brs-T.03:02 » Heykel - Garaj Hattı İnşaat Süreci

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 06 Oca Pzr, 2013 03:50

Yanlız hocam öyle Zürih Mürih bunlar bizi bozar ya.
Bu belediye çalışanları sürekli yurt dışı gezisine gidiyorlar ama gittikleri yerde hiç bir şey görmüyorlar galiba. Avrupa'da tramvay işletmeciliği konusunda yaklaşık 200 yıllık bir bilgi birikimi var aklı olan bir insan gider bu konuda tecrübeli şehirleri bir inceler sistem nasıl işliyor , aktarma olayı nedir görür ama bizde nerede. Bir yerde şöyle bir yazı okumuştum,

Cennet öyle bir yerdir ki;
polisler İngiliz,
tamirciler Alman,
aşçılar Fransız,
sevgililer İtalyan,
Her şeyi organize edenler ise İsviçreliler :)

Şu İsviçreliler'den öğreneceğimiz çok şey var. :D

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Oca Pzr, 2013 03:56

Ben bazen SAKSI gibi gidip geliyorlar yazıyorum zaten :) KARDEŞ ŞEHİR denilen şey belediye çalışanı olupta yeşil pasaportu olmayanlara SCHENGEN vizesi almanın kolay yolu, başka da hiçbir şey değil.

Yanlız o benzetmelere hayran kaldım ben onu kopyalarım hemen :) Bir de o ÜÇGEN durak bana diğer başlıkta bahsettiğim aktarma için ilginç bir fikir verdi, Viyana'da benzeri olan ama yarın çizerim kafamda olgunlaştırayım biraz. Bizdeki tramvay işletmeciliği bakış açısına göre çok uçuk bir fikir ama paylaşacağım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Oca Prş, 2013 17:34

Başkan bugün BUDO ile ilgili bir açıklama yaparken kısaca bu hatta da değinmiş, dolmuşçular tarafından açılan bir yürütmeyi durdurma davası olduğu ama davanın belediye lehine sonuçlandığını ve inşaatın önünde bir engel kalmadığını belirtmiş??? Şimdi bu dava olaylarını zaten anlamıyorum, davalık olunca genelde iş yapılmaz, durur, inşaat devam etmiyormuydu?

http://gundem.milliyet.com.tr/15-dakika ... efault.htm
Recep Altepe, T1 hattı ile ilgili dolmuşçuların açtığı yürütmeyi durdurma kararının ise bugün iptal edildiğini belirterek, T1 hattının yapılması konusunda hiçbir engelin kalmadığını ifade etti.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 10 Oca Prş, 2013 21:38

Bu hat ile ilgili yanılmıyorsam iki dava vardı. Biri dolmuşçuların açtığı dava ki o da düşmüş. Bir diğeri ise T1 Geçici Depo Sahası ile ilgili dava idi. Malum bu geçici depo sahası Kültürpark'ın içinde ve Kültürpar birinci derece sit alanı. Bu durum ile ilgili gelişme nedir bilmiyorum açıkçası. Bu aralar işlerimin yoğunluğundan dolayı gelişmeleri bende takip edemez hale geldim.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 30 Oca Çrş, 2013 19:30

Stadyum ile Altıparmak arasında ki kurp çalışmaların da artık sona varıldı. Hattın ilk kurp çalışması yapılmış oldu.

Atatürk Caddesi'ne (Heykel) geçen hafta il kazma vurulmuşru ve bugün PTT (Ulucami) önünden ray döşenmeye başlandı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Oca Çrş, 2013 19:47

Mustafa bugüne kadar ki işlere bakarak, sence ne kadarlık bir süre kalmış olabilir, kaba bir tahmin ile. Çünkü en çok kafama takılan araç konusu, 8 araç için ihaleye çıkılacak denildi, 2 araç var elde, 3. imal ediliyor geriye 5 araç daha kalıyor bu araçlar olmadan hattı açmayı planlıyor olabilirler mi? Aklıma şöyle bir ihtimal geldi, İpek Böceği tamamlanana kadar Nostaljikteki Düwaglar ile çalışılabilir mi? Toplam kaç tane vardı onlardan?

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 30 Oca Çrş, 2013 19:54

Normal de inşaatın Mayıs ayında bitmesi lazım ama Haziran ayına sarkabilir. Çünkü Çatalfırın'da ki viyadüğün şuan kaldırılması söz konusu. Eee tam bu viyadüğün altından tramvay geçeceği için bu bölümde çalışmalar en sona bırakılmış durumda. Viyadüğün kaldırılması, viyadük altı zemininin sertleştirilmesi, ortaya sinyalizasyon kavşağın çıkması ve ona göre bölgenin hazırlanması en iyi tahminle trafiğide olayın içine katarsak bir ay sürer gibi. Benim tahminim Temmuz sonu Ağustos başı gibi yolculu seferler başlar.

Düwag SW2'ler (Bursaray'a gelenler) bu hatta çalışmazlar. Çünkü bunlar yüksek tabanlı, yolcu inip binemez.
Nostaljik tramvay'da ki Düwag'lar da çalışamaz çünkü 600VC ile çalışıyorlar ve ray açıklığı uygun değil.

Nostaljik Tramvay 1000mm
T1 1435mm

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 30 Oca Çrş, 2013 19:58

Tramvay çalışmalarının Heykel'e gelmesiyle ilgili bir haber videosu

http://video.bursa.bel.tr/basindan/burs ... -8580.html

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Oca Çrş, 2013 20:07

mustafaguler yazdı:Nostaljik tramvay'da ki Düwag'lar da çalışamaz çünkü 600VC ile çalışıyorlar ve ray açıklığı uygun değil.

Nostaljik Tramvay 1000mm
T1 1435mm
Ben niye bu konuyu unutup duruyorum :oops:

Araçlar ile ilgili olarak Durmazlar'da yıl sonuna kadar 10 araç çıkarırız gibi bir görüş vardı, resmi bir söylem değil ama ekip kendine güveniyor, tabii ki seri üretime girilir ise ona göre belli bir eleman artışıda olacaktır diye düşünüyorum seri olabilmek için, bakalım göreceğiz neler olacak bu konuda.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 30 Oca Çrş, 2013 20:11

Şubat ayı içinde ihaleye çıkılacak bakalım o zaman göreceğiz ihaleyi kim alacak, ne kadar sürede araç teslimatı olacak?

Ben bu T1 için Durmazlar'ın ihaleyi kazanamamasından bile korkuyorum. Kazansa bile ihaleye giren diğer tüm firmalar dava açar süreç uzar gibi.

Bu arada T1 hattı depo sahası için henüz tek bir çizi bile çakılmadı, bir bu bölüm var.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Oca Çrş, 2013 20:37

mustafaguler yazdı:Şubat ayı içinde ihaleye çıkılacak bakalım o zaman göreceğiz ihaleyi kim alacak, ne kadar sürede araç teslimatı olacak?

Ben bu T1 için Durmazlar'ın ihaleyi kazanamamasından bile korkuyorum. Kazansa bile ihaleye giren diğer tüm firmalar dava açar süreç uzar gibi.

Bu arada T1 hattı depo sahası için henüz tek bir çizi bile çakılmadı, bir bu bölüm var.
Haklısın işin bir de bu boyutu var tabii, ihale şartnamesi önemli ama firma işareti olursa itiraz kolaylaşır, firma işaret etmeden Durmazlar bu işi nasıl alır bilmiyorum, araç alımlarında önemli kriterlerden birisi firmanın daha önce araç teslimatı yapmış olmasıdır genelde, ya da üretim tesisi olup yılda şu kadar araç çıkarabilir gibi kriterler ile engelleme yapılır :) da burada engelleme değil aksine Durmazların desteklenmesi gerek, bir ihtimal şartnameye yerlilik şartı konulacağını düşünüyorum, Durmazlar'ın yerlilik hedefi var yıllara göre, tamam aracımız yerli bunu tartışmıyor ve eleştirmiyorum ama sonuçta bu konuyu çok yazıp çizdik, neye göre kime göre ne kadar yerli? Çok tartışmalı bir konu. Benim aklıma gelen tek çözüm bu, %51 gibi bir yerlilik şartı konularak firmanın önü açılabilir. Aslında baştan beri bu işin hamisi olan Bursa Büyükşehir Belediyesi bu işin ortağıda olmalı idi, yani bir şekilde Durmazlar ile ortak bir şirket kurmalıydılar o zaman bu alım için kendi kaynaklarımı kullanacağım diyebilirdi diye düşünüyorum, kanuni tarafını bilmiyorum belki olmaz bir şey söylüyorumdur ama bu fikir bana hep daha mantıklı geldi.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 30 Oca Çrş, 2013 20:55

BBB şehir içi ulaşımda BOİ (Bursa Otobüs İşletmesi) kenara atıp Bursa Toplu Ulaşım A.Ş. (Burulaş) kurduysa şirketleşme için şuan kurulan Duray A.Ş.'nin yarısına katılabilirdi. Duray'da yarı kamu iştirakli bir şirket olurdu.

İhaleye çıkıldığında en önemli madde kesinlikle yerlilik oranı olacak ya da araçların kaporta vs tüm parçalarının Türkiye'de birleştirilip bir nevi montajının burada yapılması şart koşulacak. İşte o zaman yabancı firmalar mecburen uygun fabrika arayışlarına girecekler.

Bu montaj olayı olmasa bile Durmazlar'ın en azından taşıma gideri diğer firmalara göre çok çok az olacağı için diğer firmalara göre iki adım önde olacaktır. Tabi bu olay için Siemens Durmazlar'ın önüne taş koymazsa. Malumun Siemens büyük katkı sağlıyor kimse bunu inkar edemez.

Kilitli

“Tramvay Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön