mar Sal, 2018 21:35
gönderen decimus
Edil Arda yazdı:bence yol daralsaydı daha verimli olurdu; sonuçta tek şeritlik yola araba park edilemez. Otobüs duraklarına da birer EDS, çözülürdü bu iş. (Yanlış mı düşünüyorum?)

ben bu projeyle yolun geometrisi düzelecek diye çok umutlanmıştım.
Bana göre doğru olan yapıldı.Eğer yol daraltilip 1×1 e dusurulseydi o zaman da arac sahipleri için bu yol çileden çıkartacaktı.Trafik sorunu çözmek için tabi ki insanlari toplu tasimaya sevk etmek lazim ama araç kullanicilarini da mağdur etmemek lazim.

Re: ist-T.03:05 » T5 Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 28 Mar Çrş, 2018 08:37
gönderen Özgür Türkler
Bu yol özellikle iş başlama ve akşam paydos saatlerinde ve hafta sonları belirli saatlerde çok kullanılıyor. Işıkların olduğu bölgelerde (Eminönü,Balat , Ayvansaray, Eyüp gibi) ciddi trafik sıkışıklığı oluyordu. Bir şerit hayatta kaldıramazdı bu yükü, mecburen parklar kullanıldı.

Re: ist-T.03:05 » T5 Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 28 Mar Çrş, 2018 12:11
gönderen Esat
2018 sonuna imkansız, 2019 sonuna bir şey diyemem. Bakalım zaman ne gösterecek

Re: ist-T.03:05 » T5 Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 25 Oca Cum, 2019 07:09
gönderen Esat
Ray döşeme için hazırlıklar başlamış anladığım kadarı ile, fotoğraf linkedin den alıntıdır
t5-raydoseme.jpg

Re: ist-T.03:05 » T5 Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 31 Oca Prş, 2019 17:19
gönderen Esat
Ray döşeme çalışmaları ile birlikte, hattın katenersiz işlemesini sağlayacak 3.ray ve enerji sistemi ile ilgili çalışmalarda sürdürülüyor. Fotoğraf alıntıdır.
t5-original.jpeg

Re: ist-T.03:05 » T5 Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 01 Şub Cum, 2019 16:25
gönderen mustafaguler
Hattın araçları ile ilgili hiç bilgi yok mu? Durmazlar üretecek ama özel bir araç mı üretecek yoksa mevcut Panorama aracını mı üretecekler?

Re: ist-T.03:05 » T5 Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 01 Şub Cum, 2019 16:39
gönderen Esat
Panorama bildiğim kadarıyla, İzmittekiler havai katenerliydi galiba? Yanlış mı hatırlıyorum, aynı aracın katenersiz olanı

Re: ist-T.03:05 » T5 Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 02 Şub Cmt, 2019 10:14
gönderen mustafaguler
Bende Samsun ve Kocaeli'nde ki araçların kullanılacağını tahmin ediyorum. Katenersiz araç üretimi Durmazlar için iyi bir tecrübe olacak.

Re: ist-T.03:05 » T5 Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 09 Mar Cmt, 2019 09:30
gönderen mustafaguler
Araçların ilk fotoğrafları

Resim

Resim

Resim

Re: ist-T.03:05 » T5 Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 09 Mar Cmt, 2019 10:23
gönderen Esat
Teşekkürler Mustafa :) Durmazlar Panorama modeli katenersiz modeli, araç ile ilgili çalışmalar oldukça ilerledi ve teslim dahi başlayacak diye duymuştum, hatta araç içinde son işler yapılıyordu, hayırlı olsun, bekliyoruz.

Re: ist-T.03:05 » T5 Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 09 Mar Cmt, 2019 11:15
gönderen Esat
Bu arada hattın Eyüp bölgesinden Bayrampaşa metro ve Bayrampaşa meydana uzatma projesi için Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ÇED raporuna gerek yoktur demiş ve proje onaylanmış, tabii ekonomik olarak sıkıntı olduğu muhakkak, kısa vadede bu ilave etap işine başlanır mı bilemiyorum, bir diğer husus Maltepe Demirkapı arasında iş alanlarının kaldırılması gerçekleştirilmeden bu tramvay işletmesi ne kadar sorunsuz olur, bunlar kaldırılırsa yolculuk talebi anlamında ne kadar fizibl olur.

https://rayhaber.com/2019/03/feshane-ba ... -gorulmedi
Bayramaşa Belediye binası ile Çevik Kuvvet arasında bulunan meydana çıkacak olan tramvay hattında 5 istasyon bulunacak. Tramvay hattının yarısı yeraltından gidecek.

Projenin tanıtım dosyasına göre, tramvay hattının 434 milyon 124 bin TL’ye mal olması bekleniyor. Yeni hatta 2 araçlık tramvay dizileri çalıştırılacak ve ortalama tur süresinin 21 dakika olacağı hesaplandı. Her bir dizinin 572 yolcu kapasitesi olacak.

Projenin raporunda söz konusu hattın bölge için taşıdığı önem şu şekilde anlatıldı:

“Özellikle çalışan nüfus yoğunluğunun fazla olduğu bir bölge olan Eyüp-Bayrampaşa hattı önemli şehir merkezleri ve mevcut raylı sistemler arasında kesintisiz çift yönlü, konforlu ve güvenli bir yolcu taşımacılığı amacıyla planlanmıştır. Eyüp-Bayrampaşa hattı, Kentsel Ulaşım Planı çerçevesinde planlanan Eminönü-Alibeyköy Tramvay, Vezneciler-Sultangazi Metro, Topkapı-Habibler Tramvay, Yenikapı-Aksaray-Havalimanı Metro ve Kazlıçeşme- Söğütlüçeşme Metro hatları gibi beş önemli hat ile entegre olarak buradaki nüfusun sayılan hatlar ile birlikte kente olan entegrasyonunun sağlanmasında önemli bir rol oynayacaktır.