1. sayfa (Toplam 6 sayfa)

koc-T.03:01 » AkçaRay İnşaat Süreci

Gönderilme zamanı: 20 Eki Sal, 2015 07:55
gönderen Esat
Ben sistemi tramvay olarak tanımladım, araçlar Durmazlardan alındığına göre tramvay olsa gerek :) temel atma töreni yapılmış. Tabi yine yeniden bir seçim öncesi atılan temelleri malum pek sağlıklı bulmuyorum, bunu da her zaman söylüyorum. 28 km lik hat için 550 günlük süre gayet iyi, bakalım bu süre de iş tamamlanır umarım.

http://www.rayhaber.com/2015/bakan-isik ... lini-atti/
Kocaeli’de raylı sistemi hayata geçirecek tramvay temel atma töreni Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık’ın katılımıyla gerçekleşti. Bakan Fikri Işık, Kocaeli Büyükşehir Belediyesi tarafından projelendirilen ve çalışmaları başlatılan Akçaray isimli tramvay hattının temel atma törenine katıldı. 550 günde bitirilmesi hedeflenen 28 bin 800 metre uzunluğundaki raylı sistemin temel atma törenine Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık’ın yanı sıra Kocaeli Valisi HASAN Basri Güzeloğlu, Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı İbrahim Karaosmanoğlu, milletvekilleri, ilçe belediye başkanları ve vatandaşlar katıldı.

Gönderilme zamanı: 20 Eki Sal, 2015 16:16
gönderen mustafaguler
Evet doğru tanımlamışsın Esat abi. Seka-Otogar arasında yapılacak olan 7 km'lik tramvay hattı.

Durmazlar bu sefer İpekböceği yerine farklı bir araç sergilemiş:

Resim

Resim

Gönderilme zamanı: 20 Eki Sal, 2015 17:37
gönderen Esat
Bu araç hakkında da bilgi bulmak lazım. İpek Böceği nin üzerine inşa edildiğini biliyoruz ama maket üzerinden konuşur isek, kaporta doğal olarak değişikliğe uğramış, ön tasarım farklı ve en bariz olan ayna yerine kamera kullanılmış gördüğüm kadarıyla. Araç hakkında bilgi edinirsek ayrı bir başlık açmak lazım.

Tramvay hattının faydasını da göreceğiz, bir inşaat başlasın bakalım :)

Gönderilme zamanı: 21 Eki Çrş, 2015 09:15
gönderen mustafaguler
Adamların internet sitesi bile güncel değil, araç hakkında bilgi almak biraz zor olacak

Gönderilme zamanı: 26 Eki Pzt, 2015 14:41
gönderen mustafaguler
Bu tramvay hattının Seka Devlet Hastanesi ve Şehir Hastanesi'ne uzatılması düşünülüyormuş. Google Eart'ten bir bakmak lazım acaba tam olarak nereye, nasıl uzayacak?

Bir de 11 kilometrelik Gebze-Darıca metro çalışmaları varmış. Bu hat ile ilgili ihaleler başladığında metro projeleri diye başlık açmak gerekebilir.

Gönderilme zamanı: 26 Eki Pzt, 2015 14:57
gönderen Esat
mustafaguler yazdı:Bir de 11 kilometrelik Gebze-Darıca metro çalışmaları varmış. Bu hat ile ilgili ihaleler başladığında metro projeleri diye başlık açmak gerekebilir.
O bir olgunlaşsın bakalım, sanırım DPT bu metro yapılması ile ilgili kriteri aşağı mı çekti ne oldu, ya da bakanlık eli ile yapılmada sanırım bir takım esneklikler olduğu için herkes bu fırsatı haklı olarak değerlendirmek istiyor.

Gönderilme zamanı: 26 Eki Pzt, 2015 15:02
gönderen mustafaguler
Esat yazdı:
mustafaguler yazdı:Bir de 11 kilometrelik Gebze-Darıca metro çalışmaları varmış. Bu hat ile ilgili ihaleler başladığında metro projeleri diye başlık açmak gerekebilir.
O bir olgunlaşsın bakalım, sanırım DPT bu metro yapılması ile ilgili kriteri aşağı mı çekti ne oldu, ya da bakanlık eli ile yapılmada sanırım bir takım esneklikler olduğu için herkes bu fırsatı haklı olarak değerlendirmek istiyor.
Benim tahminimde Bakalık-Belediye işbirliği olacak gibi

Gönderilme zamanı: 27 Eki Sal, 2015 17:45
gönderen Esat
Bu arada Darıca tren yolu güzergahında değil mi? Yani istenilse Marmaray ile de ulaşılabilir? Ya da İstanbul' dan kalkacak bölgesel trenler ile İstanbul-Gebze-Darıca-İzmit-Köseköy-Adapazarı gibi? Bu trenler bir daha hiç çalışmayacak mı?

Şimdi buradan aman metro yapılmasın diyor çıkmasın :) bu dediğimle birlikte Gebze-Darıca arasında kentin altından hatta biraz da kuzeyindeki tepe eteklerinden geçerek gidecek bir metro tabii ki ideal olacaktır. Şu an da güzergahı hiç bilmeden salladım açıkçası.

Gönderilme zamanı: 28 Eki Çrş, 2015 13:55
gönderen Anatolian
Şimdi şöyle oluyor D100'ün üstü Gebze, altı ise Darıca. Yani Gebze'ye banliyö gitmiyor, Gebze adlı istasyon ise aslında Darıca'nın en merkezi yerinde. Fazla saçma bir durum ama böyle :roll:

Anlayacağınız Gebze kocaman bir ilçe ama ne İstanbul'a ne da Kocaeli'ye ulaşımı yok

Gönderilme zamanı: 28 Eki Çrş, 2015 13:59
gönderen Esat
Anatolian yazdı:Şimdi şöyle oluyor D100'ün üstü Gebze, altı ise Darıca. Yani Gebze'ye banliyö gitmiyor, Gebze adlı istasyon ise aslında Darıca'nın en merkezi yerinde. Fazla saçma bir durum ama böyle :roll:

Anlayacağınız Gebze kocaman bir ilçe ama ne İstanbul'a ne da Kocaeli'ye ulaşımı yok
Darıca diye yeni bir durak inşa edildi, o nereye hizmet ediyor? Gebze-Darıca metrosu kuzey-güney istikameti oluyor, yanlış mı anladım?

Gönderilme zamanı: 28 Eki Çrş, 2015 14:12
gönderen Anatolian
Aynen abi kuzey güney yönünde olacak. Gebze İstasyonu'nun adını Darıca yapmak yerine niye öyle
bir şey yaptılar anlayamadım. Herhalde Gebze'ye tren gitmiyor izlenimi vermemek için olabilir :D
Aslında Gebze İstasyonu tam Darıca-Gebze sınırında ama Gebze alan bakımından çok büyük bir ilçe oldugundan istasyonun Gebze'yle alakası çok az, ancak sınırdaki kenar mahallelere direkt hizmet veriyor, merkeze uzaklığı 3,5-4 km, Darıca merkeze uzaklığı ise yürüme mesafesi.
Neyse fazla uzattım kosava kısacaBeşiktaş'a bağlı Levent mahallesinden geçen M2 Beşiktaş merkeze ne kadar fayda sağlıyorsa banliyö de Gebze'ye o kadar fayda sağlıyor

Re: koc-T.03:01 » AkçaRay İnşaat Süreci

Gönderilme zamanı: 06 Ara Pzr, 2015 21:49
gönderen Esat
Raylar Polonya' dan gelmiş. Son bir kaç gündür bu konular üzerine çevremde biraz fazlaca tartıştık, ray da mı üretemiyoruz? Üretemiyoruz demek bence haksızlık, hele ki tramvay rayı üretemiyoruz demek. Neden Polonya' dan alınmak zorunda kalınmış acaba, bunu merak ettim tabii ki. Belki haberin detayında vardır.
Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nden yapılan yazılı açıklamada, kentteki raylı sistemler döneminin ilk adımı olarak başlatılan Akçaray Tramvay Projesi’nde rayların depo sahasına indirildiği belirtildi.

Polonya’dan gelen bin 200 ton raydan oluşan ilk partinin Derince Limanı’ndan tırlara yüklendiği ve otogar yanındaki tramvay depo sahasına getirildiği bildirilen açıklamada, şu ifadelere yer verildi:

“Depo sahasında muhafaza edilecek rayların, montaj öncesi işlemleri de burada yapılacak. Raylarında gelmesiyle birlikte alt yapıda çalışmalara da başlanıyor. 2016 yılının şubat ayı itibariyle ilk rayın montajına başlanması planlanıyor. Otogar girişindeki Hanlı Sokak’tan başlayacak alt yapı çalışması, Yahya Kaptan’ın içinden Kandıra Kavşağı’na doğru devam edecek. Çalışmalar esnasında trafiğin aksamaması için yer yer alternatif güzergahlara trafik akışı yönlendirilecek. Çevreyi ve trafiği en alt seviyede etkilemek için çalışma planları hazırlanıyor.”
http://www.rayhaber.com/2015/akcaray-tramvay-projesi/