brs-T.03 » Bursa Tramvay Hatları İnşaatları [Genel]

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 10 Tem Cmt, 2010 19:49

Ücretli giriş uygulanırsa şehir içine özel araçlarla yapılan girişin büyük oranda düşeceğini tahmin ediyorum.Özel araçlarda büyük oranda azalma sağlanırsa şehir içinde tek gidiş-tek geliş + çift hatlı tramvay rahatlıkla uygulanabilir.
Proje olarak gerçekten güzel bir proje ama uygulaması biraz imkansız diyebiliriz. Çünkü Altıparmak ve Heykel trafiğinin %65-%70'ini toplu taşıma araçları oluşturuyor. Şehir merkezinde ki özel araç sayısı tahmin edildiği gibi çok önemli bir trafik oluşturmamaktadır. İş yerimin şehir merkezinde olduğundan gözlemlerim, şehir merkezinde ki trafiği gelişi güzel yolcu alan dolmuşlar oluşturuyor. Dolmuşlara çözüm üretilmediği müddetçe şehir merkezinde ki trafik çözülemez.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Tem Cmt, 2010 20:59

Dolmuşlar her yerde başa bela :) açıkçası cadde genişliği çok fazla olmayan yerlerde ben dolmuş hatlarının birleştirilip otobüse dönüştürülmesine de karşıyım, sonuçta otobüsünde bir hareket ve manevra kabiliyeti var ve bu sınırsız değil.

Peki size göre, bu bölgelerde tramvay hatları ile birlikte dolmuş hatlarında bir takım düzenlemeler yapılacak mı, yani bizim İstanbul da bir türlü yapılmadığından şikayet ettiğimiz tarzda, tramvay güzergahı üzerinde toplu taşıma araçlarının minimuma indirilmesi, tramvayda sorun oluştuğu anda devreye girecek bir yedek otobüs işletmesinin bulunması gibi şeyler, bu konularda belediyenin düşünceleri ya da projeleri varmı.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 11 Tem Pzr, 2010 15:45

Peki size göre, bu bölgelerde tramvay hatları ile birlikte dolmuş hatlarında bir takım düzenlemeler yapılacak mı, yani bizim İstanbul da bir türlü yapılmadığından şikayet ettiğimiz tarzda, tramvay güzergahı üzerinde toplu taşıma araçlarının minimuma indirilmesi, tramvayda sorun oluştuğu anda devreye girecek bir yedek otobüs işletmesinin bulunması gibi şeyler, bu konularda belediyenin düşünceleri ya da projeleri varmı.
Kent Meydanı (Garaj)-Heykel arası tramvay yapıldığı zaman Garaj-Heykel dolmuşları kesin kaldırılıyor. Diğer bir beklenti ise Çarşamba-Altırparmak-Heykel dolmuşlarının kaldırılması. Şuan için Garaj dolmuşlarının kalkacağı kesin ama Çarşamba dolmuşları şuan için muamma. Kaldırılan bu dolmuşlar otomatik olrak Ticariye yani taksiye dönüştürülecekler.

Şehir merkezinde uygulanacak bu sistem Çekirge, Yıldırım ve Kükürtlü dolmuşları içinde uygulanabilir.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 11 Tem Pzr, 2010 16:16

Peki size göre, bu bölgelerde tramvay hatları ile birlikte dolmuş hatlarında bir takım düzenlemeler yapılacak mı
Bursa'da bütün dolmuşlar ortak olarak Atatürk cad. Heykel civarına çıkıyor. Bu bölgeden tramvay geçeceği için sadece kent meyd.-Heykel değil tüm dolmuşlar kaldırılacaktır diye düşünüyorum. Dolmuş sahipleri için ise metro ve tramvay durakları ile mahalle içleri arasında toplama-dağıtım yapan otobüs hatları açılabilir ki bence iyi de olur.

Örneğin;
Şuanda Çekirge- Heykel arasında dolaşan dolmuşlar otobüse dönüştürüldükten sonra bir kısmı Çekirge içindeki yolcuları Paşa çifliği istasyonuna taşır. Bir kısmı da en yakın tramvay istasyonu olan stadyum istasyonuna taşır. Bu otobüs hatlarını istemeyenlere de taksi olma hakkı verilir. Bu sayede sorun çözülebilir diye düşünüyorum.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 16 Tem Cum, 2010 12:21

Cumhuriyet Caddesi’nde nostaljik tramvay seferleriyle ilgili çalışmaların hızla sürdüğünü ifade eden Başkan Altepe, cadde üzerine döşenecek rayların siparişinin verildiğini kaydetti. Rayların gelmesinin ardından inşaatın hemen başlayacağını dile getiren Başkan Altepe, buradaki çalışmaların Büyükşehir Belediyesi’nin ulaşım şirketi BURULAŞ tarafından gerçekleştirileceğine dikkati çekti.
http://www.bursa.bel.tr/?baslik=baskan- ... er&id=3319

Artık dört gözle şu rayların gelmesini bekleyeceğiz. Ne zaman geleceği konusunda da başkan herhangi bir tarih vermemiş nedense.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Tem Prş, 2010 18:52

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=22728
Kent içi ulaşım ağına entegre edilecek tramvay hatlarıyla ilgili çalışmalar hakkında da bilgi veren Altepe, ilk olarak Cumhuriyet Caddesi'nde uygulanacak nostaljik tramvay hattı ile ilgili çalışmaların kısa zaman içinde başlayacağını vurguladı. Altepe, bu hat ile birlikte cadde üzerindeki binaların cephelerinin sağlıklaştırılacağını, tekel binasının kaldırılarak yerine meydan yapılmasıyla da Kayhan, Reyhan, Çarşı ve Hanlar Bölgesi'nin tüm güzelliğiyle ortaya çıkacağını belirtti.
Küçükte olsa Bursa tramvayları hakkında direkt Başkan Recep Altepe' nin sözleri ile bilgi, tramvay hattı çalışması ile birlikte bina cephelerinde de bir çalışma yapılacağından bahsedilmiş, yani küçük çaplı bir kentsel dönüşümde yaşanacak anlamına geliyor bu, güzel. Yani bence bu işlere başlanması bile güzel, bittiği zaman tabii ki güpgüzel olacak.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 22 Tem Prş, 2010 21:25

Başkanın cephe sağlıklaştırması dediği binaların dışını tek renk boyatmak ve klimaları sökmek. Çünkü aynı proje şuan Atatürk Caddesinde (Heykel) uygulanmakta ve bir sonra ki etap Cumhuriyet Caddesi ile Altıparmak Caddesi olacak ve en son olarak İnönü Caddesinde uygulanacak.

Başkan nostaljik tramvay çalışmaları sürüyor diyor ama ben cumhuriyet caddesinde hgiç bire çalışma görmüyorum. İnsan oraya iki adam diker tüm gün yolun ölçüsünü eğimini falan alır ama bunu yapanda yok ondan sonra çalışmalarımız sürüyor diyor başkan. Artık başkanın her sözüne inanasım gelmiyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Tem Prş, 2010 21:35

E tabi ki şimdi inşa edilmiş yapılmış edilmiş binalarda da sonradan iki yöntem var ya yıkacaksın :) ya da böyle en azından dış görüntüsünü biraz cilalayacaksın. Ben o klima, tabela toparlama işini sağlıklı buluyorum, bir de dış cepheler temiz olursa yeterli. Mesela İstanbul' da abartılı bir şey de yapılıyor, eski semtlerde yapılan yeni binalara dış görünüm standartı getirildi, cumbalı bilmemneli apartmanlar dikiliyor. Allahınızı severseniz, ortaya çıkan şey yine birbirine benzemeyen, estetik adına sadece garip şekiller ile donatılmış binalar, tamam herkes tek tipçiliğe karşı. Şimdi bende istemem soğuk Avrupa kentlerinin sosyal konutları gibi olsun :) ama ya cırtlak sarıda olmasın o binalarda.

Tramvay ile ilgili bahsettiği çalışmalar belki daha masa başındaki çalışmalardır diyeceğim ama yani masa başında bile olsa dediğin gibi projeyi çizmek içinde sahaya inmek gerekir herhalde.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 25 Eyl Cmt, 2010 18:25

Cumhuriyet Caddesinde uygulanacak olan Nostalji Tramvayı için 29.09.2010 tarihinde ihaleye çıkılacak. İhale duyurusu;
Burulaş-Bursa Ulaşım-Toplu Taşım İşletmeciliği San ve Tic A.Ş:

Bursa Cumhuriyet Caddesi Nostaljik tramvay Hattı Projesi Elektromekanik ve İnşaat yapım işi 4734 sayılı Kamu İhale Kanununun 19 uncu maddesine göre açık ihale usulü ile ihale edilecektir. İhaleye ilişkin ayrıntılı bilgiler aşağıda yer almaktadır.

İhale Kayıt No :2010 /119128
1. İdarenin
a ) Adresi : BURULAŞ -BursaRay İşletme Merkezi Odunluk Mah. İzmir Yolu 16130 Nilüfer-BURSA
b ) Telefon ve Faks Numarası : 224 4525244 – 224 4525243
c)Elektronik Posta Adresi : bursaray@burulas.com.tr
ç) İhale dokümanının görülebileceği internet adresi (varsa) :

2. İhale konusu yapım işinin
a ) Niteliği, Türü ve Miktarı :

İhale konusu işin türü, niteliği ve miktarı ekli listede belirtilmiştir.
b ) Yapılacağı Yer : Bursa İli, Osmangazi İlçesi, Cumhuriyet Caddesi
c ) İşe Başlama Tarihi : Sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren 7(Yedi) gün içinde yer teslimi yapılarak işe başlanacaktır
ç ) İşin Süresi : Yer tesliminden itibaren 180(Yüzseksen) takvim günüdür.
3. İhalenin
a ) Yapılacağı Yer :
Burulaş -Bursaray İşletme Merkezi Odunluk Mah. İzmir Yolu 16130
b ) Tarihi ve Saati : 29.09.2010 – 14:00

BURSA Cumhuriyet Caddesi Nostaljik tramvay hattı projesi elektromekanik ve inşaat yapım işiTramway hattı: 1200 m tek hatlı oluklu tip raylı demiryolu, ray açıklığı 1000mm 3 adet 1/6 R50 basit tip manuel makas bağlantısı, Atölye: 32×12 m ölçülerinde ve 7,95 m yüksekliğinde bir atölye binası yapılacaktır. Atölye binası içinde 1 araç park yolu ve araç bakım yolu olacaktır. Park yolu ve bakım yolu uzunluğu 64 m dir. Ayrıca iki katlı personel ofisleri ve malzeme deposu olacaktır. Atölyenin yanına bağlantılı trafo binası yapılacaktır.

Cer Gücü: Orta gerilim şalt tesisi(1 adet), AG tesisleri (1 adet), UEDAŞ GirişFider tesisleri (1500mm kablo, 5 adet hücre), DC Fider Tesisleri (640 metre Pozitif Çıkış, 600 metre Negatif Çıkış), Aatölye Binası, Elektronik Tesisat işleri ve güzergahı çevre aydınlatma tesisi(1 takım)
Kataner: 600 VDC, (Direk, Kontakteli, Gergi sistemi) 1415 mt kontak teli, taşıyıcı çelik gergili tip(headspan),
Altyapı Deplase: Doğalgaz Deplase işleri 675 m, Kanalizasyondeplase işleri 240m, 11 adet baca, İçme suyu Deplase İşleri: 50 m boru, 150 m çelik, Yağmur Suyu Deplase İşleri. 150 m boru, 16 adet baca.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Eyl Cmt, 2010 18:46

mustafaguler yazdı:
1200 m tek hatlı oluklu tip raylı demiryolu, ray açıklığı 1000mm 3 adet 1/6 R50 basit tip manuel makas bağlantısı,
Dar hat tramvay yapılacak demek ki, o zaman şehirde yapılacak diğer sistemlerde bu ölçü üzerinden projelendirilebilir, zaten sokakların darlığı konusunda bilgileri ve görüşleri daha önce de sizler anlatmıştınız, bu yüzden tercih edilmiş olabilir.

İlginç olan İstanbul' dan alınan araçlar 1435 mm açıklık bojilere sahiptiler diye hatırlıyorum, şimdi Kemal abinin yüklediği resimlere baktım da zaten Bursa' ya da bojisiz olarak karoser şeklinde teslim edilmişler. Yani araçların alt kısımları yok, acaba 1000 mm bojileri nereden temin ettiler.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5559
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 25 Eyl Cmt, 2010 19:01

Freiburg'ta da bu ray açıklığı kullanılır, ben şahsen pek sevmiyorum, tramvaylar hep 2+1 oturaklı, ama çok dar kurp geçebiliyor, kentteki Bertold Çeşmesi'ni dönmek içın 1m rayları döşemek zorunda kaldılar. Öte yandan iki sistemle çalışan kentler de var(dı), meselâ Stuttgart ve Essen.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 25 Eyl Cmt, 2010 19:13

Dar hat tramvay yapılacak demek ki, o zaman şehirde yapılacak diğer sistemlerde bu ölçü üzerinden projelendirilebilir, zaten sokakların darlığı konusunda bilgileri ve görüşleri daha önce de sizler anlatmıştınız, bu yüzden tercih edilmiş olabilir.
Cumhuriyet Caddesine uygulanacak olan hat ile S.Garaj-Heykel arasında uygulanacak hat birbirinden farklı ve bağımsız olacak.

Nostaljik tramvay 1000mm, Heykel tramvayı 1435mm olacak ki şuan prototipi hazırlanan yerli tramvay 1435mm genişliğinde hazırlanıyor.

İlk gelen Gotha'dan bir kare;

Resim

Daha sonra gelen 2 adet son Gotha'lar;

Resim

Cevapla

“Tramvay Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön