gan-T.03:01 » Gaziantep Raylı Sistemi İnşaat Süreci
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Özgür Türkler
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 364
- Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18091
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Mehmet listede Büyükşehirlere yer vermiş sanırım. Ama ben ne Özgür ün ne de Başar' ın yorumlarına katılamıyorum. Diyarbakır benim bir ilim, kimsenin eyaletinin bir yeri cartı curtu değil, bu siyasi ve gereksiz konuyu tartışmak istemiyorum, çünkü tartışmanın bir anlamı yok o cart curtta hayata geçecek. Başar, sen şimdi yok benim tanıdığım var, araştırdı o konuları, ya da bizzat ben araştırdım falan filan dersin ama maalesef Mars kadar bu konuya uzaksın Senin gördüğün gibi bir gerçeklik yok.
Sıralama ile ilgili görüş beyan etmek gerekirse, ki bence bu başlıkta gereksiz, zar atar gibi aman sıra kimde oynamak bana anlamsız geliyor. Ama yine de yazacağım. Diyarbakır o listenin sonunda yer alır, ihtiyaç konusuna gelirsek Urfa ve Maraş kent merkezlerini görmedim, bir kıyas yapamam ama bana göre doğu illerinden birine bir tramvay sistemi yapılması gerekir ise bu Malatya olabilir, hatta olmalıdır. Denizli' yi göreli 12 yıl falan oldu, o günden bu güne büyümüştür, kaldı ki o zamanda yeterince büyüktü, kentin ana caddelerinin bir kısmıda aslında tramvay için müsaitti diye hatırlıyorum.
Sakarya ve İzmit konusuna gelirsek, Sakarya kent merkezini de bilmiyorum ama İzmit kent içinde nerede bir tramvay çalışabilir ki? Tek güzergah eski demiryolu, bunun dışında kalan yerler biraz tepelik yani denize dik çalışan hat veya hatlar yapılabilir gelmiyor bana, denize paralel olarakta sahilde ki demiryolunda verimli bir banliyö taşımacılığı yapılsa, içteki eski demiryolu hattında da bir tramvay çalıştırılsa belki faydalı olabilir ama orada da ciddi bir karayolu trafiği sorunu var.
Sıralama ile ilgili görüş beyan etmek gerekirse, ki bence bu başlıkta gereksiz, zar atar gibi aman sıra kimde oynamak bana anlamsız geliyor. Ama yine de yazacağım. Diyarbakır o listenin sonunda yer alır, ihtiyaç konusuna gelirsek Urfa ve Maraş kent merkezlerini görmedim, bir kıyas yapamam ama bana göre doğu illerinden birine bir tramvay sistemi yapılması gerekir ise bu Malatya olabilir, hatta olmalıdır. Denizli' yi göreli 12 yıl falan oldu, o günden bu güne büyümüştür, kaldı ki o zamanda yeterince büyüktü, kentin ana caddelerinin bir kısmıda aslında tramvay için müsaitti diye hatırlıyorum.
Sakarya ve İzmit konusuna gelirsek, Sakarya kent merkezini de bilmiyorum ama İzmit kent içinde nerede bir tramvay çalışabilir ki? Tek güzergah eski demiryolu, bunun dışında kalan yerler biraz tepelik yani denize dik çalışan hat veya hatlar yapılabilir gelmiyor bana, denize paralel olarakta sahilde ki demiryolunda verimli bir banliyö taşımacılığı yapılsa, içteki eski demiryolu hattında da bir tramvay çalıştırılsa belki faydalı olabilir ama orada da ciddi bir karayolu trafiği sorunu var.
- Özgür Türkler
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 364
- Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44
Arkadaşlar, bende isterim Anadoludaki her ilimiz gibi Diyarbakır'ında Münihteki gibi dev bir merkezi tren garına ve onun yanından geçen metro hattı/hatlarına sahip olmasını, misak-ı milli sınırları içerisindeki her yer bizimdir,ayrı gayrımız yok. Anlatmak istediğim şey oralardaki yerel yönetimin kafasının hizmet etmeye değil de başka şeylere çalıştığı, dolayısı ile bu işlere kaynak ayırmayacağıdır. Böyle bir çalışmayı yapsa yapsa Ulaştırma bakanlığımız yapabilir, merkezi yönetimin böyle bir şey yapacağına rüyamda görsem inanmam...Fıkradaki gibi, ben vermem devlet versin olayı
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18091
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Eyvallah, kısmen hemfikiriz zaten de, ben mevzunun siyasi ya da toplumsal tartışmaya dönmesini istemedim sadece, bir de benim kafamdaki başka o "ben vermem devlet versin" hadisesini, "ben yapmam, devlet yapsın ben yarın üstüne konarım" şekline çevirmelerinden korkarım.Özgür Türkler yazdı:oralardaki yerel yönetimin kafasının hizmet etmeye değil de başka şeylere çalıştığı, dolayısı ile bu işlere kaynak ayırmayacağıdır.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
kocaelide tramvay değilde monoray etüdü var. güzergahı belli. birde tren yolundan banliyö işletme fikrleri var. gebze-maşukiye arasında. körfezray diyorlar.
sakarya ile ilgili geçen bir toplantıda gördüm. raylı düşünceleri var. tren yolunun mithatpaşa-adapazarı arası iptal edilip gar başka yere alınacakmış. karasuya giden hattın bir yerine. o alanda da şehiriçi raylı bir şeyler düşünülüyormuş.
malatya mutlaka raylı sistem yapmalı bencede. zaten bir etüd var ama metrobüs falan salça oluyorlar.
denizlide raylı proje var. kesin yapılacak diyorlar.
şanlıurfa 800 bin nüfuslu bir yer. şehir merkezi de kalabalık. üniversite kampüsü ile merkez arasında raylı yapılsın deniyor ama belediye devletlu ile bozuşuk. onay alamaz.
k.maraş'ta kalabalık bir yer.
sakarya ile ilgili geçen bir toplantıda gördüm. raylı düşünceleri var. tren yolunun mithatpaşa-adapazarı arası iptal edilip gar başka yere alınacakmış. karasuya giden hattın bir yerine. o alanda da şehiriçi raylı bir şeyler düşünülüyormuş.
malatya mutlaka raylı sistem yapmalı bencede. zaten bir etüd var ama metrobüs falan salça oluyorlar.
denizlide raylı proje var. kesin yapılacak diyorlar.
şanlıurfa 800 bin nüfuslu bir yer. şehir merkezi de kalabalık. üniversite kampüsü ile merkez arasında raylı yapılsın deniyor ama belediye devletlu ile bozuşuk. onay alamaz.
k.maraş'ta kalabalık bir yer.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18091
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Gaziantep kentimizin ilk raylı sistemi olan Burç Kavşağı - Gar hattı işletmeye açıldığından dolayı bu başlık kilitlenmiştir. Hat ile ilgili tartışmalar aşağıdaki başlıkta devam edecektir.
gan-T.04:01 » Burç Kavşağı - Gar Hattı
gan-T.04:01 » Burç Kavşağı - Gar Hattı
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18091
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
GaziRay da ikinci etap olan Karataş kesiminde de bir takım çalışmalar yapılıyormuş, hatta ray döşeme çalışmalarına başlanmış. Biraz geçte olsa bu başlıktaki kilidi kaldırıp tekrar açıyorum, olur ya Allah tarafından bir iki mesaj düşer, fotoğraf düşer falan.
Bu arada yapımı devam eden Karataş etabında ray döşeme çalışmaları başlamış
http://www.gaziantep.bel.tr/haber-karat ... i_991.html
Bu arada yapımı devam eden Karataş etabında ray döşeme çalışmaları başlamış
http://www.gaziantep.bel.tr/haber-karat ... i_991.html
Fen İşleri Daire Başkanı Hasan Hüseyin Sülü, “19.04.2011 tarihinde ihaleleri yapılan Raylı Sistem 2.Etap (Karataş Bölgesi) Ray Döşeme, İnşaat Yapım İşi ve Raylı Sistem 2.Etap (Karataş Bölgesi) Elektrifikasyon işleri çalışmalarına 24 Mayıs 2011 tarihi itibarı ile başlayarak, projenin 01.06.2011 tarihinde temelini attık. 360 gün içerisinde faaliyete geçirmeyi planladığımız Raylı Sistem 2.Etap (Karataş Bölgesi) Projesi ile çevresiyle birlikte 300 Bin’e yaklaşan nüfuslu Karataş bölgesindeki halkın, daha hızlı ve konforlu bir şekilde şehir merkezine taşınmasını hedeflenmekteyiz” dedi.
‘Fen İşleri Daire Başkanlığı ekipleri tarafından güzergâhtaki tüm yatay ve düşey kotların düzenlenerek, asfaltların yenileneceğini’ belirten Hasan Hüseyin Sülü, “Şu ana kadar 4 ay gibi kısa bir süre geçmesine rağmen tüm hat kazısını tamamlayarak ray döşeme çalışmalarında büyük ilerleme kaydettik. Proje tamamlandığında Depo Sahası ile birlikte 15 Km olan Raylı Sistem Hattı kentimizde 21 Km’ye ulaşmış olacaktır” dedi.