brs-T.03 » Bursa Tramvay Hatları İnşaatları [Genel]

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5569
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 05 Kas Cum, 2010 00:59

Tek hatta düşme olayı Freiburg'ta henüz yok, ama bir gün kısa bir bölümde herhâlde olacak. Zähringen'den 2 numara Gundelfingen'e uzatılırsa, ki bir gün uzatılacak, öyle zor bir yer gelecek ki, demiryolu köprüsü altı, orada bir kısımda tek raya inecek. Ama işletmesi de ona göre olacak herhâlde. Şu an şu 2 numaralı hattın kuzey kesimin büyük kısmı yeniden yapıldı. Yani bütün tramvay şebekesi söküldü (şok), ray yok, katener yok, hepsi gitti, komple yeniden inşa edildi. hem de çok ilginç bir şekilde, genelde tramvay yolun ortasından gidiyor, araçlardan ayrı Bazı yerlerde cadde ama o kadar dar oluyor ki, raylar otomobil şeridine taşıyor. Ve bir yer de geliyor ki, raylar yolun sağından ve solundan gidiyor, yol kenarında otobüs durağında durur gibi tramvay uduruypr (duracak, daha işlemiyor). Sırf bir durakta. Yani, neler ve ne biçim işletmeler var, ama bu da hakikaten işi bilenler tarafından tasarlanan şeyler!

O bir durağın ray resmini bulamadım şimdi, kendim çekmeliyim aslında, ama hiç yolum geçmiyor. geçiyor da, o zaman da direkyon başındayım ;-) Ama şunlar var:

http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... ?5,4740214

Ve Freiburg'tan merkezden kuzeye çıkmak isteyen bütün arabalar bu caddeden geçmek zorunda, rush hour oha yani!

Heh, proje resimlerini buldum, küçük ama bakmaya değer:

http://www.freiburg.de/servlet/PB/menu/ ... index.html

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 02 Oca Pzr, 2011 21:48

Cumhuriyet Caddesi tramvay hattının temel atma töreni bugün yapıldı. Yapılan konuşmalarda hat açılışının Nisan gibi olacağı söylendi ama ben Haziran'dan önce açılış olacağını sanmıyorum.

http://www.bursa.bel.tr/?baslik=nostalj ... er&id=5264

Bu caddede yaklaşık 1200m hat yapılacak sizce Nisan'a kadar yetişir mi?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Oca Pzr, 2011 22:05

Hattın yapılacağı cadde hali ile çok yoğun yerleşim yerinden geçiyor, bu da tramvay hattında 1 metre derinlikte bile kazsanız bazı altyapı işlerinin deplase edilmesini gerektiriyor, kaldı ki kış günü gerçekten böyle bir inşaat yapacaklar mı, yani temel atmak sorun değil de :) orada ciddi bir de altyapı deplasesi gerekir ise beklediğiniz gibi Haziran' ı bulabilir, ama bu konuda çok iş çıkmaz ise ya da kar kış fark etmez çalışırız derlerse neden olmasın 1200 metre ray döşemek zor iş değil, İstanbul' da 5 km lik Bağcılar hattı yaklaşık 2 senede bitirilmişti ama o zamanlar İBB de biraz kaynak sıkıntısı da vardı, eğer o hattı referans alır isek 6 ayda 1200 metre tramvay hattı yapılabilir sonucunu çıkartırız bu da sizi doğrular yani Haziran ayını :)

Başlığı genel olarak Bursa Tramvay Hatları İnşaatları diye değiştirdim, eğer yeterince ilgi ve dökümana sahip olabilirsek zaman içerisinde ayrıştırırız diye düşünüyorum.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 03 Oca Pzt, 2011 00:14

Hattın yapılacağı cadde hali ile çok yoğun yerleşim yerinden geçiyor, bu da tramvay hattında 1 metre derinlikte bile kazsanız bazı altyapı işlerinin deplase edilmesini gerektiriyor
Yanılmıyorsam 2006 yılında cadde altyapı yenilemesi için tamamen kapatılmıştı ve altyapının yenilenip caddenin açılması 3 ay sürdü. Kabaca düşünürsek yenilemesi 3 ay süren altyapının deplase işleri de 3 ay sürer. Tabi altyapının tamamının taşınmasını beklemeden bir yandan da inşaata başlarlar ama Nisan'da açılış zor.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 26 Oca Çrş, 2011 23:31

Nostaljik tramvay inşaatı gayet güzel ilerliyor.Cadde trafiğe kapatıldı. Bir kısmında raylar da döşendi bir kısmında ise asfalt kesme işi devam ediyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Oca Prş, 2011 20:28

Çok güzel haber, yani iyi gidiyor çalışmalar. Bakalım bir 10 günlüğüne oralarda olacağım vakit ayırıp Bursa' ya 1 günlüğünede olsa uğramak istiyorum, o zaman iyice bir fotoğraflama şansıda bulabilirim belki.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 31 Oca Pzt, 2011 15:01

Cumhuriyet Caddesi’ndeki nostaljik tramvay bu yıl çalışmaya başlayacak. Heykel-Kent Meydanı-Stadyum-Altıparmak hattında hedef 2012. Başkan Altepe kentin doğusundan batısına, kuzeyinden güneyine toplam 8 tramvay hattı projesi hazırlandığını söyledi…

29 Mart 2009 yerel seçimleri öncesi Büyükşehir Belediye Başkan Adayı olarak Recep Altepe’nin vaatleri arasında en büyük ilgiyi ulaşım projeleri almıştı.
Projeler ise…
Bursa’nın her yanına tramvay ağları kurulmasını içeriyordu.
Gerçi…
Altepe’nin seçim öncesi vaatleri arasında yer almıyor ama ilk tramvay hattının yapımına Cumhuriyet Caddesi’nde Pirinç Han ile Gökdere arasında nostaljik tramvay adıyla başlandı.
Caddeyi yaya bölgesi haline getirecek proje bu yılın sonuna kadar tamamlanacak ve tramvayın çalışmaya başlayacak.
Acaba…
Bursa’ya vaat edilen diğer tramvay hatları ne durumda? Bu sorunun cevabını Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe 8 maddede 8 tramvay projesi ile verdi:
Bir…
“Önceliğimiz Heykel-İnönü Caddesi-SGK-Uluyol-Kent Meydanı-Darmstadt Caddesi-İpekiş-Stadyum-Altıparmak-Çakırhamam-Heykel hattında. Bu hattın projesi hazır.”
Şuna dikkat çekti:
“Kuracağımız tramvay hatlarında çalışacak vagonları Bursa’da üretiyoruz. İpekböceği adını taşıyan ilk iki vagonun imalatı bitmek üzere. Vagonlarla birlikte hatların inşaasına da başlayacağız.”
İki…
“İkinci hattı Yıldırım’a kuracağız. Bu tramvay Gökdere-İncirli-Tayyareci Mehmet Ali Caddesi-Ertuğrulgazi-Siteler hattında çalışacak.”
Üç…
“Üçüncü sırada kentin ana eksinini de oluşturan Yeşil-Dikkaldırım hattı var.”
Dört…
“Bunun devamı olarak Dikkaldırım-Beşevler hattı kurulacak.”
Beş…
“Nilüfer’de uzak semtleri birbirine bağlayacak şekilde Beşevler-İhsaniye hattı oluşturulacak.”
Altı…
“Merkezdeki ana eksenin üst tarafında, yani Heykel-Maksem-Alacahırka hattında tramvay projemiz var.”
Yedi…
“Kentin ovadaki alt bölgeleri için de tramvay hattı projesi üzerinde çalışıyoruz.”
Sekiz…
“Bir hat da Şehirlerarası Otobüs Terminali ile Demirtaş Organize Sanayi Bölgesi arasında oluşturacağız.”
Peki…
Bursa tramvay yolculuklarına ne zaman başlayacak? İşte Altepe’nin cevabı:
“Nostaljik tramvay yolculuğu bu yıl başlayacak. Bu hat için üç vagonumuz hazır. İkisi karşılıklı olarak çalışacak, bir vagon yedekte olacak.”
Şu bilgiyi verdi:
“Bursa patentli ilk vagonların üretimi bitmek üzere. Merkezdeki birinci hatta rayların döşenmesine bu yılın ikinci yarısında başlanır.”
Hedefi de açıkladı:
“Hedefimiz 2012’de ilk hatta tramvay yolculuklarının başlaması. Diğerleri de peş peşe devreye girecek.”
Başkan yine bir açıklama yapmış, tarih de vermiş ama ben tarihi tutturacaklarını sanmıyorum.

Dikkatimi çeken konu ise galiba hatlar bir sistem gibi işletilmeyecek :? yapılacak olan her hat İstanbul'daki gibi kendi başına çalışacak. Viyana'daki gibi bir yoldan bir çok tramvayın geçtiği bir sistem olmayacak. Mesela Yıldırım hattı Gökdere'ye kadar gelecek oradan geri dönecek. Gökdere'nin diğer tarafında ise nostaljik tramvayın son istasyonu var.Yeni tramvay ile nostaljik tramvay istasyonları arasında ise 20m gibi bir mesafe var . Daha önce de dediğim gibi bu caddeye 1000mm yerine 1435mm hat döşenseydi Yıldırım hattını bu cadde üzerinden merkez ring hattına bağlayabilirdik bu sayede Avrupa'daki sistemlere benzer bir ağ olurdu.

Bu konu ile ilgili bir de merak ettiğim birşey var. Tramvay hattının geçeceği caddelerin çoğunda çok güzel ve büyük ağaçlar var. Tramvayların kataner tellerini çekmek için bu ağaçların kesilmesi gerekiyormu? Eğer ağaçlar kesilecekse Bursa için büyük bir kayıp olur.
Caddenin genel hali fotoğraftaki gibi;
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 31 Oca Pzt, 2011 23:55

Rayların birleşmemesi tabii ki büyük kayıp, ama zaten tek hat üzerinden işletilecek bir sistemi diğer sisteme bağlamanın bir avantajıda olmayacaktı, avantaj şu olabilirdi eski araçlar yani nostaljik dediklerimiz diğer hatta da çalışabilirlerdi, gayette güzel olurdu ama işte maalesef bizde tramvay hatlarıda metro gibi düşünülüyor, otobüs gibi bile değil. Sağlık olsun.

O ağaçların kesileceğini sanmıyorum ama alt taraflarından bayağı bir budanmaları gerekir, ve tabii sürekli olarakta bakım, çünkü katener hattına dal düşmesi tehlikeli durumlardan birisi, o fotoğrafa bakıyorum da o ağaçları kesmek gerçekten çok yazık olur, umarım böyle bir şey olmaz.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 01 Şub Sal, 2011 13:39

Bir…
“Önceliğimiz Heykel-İnönü Caddesi-SGK-Uluyol-Kent Meydanı-Darmstadt Caddesi-İpekiş-Stadyum-Altıparmak-Çakırhamam-Heykel hattında. Bu hattın projesi hazır.”
bu hattı çizebilecek var mı? heykel bildiğimiz heykel meydanı da. stadda ok. kentmeydanıda okey. ring hat galiba bu.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 01 Şub Sal, 2011 16:29

Mavi hat ; Bursaray hattı
Siyah hat; Nostaljik tramvay
Kırmızı hat; Kent Meydanı-Heykel hattı

Resim


Düzeltme: Sayfa düzeni için resmi küçük olarak yükledim, orjinaline resme tıklayara ulaşabilirsiniz.

Esat

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Şub Çrş, 2011 19:25

Nostaljik tramvay hattı çalışmaları ile ilgili olarak bugün küçük bir protesto gösterisi yapılmış, ben bu tip gösterileri hoş karşılıyorum aslında, tabi altında her ne kadar siyasi ayak oyunları olsa da birilerinin bir sıkıntısı varsa bunu dile getirmesi de gerekli,

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=26882
Vatandaşların büyük ilgi gösterdiği eylemde konuşan İl Gençlik Kolları Başkanı Harun Arakız, "Cumhuriyet Caddesi'nin nostaljik tramvay projesi için trafiğe kapatılmasıyla Bursa trafiği içinden çıkılmaz bir hal aldı. Büyükşehir Belediyesi tarafından temeli yaklaşık 20 gün önce atılan tramvay inşaatı devam ederken, ciddi ihmaller yüzünden yüzlerce esnaf ve halkımız mağdur olmaktadır. Gerekli tedbirlerin alınmaması sebebiyle başta cadde esnafı olmak üzere, ekmeğini taşımacılıkla temin eden şoförler ve bütün Bursa halkı perişan oldu.

Cumhuriyet Caddesi'nin kapatılmasının ardından araç trafiği, İnönü Caddesi istikametine yönlendirilmiş ve alternatif güzergah olarak da Haşim İşçan Caddesi, Celal Bayar Caddesi ve Kıbrıs Şehitleri Caddesi kullanılıyor. Ancak bu yönlendirme yetersiz kaldı. Adı şimdiden "nostalji çilesi"ne çıkan bu projeden doğan mağduriyet giderilmeli. Vatandaşlarımız, yetkililerin baskıcı ve tehditkar anlayışı yüzünden herhangi bir talepte bulunamıyor, çektikleri sıkıntıyı ve yapılan yanlışları dile getiremiyor" dedi.
Projenin zamanlama hatasından söz etmişler, bununla kast ettikleri sanırım daha önce diğer tramvay hatlarının ya da Bursaray' ın tamamlanması akabinde bu hattın yapılması gibi bir düşüncemi onu anlayamadım açıkçası, ama şu bir gerçekki raylı sistem çalışmaları her zaman bizimki gibi dar "cadde" lere sahip kentlerde sorun oluşturur, oluşturacaktır.

Resim

Resim

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 11 Şub Cum, 2011 16:31

Kent meydanı- Heykel arasında işleyecek tramvay hattı için çalışmalarda son noktaya gelinmiş. Mart ayında proje tamamlanacak, bu sene raylar döşenecek seneye de işletme başlayacak deniyor, bakalım tarih tutacakmı.

Tramvay hattının projelendirmesinde İstanbul Ulaşım ile çalışıyorlarmış. Ben bu noktada biraz korkuyorum Bursa da İstanbul gibi çorbaya dönmez umarım.
Bana kalırsa İstanbul'dan ne köy olur ne kasaba, raylı sistem için Almanya'dan bir şehir ile ortak çalışılsaydı çok daha yararlı olurdu. Bakalım sonuç umarım güzel olur.

http://www.bursa.bel.tr/kent-merkezi-ca ... aber/5682/[/quote]

Cevapla

“Tramvay Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön