diy-T.01 » Diyarbakır Raylı Sistem Projesi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16383
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

diy-T.01 » Diyarbakır Raylı Sistem Projesi

Mesajgönderen Esat » 23 May Prş, 2013 23:23

Diyarbakır için uzun süredir bir kent içi raylı sistemden söz ediliyor, daha doğrusu belediye bu konuda sürekli talepkar, açıkçası hiçbir nüfus ya da yüzölçümü kıyasına girmeden Batman ilinin projesi bile daha çok değer görüyorsa Diyarbakır'ın haydi haydi ihtiyacı vardır diyorum.

Belediye yetkilileri yaptırdıkları projenin onaylandığını fakat kredi arayışlarının devam ettiğini belirtmişler, kredi içinde yurtiçi kaynakları değerlendirmek istiyorlarmış bu amaçlar İller Bankası'na başvurmuşlar. Bence AB ya da Almanya'ya da bir başvursunlar, sever onlar böyle yatırımları.

Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Fahrettin Çağdaş AA muhabirine yaptığı açıklamada, Ulaşım Master Planı'nın en önemli verisinin kent merkezinde saatte yolcu potansiyeli 13 bin olan hafif raylı sistem hattı olduğunu, Dağkapı Meydanı'ndan başlayarak, Kayapınar ilçesindeki Eğitim ve Araştırma Hastanesi önüne kadar uzandığını, hattın proje çalışmasının yürütüldüğünü ifade etti.

Ulaşım master planlarının mevzuat çerçevesinde Ulaştırma Bakanlığı'na sunulduğunu, bakanlığa sundukları hafif raylı sistem hattının onaylandığını kaydeden Çağdaş, daha sonra yapımıyla ilgili belediye olarak birtakım arayışlara girdiklerini, bu arayışlar içinde de ülke içi krediyi kullanmayı esas aldıklarını aktardı.

Hattın uzunluğunun 14,3 kilometre olacağını, proje güzergahında 18 istasyonun yer alacağını aktaran Çağdaş, ortalama işletme hızının saatte 22 kilometre olarak öngörüldüğünü ifade etti.


http://www.haberler.com/diyarbakir-a-ya ... 78-haberi/

14 kilometrelik 18 istasyonlu bir hat iyi proje, bu arada yine bu haber ile bağlantılı olarak daha yeni bir haberde de şehrin simgesi sayılan Karpuz Heykelinin köprülü kavşak ve raylı sistem projesi nedeni ile yıkıldığı yazıyordu, kredi ile ilgili olur verilmiş ama devlet onayı gerekiyor sanırım bu arada da belediye boş durmayıp bir yerlere el atıyor olabilir.

http://www.ilkehaberajansi.com.tr/haber ... yikim.html

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16383
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 30 May Prş, 2013 02:29

Bu proje ile ilgili şöyle bir görsel var

Resim

Projeye vakıf ve konu ile de ilgilenmiş bir kaç profesyonelin de görüşünü aktarayım. Öncelikli sorun sistemin tanımlanması ile ilgili DBB sisteme tramvay demiyor, HRS diyor, tamam tramvayda bir HRS sistemidir ama bizim ülkemizdeki algı üzerinden bakarsak biraz yanlış oluyor. Buna gerekçe olarakta peron boylarının 60 metre olması, orta peronlar inşa edilecek olması ve istasyon aralarının ortalama 750 mt. olmasını gösteriyorlarmış. Fakat hem projede hemde düşüncede sistem karayolu ile kesişen pek çok hemzemin geçide sahip ve işletme hızı çok düşük, ayrıca 60 mt. peron uzunluğu 2 li setlerin çalıştığı bir tramvay sisteminde kısa bile sayılabilir. Sistemi bir HRS ye eşitleyebilecek tek etken istasyon arası mesafe yoksa sadece orta peron olması bile tramvay sınıfından çıkartmaz diye şahsi görüşümü de ekleyeyim.

Bunun dışında, iki ayrı kaynaktan güzergahın olabilecek en doğru güzergah olduğu, Diyarbakır'ın geniş caddeleri ile aslında tramvay işletmek için uygun olduğu görüşü var. Bu güzergah için ise ilk handikap Dağkapı semti civarında hattın TCDD hattı ile kesişmesi ve bu kesişmenin trenlerin öncelikli olduğu bir sinyalizasyon geçişi ile sağlanacak olması, yani tramvay araçları demiryolunu dikine keserek geçecekler, bu ne kadar doğru bir yöntem ben bilemiyorum ama doğru olmadığı yönünde bir görüş var, ikinci olarak hattın demiryoluna çok yakın ve tamamen paralel gitmesinin yanlış olduğu düşüncesi de var. Diyarbakır'da bir banliyö treni trafiği yok, yolcu ve yük trenleri de durum ne onu da bilmiyorum ama bir Mersin bile daha sık tren çalışıyor olabilir, dolayısı ile yolcunun paylaşımı söz konusu değil gibi, ayrıca gerçekten kentin caddeleri müsait ise ileriye dönük planlamalarda demiryolunun her iki yanına yerleşmiş kentin demiryolunu dikine kesen tramvay hatları ile donatılması oldukça zor olacaktır. Ya şimdiden tramvaylar için alt geçitler planlanmak zorunda ya da DDY hattının kentin biraz dışına kaydırılması ya da o hattın yeraltına alınması gibi bir seçenek olmalı, tabii bu ileriye dönük bir plan fakat yumurta ağzına gelmeden düşünmek gerekir.

Ortada bir proje var fakat benim edindiğim izlenim çok sağlıklı değil, İller Bankası uygulanabilir buldum demiş ama bu para verilir mi? DBB işin adına HRS deyip "yüzeysel metro" diyerek UBAK a yanaşma gayretindemidir, ortaya ne çıkar bunları göreceğiz.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 30 May Prş, 2013 09:38

Pek hoşuma gitmedi. Hele hele demiryolunu dikine kesmek de ne? Tünel veya viyaduk, alo? Banliyö işletmesinin olmaması kötü, ama bu konuda şu da var: Diyarbakır kent olarak, sanırım, TCDD ile bu işi nasıl plânlasın? Bu burada bile, herhangi bir kent veya Alman ili ile DB arasında olmayacak kadar zor bir iş. DB otark, TCDD de öyle. O açıdan oraya ya bir tramvay, ya da bir HRS yapmak doğrudur. Ama HRS olacaksa, kesişmesiz, tramvay olacaksa da, ona göre.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16383
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 29 Ağu Prş, 2013 12:27

Belediyenin kredi talebi ile ilgili bir haber var, eğer olumlu cevap alınır ise 2014 yılında inşaata başlanıp 2 yıl içinde tamamlamayı öngörüyorlarmış, ayrıca bir ikinci etaptan da söz etmişler.

Ulaşım ana planı kapsamında Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi, kentte 14 kilometre uzunluğundaki hafif raylı sistemi hayata geçiriyor. 250 milyon liraya mal olacak hafif raylı sistemle Diyarbakır’ın trafiğinde önemli bir rahatlama oluşması hedefleniyor. 18 duraktan oluşacak hafif raylı sistem Sur ilçesi Dağkapı’dan başlayıp, Kayapınar ilçesinde bulunan Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde son bulacak. Yapımına 2014 yılında başlatılması hedeflenen proje için Büyükşehir Belediyesi tarafından İl Bank’tan kredi talebinden bulunuldu.


http://www.diyarbakirsoz.com/haber-9048 ... liyor.html

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16383
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 27 Şub Cum, 2015 08:08

Bu projede kredi sorunu halen çözülebilmiş değil anladığım kadarı ile, belediye başkanı Kışanak, tüm onayların alındığını, projenin yapıldığını ama inşa için kredi teminine çalışıldığını, eğer bu gerçekleşir ise bu sene içerisinde inşaata başlanabileceğini belirtmiş.

Diyarbakır Büyükşehir Belediye Başkanı Gültan Kışanak, "Kredi sorunu birkaç ay içerisinde çözüldükten sonra tüm aşamaları tamamlanan, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı ile Kalkınma Bakanlığının onaylarını alan Hafif Raylı Sistem ile ilgili çalışmalar bu yıl içerisinde başlayacak" dedi.


http://www.guneydoguguncel.com/kisanak- ... 19660h.htm

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16383
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 09 Nis Prş, 2015 12:23

http://www.rayhaber.com/2015/diyarbakir ... aslanacak/

Diyarbakır Hafif Raylı Sistemi Yapımına Eylül Ayında Başlanacak :Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi Eş Başkanı Gültan Kışanak, ulaşımı rahatlatacak hafif raylı sistemin eylül ayında itibaren adım adım uygulanacağını söyledi.


Bakalım bu sene sonunda bir hareket olacak mı bu işte.


“Tramvay Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir